Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2016, 12:31   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als de grondstoffen laag zijn zodat landen die die leveren er zware last van hebben dan zouden industriële landen moeten boomen, maar dat is ook niet het geval.
Er zijn andere dingen aan de hand.
Dat de corporaties op bergen cash blijven zitten. Kadootje van de belastingbetaler o.a. Er zijn idd MEER dingen aan de hand. Er is geen vertrouwen.

Wat ik hoorde. Vroeger verlaagde men de interest waardoor men ging lenen en investeren. Nu verlaagt men de interest en er wordt gereageerd met "De situatie moet wel heel slecht zijn om de interest tot nul te brengen, we zullen maar op ons geld blijven zitten."
Angst die paraliseert. Één van de mogelijke economische verklaringen.

En dan is er nog de politiek natuurlijk. Obama heeft een situatie gecreëerd die gevaarlijke consequenties kan hebben ivm Rusland en China. Maar dat is een heel verhaal op zich.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 19:36   #22
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 juni 2016 om 19:42.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 19:37   #23
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Bolivia exporteert ook vooral olie en goud toevallig. En ook heeft het een vrij bureaucratisch staatsapparaat. Ik denk dat je de oorzaak van de problemen in Suriname dieper moet gaan zoeken.

Lithium heeft een enorm potentieel (grootste voorraden ter wereld meen ik zelfs) maar speelt tot nu toe maar een kleine rol in de export. Deze overheid beseft het belang van industrialisatie. Allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen wil de lithium, niemand wil de technologie van een batterijenproductie uit handen geven. Dat is een traag proces, maar tenminste Wil deze regering een land opbouwen en heeft ze een lange termijn visie. Dat is een groot verschil met de reeks neoliberalen die de zaak uitverkochten om hun zakken te vullen. Voor Morales heb ik 5 presidenten gekend op evenveel jaar. Zakkenvullers die het land lieten regeren vanuit de ambassade. Puppets die zich niets aantrokken van ontwikkeling. Corrupten die aten uit de hand van Washington. Maar de corporatieve media deden alsof er niets aan de hand was. Morales ontmantelde zelfs een kantoor van de CIA in het presidrntieel paleis en een kantoor van het FMI in de nationale bank. Het belangrijkste ministerie was de ambassade. Een Boliviaans grapje uit die tijd. En wees er maar zeker van dat Washington zoekt om die situatie terug te bekomen. Met legale en illegale middelen. Zelfs met moorden. No kidding.

Ga het daar eens zoeken in Suriname. Kwasikolonies kunnen niet goed bestuurd worden. Ze dienen niet het land noch de bevolking maar een oligarchy in samenspraak met buitenlandse machthebbers. Voor ontwikkeling heb je iets heel anders nodig. Risico is dat je zwaar geboycot wordt als je onder het juk probeert uit te komen. Want stel dat je een voorbeeld voor andere landen begint te worden. Dat kunnen de globalisering zich niet permitteren. Geen ontwikkeling buiten hun pervers systeem is veroorloofd.

Als je wil weten wat Venezuela echt de das om doet zoek het in die richting. Waarmee ik niet wil zeggen dat de regering aldaar geen fouten gemaakt heeft. Maar wat wil je met het imperium tegen?
Meen rond 2011 de samenwerking met China vaste vormen kreeg. Ondanks het onderstaande positieve artikel niet de indruk dat in werkelijkheid het zo’n vaart loopt.
Kunt wel wat geld in huizen steken, maar wat het land vooral nodig heeft is infrastructuur. Het heeft potentieel genoeg, met name o.a. landbouw, maar zonder voldoende investering in infrastructuur valt er niet te concurreren.

Zonder hulp van Surinamers in Nederland zou bevolking het w.s. nauwelijks of niet redden. Per jaar wordt er €150 á €200 miljoen naar Suriname gestuurd in de vorm van hulppakketten, als wel geld (Meen dat ongeveer 350.000 van Surinaamse origine in Nederland wonen)

China blijft ‘schouder aan schouder’ met Suriname
21/04/2016
http://www.dwtonline.com/laatste-nie...-met-suriname/
Oud 23 juni 2016, 20:58   #24
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Meen rond 2011 de samenwerking met China vaste vormen kreeg. Ondanks het onderstaande positieve artikel niet de indruk dat in werkelijkheid het zo’n vaart loopt.
Kunt wel wat geld in huizen steken, maar wat het land vooral nodig heeft is infrastructuur. Het heeft potentieel genoeg, met name o.a. landbouw, maar zonder voldoende investering in infrastructuur valt er niet te concurreren.

