![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zolang het gevangeniswezen niet beschikte over een degelijke databank, kon er niet veel veranderen. Die databank bestaat ondertussen, maar momenteel zijn de koppelingen met de databanken van politie, parket, staatsveiligheid, vreemdelingenzaken, enz, belangrijker.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo is er ook de vraag of islam prediken een beroepsactiviteit is, en of zij in strijd zijn met de wetten die gelden voor werklozen ? Zo ja, spoor je volksvertegenwoordigers dan aan om hier werk van te maken, de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie zal je hiermee wel de nodige steun verlenen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat niet wegneemt dat de RVA tot december 2015 de taak had controle uit te oefenen. De vraag stelt zicht natuurlijk of ze voldoende praktische middelen van de overheid kregen om die controle op een degelijke manier uit te oefenen. Het lijkt me ook onpraktisch en vooral duur dat nu drie gewestelijke diensten controle moeten uitvoeren. En onder welk gewest valt de werkloze die in de gevangenis zit? Dat de NVA (of haar voorlopers) de stempelcontrole niet heeft afgeschaft klopt. Maar het klopt ook dat de regeringen onder druk van o.a. NVA van 2002 tot 2015 bijna altijd hun energie hebben moeten steken in het communautaire, lees: vooral BHV. Die energie kunt ge niet steken in het op punt stellen van andere weten en regels. En als ge dan verneemt dat minister Jambon in een interview in de Waalse media verklaart dat vanaf de verkiezingen in 2019, het communautaire terug een hoofdpunt wordt voor NVA, dan weet ieder weldenkend mans dat we van de janboel in dit land nog lang niet verlost zijn. Dat betekent dat België, maar ook Vlaanderen, verder de dieperik in gaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verlicht ons. Welke scheiding der machten ligt er volgens jou tussen de RVA en de federale regering ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.n-va.be/nieuws/geen-uitk...oor-janssen-co
Het was toch wel even schrikken toen bekend raakte dat Ronald Janssen per maand nog steeds 1.650 euro wedde ontvangt als arbeidsongeschikte. Wij menen te weten dat dit geen alleenstaand geval is. Heel wat criminelen leggen een spaarpot aan op kosten van de sociale zekerheid. Op zijn assisenproces in Tongeren bleek dat Ronald Janssen nog steeds elke maand zijn lerarenwedde (1.650 euro) op zijn rekening gestort krijgt. De scholengroep Sint-Martinus in Herk-de-Stad had Janssen weliswaar ontslagen, maar hij ging in beroep waardoor hij voorlopig op de loonlijst blijft staan. Deze van meervoudige moord beschuldigde man zou niet de enige zijn die ‘zittend’ rijk wordt. Een arbeidsongeschikte kan tijdens zijn periode in de gevangenis een aardig spaarpotje opbouwen omdat de uitbetaling van ziekte-uitkeringen blijft doorlopen. Een ziekte-uitkering wordt toegekend aan personen die hun beroepsactiviteit niet meer kunnen uitoefenen door een ziekte of een ongeval. Het is een inkomensvervangende uitkering die kan oplopen tot bijna 2000 euro per maand. Kost en inwoon Is dit niet een beetje de wereld op zijn kop? Het kan niet zijn dat de maatschappij en de sociale zekerheid nog moeten opdraaien voor mensen die een crimineel feit hebben gepleegd en kost en inwoon krijgen in de gevangenis. Volgens de huidige reglementering blijft een ziekte-uitkering voor 100% behouden voor wie personen ten laste heeft. In het andere geval wordt ze gehalveerd. Volgens de wetgeving verliezen werknemers hun volledige loon zodra ze van hun vrijheid beroofd worden. Maar het geval Janssen toont aan dat de sociale zekerheid in dit land een gatenkaas is, met ontelbaar veel achterpoortjes. Een ander voorbeeld: een van de moordenaars van politieagente Kitty Van Nieuwenhuyse krijgt nog steeds een uitkering, nota bene op basis van een letsel dat hij opliep in een vorig schietincident met de politie… Daar moet maar eens paal en perk worden aan gesteld. De burgers van dit land zullen weinig zin hebben om ook nog eens uitkeringen te moeten betalen aan criminelen. Dat is er echt wel te veel aan. Hoeveel gedetineerden? De minister van Sociale Zaken geeft toe dat ze niet weet aan hoeveel personen, die in de gevangenis verblijven, er momenteel nog een uitkering betaald wordt. Noch de minister noch het RIZIV (Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) zien blijkbaar graten in deze bizarre situatie. Indien een invalide opgeroepen wordt voor een onderzoek en hij zich niet kan aanbieden omdat hij in de gevangenis zit, gaat een arts van het RIZIV ter plaatste. Er wordt dan bekeken of de gevangene op medisch vlak nog aan de voorwaarden voldoet om een uitkering te genieten, maar het feit dat hij in de cel zit, speelt hoegenaamd geen rol. Dat kan niet, vinden wij. Deze situatie vind ik financieel en ethisch niet te verantwoorden en daarom dien ik een wetsvoorstel in om het recht op uitkeringen van rechtswege te schorsen tijdens de periodes dat de arbeidsongeschikte in de gevangenis zit. Nadat de arbeidsongeschikte zijn straf heeft uitgezeten wordt nagegaan of de voorwaarden tot erkenning wegens arbeidsongeschiktheid nog vervuld zijn. Het recht op uitkeringen kan daarna dus weer bekeken worden. Door Nadia Sminate op 19 oktober 2011 N-VA weet al jaar en dag wat ze willen veranderen. Ze slagen er niet in.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 april 2016 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet moeilijk. In tegenstelling tot andere landen beschikken wij over een rijksregister. Ons land staat zéér ver in de digitalisering van de sociale zekerheid. Het parket dient de status van de terrorist in hun computer in te voeren. Ze hebben er echter geen computer voor staan en nog geen interface beschikbaar met het rijksregister.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Yasmine.dhtml Men het gevangeniswezen toegang verlenen tot het rijksregister met koppeling naar de politie databanken en de databank van de RSZ. Op die manier kan de gevangenis een "audit" doen. Het feit dat men reeds in 2009 kon weten wie juist bij de politie ongeoorloofd heeft zitten snuffelen naar een zelfmoorddossier van een BV bewijst dat het systeem reeds controles toelaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik vind dit internationaal nieuws. Wie belt eens naar de BBC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peeters: 'Gedetineerde heeft geen recht op uitkering'
Detail tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De politie kan (en mag) snuffelen in het Rijksregister, maar dat is het probleem niet. De RVA/VDAB kan de status van een persoon niet raadplegen bij justitie, zij kunnen alleen afgaan op zijn verklaringen. De kruispuntdatabank zou dat wel moeten mogelijk maken, maar die zou maar klaar zijn in 2017. Hoop doet leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoelang nog ? Doe eens een schatting Of ga je dat tot voorbij 2034 blijven herhalen van zo gauw er iets misloopt ? Want die Verandering daar was het toch om te doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige mensen doet de procureur een efforke, voor anderen niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook de bedoeling, anders moet je het niet platbranden.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2016 om 12:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets dat ik al tot vervelens toe heb herhaald, ik ben progressiever dan de SPa en PS samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, mensen begrepen toen ecologie nog niet zo goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |