Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2016, 10:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een mooi pensioen als staatsambtenaar (vanuit niet een hogere directie-functie, maar toch een gewone directie-functie).
En nu speciaal eens nagekeken:
mijn pree die ik trok op begin december 2015 (dus maand november 15) is 13 euro gestegen als ik vergelijk met deze van vandaag (dus maand mei 16).
Dat kan alleen maar de invloed zijn van belastingen.

Ik moet flink meer betalen voor elektriciteit, maar ik beschouw dat als een mee afbetalen van de staatsschuld en de meer-groene energie.
Ik moet flink minder betalen voor diesel. Ik steek mijn tong uit naar de Arabieren.
Mijn nieuwe laptop kost minder dan de 5 jaar oude die zelfs nog niet versleten was, maar is vele stukken performanter ...

Dat lagere inkomsten meer profiteren van de belastingsvermindering: ok, geen probleem.
Dat bedrijven minder belastingen moeten betalen zodat ze meer adem krijgen om aanwervingen te doen: dat moet nog straffer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:32   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hoezo boerenbedrog? Dat principe lijkt mij nu net vervat in het woord taxshift.

Belasting op arbeid gaat op een progressieve wijze omlaag, en dat wordt betaald door verhogingen op vervuilend verbruik en kapitaal. Afhankelijk van waar jij je bevindt op het spectrum ga je er op vooruit of achteruit, maar gemiddeld gaat de werkende mens er op vooruit.

Klinkt mij nog steeds in de oren als een prima maatregel.
Fixed lump sums opleggen aan verbruikers om gaten in de begroting te vullen werkt niet mentaliteitswijzigend (minderverbruik). En electriciteit is geen vermijdbare kost, ergo, je verplaatst gewoon de factuur. Voor een gezin is er 0,0 verschil. Ook voor de bedrijven is de impact van deze taxshift minimaal aangezien heel veel werknemers al kunnen genieten van verlaagde tarieven voor patronale bijdragen.

Het is een PR campagne, niet meer, niet minder. Eentje die gelukkig aan het mislukken is, omdat mensen geen boerkes meer zijn die hun eigen facturen en loonbrieven niet kunnen lezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:35   #23
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik moet flink meer betalen voor elektriciteit, maar ik beschouw dat als een mee afbetalen van de staatsschuld
.
Toen uw N-VA aantrad bedroeg de staatsschuld 395 miljard Euro.
Vandaag bedraagt die 440 miljard Euro en eind dit jaar zal ze opgelopen zijn tot over de 450 miljard Euro.
ps De Vlaamse schuld is de snelst stijgende ter wereld.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:38   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat dus duidelijk aantoont dat de vakbonden een bende verrekte leugenaars zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:40   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De elektriciteit is jammer genoeg niet de enige factuur die verhoogt. Ze verhoogt trouwens niet enkel door de Turteltaks. Er zijn ook nog de nettarieven die werden verhoogd, de BTW en het afschaffen van de gratis stroom.

En dan zijn er nog de verhoogde waterfactuur, de verhoogde dagprijs in rusthuizen, duurdere kinderopvang en inschrijvingsgeld aan hogeschool of universiteit.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:41   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Men goochelt met cijfers. Uiteindelijk geloof ik enkel mijn eigen loonbrief en mijn eigen facturen. Die zeggen mij: rip off.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:43   #27
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fixed lump sums opleggen aan verbruikers om gaten in de begroting te vullen werkt niet mentaliteitswijzigend (minderverbruik).
Ford Genk klaagde bij de federale regering over de hoge elektriciteitsprijs maar ving bot. Peeters, toen nog MP van Vlaanderen had wel oren naar hun verzuchtingen maar kon weinig doen. Hij liet een windmolen plaatsen op het terrein van Ford, later kwam daar een tweede bij. Hierdoor verminderde de electriciteitsprijs voor Ford met minder dan 1%.
Men heeft toen uitgerekend hoeveel windmolens er moesten staan opdat Ford een 0 kost had : vanaf het Ford-terrein, langs het Albertkanaal en om de 100 m een windmolen, tot aan de haven van Antwerpen en dit langs beide kanten van het kanaal.
Daarna was Ford niet meer geïnteresseerd in oa zonnepanelen. Zij waren toen reeds bezig met de sluiting.
België is geen land voor bedrijven en ondernemers. Dit is een ambtenarenparadijs.
Oud 31 mei 2016, 10:45   #28
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fixed lump sums opleggen aan verbruikers om gaten in de begroting te vullen werkt niet mentaliteitswijzigend (minderverbruik). En electriciteit is geen vermijdbare kost, ergo, je verplaatst gewoon de factuur. Voor een gezin is er 0,0 verschil.
Zeg, je weet beter dan de energieheffing op een hoop bij de taxshift te gooien. Dat is niet eens een federale maatregel.