Zonder hulp van Surinamers in Nederland zou bevolking het w.s. nauwelijks of niet redden. Per jaar wordt er €150 á €200 miljoen naar Suriname gestuurd in de vorm van hulppakketten, als wel geld (Meen dat ongeveer 350.000 van Surinaamse origine in Nederland wonen)

China blijft ‘schouder aan schouder’ met Suriname
21/04/2016
http://www.dwtonline.com/laatste-nie...-met-suriname/
Zomaar; heet van de naald

Veel Surinamers in Nederland investeren in perceelaankopen, of bouwen een huis; mochten zij ooit in Nederland in de bijstand terechtkomen dan wordt dit bezit hun ontnomen; bijstand kan doorgaan/doorbetalen. Ook gaan er veel Surinaamse Nederlanders van hun oude dag genieten in Suriname en laten een huis bouwen. Dit zijn enorme sommen geld; veel grote huizen in Paramaribo staan leeg; maar worden wel onderhouden. Ook is meen ik de Chinese maffia bezig om overal 'zakenpanden' neer te planten in Paramaribo. Dit kan enkel dienen om geld wit te wassen, dunkt me. Als het zo doorgaat zijn er meer zaken panden dan inwoners in Paramaribo; ok nu overdrijf ik.

Tevens zijn er veel winkels gerund door Suries waar nauwelijks een kip komt en draaiende worden gehouden; bijvoorbeeld een kwekerij waar een miezerig palmboompje 200 USD $ kost; ook witwasgelden misschien ?

Betreft het neerplanten van grote zakenpanden door Chinezen en een bv kwekerij waar niemand komt en tegen woekerprijzen hun waar verkoopt is gissen en niet in de media te vernemen; wel met het blote oog !

Nu het economisch slecht gaat en het water bij de ondernemers tot aan de lippen staat, denk ik dat er veel ondernemers zullen zijn om gok te wagen een vrachtje 'wit' tussen de groentes te exporteren naar Rotterdam. Dit om maar niet failliet te gaan.

Er is dus meer dan geld opsturen door de diaspora.

Betreft landbouw: het Surinaamse ministerie die dat onder hun hoede heeft is altijd zwaar gepoliciteerd geweest. Landbouw is niet echt lucratief; aan zware concurrentie onderhevig door bv megabedrijven in Brazilie of staatsbedrijven -vis &garnalen teelt- in China die de keten A tot Z in eigen hand heeft; voer tot eindproduct en een gedevalueerde munt.

Ik geloof meer in bosbouw volgens Nederlands beproefd model uit de jaren '60 en '70 en verwerking van hout; levert (veel) meer op dan rijsteelt en veehouderij.

Probleem is vergunningen; een Chineesbedrijf kan aan een 'ecologisch keurmerk komen voor export, ikzelf; laat staan een bosneger nooit. Dus de certificaten die bedoeld zijn om het milieu te beschermen worden op deze manier keihard misbruikt. Nu gaat rondhout voor een habbekrats naar China. JB heeft hierin gelijk betreft kwasiekolonie.

Zonde dat het bedrijf Buynzeel is door de binnenlandse oorlog -jaren 80- naar de knoppen is geholpen, deze expertise is verdwenen. Bauta heeft tijdens de junta Nederlandse bosbouwexperts -oprechte geitenwollensokken- eruit getrapt en Suries erop gezet. Wederom zonde; dit was decennia opgebouwde kennis en is nu voorgoed weg.

