Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2003, 13:59   #21
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ok, beste blokkers nog steeds aan het wachten op een antwoord op de tekst ipv domme commentaar te geven waaruit jullie onmacht blijkt om jullie extreem-rechtse racistische partij te verdedigen wanneer het om de inhoud gaat. Het blok schreeuwt altijd van de daken dat het gedaan moet zijn om rond de pot te draaien (ik wacht reeds op de voorspelbare & flauwe grap). Wel nu, antwoord dan of zwijg & bevestig het beeld van domme Vlaams-Blokker.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 14:01   #22
Pol De Mol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol De Mol
Het huidige standpunt van het Blok is niet integratie, maar ASSIMILATIE.

Maar laat het ons gewoon zeggen zoals het is, Blok kopstukken laten wel eens fijntjes opmerken dat Hitler pas in 41 de joden aanpakte, dwz. 8 jaar na de machtsovername.
Gij kunt het verleden echt niet lossen hé, of hebt ge geen andere argumenten
Het Blok is de voortzetting van het VNV. Onze helden zijn de strijders van de Waffen SS. Tenslotte is het dankzij hen dat het Blok groot geworden is.

Hun EER was en is TROUW
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 14:44   #23
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De Standaard van donderdag 13 maart 2003
Afgelopen week pronkte Filip Dewinter stralend in het orthodox-joodse weekblad Hamishpacha. Toegejuicht door zijn goede vriend, de rabbi Pinshas Meyers, beleed hij zijn liefde voor de chassidische cultuur.

ydde:
Het blok racistisch?

... een groot deel van de Antwerpse orthodoxe joden spreekt nauwelijks Nederlands.
... Antwerpen heeft een bloeiende Chinese gemeenschap.

ydde:
Gewoon de individuen optellen, en dan antwoorden: waar en/of wanneer is de integratie van een groot aantal vreemdelingen in een maatschappij gelukt. Cultuureilanden, zoals gevormd door een kleine groep Joden, Chinezen Spanjaarden enz ... kunnen wel! Voorwaarde is een aangepast gedrag op straat. (Wijs mij eens waar de groepjes Chinezen, Spanjaarden enz ... op straat de mensen lastig vallen; Ik moet U de krapuleuze marokaanse benden die Mechelen tiraniseren niet wijzen, kom eens tot hier en overtuig uzelf.

... Of neem de Indiërs...

ydde:
idem dito.

Ik begrijp dat niet. Ofwel moet iedereen zich aanpassen, ofwel niemand. Maar alleen de moslims, en al die anderen mogen onaangepast blijven?

ydde:
Misschien is het U al opgevallen dat alle andere godsdiensten ook ongelovigen erkennen, voor islamieten ligt dat ietsjes anders ...

... Maar als het over de islam gaat ...

ydde:
... die wereldheerschappij nastreeft ...

het Vlaams Blok verzet zich tegen de bouw van een grote moskee in Antwerpen.

ydde:
Er zijn er die protesteren tegen het oorverdovende lawaai van onze luidende kerktorens, onterecht overigens, want die stonden er al!!!
Moskeeën, met hun lawaai en overlast door de bezoekers, worden opgedrongen in een buurt waar de mensen het recht hebben om lawaai- en overlastloos te blijven wonen; Dat "ze" hun moskeeën op een verlaten stort zetten, d�*�*r horen ze thuis!

... mijn moslimvrienden me brullend van het lachen hebben bevestigd ...

ydde:
Het is dat uitlachen dat de mensen hun strot begingt uit te komen.
...

De vrouw is niet minderwaardig, ze wordt er zelfs op een voetstuk gezet.'' Bij moslims is dat immers net zo.

ydde:
??? (Sprakeloos)
Oud 14 maart 2003, 15:00   #24
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

1. Omdat De Winter effe overeenkomt met iemand van Joodse afkomst zijn ze dan ineens niet meer racistisch, da's wel een heel rare redenering, Ydde.

