Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2016, 22:19   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat weet ik niet.
Dat hangt ervan af waarom zij vrijgesproken worden.
ach daar gaan we weer ...

Kijk, 't is anders nogal simpelkes hé
Als men vrijgesproken dan heeft de staat blijkbaar _ om welke reden dan ook _ niet kunnen aantonen dat het ging om een niet-braaf burger ( resp. dat issue )
Als jij anders beweert dan moet ge maar met die overweldigende bewijslast op de proppen komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 07:59   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, je draait mijn woorden om.
Ik heb alleen gezegd dat brave mensen niet in het gevang terecht komen.
Wat probeer jij te bereiken met mijn woorden om te draaien ?

.
Wel ik draai uw woorden niet om. Ik zeg enkel dat ook in de gevangenis brave mensen zitten .....ook een doodbrave mens kan ooit een misstap begaan in het leven.
Anderzijds lopen er veel stoute mensen vrij rond die eigenlijk thuishoren in de gevangenis maar om één of andere reden door de mazen van het net kunnen glippen.
Gaan ze bij uw populistische gemeenschapspartij dan nooit eens dieper in over wat stout of braaf zijn eigenlijk inhoudt ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2016 om 08:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 08:06   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ach daar gaan we weer ...

Kijk, 't is anders nogal simpelkes hé
Als men vrijgesproken dan heeft de staat blijkbaar _ om welke reden dan ook _ niet kunnen aantonen dat het ging om een niet-braaf burger ( resp. dat issue )
Als jij anders beweert dan moet ge maar met die overweldigende bewijslast op de proppen komen
Juist daar gaan we weer.
Ik zou niet weten waarom ik iets zou moeten bewijzen dat ik niet weet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 08:06   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De gevangenen van de openlucht gevangenissen rond Brussel, ook wel gekend als de Brusselse kalifaten, die haten ons al zeer grondig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 11:10   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Gaan ze (de gevangenen) ons nu uiteindelijk de kans geven, met hun manier van handelen en vrij recente gebeurtenissen, om de weder invoer van de guillotine terug in te voeren denk ik dan?

Het zal de 'brave' belastingbetalers uiteindelijk best wat goedkoper uitkomen en je hebt geen miserie met tal van cipiers die het boeltje nog overhoop kunnen zetten ook niet.

p.s. Ver gezocht?
De burgermeester heeft een punt, mensen opsluiten is zinloos wanneer dit niet in het teken van re -integratie staat.
Zorg dat wie buitenkomt een vak heeft geleerd, de kost kan verdienen, en onmiddellijk de arbeidsmarkt opstroomt.
Maar dat dit radicalisering in de hand helpt is een goedkope en foute opmerking, want wanneer je voor optimale omstandigheden zorgt, zullen predikers zeggen dat dit ook het werk van de duivel is, gericht om materialisme, meedraaien in een Goddeloze samenleving, en je hoe dan ook als eerste plicht hebt een goede moslim te zijn wat meedraaien in de samenleving, wanneer het over de letterlijke interpretatie van islam gaat , onmogelijk maakt.
Want dan mag je niet optrekken met ongelovigen, niet samenwerken met andere vrouwen, die mag je ook geen hand geven, laat staan dat vrouwen je baas kunnen zijn.
Fout dus waar het over radicalisering gaat , maar dat in het algemeen gevangenissen enkel in de huidige vorm voor problemen zorgen, daar heeft hij een punt.
Zorg liever eens dat enkel imams met erkende opleidingen een voet in die gevangenissen zetten, wanneer je kijkt naar de gediplomeerde leraren islam in scholen, zal in de gevangenis ook wel veel rondlopen wat niet eens weet waarover het spreekt.
Een imam kan iedereen zijn,het is slechts de voorganger in gebed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 12:36   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BRON

Detail tekst:

Gaan ze (de gevangenen) ons nu uiteindelijk de kans geven, met hun manier van handelen en vrij recente gebeurtenissen, om de weder invoer van de guillotine terug in te voeren denk ik dan?

Het zal de 'brave' belastingbetalers uiteindelijk best wat goedkoper uitkomen en je hebt geen miserie met tal van cipiers die het boeltje nog overhoop kunnen zetten ook niet.

p.s. Ver gezocht?
Het was enkel wachten tot er een would-be intellectueel zou langskomen met de oplossing van de doodstraf, om er dan nog wat gezellige LOL aan toe te voegen door de guillotine te suggereren.

Soms vraag ik mij af of wij moreel op het niveau zitten van de tutsi's die de hutu's in Rwanda uitmoorden en later doodleuk beweren dat ze het probleem niet zien...

Bosmongolen... Het is iets van alle tijden, blijkbaar onuitroeibaar...