Ter afsluiting:

Geen enkel land ter wereld heeft zoveel winkels per hoofd van de bevolking als Suriname; dit zijn voornamelijk Chinese winkeliers. Nu met de crisis gaat het heel hard. De 1 na de andere Chinese winkelier sluit hun deuren; overal zijn er nu gesloten Chinese supermarkten. Mijn vermoeden/indruk is dat ca. 33% van deze winkeliers in 2016 'kapot' zal gaan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 juni 2016 om 21:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 22:45   #25
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Zomaar; heet van de naald

Veel Surinamers in Nederland investeren in perceelaankopen, of bouwen een huis; mochten zij ooit in Nederland in de bijstand terechtkomen dan wordt dit bezit hun ontnomen; bijstand kan doorgaan/doorbetalen. Ook gaan er veel Surinaamse Nederlanders van hun oude dag genieten in Suriname en laten een huis bouwen. Dit zijn enorme sommen geld; veel grote huizen in Paramaribo staan leeg; maar worden wel onderhouden. Ook is meen ik de Chinese maffia bezig om overal 'zakenpanden' neer te planten in Paramaribo. Dit kan enkel dienen om geld wit te wassen, dunkt me. Als het zo doorgaat zijn er meer zaken panden dan inwoners in Paramaribo; ok nu overdrijf ik.

Tevens zijn er veel winkels gerund door Suries waar nauwelijks een kip komt en draaiende worden gehouden; bijvoorbeeld een kwekerij waar een miezerig palmboompje 200 USD $ kost; ook witwasgelden misschien ?

Betreft het neerplanten van grote zakenpanden door Chinezen en een bv kwekerij waar niemand komt en tegen woekerprijzen hun waar verkoopt is gissen en niet in de media te vernemen; wel met het blote oog !

Nu het economisch slecht gaat en het water bij de ondernemers tot aan de lippen staat, denk ik dat er veel ondernemers zullen zijn om gok te wagen een vrachtje 'wit' tussen de groentes te exporteren naar Rotterdam. Dit om maar niet failliet te gaan.

Er is dus meer dan geld opsturen door de diaspora.

Betreft landbouw: het Surinaamse ministerie die dat onder hun hoede heeft is altijd zwaar gepoliciteerd geweest. Landbouw is niet echt lucratief; aan zware concurrentie onderhevig door bv megabedrijven in Brazilie of staatsbedrijven -vis &garnalen teelt- in China die de keten A tot Z in eigen hand heeft; voer tot eindproduct en een gedevalueerde munt.

Ik geloof meer in bosbouw volgens Nederlands beproefd model uit de jaren '60 en '70 en verwerking van hout; levert (veel) meer op dan rijsteelt en veehouderij.

Probleem is vergunningen; een Chineesbedrijf kan aan een 'ecologisch keurmerk komen voor export, ikzelf; laat staan een bosneger nooit. Dus de certificaten die bedoeld zijn om het milieu te beschermen worden op deze manier keihard misbruikt. Nu gaat rondhout voor een habbekrats naar China. JB heeft hierin gelijk betreft kwasiekolonie.

Zonde dat het bedrijf Buynzeel is door de binnenlandse oorlog -jaren 80- naar de knoppen is geholpen, deze expertise is verdwenen. Bauta heeft tijdens de junta Nederlandse bosbouwexperts -oprechte geitenwollensokken- eruit getrapt en Suries erop gezet. Wederom zonde; dit was decennia opgebouwde kennis en is nu voorgoed weg.

Ter afsluiting:

Geen enkel land ter wereld heeft zoveel winkels per hoofd van de bevolking als Suriname; dit zijn voornamelijk Chinese winkeliers. Nu met de crisis gaat het heel hard. De 1 na de andere Chinese winkelier sluit hun deuren; overal zijn er nu gesloten Chinese supermarkten. Mijn vermoeden/indruk is dat ca. 33% van deze winkeliers in 2016 'kapot' zal gaan.
Buitengewoon jammer, een prachtig land (Surinamers me vertelden) en het potentieel heeft.
Plus, met goed opgeleide Surinamers in Nederland die terug zouden willen keren zou het veel in huis hebben om het land op te bouwen
Oud 23 juni 2016, 23:43   #26
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Buitengewoon jammer, een prachtig land (Surinamers me vertelden) en het potentieel heeft.
Plus, met goed opgeleide Surinamers in Nederland die terug zouden willen keren zou het veel in huis hebben om het land op te bouwen
De know how jeugd trekt weg; enkel kwasi know how blijft en gaat de politiek in. Onder Bauta wordt het er niet beter op; maar hij is nog niet af van de december moorden; proces sluimert door. Nu het economisch slecht gaat, kan hij niet/minder op steun van het volk rekenen. Hopelijk wordt het nu wel eens raak en kan hij eindelijk gaan 'zitten'.