2. Allé, nu kan & mag alles, zelfs de Nederlandse taal is geen vereiste meer, enkel "aangepast gedrag op straat" daaraan herkent men, althans volgens Ydde, de geïntegreerde allochtoon. Trouwens valt u ook de relatie tussen armoede & rijkdom & bepaalde groepen op? Diamant: Joden & Indiërs. Gastarbeiders: Noord-Afrikanen? Stemt dat danniet tot nadenken?

3. Hier maakt u het helemaal te bont, Ydde. Alle andere godsdiensten, buiten de Islam, erkennen ongelovigen. Fijne stelling, maar wat bedoelt u, dat de Islam, als enige godsdienst, ongelovigen moet trachten te bekeren? Welke godsdienst niet? Dat zij het uitverkoren volk zijn zoals, de Joden, Christenen,...

4 Welke godsdienst zou niet de hele wereld willen bekeren Da's juist de kern van het geloof, uiteraard. Ik ken geen mono-theïstische godsdiensten die andere godsdiensten erkennen.

5 Kom eens uit uw provinciestadje & bezoek brussel waar er een grote moskee staat & vraag daar eens of er daar overlast is? Waar haalt u het eigenlijk dat een moskee geluidsoverlast veroorzaakt?

6 Over de rol van de vrouw in de Islam ga ik mij niet uitspreken, enkel op wijzen dat er niet zoiets bestaat als de Islam net zo min als het Christendom bestaat. Bij de extremistische vormen van Islam (Sjietten) wordt de vrouw zeker niet op een voetstuk geplaatst evenmin bij Orthodoxe Joden, integendeel. Maar niet alle moslims & joden zijn extremisten, natuurlijk, dat mag je ook niet vergeten.

Vwala.
Oud 14 maart 2003, 16:14   #25
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Kom misschien eens uit uwe migrantenvrije Westhoek gekropen en kom eens een paar maanden in Antwerpen wonen.
Migrantenvrij? Er wonen hier wel degelijk migranten: Fransen, Engelsen, Noord-Afrikanen,... En vreemd, maar de Noord-Afrikanen kunnen blijkbaar beter Nederlands en zijn beter geïntegreerd dan de Fransen en de Engelsen die hier al veel langer wonen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
De Westhoek, waar op deze wereld ligt dat ? Krijgen ze daar al een krant...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
In de Westhoek zijn ze nog een beetje achter ( en ik kan het weten want mijn vriendin komt van ginder)!
Wij kunnen in tegenstelling tot die stadsmussen tenminste nog ons eigen eten kweken. Hun kinderen weten ocharme zelfs niet eens dat melk van een koe komt. Ze denken dat het uit de winkel komt ("Uit de uier van een koe? Jekkes! Bweuh!", waarna ze maandenlang geen melk meer willen drinken ). Van naïviteit gesproken! Wij komen er tenminste voor uit dat wij boeren zijn en hebben daar geen enkel kompleks over. Dit in tegenstelling tot die omhooggevallen boeren uit even grote boeregaten als Antwerpen, Mechelen, Brussel, ... die van zichzelf denken dat ze inwoners van een metropool zijn. Dat heb je nu eenmaal met provinciestadjes die een échte metropool proberen te zijn zoals Londen, New York, en Hong Kong, maar het gewoon niet kunnen. Die verbergen hun minderwaardigheidskompleks dan maar achter een meerderwaardigheidkompleks tegenover de dorpjes rond hun provinciestadje. Maar dit is hun probleem, niet het onze.

En trouwens, als je dan toch op ons boertjes neerkijkt, waarom geef je ons dan niet de vrijheid om onafhankelijk te worden van Vlaanderen en/of België? Waarom ons dan dwingen om deel uit te maken van Vlaanderen/België en om er belastingen voor te betalen waar we toch maar de metropolen mee subsidiëren en zelf weinig van terugzien? Neerkijken op de West-Vlaamse "boerkes" en toch maar willen hebben dat ze bij het staatkundige Vlaanderen blijven horen: konsekwentie is niet bepaald jullie sterkste punt. Of zijn de hardwerkende West-Vlaamse "boerkes" alleen maar goed genoeg om als bewoners van een Antwerpse kolonie mee te betalen voor Antwerpenaars die graag de Grote Meneer of Grote Madam uithangen op kosten van een ander? Laten we maar eens beginnen met Vlaanderen te federalizeren. Vlaanderen barst!
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 16:24   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Sorry, Doomy maar als ge zo begint dan moet ik u er toch op wijzen dat één of twee weken geleden in de FET de geldstromen tussen Vlaanderen & Wallonië en ook tussen de verschillende provincies gepubliceerd zijn. En daaruit bleek dat West-Vlaanderen geld ontvangt & zeker niet opbrengt voor Vlaanderen.

Voor al de rest geef ik u wel gelijk.
Oud 14 maart 2003, 16:27   #27
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Sorry, Doomy maar als ge zo begint dan moet ik u er toch op wijzen dat één of twee weken geleden in de FET de geldstromen tussen Vlaanderen & Wallonië en ook tussen de verschillende provincies gepubliceerd zijn. En daaruit bleek dat West-Vlaanderen geld ontvangt & zeker niet opbrengt voor Vlaanderen.

officieel is west-vlaanderen "achtergesteld gebied"

ik kom ook van daar zunne, ik ben mijn roots niet vergeten, maar ik ga zeker nooit terug, ik begrijp ook de helft niet van wat ze daar brabbelen, het is alleszins geeeeeeen nederlands

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 16:40   #28
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

Dat is dan de eerste keer dat ik iets hoor van cijfers over geldstromen tussen de provincies. Anders zijn die altijd onvindbaar. Plaats hier gerust maar eens het desbetreffende artikel, dan kan iedereen er zelf een oordeel over vellen. Als dit zo is zou ik wel graag eens weten waar dit geld dan aan besteed wordt, want de doorsnee Westhoekbewoner ziet daar maar weinig van. Ik blijf trouwens voorstander van een fraktaalfederalisme van wijk- tot wereldnivo, waarbij iedereen zo zelfstandig mogelijk moet zijn en een doorzichtige solidariteit (bijvoorbeeld een basisinkomen voor iedereen) gebruikt wordt om problemen en achterstelling ten gronde op te lossen (en dus niet alleen tussen de Belgische gewesten onderling, maar ook tussen provincies, streken, gemeenten en individuen binnen deze gewesten), maar dat is een andere diskussie waarvoor misschien best een andere thread wordt gestart.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 14 maart 2003, 16:44   #29
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
ik kom ook van daar zunne, ik ben mijn roots niet vergeten, maar ik ga zeker nooit terug, ik begrijp ook de helft niet van wat ze daar brabbelen, het is alleszins geeeeeeen nederlands
Smart Art Movement? Komt mij niet onbekend voor. Ben je toevallig niet van Poperinge? Ik vind in ieder geval dat West-Vlaams in West-Vlaanderen een streektaalstatuut moet krijgen zoals dat van het Fries in Nederland. Maar ook dit is weer een andere diskussie.

westhoek.jpg
Oud 14 maart 2003, 16:47   #30
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Smart Art Movement? Komt mij niet onbekend voor. Ben je toevallig niet van Poperinge? Ik vind in ieder geval dat West-Vlaams in West-Vlaanderen een streektaalstatuut moet krijgen zoals dat van het Fries in Nederland. Maar ook dit is weer een andere diskussie.
uit de buurt van poperinge ja, ik woon al geruime tijd in gent / brussel.

