Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2016, 19:12   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als ze op de luchthaven nog veel staken, zal dat probleem zichzelf oplossen. De boel zal immers overkop gaan. Of denk je misschien dat na al die idiote strapatsen van de verschillende vakbonden, de luchtvaartmaatschappijen en reizigers gaan blijven komen?

Droom verder, nmbs-fossiel
Inderdaad.
De vakbonden wrijven zich in de handen, weeral zoveel mensen extra om dopgeld aan uit te delen.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 19:13   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt. Toch zouden de werknemers bij Aviapartner moeten weten hoe gevoelig dit nu ligt. Ik had de passagiers toch een paar dagen op voorhand verwittigd. Dan zou de druk op Aviapartner al voldoende groot geworden zijn om de situatie op te lossen.
Inderdaad. Als er geen overleg gepleegd wordt, dan moeten de vakbonden maar persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.
Oud 13 mei 2016, 19:14   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We moeten beseffen dat het niet is dat het klotewerk is, dat die mensen geen fatsoenlijk loon en respect verdienen.

Wat gebeurt er ? Die mannen draaien zich dubbel om na 22 maart zo veel mogelijk vluchten te laten doorgaan op andere luchthavens. Verre verplaatsingen, lange uren....

Een dikke maand later merken ze dat de baas vergeten was om de afgesproken vergoedingen voor deze prestaties te betalen. Tja, daar zou ik ook voor staken.
Ik niet (in eerste instantie toch niet).
Oud 13 mei 2016, 19:49   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pisbloembakske Bekijk bericht
Als men de vakbonden eindelijk geen rechtspersoonlijkheid gaat geven gaat dit land naar de kl*ten, dat zou de n-va toch ook moeten weten. Deze partij heeft het communautaire laten rusten om het economische voorrang te geven.
Als ze die clowns laten doen, is alles nodeloos geweest.
Gij zit altijd zo te knagen over die vakbonden ... en het land gaat naar de kloten ... t'is al naar de kloten hoor... gene paniek .. t'is hopeloos geworden... geef ons nog 5 jaar ,, en ze doen bankbeslag op alles van iedereen... wedden?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 20:00   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Staan de vakbonden boven de wet?
Best wel, ze dragen immers geen enkele verantwoordelijkheid voor hun acties op het terrein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 21:07   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik zou eerst eens met HR gaan praten. En dan nog kan je dreigen met een staking indien het niet in orde komt binnen de x dagen. Waarom altijd direct beginnen staken? Wat is het nut daarvan? Kijk naar de cipiers. De regering is ermee bezig. Ga terug aan het werk en staak als het volgende aanbod je niet bevalt. Wat heeft blijven staken als nut/meerwaarde?
Daar zal al wel heel wat geklaagd zijn geweest, en de directie zal waarschijnlijk niks gedaan hebben. Staken doe je niet voor je plezier: je verliest een dag inkomen. Dat vergeten de meesten hier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 21:08   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Best wel, ze dragen immers geen enkele verantwoordelijkheid voor hun acties op het terrein.
De verantwoordelijkheid voor deze mesthoop ligt bij aviapartner die niet in staat is om haar personeel correct te betalen waardoor ze niet de bagageafhandeling kan voorzien. De maatschappijen hebben een contract met Aviapartner, niet met de werknemers van aviapartner....
Oud 13 mei 2016, 21:31   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verantwoordelijkheid voor deze mesthoop ligt bij aviapartner die niet in staat is om haar personeel correct te betalen waardoor ze niet de bagageafhandeling kan voorzien. De maatschappijen hebben een contract met Aviapartner, niet met de werknemers van aviapartner....
Als we u mogen geloven, wordt iedere staking dus de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 21:51   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we u mogen geloven, wordt iedere staking dus de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Als de werkgever zijn verplichtingen niet nakomt wel ja.
Oud 13 mei 2016, 21:53   #30
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Daar zal al wel heel wat geklaagd zijn geweest, en de directie zal waarschijnlijk niks gedaan hebben. Staken doe je niet voor je plezier: je verliest een dag inkomen. Dat vergeten de meesten hier.
Tavek, zal ik je een waarheid vertellen? Mensen die het maken in het leven, zijn de mensen die met alle omstandigheden rekening houden. Je zal wel gelijk hebben ivm dat klagen. Er zal wel al enige wrevel geweest zijn. Een bedrijf waar je nog centen van wil zien, laat je niet failliet draaien. Werk op halve kracht, doe ludieke acties, zorg voor verhoogde druk maar plaats je job of bedrijf niet in het gedrang.

Aan de andere kant heeft Avia Partners gratis reclame. Die hebben flexibele medewerkers die eens één dagje staken indien hun loon niet betaald wordt.

Die is hier de domme verliezer denk je? De werkenemer. Die krijgt niet meer dan waar hij recht op had, Avia Partners bedankt voor de gratis promotie. De luchthaven van Zaventem en Belgische Avia Partners werknemers krijgen enkel de negatieve reclame. Top idee van de vakbond.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:10   #31
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als afgevaardigde verliest u niks bij een staking.
Maar ik heb gedaan wat mijn collega's wilden, ik ben hun afgevaardigde geworden.
Is 1 van de voordelen van afgevaardigde te zijn.
En kom nu niet af met eigen pens eerst want ik heb het eerst aan mijn collega's gevraagd, maar mijn collega's hebben voor mij gekozen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:26   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Mij ziet ge niet op een lijst, ik wil graag nog promotie maken.
Oud 14 mei 2016, 13:11   #33
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Overal is wel wat veel hé.