Citaat:
Het is een PR campagne, niet meer, niet minder. Eentje die gelukkig aan het mislukken is, omdat mensen geen boerkes meer zijn die hun eigen facturen en loonbrieven niet kunnen lezen.
Hoe is het in hemelsnaam een PR campagne? Welk stuk is niet waar? Is de belasting op arbeid niet gedaald? Is de belasting op verbruik, of op kapitaal niet gestegen? Is het overheidsbeslag niet gedaald? Welke van die evoluties ben je tegen?

Alles is individueel waar, maar toch is het enkel maar PR omdat jij met je ingenieursloon niet als voornaamste begunstigde eruit komt? Allee, kom nu.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:46   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ford Genk klaagde bij de federale regering over de hoge elektriciteitsprijs maar ving bot. Peeters, toen nog MP van Vlaanderen had wel oren naar hun verzuchtingen maar kon weinig doen. Hij liet een windmolen plaatsen op het terrein van Ford, later kwam daar een tweede bij. Hierdoor verminderde de electriciteitsprijs voor Ford met minder dan 1%.
Men heeft toen uitgerekend hoeveel windmolens er moesten staan opdat Ford een 0 kost had : vanaf het Ford-terrein, langs het Albertkanaal en om de 100 m een windmolen, tot aan de haven van Antwerpen en dit langs beide kanten van het kanaal.
Daarna was Ford niet meer geïnteresseerd in oa zonnepanelen. Zij waren toen reeds bezig met de sluiting.
België is geen land voor bedrijven en ondernemers. Dit is een ambtenarenparadijs.
Dit is geen land voor bedrijven zoals Ford. Maak je geen illusies de enige autoassemblagebedrijven die nog in Europa zullen blijven gaan in grote landen staan die meer druk kunnen uitoefenen op het bedrijf.
Het verwondert me dat we Volvo nog hebben en Vorst (maar dat gaat weggaan want ze gaan daar een auto bouwen die neimand gaat kopen).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 mei 2016 om 10:46.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:49   #30
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3.8 MWh en 58 m3 water....

Ik zou dat geen grootverbruik noemen. Wel van de volle 46 naar 85 euro voorschotsfactuur gegaan electriciteit, en voor water ook schoon kunnen bijbetalen, vooral door verhoogde kosten riolering, gemeentelijke heffingen, bovengemeentelijke heffingen....
Je kan moeilijk de eindsom maken als noch de belastingen, noch de eindfactuur afgerekend zijn.
Je had ook de voorschotfactuur op €45 kunnen laten staan.
Oud 31 mei 2016, 10:50   #31
demonen
Banneling

Standaard

In juli moet er nog 8 miljard "gevonden" worden.
De Wever zei dat het ergste nog moest komen.
Waarover praten wij dan?
Dat ge 2 jaar langer moet werken voor uw laagste pensioen vd Westerse wereld,
2 jaar langer bijdragen en 2 jaar minder ontvangen,
Dat de lonen niet meer mogen stijgen dan in de omliggende landen,
Dat er nauwelijks nog vaste contracten gegeven worden,
Dat bijna niemand in de privé een volle loopbaan zal halen.
EN HET ERGSTE MOET NOG KOMEN!!!
Oud 31 mei 2016, 10:54   #32
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De elektriciteit is jammer genoeg niet de enige factuur die verhoogt. Ze verhoogt trouwens niet enkel door de Turteltaks. Er zijn ook nog de nettarieven die werden verhoogd, de BTW en het afschaffen van de gratis stroom.

