Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Nuke them?
Ja 9 64,29%
Neen 5 35,71%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 mei 2016, 08:45   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat klopt volledig, net zoals bombarderen zonder VN mandaat !
Maar zich de vraag stellen WAAROM mensen zich laten ontploffen, die heb ik nog maar weinige vooraanstaanden horen stellen !
je afvragen waarom mensen zich laten ontploffen, hoeft niet. Het zijn gevaarlijke psychopaten die een daad uitoefenen waarvoor geen enkel excuus geldt.

Er zijn miljoenen mensen in dezelfde situatie als die psychopaten die zich niet laten ontploffen, het ligt dus bij hun zelf, niet aan anderen.

Vanaf het moment dat je denkt dat je zulke gevaarlijke onmensen kunt stoppen, of denkt dat je dit gaat kunnen voorkomen, ben je verkeerd bezig. Er zullen altijd dergelijke mensen bestaan en zij hebben zéér weinig tot in feite niets nodig om over te gaan tot zulke vreselijke misdaden.
Oud 12 mei 2016, 08:45   #22
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is of zijn de meerderheid van dit forum dan geen vooraanstaanden ?
Want als ik al deze hun wijsheden lees, kan dit haast niet anders !
wie zegt dat vooraanstaanden wijsheid bezitten? Dat lijkt mij heel erg discutabel, zelfs ongeloofwaardig.
Mindset is offline  
Oud 12 mei 2016, 08:57   #23
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je afvragen waarom mensen zich laten ontploffen, hoeft niet. Het zijn gevaarlijke psychopaten die een daad uitoefenen waarvoor geen enkel excuus geldt.

Er zijn miljoenen mensen in dezelfde situatie als die psychopaten die zich niet laten ontploffen, het ligt dus bij hun zelf, niet aan anderen.

Vanaf het moment dat je denkt dat je zulke gevaarlijke onmensen kunt stoppen, of denkt dat je dit gaat kunnen voorkomen, ben je verkeerd bezig. Er zullen altijd dergelijke mensen bestaan en zij hebben zéér weinig tot in feite niets nodig om over te gaan tot zulke vreselijke misdaden.
Maw, de Belgische F16 piloten moet zich NIET de vraag stellen waarom zij hun raketten afvuren, zoals hun goede voorbeeld de Amerikaanse collega's die twee kernbommen dropten op onschuldige Japanse burgers !
Daar komt je antwoord eigenlijk op neer.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 12 mei 2016 om 08:59.
vrijzinnige is offline  
Oud 12 mei 2016, 09:35   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maw, de Belgische F16 piloten moet zich NIET de vraag stellen waarom zij hun raketten afvuren, zoals hun goede voorbeeld de Amerikaanse collega's die twee kernbommen dropten op onschuldige Japanse burgers !
Daar komt je antwoord eigenlijk op neer.
neen, je legt me woorden in de mond.

Ik stel gewoon dat de terroristen die de bomaanslagen plegen in bv gisteren Bagdad psychopaten zijn en ook zo moeten behandeld worden. Je moet niet gaan zoeken naar verzachtende omstandigheden, naar redenen waarom ze het doen, naar eigen fouten.

Wat niet wil zeggen dat ik de bombardementen daar goed vindt, dat is een ander debat. Ik denk dat er betere oplossingen moeten zijn maar ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat ik véél te weinig informatie, kennis en intelligentie heb om daarover ook maar een begin van oplossing voor te kunnen bedenken.
Oud 12 mei 2016, 11:06   #25
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
de kernwapens op Japan hebben de oorlog niet gestopt, die was in feite al over daarvoor. In feite was het volledig onverantwoordelijk van de USA en een oorlogsmisdaad dat daar gepleegd is.

Dat heb je al eens ooit geschreven. Maar wil je dit ook eens verduidelijken?

Ik ben eerder de mening toe gedaan dat door het gooien van die 2 bommen er heel wat levens van Amerikaanse soldaten gespaard werden.
Sukkelaar is offline  
Oud 12 mei 2016, 11:08   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien al eens beginnen met ze niet meer tot ons land en de EU toe te laten als ze toch niet van plan zijn zich te gedragen naar de regels die wij weten na te leven en hun eigen willetje willen blijven opdringen?

Misschien ze niet meer tot vervelens toe blijven 'bepamperen?'

Misschien ze niet meer laten, infiltreren op menige postjes en diesten?

Geen toelating meer geven tot winkels te openen, haattempels te bouwen? (In St-Niklaas hebben ze anders al van de 'veeg')

Geen werk meer geven en terugsturen vanwaar ze aangevaren gekomen geweest zijn?

Het Paard van Troje in brand steken?

Ellenlange vragenlijst ...

Iemand van de Politici die daar het lef voor heeft, ik denk het niet.

