Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2016, 14:57   #21
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De meesten met een zwaar "rond de kerktoren"-complex denken zo ja.

Beetje doorzichtig ook om mensen met die visie standaard weg te zetten als "jong en zonder ervaring".

Maar goed, wellicht is dat dan ook de typische visie van de doorsnee kerktoren-Belg, close to midlife-crisis or even beyond, die nooit verder geraak is dan dat. Moeilijk is het niet zo'n statements te poneren
Als je iets wilt najagen moet je de wijde wereld in. Belgie kan beschouwd worden als een goede thuisbasis meer niet. Als je iets wilt najagen moet je dat vooral doen. Jagen zit in ons bloed en als je genoeg gejaagd hebt kan je hier terug "thuiskomen". Zelfs al is het voor drugs, seks, geld of wat dan ook voor al die zaken moet je in het buitenland zijn....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 14:58   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd

De jongeren die nooit ergens gewest zijn. Diegenen die denken dat in gans de wereld er sociale voorzieningen zijn die vergelijkbaar zijn met de onze.

Ze zouden best eens praten met mensen die enkele jaren in het 'veelbelovende' buitenland gewoond en gewerkt hebben. Dat zou hen enig realisme bijbrengen.
Of beter: Ik raad al die jongeren aan om als ze de kans krijgen zelf een aantal jaren naar dat buitenland te trekken. Ik ben wel overtuigd dat van een groot aantal met torenhoge verwachtingen de zeepbel van 'het gras is altijd groener aan de andere kant' snel zal doorprikt worden. Buitenland kan interessant zijn. Maar België verguizen is er echt over. De meesten met ervaring zeggen: "het is hier lang zo slecht niet".
De laatste tijd is het hier slechter en slechter aan het worden.

Ik wens niet een een maatschappij te leven die als hoofddoel heeft het verzorgen van een inkomen voor gepensioneerden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 15:31   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ik wens niet een een maatschappij te leven die als hoofddoel heeft het verzorgen van een inkomen voor gepensioneerden.
Dat noemen we een verzuurde bompamaatschappij waar alles verboden is behalve werken voor die bompas hun pensioen. Daarom ook die massale import van andere landen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 15:36   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar met een "nieuwe orde" universiteit studenten, die normaal gezien onze "nieuwe leiders" worden zie ik het wel zitten !
Waarom zouden die slimmer zijn dan hun voorgangers?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 15:36   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze gedachte ging onlangs ook door mijn hoofd. We leven al in een land vol domme, verzuurde mensen en als er één iets erger is dan dat dan is het een land vol oude, domme en verzuurde mensen die dan nog eens moeten verzorgd worden op de kap van de werkenden. Dit is simpelweg niet meer houdbaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 15:39   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toekomst? In België? Simpel: die is onbestaande.

Belgium is a sorry place to be voor éénieder met een greintje ambitie, durf, kennis en drive. Een land waar de grijze middelmaat van de massa de maatstaf is en waar éénieder die voor excellence gaat of die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt de gifgroene, afgunstige banbliksems over zich krijgt. Een land waar het politieke systeem uit electorale overwegingen niet in staat is om de hervormingen die nodig zijn door te voeren en waar het clientelisme bepalend is voor het in stand houden van ongezonde situaties. Een land dat als koploper qua fiscale druk niet in staat is een begrotingsevenwicht te realiseren, dat niet in staat is structurele maatregelen te nemen en dat niet in staat is zijn schulden onder controle te krijgen. Een land dat elke maatregel die genomen moet worden, op de lange baan schuift, opnieuw om clientelistische en electorale redenen. Een land zonder visie, zonder ambitie, zonder strategie, zonder toekomst.

Bovenal een land dat er tuk op gaat om zijn toplaag fiscaal uit te zuigen, zonder daar enige noemenswaardige return tegenover te zetten. Een land dat die toplaag onbeperkt laat bijdragen, maar daar een belachelijk afgetopt en totaal wraakroepend pensioen tegenover zet (en dat het zelfs twijfelachtig maakt of dat pensioen er uberhaupt wel nog zal zijn). Een land dat er een sport van maakt om spilzuchtig en inefficiënt te zijn, dat sinterklaas speelt voor zijn eigen vriendjes, op kosten van zijn toplaag.