Bij de NMBS bijvoorbeeld loopt alles correct.
Bij de NMBS komen de grote bazen in Brussel de beloften en de gemaakte afspraken ook niet na.
En dan is het normaal dat de spoorbonden reageren.
En als de spoorbonden dan reageren en de treinen niet rijden dan is het kot hier te klein.
Dan zijn wij uitschot, krapuul, uilen, lui, dom enz...
Maar zoals ik al geschreven heb, de spoorbonden gaan op 24/05/2016 niet doen om de mensen in Brussel te krijgen en op 24/06/2016 ook niet meedoen om de studenten niet te gijzelen.
Nu gaan er weeral reacties komen dat de spoorbonden niet gaan meedoen maar als de spoorbonden wel meedoen dan volgen er ook reacties.
Maar jullie moeten wel weten wat jullie willen.
Oud 14 mei 2016, 13:41   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mannen, het personeel bij Aviapartner werd niet correct betaald.

Daarvoor staken is de evidentie zelf. Of gaan jullie werken als je te weinig of geen loon krijgt ?
De grote baas van Brussels Airport verklaarde op tv dat de mensen van Aviapartner moeten gewoon betaald worden voor hun (extra) werk.
Hij prees hen voor het enorme werk na de aanslag.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:42   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
aviapartner hoort te doen wat ze hun personeel beloofd hebben. Of staken in deze moeilijke luchthaventijden dan onmiddellijk het beste middel was, valt te bezien.
Aviapartner maakt MISBRUIK v.d. situatie.
Dat heet : chantage.
Oud 14 mei 2016, 13:44   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet. Er is iets veel leukers: een hele vrachtwagens koffers naar de woning van de baas brengen. Je komt gegarandeerd in het nieuws en je legt de luchthaven niet plat.
prima idee ! ! !

Oud 14 mei 2016, 15:12   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mannen, het personeel bij Aviapartner werd niet correct betaald.

Daarvoor staken is de evidentie zelf. Of gaan jullie werken als je te weinig of geen loon krijgt ?
1)Ja,de werkgever is hier,vooral door een slechte communicatie hieromtrent(bvb een A4-blad met enkele beloftes en datums er op zou al geholpen hebben) in de mist gegaan.Maar de reactie staat buiten verhouding.

2)Wie het niet aanstaat bij zijn werkgever trapt het af,en begaat nooit de onprofessionele fout de klanten te pesten.
Staken is in steeds meer sectoren amper meer dan de klootzakkerij van een klein groepje jegens veel grotere groepen niet-schuldigen.Dat noemen ze dan "solidariteit" veronderstel ik.

Ze doen maar,Aviapartner wordt door zijn klanten als geheel bekeken(de interne keuken van het bedrijf interesseert klanten als Ryanair,SN Brussels etc....niet),en misschien wordt het tijd afscheid te nemen van een onbetrouwbare afhandelaar?
.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2016 om 15:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 16:01   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
1)Ja,de werkgever is hier,vooral door een slechte communicatie hieromtrent(bvb een A4-blad met enkele beloftes en datums er op zou al geholpen hebben) in de mist gegaan.Maar de reactie staat buiten verhouding.

2)Wie het niet aanstaat bij zijn werkgever trapt het af,en begaat nooit de onprofessionele fout de klanten te pesten.
Staken is in steeds meer sectoren amper meer dan de klootzakkerij van een klein groepje jegens veel grotere groepen niet-schuldigen.Dat noemen ze dan "solidariteit" veronderstel ik.

Ze doen maar,Aviapartner wordt door zijn klanten als geheel bekeken(de interne keuken van het bedrijf interesseert klanten als Ryanair,SN Brussels etc....niet),en misschien wordt het tijd afscheid te nemen van een onbetrouwbare afhandelaar?
.
De reactie dat mensen staken omdat ze niet betaald worden wat hun beloofd is, dat vind u buiten verhouding.
Wat vind u dan wel een reden om actie te voeren?
Oud 14 mei 2016, 16:07   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal dat ik wel eens het fijne zou willen weten van die heisa van de laatste staking.

Als het loon niet betaald werd, dan zou aviapartner daar zwaar financieel voor beboet moeten worden.
Als het enkel de supplementaire premies betreft, vb. overuren, dan wordt het verhaal genuanceerder.
Aviapartner heeft zelf gezegd dat ze erg gehinderd geweest zijn in hun administratie, omdat hun kantoren op de luchthaven redelijk lang ontoegankelijk geweest zijn.
Als dat waar is, dan is het enkel de fout van Aviapartner om daarover niet duidelijk te communiceren met hun werknemers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 16:22   #40
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Weet er iemand wat er van Tijl Gijselinck is geworden?
Ik vond dat indertijd een leuke naam.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be