heel spijtig toch dat een mens zijn streekgenoten niet begrijpt omdat ze geen nederlands kunnen spreken, nog goed dat mijn ouders franstalig zijn en beter nederlands praten dan de rest van het dorp

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 17:04   #31
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Dat is dan de eerste keer dat ik iets hoor van cijfers over geldstromen tussen de provincies. Anders zijn die altijd onvindbaar.
Ik dacht gelezen te hebben dat een vlaming gemiddeld 2000 € per jaar meer aan belastingen betaald dan een gemiddelde waal en dat dit verschil elk jaar nog groter wordt. Het totale gemiddelde bedrag daar ben ik niet meer al te zeker van. Ik dacht iets van 5000 € gemiddeld voor een vlaming en 3000 € gemiddeld voor een waal. In feite is dat een enorm verschil. Verklaring lagere lonen, meer steuntrekkers minder actieven enz.
Het punt is natuurlijk dat het vlaams geld dat in Walonie wordt uitgegeven op de een of andere manier terug naar vlaanderen moet komen om de transferten verder te laten doorgaan. Het zou beter zijn indien dit geld hier in Vlaanderen werd uitgegeven. Wat ik bedoel is dat dit geld een langere weg moet afleggen. In een plaatselijke econimie zou dat geld sneller rondgaan en zo de werkgelegenheid bevorderen. Wanneer de geldstroom vanuit Vlaanderen zou stilvallen zullen de lonen in Wallonie ongetwijfeld verder in elkaar storten en zal daar grote werkloosheid ontstaan bij gebrek aan koopkracht. De waalse politiekers zijn daar terecht heel bang voor. Het betekend echter niet dat Vlaanderen de Waalse economie aanhoudend op gang moet houden. De Walen kunnen ook behoorlijk nederlands leren en hier komen werken. Op die manier hebben we geen behoefte aan migranten als bijkomende werkkrachten.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 17:08   #32
Kuifje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hier blijken een hele hoop mensen te zijn die een panische angst hebben voor de arabische inwijkelingen, waarschijnlijk allemaal van horen zeggen dat ze zo crimineel zijn.
Ja, 't Is daarom waarschijnlijk dat er in de Antwerpse Seefhoek zo weinig Vlaams Blok-kiezers zijn en in de Westhoek zoveel.
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 17:11   #33
Kuifje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hier blijken een hele hoop mensen te zijn die een panische angst hebben voor de arabische inwijkelingen, waarschijnlijk allemaal van horen zeggen dat ze zo crimineel zijn.
Zoals een vriendin van mij nog mocht meemaken: op een maand tijd werd ze keer overvallen door een vreemdeling op straat in Antwerpen-centrum (handtas afgepakt) en een tweede keer werd ze lastiggevallen en afgetuigd door een groepje van 3 Marokkanen in de Gaumont-cinema's. Omdat ze van zich afbeet hebben de Marokkanen er niets beter op gevonden dan haar af te tuigen. Ze loop nu rond met een gezwollen oog en een gat in haar hoofd.
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 17:35   #34
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Citaat:
Zoals een vriendin van mij nog mocht meemaken: op een maand tijd werd ze keer overvallen door een vreemdeling op straat in Antwerpen-centrum (handtas afgepakt) en een tweede keer werd ze lastiggevallen en afgetuigd door een groepje van 3 Marokkanen in de Gaumont-cinema's. Omdat ze van zich afbeet hebben de Marokkanen er niets beter op gevonden dan haar af te tuigen. Ze loop nu rond met een gezwollen oog en een gat in haar hoofd.
Het is natuurlijk erg dat dit gebeurd, maar ik heb zelf nog soortgelijke toestanden tegengekomen met inheemse hooligans en johnnies met Vlaamsblok-sympatiën. Moet ik daar dan maar uit besluiten dat alle voetballiefhebbers en alle johnnies potentiële kriminelen en Vlaamsblokkers zijn?

westhoek.jpg
Oud 14 maart 2003, 17:37   #35
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jorge:
Omdat De Winter effe overeenkomt met iemand van Joodse afkomst zijn ze dan ineens niet meer racistisch, da's wel een heel rare redenering,

Ydde:
Het rare in Uw redenering is het volgende: traditionele partijen beschuldigen het Blok van racisme, en gij gaat er zomaar van uit dat dit de waarheid is.

