![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
| Bekijk resultaten enquête: Nuke them? | |||
| Ja |
|
9 | 64,29% |
| Neen |
|
5 | 35,71% |
| Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn miljoenen mensen in dezelfde situatie als die psychopaten die zich niet laten ontploffen, het ligt dus bij hun zelf, niet aan anderen. Vanaf het moment dat je denkt dat je zulke gevaarlijke onmensen kunt stoppen, of denkt dat je dit gaat kunnen voorkomen, ben je verkeerd bezig. Er zullen altijd dergelijke mensen bestaan en zij hebben zéér weinig tot in feite niets nodig om over te gaan tot zulke vreselijke misdaden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar komt je antwoord eigenlijk op neer. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 12 mei 2016 om 08:59. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel gewoon dat de terroristen die de bomaanslagen plegen in bv gisteren Bagdad psychopaten zijn en ook zo moeten behandeld worden. Je moet niet gaan zoeken naar verzachtende omstandigheden, naar redenen waarom ze het doen, naar eigen fouten. Wat niet wil zeggen dat ik de bombardementen daar goed vindt, dat is een ander debat. Ik denk dat er betere oplossingen moeten zijn maar ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat ik véél te weinig informatie, kennis en intelligentie heb om daarover ook maar een begin van oplossing voor te kunnen bedenken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben eerder de mening toe gedaan dat door het gooien van die 2 bommen er heel wat levens van Amerikaanse soldaten gespaard werden. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien al eens beginnen met ze niet meer tot ons land en de EU toe te laten als ze toch niet van plan zijn zich te gedragen naar de regels die wij weten na te leven en hun eigen willetje willen blijven opdringen?
Misschien ze niet meer tot vervelens toe blijven 'bepamperen?' Misschien ze niet meer laten, infiltreren op menige postjes en diesten? Geen toelating meer geven tot winkels te openen, haattempels te bouwen? (In St-Niklaas hebben ze anders al van de 'veeg') Geen werk meer geven en terugsturen vanwaar ze aangevaren gekomen geweest zijn? Het Paard van Troje in brand steken? Ellenlange vragenlijst ... Iemand van de Politici die daar het lef voor heeft, ik denk het niet. Het zal erger en erger worden ten koste van onze kinderen en kleinkinderen en de brave belastingbetaler die zich maar verder en verder laat afschuimen ten voordele van al wat hier aangezwommen (lees:gescheten) komt. Zoals u met zen allen al weet ben ik altijd groot fan geweest van (wijlen) Generaal Norman Schwarzkopf Jr. die ten tijde van de Golfoorlog zei: Alles platgooien van voor naar achter anders staan we hier volgend jaar terug. Men heeft de 'brave' man toen een andere dienst gegeven. Pijnlijk detail was wel dat men hem niet volgde en ze er het jaar daarop terug stonden omdat de 'zaak' terug uit zijn voegen scheurde.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2016 om 11:14. |
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In totaal zullen er rechtstreeks en onrechtstreeks een half miljoen mensen gestorven zijn door die bommen, veelal onschuldigen. Dat lijkt me niet in verhouding te staan. Het is niet omdat de USA de oorlog heeft gewonnen, ons bevrijd heeft, onze belangrijkste partner is, dat we niet kritisch mogen zijn naar hun (oorlogs)daden, toch?
|
|
|
|
|
#28 |
|
Minister-President
|
[quote=vlijmscherp;8099736]Japan stond op het punt om zich over te geven. Zeker die 2e was volstrekt onnodig, Rusland had al Japan de oorlog verklaard en stond klaar om Japan binnen te vallen.
In totaal zullen er rechtstreeks en onrechtstreeks een half miljoen mensen gestorven zijn door die bommen, veelal onschuldigen. Dat lijkt me niet in verhouding te staan. Het is niet omdat de USA de oorlog heeft gewonnen, ons bevrijd heeft, onze belangrijkste partner is, dat we niet kritisch mogen zijn naar hun (oorlogs)daden, toch?[/QUOTE] USA heeft ons beginnen bevrijden vanaf 1943, eerst via Sicilië en Italïe, waar ze wisten dat Mussolini het niet lang zou volhouden, en in 1944 D-DAY waar ze zeker wisten dat de Duitsers met een paar duizend soldaten zich nauwelijks konden verdedigen. Bovendien was sinds Stalingrad Duitsland en zijn moraal zo verzwakt dat hun leid eigenlijk al was uitgezongen. Voor USA was het kwestie van niet alles aan de Russen te laten die hun opmars succesvol begonnen waren sedert 1943. OK, Slag om de Ardennen was een tegenslag voor de Amerikanen en daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Dit heeft veel Amerikaanse levens gekost, evenals de slag om de stille Zuidzee tegen de jappen, maar niks in vergelijking met de verliezen van de russen (en de duitsers). Nu weer willen de Amerikanen niet alles aan de Russen laten in Syrië en willen ze een deel van de koek. |
|
|
|
|
#29 |
|
Minister-President
|
Hoor ik je nu oproepen tot een vernietiging van de moslims?
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zie jij dan verschil tussen bommen leggen of bommen droppen ? Of is....."in naam van het vrije westen" voor jou voldoende om je blinddoek terug op te zetten ? |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Begrijp goed dat als je nucleair wapentuig inzet, er heel veel goede mensen die inlichtingen verstrekken aan het westen ook zullen sneuvelen. Daarbij komt dat de Syriërs en Irakezen dan in Europa blijven omdat hun grond radio actief is gemaakt. Ook de omliggende landen w.o. Israel krijgen te maken met straling. Alles op een rijtje gezet lijkt mij dat geen goed idee. Dan bestaat er nog een spreekwoord: "zo je doet, zo je ontmoet". |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Heb jij geen passende antwoorden meer dat je plots met een vraag komt waar ik al eerder op heb geantwoord ?
NEEN ik praat GEEN terroristen goed, maar ook geen moordenaars die in naam van ik weet niet welk principe hun bommen droppen op onschuldige mensen. Want zoals ik eerder reeds schreef: terrorisme is een veel gebruikt schoentje, dat wonderwel aan vele voeten past. Een commissie van de Verenigde Naties definieerde terrorisme als: "Het onrechtmatig en intentioneel veroorzaken van dood of lichamelijke verwondingen of ernstige schade aan eigendom wanneer het doel van het gedrag, door zijn aard of context, het intimideren van een bevolking is, of het dwingen van een overheid of een internationale organisatie om bepaalde handelingen te stellen of ervan af te zien." Problemen zijn evenwel gerezen over de toepasselijkheid van deze definitie op de militaire troepen van een Staat en op bevrijdingsbewegingen. Daarom is deze definitie niet door alle landen geaccepteerd en de onenigheid hierover draagt in hoge mate bij aan het feit dat er tot op heden geen antiterrorisme-verdrag is gesloten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme |
|
|
|
|
#37 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt. De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt. De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stel voor dat we dat doen met diegenen die vinden dat we met teveel zijn en er beter wat volk zou uitsterven.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
#40 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rizzz : 13 mei 2016 om 01:38. |
|
|