Er is voor jonge, veelbelovende mensen geen toekomst in België. The world is out there en die is vele malen boeiender en veelbelovender dan België. Trek er op uit; laat ze maar stikken in hun eigen bureaucratie en laat het systeem maar imploderen. Ze verdienen niet beter. That’s what we do too.

Prachtige post!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 15:44   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel van de Belgische jongeren zijn veelbelovend? 1%? Misschien 2%.
Het zijn er wel wat meer hoor (hoop ik toch). Nu kunnen de veelbelovende mensen Belgie collectief verlaten en zo het land dwingen de 'betere' belastingbetalers beter te vertegenwoordigen. Als ze niet buigen breken ze wel, vroeg of laat.

No taxation without representation! Een simpele regel.
HIER
Oud 11 mei 2016, 15:46   #28
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik hoor nogal veel jongeren zo'n verhaal ophangen terwijl ze in de sofa bij mama met hun smartphone in de hand liggen stinken.
Zelfde mening hoor en deze is er nu net 55 geworden en niet in het bezit van een smartphone.
Oud 11 mei 2016, 15:47   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd

De jongeren die nooit ergens gewest zijn. Diegenen die denken dat in gans de wereld er sociale voorzieningen zijn die vergelijkbaar zijn met de onze.

Ze zouden best eens praten met mensen die enkele jaren in het 'veelbelovende' buitenland gewoond en gewerkt hebben. Dat zou hen enig realisme bijbrengen.
Of beter: Ik raad al die jongeren aan om als ze de kans krijgen zelf een aantal jaren naar dat buitenland te trekken. Ik ben wel overtuigd dat van een groot aantal met torenhoge verwachtingen de zeepbel van 'het gras is altijd groener aan de andere kant' snel zal doorprikt worden. Buitenland kan interessant zijn. Maar België verguizen is er echt over. De meesten met ervaring zeggen: "het is hier lang zo slecht niet".
Heel wat waarheid, maar er is helemaal niets fout met 'Belgie verguizen', integendeel lijkt me.

En mediocriteit kan niet de nieuwe norm voor een land als Belgie, noch de toekomstige republiek Vlaanderen zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 11 mei 2016 om 15:49.
Oud 11 mei 2016, 15:53   #30
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De meesten met ervaring zeggen: "het is hier lang zo slecht niet".
Juist. En tegelijkertijd geloven ze het zelf niet en werken aan plan B.
Oud 11 mei 2016, 15:59   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als men niet aan 'uitbreiding' kan doen is tijd gekomen het 'nest' te verlaten.

Belgie zendt zijn zonen uit...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 11 mei 2016 om 16:00.
Oud 11 mei 2016, 16:12   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ze scholing hebben gedaan dan hebben ze de bijpassende brains normaal gezien.
Op elke 500 m is er een bank.
Dat ze daar wat geld gaan halen en ons allen redden.

In plaats het omgekeerde te doen.
Oud 11 mei 2016, 16:16   #33
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zelfde mening hoor en deze is er nu net 55 geworden en niet in het bezit van een smartphone.
Een smartphone is een geschenk uit de hemel indien correct aangewend. Iets waartoe heden echter slechts een minderheid in staat lijkt te zijn.

Uiteraard staat het U vrij om over geen smartphone te beschikken, dat is Uw recht.
HIER
Oud 11 mei 2016, 16:52   #34
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn landen waar dat niet gebeurt. Expats kunnen daar een goed leven hebben, en moeten idd weinig belasting betalen.
Maar op voorwaarde dat hun Belgische werkgever sociale bijdragen betaalt voor hun Belgische pensioen, en Belgische sociale zekerheid als ze ooit terugkeren.
Blijft men daar vrijwillig voor een langere periode dan valt men terug op de plaatselijke sociale zekerheid. Dat betekent geen pensioen, geen vervangingsinkomen bij ziekte enz. Kent gij hier in België mensen die kanker hebben en moeten gaan werken omdat ze anders geen inkomen hebben?
De kinderen moeten daar zelf voor de ouderen zorgen. Als ge de pech hebt kinderloos te zijn of enkel dochters te hebben kunt ge uwe plan trekken en werken tot 80 jaar en meer.