Jorge:
Zelfs de Nederlandse taal is geen vereiste meer, enkel "aangepast gedrag op straat" daaraan herkent men, althans volgens Ydde, de geïntegreerde allochtoon.

ydde:
- Als normaal gedrag dwz, de mensen niet lastig vallen, door U betitelt wordt als "aangepast gedrag" dan zitten wij, niet alleen politiek maar ook maatschappelijk op een totaal andere golflengte.
- Integratie is een niet bestaand begrip: dit is slechts mogelijk voor individuelen. Grote groepen enz ... (herlees mijn stelling a.u.b.)

Jorge:
Hier maakt u het helemaal te bont, Ydde. Alle andere godsdiensten, buiten de Islam, erkennen ongelovigen. Fijne stelling, maar wat bedoelt u, dat de Islam, als enige godsdienst, ongelovigen moet trachten te bekeren? Welke godsdienst niet? Dat zij het uitverkoren volk zijn zoals, de Joden, Christenen,...

ydde:
- Daarom ben ik (persoonlijk) tegen elke godsdienst, zoals die door zijn protagonisten opgelegd wordt.
- Géén andere godsdienst stelt duidelijk dat ongelovigen bestreden en uitgeroeid moeten worden. (Het katholisime in het verleden wel, maar van die kwaal zijn wij nu verlost; Wil jij misschien terug inquisitie toestanden herbeleven?)

Jorge:
Welke godsdienst zou niet de hele wereld willen bekeren Da's juist de kern van het geloof, uiteraard. Ik ken geen mono-theïstische godsdiensten die andere godsdiensten erkennen.

ydde:
Ik herhaal, godsdienst is goed voor hij die er nood aan heeft en erdoor getroost kan worden. Het wordt echter een gevaar wanneer godsdienst opgedrongen wordt en dat is precies wat er hier met de islam te gebeuren staat.

Jorge:
Kom eens uit uw provinciestadje & bezoek brussel waar er een grote
moskee staat & vraag daar eens of er daar overlast is? Waar haalt u het eigenlijk dat een moskee geluidsoverlast veroorzaakt?

Ydde:
Ik leef wel in mijn provinciestadje hoor, en het is hier dat ik er last van heb. Indien Brussel per sé moskeeën wil; voor mijn part, maar lees eerst eens de perikelen van de geplande grote moskee in Vilvoorde, en hoor daar eens wat overlast de buren er van hebben.

Jorge:
Over de rol van de vrouw in de Islam ga ik mij niet uitspreken.

Ydde:
Alléé?

Jorge:
... maar niet alle moslims & joden zijn extremisten, natuurlijk, dat mag je ook niet vergeten ...

ydde:
d'as precies hetgeen noch ik, noch alle andere Vlaams Blokkers, niet vergeten: wij ageren uitsluitend tegen criminelen (allochtonen én autochtonen) maar alleen de hoofdstukjes die jullie, politiek correcten van pas komen, die vissen jullie eruit.