Maar toch het is een prachtig land; ik waan mij in elk steegje in Paramaribo veilig, ook 's nachts, maargoed ik spreek ook het Sranan. Een taxi chauffeur zal aan een toerist (vaak) teveel vragen maar nooit, ik herhaal nooit een gun op zijn/haar hoofd zetten. De gemeenschap is te klein; iedereen kent iedereen; als een dorp; de 'echte' zware criminelen worden opgepakt of afgeknald op straat; de pakkans bij deze groep is groot. Dit in itt Brazilie of Venezuela..

Als je een olifantshuid hebt, een portie geluk en een goede eerlijke Surinaame vrouw hebt die haar opleiding heeft afgemaakt en haar kost kan verdienen, dan red je je wel in Suriname.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 juni 2016 om 23:50.
Oud 24 juni 2016, 00:16   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik neem nog zelden een taxi in Zuid Amerika. En als het echt nodig is via de receptionist van een of ander hotel, of via smartphone applicaties zoals easytaxi

2 Zwitserse vrienden van me zijn in La Paz slachtoffer geworden van een neptaxi. De chauffeur zei dat ze achteraan moesten gaan zitten omdat het voorste zitje vuil was. Vervolgens maakte hij een omweg, en plots stapte een gewapende man in die hen op de achterbank onder schot hield. Dan naar een afgelegen bankautomaat rijden en ze moesten alles afgeven, inclusief pincode van hun bankkaarten.

Een belangrijke tip: Als het jou ooit overkomt, stribbel niet tegen en haal het maximumbedrag af met VISA. Als je meteen aangifte doet en kan bewijzen dat het om het maximum ging, ben je gedekt door de verzekering. Met andere bankkaarten niet.

In Medellin kwam ik een keer om middernacht aan in de luchthaven.
Ik wilde per se met 2 anderen de taxi nemen omdat ik het niet vertrouw. De chauffeur zei eveneens dat we achteraan moesten gaan zitten omdat hij "een client moest ophalen"
Vervolgens stapte hij uit, wandelde hij 20m weg van de taxi en begon hij te bellen. Ik vertrouwde het niet en ben met de 2 Amerikanen uitgestapt.
Ineens kwamen er 4 donkere Colombianen aan mij vragen waarom ik niet verder wilde met die taxi....
Ze werkten samen
Ik begrijp hieruit dat de taxi nog niet vertrokken was en jij met de andere 2 heren de bagage hebben gepakt en uit zijn uitgestapt. Vervolgens komen er 4 zwarten verhaal halen, maar jullie zijn nog op de airport. Hun plannetje was mislukt..

Correct ?
Oud 24 juni 2016, 11:59   #28
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik begrijp hieruit dat de taxi nog niet vertrokken was en jij met de andere 2 heren de bagage hebben gepakt en uit zijn uitgestapt. Vervolgens komen er 4 zwarten verhaal halen, maar jullie zijn nog op de airport. Hun plannetje was mislukt..

Correct ?
Inderdaad

Bij aankomst in Bogota ('s nachts) was er politie om dit soort praktijken met neptaxi's te voor komen. In Medellin was dat niet het geval.

Ik werd achterdochtig toen ik van de chauffeur niet vooraan mocht gaan zitten, en al helemaal toen hij beweerde dat hij een client moest ophalen. Die "cliënt" moest hij bellen en het was blijkbaar zo belangrijk dat de inzittenden het niet mochten horen. Ik heb de Amerikanen verwittigd en we zijn onmiddellijk uitgestapt.

Toen de kleurlingen verderop zich kwamen moeien, was ik er zeker van dat we ontsnapt zijn aan een overval. Iets verderop was er een bus, en de locals zeiden dat ik gelijk had.

Het is trouwens niet het enige incident geweest in Colombia. De eerste avond dat ik uitging liep ik met 3 vrienden rond in een uitgaansbuurt in Cartagena.
In het stadscentrum is er een regio waar pooiers zich storten op alle toeristen.
We negeerden hen, maar 300 meter verder sprak de politie ons aan met "Er wordt hier veel cocaïne gedeald. We moeten jullie fouilleren om zeker te zijn dat jullie niets bij hebben"

Het was de officiële politie, met helmen - motoren en alles erop en eraan.
Ze grepen vrijwel onmiddellijk naar mijn portefeuille en probeerden me af te leiden door elk papiertje dat erin zat in mijn handen te duwen, zich continu om te draaien, me vragen te stellen. