Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2016, 16:43   #21
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

De Turken denken al dat ze hier baas zijn............
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchte...l-met-EU.dhtml
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 16:46   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zoveelste 'plat op de buik' voor een eisende tiran. Merkel is goed bezig.
Merkel heeft in een toespraak "het artikel nr afgelezen " dat die grap onder vrijemeningsuiting valt in haar land en dat ze niets kan doen daaraan .... ik heb dat al dinsdagavond op nos 1 journaal gezien...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 16:49   #23
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
vrijheid van meningsuiting is dat wel. En het feit dat Erdogan staatshoofd is, is irrelevant.
Toch niet want er blijkt een oude Duitse wet te bestaan die het beledigen van buitenlandse staatshoofden verbiedt. Dura lex sed lex.
Hoe Erdogan dat te weten gekomen is is een andere vraag. Blijkbaar hebben de Turken heel goede advocaten in Duitsland.
Nu is het aan de rechterlijke macht om er al dan niet gevolg aan te geven.
Of het al of niet mogen behouden van de Amerikaanse basis in Turkije een rol gaat spelen weet ik ook niet.
Oud 15 april 2016, 16:53   #24
Bye Bye Belgium
Vreemdeling

Standaard

Het zou natuurlijk gemakkelijk zijn als iedereen netjes zijn mond houd. Wat deze affaire wel aantoont is dat Merkel meer begaan is met de gevoelens van Erdogan dan met het welzijn van haar eigen Duitse vrouwen in Keulen.

Ze heeft toen bewust geprobeerd om het voorval in de doofpot te steken. Europa heeft al zo veel problemen met immigranten en dan nodigt ze er nog een paar miljoen meer uit.

Elk incident met migranten wordt in heel West Europa geminimaliseerd en er worden zachtere straffen, of indien mogelijk helemaal geen uitgesproken tegen mensen met een andere afkomst.

Mensen die protesteerden na de voorvallen in Keulen werden door de Politie vakkundig uit elkaar gedreven, maar de Turken mogen wel brutaal betogen tegen de uitlatingen van een komiek.

Ik vind het perfect wat die man gedaan heeft, hij is een held die nogmaals aan heel Europa laat zien door wat voor een laffe hypocriete bende wij hier bestuurd worden.
Bye Bye Belgium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 16:54   #25
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
vrijheid van meningsuiting is dat wel. En het feit dat Erdogan staatshoofd is, is irrelevant.
Dat vind ik ook.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 17:21   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een schoft als Recep Tayyip Erdoğan verdient niet het minste mededogen.

Als die nog een paar jaar ongestoord z'n gang kan/mag gaan, eindigt hij gegarandeerd in de soort lijsten waar ook Pol Pot, Adolf Hitler, Josef Stalin, Mao Tse Tung, Idi Amin Dada, Augusto Pinochet, Saddam Hoessein, ... in voorkomen.

Ik wens hem van ganser harte een uiterst pijnlijke pisbuis-kanker toe.

Om te beginnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 17:29   #27
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... en binnenkort is die wet afgeschaft en kan Bohmermann helemaal voluit gaan en niets wat Erdogan er nog kan aandoen.

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 15 april 2016 om 17:30.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 17:41   #28
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig zijn er nog Duitse kranten, die het niet eens zijn met deze crypto-democrate:

"Die Welt is een van de weinige media waar een kritische mening te lezen valt over Merkels beslissing. ‘Ten tijde van “Charlie Hebdo” vloog Angela Merkel naar Parijs om er voor artistieke vrijheid te betogen. Nu maakt ze de weg vrij voor een klacht van een buitenlandse autocraat tegen een Duitse satiricus. Het is mij een vraag welke gronden daar zwaar genoeg voor zouden kunnen wegen. Dit kan verwoestende gevolgen hebben.’ Dat stelt hoofdcommentator Torsten Krauel."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160415_02239239

Idd, ten tijde van Charlie Hebdo kon ze haar Deutsche Arsch niet snel genoeg naar Parijs reppen om solidair te zijn en nu laat ze zich anaal nemen door die Turkse geiteneuker.
Maar ja, ze laat zich dan ook graag als 'n stoephoer chanteren door die mohammedaanse mensenhandelaar.
Oud 15 april 2016, 18:23   #29
Bye Bye Belgium
Vreemdeling

Standaard

Voila, ik heb speciaal rap met photoshop leren werken om dit te maken. En ik vond het heel plezant eg ga er nog maken om te verspreiden over het internet. Ik ga ervoor zorgen dat Erdogan voor eeuwig blijft opduiken telkens men geiteneuker intypt.

En ik ben niet de enige. Typ maar eens in geiteneuker.

Oud 15 april 2016, 18:30   #30
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bye Bye Belgium Bekijk bericht
Voila, ik heb speciaal rap met photoshop leren werken om dit te maken. En ik vond het heel plezant eg ga er nog maken om te verspreiden over het internet. Ik ga ervoor zorgen dat Erdogan voor eeuwig blijft opduiken telkens men geiteneuker intypt.

En ik ben niet de enige. Typ maar eens in geiteneuker.

Je hebt nog veel te leren. Je ziet zo dat je een beginneling bent, met niet veel talent.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 18:44   #31
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niet akkoord met dat standpunt. Het gaat niet over het al of niet akkoord zijn met een mening, het gaat over de wijze waarop die meninjg wordt geformuleerd. Je kunt tegen een figuur zoals Erdogan gerust je mening hard en scherp formuleren zonder daarvoor het drektaaltje van die Duitse mislukte komiek te gebruiken.
Je bent dus gewoon voor censuur.

Vandaag mag je Erdogan niet beledigen
Morgen moet je voorzichtig zijn of je bent strafbaar wanneer een moslim vindt dat je zijn pedofeet beledigt
...
En overmorgen gaat quercus zijn kop er af.

Absolute vrijh van het woord, nu!
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 19:06   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben helemaal gewonnen voor vrijheid van meningsuiting. Maar ik heb er toch wel wat moeite mee dat sommigen menen dat die meningsuiting zo grof, vulgair en beledigend mogelijk moet geformuleerd worden. Je kunt je mening ook in alle vrijheid uiten op een wat meer beschaafde en wat meer stijlvolle manier. Die Duitse zogenaamde "komiek" zat daar gewoon drek uit te braken. Hij is wel diegene die hier het meest degoutant uit het verhaal komt, niet Erdogan. Ik heb ook vreselijk de pest aan Erdogan en ik ben woest wanneer ik lees hoezeer Merkel, en met haar de ganse EU, voor die kerel door het stof kruipen. Maar inhoudelijk was het commentaar van die Duitse mislukte grappenmaker een slag in het water en meteen een zeer geschikt middel voor Erdogan om Merkel nog meer onder druk te zetten.
Dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Daarom moet je iets nog niet gaan verbieden, of erger nog, gaan vervolgen.
Charlie Hebdo is/was ook niet altijd even subtiel, Maar wat dan nog. Een mening is vrij, of is het niet. Er is geen weg tussenin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 19:28   #33
Bye Bye Belgium
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je hebt nog veel te leren. Je ziet zo dat je een beginneling bent, met niet veel talent.
Dit was de aller eerste keer dat ik dat programma open deed.
Oud 15 april 2016, 19:31   #34
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 15 april 2016 om 19:34.
Oud 15 april 2016, 19:31   #35
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 15 april 2016 om 19:34.
Oud 15 april 2016, 19:33   #36
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Dat de Europarlementariërs maar hun tenen uitkuisen wat Turkije politiek en vluchtelingen betreft want vanaf nu heeft Turkije er een machtige bondgenoot bij. De Turkse kranten bejubelen Merkel. Ikvraag meaf wanneer ze met Erdogan gaat samenwonen........Allé, als hij kan zijn geiten wil verwisselen voor, zoals Berrlusconi zegde, een onneukbaar gat.
Oud 15 april 2016, 19:37   #37
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Daarom moet je iets nog niet gaan verbieden, of erger nog, gaan vervolgen.
Charlie Hebdo is/was ook niet altijd even subtiel, Maar wat dan nog. Een mening is vrij, of is het niet. Er is geen weg tussenin.
Een mening is inderdaad vrij. Maar niet iedereen krijgt gelegeheid zijn mening op tv te spuien.
De tv-zender die de heer Boehndermann het woord gaf is mede schuldig aan de beledigingen en zal daar rekenschap voor moeten afleggen.

Dergelijke spot en smaad is gebruikelijk tussen landen die met elkaar in oorlog zijn.
Onder de huidige omstandigheden is het absurd of stompzinnig.
Merkel kan dus op twee manieren reageren.
Hard optreden tegen Boehndermann of oorlog met Turkije.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 19:48   #38
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ach zo ? Leg jij dan eens uit hoe je 'n geit talentvol moet neuken.
Oud 15 april 2016, 19:56   #39
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een mening is inderdaad vrij. Maar niet iedereen krijgt gelegeheid zijn mening op tv te spuien.
De tv-zender die de heer Boehndermann het woord gaf is mede schuldig aan de beledigingen en zal daar rekenschap voor moeten afleggen.
De krantenwinkels die het woord/beeld van magazine Charlie Hebdo verspreiden, moeten toch ook geen verantwoording afleggen ?
Die tv-zender is een medium als 'n ander.

Citaat:
Dergelijke spot en smaad is gebruikelijk tussen landen die met elkaar in oorlog zijn.
Met carnavalsoptochten en humoristische programma's worden ook bevriende landen/staatshoofden door de mangel gehaald.
Geen minister die het in z'n hoofd haalt of oproept om iemand te (laten) vervolgen.
Citaat:
De EU/Duitse vluchtelingenpolitiek is ook absurd en stompzinnig en toch moet de bevolking dit ook slikken.
Citaat:
Wie gaat de eerste kruisraket dan afvuren ?
Oud 15 april 2016, 19:57   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

De Wever had het bij het rechte eind in TerZake, nl. dat door haar eigen verkeerde en nefaste benadering vd vluchtelingenproblematiek, Merkel zich heeft vastgereden en zich liet de handboeien aandoen door een zelfverklaarde "sultan" Erdogan.
Of ze het nu graag zou horen/lezen of niet, Merkel heeft vandaag de Turkse censuur de EU binnen geloodst. O-n-v-e-r-g-e-e-f-l-i-j-k !!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 april 2016 om 19:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be