Is dat hetgeen gij wilt hebben?

Ik ga wel met u akkoord dat er in België sommigen serieus van hun pensioen zouden moeten inleveren. De hoge ambtenarenpensioenen bv. En het feit dat mensen die maar een paar jaren gewerkt hebben een hoger pensioen krijgen dan mensen zoals ik die hun gans leven afgedragen hebben lijkt me ook geen eerlijke verdeling.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 16:57   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mi scuzi, ik dateer van de very early eighties
Stinken met een smartphone was er dus niet bij; stinken omdat je de hele dag buiten gaan spelen was des te meer

Keuze met hopen, maar Down-under steekt er toch met kop en schouders boven uit
Keuze met hopen ?? En ook daar bij de Aussies is het momenteel crisis ik hoor ze ook steen en been klagen....alles veel te duur...te veel moslims enz...enz...
Draai en keer het hoe je wil het is overal wel iets

Maar midden dertiger het begint hoog tijd te worden van te vertrekken....hou ons op de hoogte.....en eventueel ook als het toch heel wat minder is dan je had verwacht

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 mei 2016 om 16:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 17:02   #36
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik ga wel met u akkoord dat er in België sommigen serieus van hun pensioen zouden moeten inleveren. De hoge ambtenarenpensioenen bv. En het feit dat mensen die maar een paar jaren gewerkt hebben een hoger pensioen krijgen dan mensen zoals ik die hun gans leven afgedragen hebben lijkt me ook geen eerlijke verdeling.
Alle mensen die van hun rust genieten zijn voor de maatschappij evenveel waard. Dus mogen de pensioenen ook gelijk zijn.
Oud 11 mei 2016, 17:03   #37
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Uiteraard staat het U vrij om over geen smartphone te beschikken, dat is Uw recht.
Mobiel niet bereikbaar hoeven te zijn is pas klasse.
Oud 11 mei 2016, 17:06   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten met een zwaar "rond de kerktoren"-complex denken zo ja.

Beetje doorzichtig ook om mensen met die visie standaard weg te zetten als "jong en zonder ervaring".

Maar goed, wellicht is dat dan ook de typische visie van de doorsnee kerktoren-Belg, close to midlife-crisis or even beyond, die nooit verder geraak is dan dat. Moeilijk is het niet zo'n statements te poneren
Ik denk niet dat je op dit forum veel mensen zal tegenkomen die echt emigreren....die hebben wel andere dingen omhanden...zoals het proberen verzamelen van werkvergunningen visums en dergelijke.....met jouw al dan niet denkbeeldige plannen zit je hier mooi je kostbare tijd te verprutsen.

http://www.australie.nl/australie/re...aar-australie/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 mei 2016 om 17:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2016, 17:11   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mobiel niet bereikbaar hoeven te zijn is pas klasse.
Klopt. Maar zo krachtig wou ik me niet uitdrukken.
HIER
Oud 11 mei 2016, 18:00   #40
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Keuze met hopen ?? En ook daar bij de Aussies is het momenteel crisis ik hoor ze ook steen en been klagen....alles veel te duur...te veel moslims enz...enz...
Draai en keer het hoe je wil het is overal wel iets
Ik hoor ze net iets mindr klagen dan jij, maar bon, ieder zijn eigen bronnen uiteraard. Wij zoeken het nog ietwat meer Down-under for that matter

Citaat:
Maar midden dertiger het begint hoog tijd te worden van te vertrekken....hou ons op de hoogte.....en eventueel ook als het toch heel wat minder is dan je had verwacht
Check.
En very small chance, we're rather very fucking much happy (zelfs met de tijdelijke omweg)

Citaat:
Ik denk niet dat je op dit forum veel mensen zal tegenkomen die echt emigreren....die hebben wel andere dingen omhanden...zoals het proberen verzamelen van werkvergunningen visums en dergelijke.....met jouw al dan niet denkbeeldige plannen zit je hier mooi je kostbare tijd te verprutsen.

http://www.australie.nl/australie/re...aar-australie/
Waarom nog regelen wat al geregeld is?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be