En dan zijn er nog de verhoogde waterfactuur, de verhoogde dagprijs in rusthuizen, duurdere kinderopvang en inschrijvingsgeld aan hogeschool of universiteit.
Yep, want elk doorsnee gezin dokt voor het rusthuis van de (groot)ouders, heeft twee kinderen op unief en nog twee nakomertjes in de crèche.
Oud 31 mei 2016, 10:54   #33
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Men goochelt met cijfers. Uiteindelijk geloof ik enkel mijn eigen loonbrief en mijn eigen facturen. Die zeggen mij: rip off.
De rente op onder meer woonleningen staat historisch laag, sommige mensen maken nu zelfs winst op hun woonlening. De prijs van fossiele brandstoffen staat erg laag, waardoor stoken en autorijden voordeliger is.

Los daarvan, houdt u ook rekening met wat u bijvoorbeeld op het einde van het jaar terug krijgt van de belastingen?
Oud 31 mei 2016, 10:55   #34
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Yep, want elk doorsnee gezin dokt voor het rusthuis van de (groot)ouders, heeft twee kinderen op unief en nog twee nakomertjes in de crèche.
Je lacht, maar volgens de berekening van de vakbonden destijds was dat inderdaad zo.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:56   #35
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
3.8 MWh
Ik zou dat geen grootverbruik noemen.
Dit cijfer zegt mij niets : er zijn mensen die alles op stroom hebben, anderen hebben gemengd (stroom + gas/mazout). Sommigen hebben zonnepanelen ...
Velen vergeten ook hun kosten voor de openhaard/stoof/inbouwcassette van bv Flam etc (onderhoud van de cassette oa ventilatoren, schoorsteenveger, kolen, hout, cokes, ...).
Oud 31 mei 2016, 10:58   #36
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Los daarvan, houdt u ook rekening met wat u bijvoorbeeld op het einde van het jaar terug krijgt van de belastingen?
Ik en vele andere moesten steeds bijbetalen en geen kleine bedragen!!
Oud 31 mei 2016, 10:58   #37
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Je lacht, maar volgens de berekening van de vakbonden destijds was dat inderdaad zo.
Een doorsnee vakbondsgezin waarschijnlijk hé.
Oud 31 mei 2016, 10:59   #38
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je 50 bent, kan je al eens kinderen van 20-25 hebben, en ouders van 80.

Maar goed, uw neerbuigend lachen met de kosten waarmee mensen geconfronteerd zijn is tekenend voor de verruwing van de discussie en oor de groeiende onbeschoftheid van rechts.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 10:59   #39
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is geen land voor bedrijven zoals Ford. Maak je geen illusies de enige autoassemblagebedrijven die nog in Europa zullen blijven gaan in grote landen staan die meer druk kunnen uitoefenen op het bedrijf.
Het verwondert me dat we Volvo nog hebben en Vorst (maar dat gaat weggaan want ze gaan daar een auto bouwen die neimand gaat kopen).
De voka-man zei op kanaal Z vorige week tegen Polspoel : "Maakt U zich geen illusies, de industrie gaat hier VOLLEDIG verdwijnen".
Oud 31 mei 2016, 11:11   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Toen uw N-VA aantrad bedroeg de staatsschuld 395 miljard Euro.
Vandaag bedraagt die 440 miljard Euro en eind dit jaar zal ze opgelopen zijn tot over de 450 miljard Euro.
ps De Vlaamse schuld is de snelst stijgende ter wereld.
Moet ge u niet afvragen wat dat zou geweest zijn met de PS in de Wetstraat 16 ...
(en ik heb je al uitgelegd hoe het komt dat we nu toch een beter rapport krijgen van de EU, dan enkele jaren terug. Maar ge wilt het niet snappen, ik twijfel zelfs ten sterkste dat je het wil lezen.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be