Het zal erger en erger worden ten koste van onze kinderen en kleinkinderen en de brave belastingbetaler die zich maar verder en verder laat afschuimen ten voordele van al wat hier aangezwommen (lees:gescheten) komt.

Zoals u met zen allen al weet ben ik altijd groot fan geweest van (wijlen) Generaal Norman Schwarzkopf Jr. die ten tijde van de Golfoorlog zei: Alles platgooien van voor naar achter anders staan we hier volgend jaar terug.

Men heeft de 'brave' man toen een andere dienst gegeven.

Pijnlijk detail was wel dat men hem niet volgde en ze er het jaar daarop terug stonden omdat de 'zaak' terug uit zijn voegen scheurde.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2016 om 11:14.
Universalia is offline  
Oud 12 mei 2016, 11:48   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat heb je al eens ooit geschreven. Maar wil je dit ook eens verduidelijken?

Ik ben eerder de mening toe gedaan dat door het gooien van die 2 bommen er heel wat levens van Amerikaanse soldaten gespaard werden.
Japan stond op het punt om zich over te geven. Zeker die 2e was volstrekt onnodig, Rusland had al Japan de oorlog verklaard en stond klaar om Japan binnen te vallen.

In totaal zullen er rechtstreeks en onrechtstreeks een half miljoen mensen gestorven zijn door die bommen, veelal onschuldigen. Dat lijkt me niet in verhouding te staan.

Het is niet omdat de USA de oorlog heeft gewonnen, ons bevrijd heeft, onze belangrijkste partner is, dat we niet kritisch mogen zijn naar hun (oorlogs)daden, toch?
Oud 12 mei 2016, 11:57   #28
Mindset
Minister-President

Standaard

[quote=vlijmscherp;8099736]Japan stond op het punt om zich over te geven. Zeker die 2e was volstrekt onnodig, Rusland had al Japan de oorlog verklaard en stond klaar om Japan binnen te vallen.

In totaal zullen er rechtstreeks en onrechtstreeks een half miljoen mensen gestorven zijn door die bommen, veelal onschuldigen. Dat lijkt me niet in verhouding te staan.

Het is niet omdat de USA de oorlog heeft gewonnen, ons bevrijd heeft, onze belangrijkste partner is, dat we niet kritisch mogen zijn naar hun (oorlogs)daden, toch?[/QUOTE]

USA heeft ons beginnen bevrijden vanaf 1943, eerst via Sicilië en Italïe, waar ze wisten dat Mussolini het niet lang zou volhouden, en in 1944 D-DAY waar ze zeker wisten dat de Duitsers met een paar duizend soldaten zich nauwelijks konden verdedigen. Bovendien was sinds Stalingrad Duitsland en zijn moraal zo verzwakt dat hun leid eigenlijk al was uitgezongen. Voor USA was het kwestie van niet alles aan de Russen te laten die hun opmars succesvol begonnen waren sedert 1943. OK, Slag om de Ardennen was een tegenslag voor de Amerikanen en daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Dit heeft veel Amerikaanse levens gekost, evenals de slag om de stille Zuidzee tegen de jappen, maar niks in vergelijking met de verliezen van de russen (en de duitsers).
Nu weer willen de Amerikanen niet alles aan de Russen laten in Syrië en willen ze een deel van de koek.
Mindset is offline  
Oud 12 mei 2016, 15:02   #29
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Indien er morgen geen enkele islamiet meer op deze planeet rondloopt zal het probleem van plof-islamieten meer ten gronde dan significant opgelost zijn. Een paar tientallen miljoenen minder is dan ook een goed begin.
Hoor ik je nu oproepen tot een vernietiging van de moslims?
Scorpio is offline  
Oud 12 mei 2016, 15:09   #30
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, je legt me woorden in de mond.

Ik stel gewoon dat de terroristen die de bomaanslagen plegen in bv gisteren Bagdad psychopaten zijn en ook zo moeten behandeld worden. Je moet niet gaan zoeken naar verzachtende omstandigheden, naar redenen waarom ze het doen, naar eigen fouten.

Wat niet wil zeggen dat ik de bombardementen daar goed vindt, dat is een ander debat. Ik denk dat er betere oplossingen moeten zijn maar ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat ik véél te weinig informatie, kennis en intelligentie heb om daarover ook maar een begin van oplossing voor te kunnen bedenken.
"Ik stel gewoon dat de terroristen die de bomaanslagen plegen in bv gisteren Bagdad psychopaten zijn en ook zo moeten behandeld worden."

Zie jij dan verschil tussen bommen leggen of bommen droppen ?
Of is....."in naam van het vrije westen" voor jou voldoende om je blinddoek terug op te zetten ?
vrijzinnige is offline  
Oud 12 mei 2016, 15:10   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Ik stel gewoon dat de terroristen die de bomaanslagen plegen in bv gisteren Bagdad psychopaten zijn en ook zo moeten behandeld worden."