Òòk Vwala
Oud 14 maart 2003, 21:16   #36
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

eigelijk dit had k nooit verwacht dat ons Flupke zoiets zegt
zelfs onze Abou NeeNee zegt dat Joden niet geintegreerd zijn
maar ja het VB is een populistische partij, en de meeste Vlamingen hebben niks tegen Joden,Indiers,... dus VB's vreemdelingenhaat kan maar beperkt worden tot marok en turken
ik herinner me dat flupke ooit zei dat een allochtoon zich moest aanpassen aan de Vlaamse waarden en normen en alleen aan de wet houden was niet voldoende
mijn vraag is : in welk opzicht zijn Chassidische Joden geïntegreerd?
btw VB is tegen hoofddoeken maar Chassidische Joden hebben toch ook hun eigen klederdracht
hoe verklaar je dit?
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 21:41   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vreemd, maar de Noord-Afrikanen kunnen blijkbaar beter Nederlands en zijn beter geïntegreerd dan de Fransen en de Engelsen die hier al veel langer wonen.
En hoeveel % Noord-Afrikanen wonen er dan wel in de Westhoek? Dat had ik graag wel eens geweten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 21:45   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
hoe verklaar je dit?
Toch heel eenvoudig. Er zijn niet onmiddellijk betogingen geweest met joodse jongeren die de hele buurt kort en klein sloegen. Er zijn geen joodse probleemwijken waar je als Vlaming liefst niet doorloopt. Er zijn geen buurten in Antwerpen waar joden niet-joden buitenpesten. Er zijn geen joodse jongeren die bejaarden en niet-maghrebijnse vrouwen intimideren en lastig vallen. Men hoort in de joodse synagogen geen haatpreken tegen de westerse samenleving.
Oud 14 maart 2003, 21:46   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Ik ken geen mono-theïstische godsdiensten die andere godsdiensten erkennen.
"Erkennen"? Wat bedoelt u daarmee?
Oud 15 maart 2003, 10:08   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

't Is hier wel weeral een grote hoop vereenvoudigingen he.

Niet alle Islamieten zijn de op straat lastig vallende rotjochies.Er zijn er een hele hoop die zichzelf rustig bezig houden met hun dagelijkse beslommeringen.

Ook qua godsdienst is er een verschil. De ene groep beleid zijn godsdienst sereen, de andere brult en tiert en zou niet liever met het zwaard(of de moderne wersie ervan, het vuurwapen) de ongelovigen bestrijden.Daar de Pure ,op dit moment door fundamentalisten (Saoudi Arabisch betaalde?)gepredicte vorm een haatcampagne tegen ongelovigen(Heiden, agnosten en atheïsten) en dwalenden(Joden en alle christelijke variantes) aanvuren.
Maar als puntje bij paaltje komt, dan is het net hetzelfde als ten tijde van de kruistochten,Dood ze allemaal en laat God de zijne maar hebben.

Maar het voornaamste argument.
Waar en wanneer hebben de Chinezen , de Indiërs, de bosjesmannen of de al dan niet extremistische Joden een grootscheepse rel geschopt? Elke keer er een Joodse of Indische Diamantair word overvallen?Een Chinees restaurant word leeggerooft?
Juist.. daar kunnen we een zeer duidelijk verschil maken.
Wat kan het mij nu schelen dat er een stadswijk is die Puur een stukje Hong Kong of Shanghai is.Of een Buitenwijk van bombay?Of Bagdat in vreedzame periodes.
Zolang iedere ingezetene er een wandeling kan maken zonder openlijk beledigd of bedreigt te worden is er niks aan de hand.

En daar wringt het schoentje.Met de voorbeelden van onze verre oosterse inwijkelingen geen problemen eigenlijk.Misschien sterk verdoken misdaad, maar ddat zijn nu eenmaal dingen die de maatschappij de schouders doet ophalen zolang het niet in de directe buurt opgemerkt word.
Zolang het niet te zien is is er geen probleem.
Een stel relschoppende jongeren zijn nu eenmaal veel duidelijker misdadig bezig dan de heroinedealer die zijn waar verkoopt in een rustig hoekje.
Of een politieker die tijdens een dinnee weeral een koffetje met "iets" word toegeschoven.Of een stel politieke knoeiers die visa kaarten misbruiken(welke oen geeft een semi machtgeile geldhongerige verslinder een visakaart?)

De belangrijkste Universele wet. "Niet betrapt worden."

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be