Kots...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 13:04   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Toch blijkt de recidive groter bij mensen die uit een streng traditioneel systeem komen, dan uit een gematigd, zoals in Noorwegen. Hoe kan men dat verklaren?
Pas heel erg op met dergelijke uitspraken !!! Anders ga je snel in de hoek van de linkiewinkies weggezet worden.
Oud 15 mei 2016, 13:06   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Juist. Maar hoe kan dat verklaard worden?
Je zou verwachten dat mensen die uit streng gevangenissysteem komen meer moeite zouden doen om er niet terug te komen. En mensen die in een minder streng systeem gezeten hebben het niet zo erg zouden vinden. Het blijkt juist omgekeerd.
Preventie zou naast de straf zelf toch ook een prioriteit moeten zijn.
Oké, nu is het naar de kloten... Join the club : je bent een LinkieWinkie !
Oud 15 mei 2016, 18:55   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Rechtsen zijn vooral uit op meer redenen tot repressie, niet tot oplossingen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 21:03   #30
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oké, nu is het naar de kloten... Join the club : je bent een LinkieWinkie !
You wish
Oud 16 mei 2016, 14:00   #31
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Links & rechts zijn dezelfde pot nat !!
Vernielzuchtig in mensheid & eigen zakken vullen eerst !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 14:46   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ik draai uw woorden niet om. Ik zeg enkel dat ook in de gevangenis brave mensen zitten .....ook een doodbrave mens kan ooit een misstap begaan in het leven.
Anderzijds lopen er veel stoute mensen vrij rond die eigenlijk thuishoren in de gevangenis maar om één of andere reden door de mazen van het net kunnen glippen.
Gaan ze bij uw populistische gemeenschapspartij dan nooit eens dieper in over wat stout of braaf zijn eigenlijk inhoudt ?
Intern de partij gaan wij altijd heel diep in op de zaken.
Extern niet altijd, want er is altijd een risico dat er onnozelaars in de buurt zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 14:49   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het was enkel wachten tot er een would-be intellectueel zou langskomen met de oplossing van de doodstraf, om er dan nog wat gezellige LOL aan toe te voegen door de guillotine te suggereren.

Soms vraag ik mij af of wij moreel op het niveau zitten van de tutsi's die de hutu's in Rwanda uitmoorden en later doodleuk beweren dat ze het probleem niet zien...

Bosmongolen... Het is iets van alle tijden, blijkbaar onuitroeibaar...

Kots...
Je scheert wel alle tutsi's en alle bosmongolen over dezelfde kam.
Dat is niet "bij mekaar brengen", dat is "verdelen" wat jij doet.

Kom bij ons eens wat bijscholing in menselijkheid volgen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 mei 2016, 19:26   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Links & rechts zijn dezelfde pot nat !!
Vernielzuchtig in mensheid & eigen zakken vullen eerst !!
Zo zie ik dat dus ook.
Oud 16 mei 2016, 19:43   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Intern de partij gaan wij altijd heel diep in op de zaken.
Extern niet altijd, want er is altijd een risico dat er onnozelaars in de buurt zijn.

.
Groot gelijk om buiten niet te veel te vertellen want wie niet denkt als wij is sowieso een onnozelaar.....waar hebben we dat nog gehoord ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2016 om 19:44.
Oud 16 mei 2016, 19:48   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je scheert wel alle tutsi's en alle bosmongolen over dezelfde kam.
Dat is niet "bij mekaar brengen", dat is "verdelen" wat jij doet.

Kom bij ons eens wat bijscholing in menselijkheid volgen.

.
Uw idolatrie begint stilaan een verontrustende vorm aan te nemen......ben je wel zeker dat je niet deelneemt aan de vergaderingen van één of andere sekte ? Ik zou me toch eens bevragen of je partij niet verhuist is naar een ander lokaal
Je hebt toch nog niet zo'n Davidsfonds ringbaardje laten groeien mag ik te hopen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2016 om 19:51.
Oud 16 mei 2016, 21:01   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
26 jaar ononderbroken aanwezigheid van de PS in de federale regering, waaronder o.a. Di Rupo, hebben ons nogal eens tot oplossingen gebracht !!

Justitie, economie, werkloosheid, een zekere sociale zekerheid, een sociale sociale zekerheid, staatsschuld, duidelijke staatsorganisatie, belastingsinning, defensie met tanks zonder tank-munitie, maar met munitie die niet past op de tanks, meer gevangeniscellen zonder wc-pot of douche dan met (waardoor cipiers niets anders moeten doen dan weg en weer lopen van en naar ..), een pracht van een tweetalige hoofdstad, stipte treinen volgens fyra-normen, ...

.

Oud 16 mei 2016, 21:02   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
26 jaar ononderbroken aanwezigheid van de PS in de federale regering, waaronder o.a. Di Rupo, hebben ons nogal eens tot oplossingen gebracht !!

Justitie, economie, werkloosheid, een zekere sociale zekerheid, een sociale sociale zekerheid, staatsschuld, duidelijke staatsorganisatie, belastingsinning, defensie met tanks zonder tank-munitie, maar met munitie die niet past op de tanks, meer gevangeniscellen zonder wc-pot of douche dan met (waardoor cipiers niets anders moeten doen dan weg en weer lopen van en naar ..), een pracht van een tweetalige hoofdstad, stipte treinen volgens fyra-normen, ...

.
Hun job doen bedoel je?

Erg hé?
Oud 17 mei 2016, 01:00   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie ik dat dus ook.
Vind ik leuk

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 05:09   #40
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
En daarmee doet NVA het ineens beter?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be