Zie jij dan verschil tussen bommen leggen of bommen droppen ?
Of is....."in naam van het vrije westen" voor jou voldoende om je blinddoek terug op te zetten ?
praat jij nu die terroristen goed?
Oud 12 mei 2016, 15:35   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Hoor ik je nu oproepen tot een vernietiging van de moslims?
Oproepen? neen, dat is hier verboden. Zou ik er rouwig om zijn? Absoluut niet.
Skobelev is offline  
Oud 12 mei 2016, 15:48   #33
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Weet U nog toen Amerika een nuke op Japan dropte? WO2 eindigde daarbij en het Duits rijk viel iets later.
Wat weerhoudt ons hetzelfde te doen met een kalifaat? Die veroorzaken veel erger dan Japan deed. Wat Japan deed was een achterbakse oorlogsdaad. Wat het Kalifaat doet is alle mensenrechten aan haar laars lappen.

Luchtbombardementen halen al jaren niets uit, misschien een nuke wel? waarom zouden 40 fighterjets meer het verschil maken? Als dat nu niet het geval is met een wereldcoallitie van meer?

Wat denkt U? Nuken of verder wespensteken uitdelen?
Moet even goed nadenken, heb daarom nog geen stem uitgebracht.
Begrijp goed dat als je nucleair wapentuig inzet, er heel veel goede mensen die inlichtingen verstrekken aan het westen ook zullen sneuvelen.
Daarbij komt dat de Syriërs en Irakezen dan in Europa blijven omdat hun grond radio actief is gemaakt.
Ook de omliggende landen w.o. Israel krijgen te maken met straling.
Alles op een rijtje gezet lijkt mij dat geen goed idee.

Dan bestaat er nog een spreekwoord: "zo je doet, zo je ontmoet".
Chapiro is offline  
Oud 12 mei 2016, 16:34   #34
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oproepen? neen, dat is hier verboden. Zou ik er rouwig om zijn? Absoluut niet.
Ik leid hier dus uit af dat de enige reden waarom je het niet doet is ... omdat het niet mag?
Scorpio is offline  
Oud 12 mei 2016, 17:36   #35
Peche
Banneling

Standaard

Check this one out
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/were...cid=spartanntp
Peche is offline  
Oud 12 mei 2016, 18:58   #36
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
praat jij nu die terroristen goed?
Heb jij geen passende antwoorden meer dat je plots met een vraag komt waar ik al eerder op heb geantwoord ?
NEEN ik praat GEEN terroristen goed, maar ook geen moordenaars die in naam van ik weet niet welk principe hun bommen droppen op onschuldige mensen.
Want zoals ik eerder reeds schreef: terrorisme is een veel gebruikt schoentje, dat wonderwel aan vele voeten past.

Een commissie van de Verenigde Naties definieerde terrorisme als: "Het onrechtmatig en intentioneel veroorzaken van dood of lichamelijke verwondingen of ernstige schade aan eigendom wanneer het doel van het gedrag, door zijn aard of context, het intimideren van een bevolking is, of het dwingen van een overheid of een internationale organisatie om bepaalde handelingen te stellen of ervan af te zien." Problemen zijn evenwel gerezen over de toepasselijkheid van deze definitie op de militaire troepen van een Staat en op bevrijdingsbewegingen. Daarom is deze definitie niet door alle landen geaccepteerd en de onenigheid hierover draagt in hoge mate bij aan het feit dat er tot op heden geen antiterrorisme-verdrag is gesloten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme
vrijzinnige is offline  
Oud 12 mei 2016, 22:19   #37
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daarom wil trump, mocht hij president worden, het nucleaire wapenarsenaal uitbreiden, zodat Amerika de grootse kernmacht blijft.
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt.
De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft.
Chapiro is offline  
Oud 12 mei 2016, 22:26   #38
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daarom wil trump, mocht hij president worden, het nucleaire wapenarsenaal uitbreiden, zodat Amerika de grootse kernmacht blijft.
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt.
De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft.
Chapiro is offline  
Oud 12 mei 2016, 22:34   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als je iedereen boven de 65 een kogel door de kop jaagt spaart dat ook een hoop geld uit. Moeten we dat dan ook maar doen?
Ik stel voor dat we dat doen met diegenen die vinden dat we met teveel zijn en er beter wat volk zou uitsterven.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 13 mei 2016, 01:37   #40
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Dit systeem hebben ze van de Amerikanen gepikt, die waren al sinds de jaren 60 bezig met de ontwikkeling van een "Multiple independently targetable reentry vehicle", het resultaat was de "LGM-118 Peacekeeper".

Laatst gewijzigd door Rizzz : 13 mei 2016 om 01:38.
Rizzz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be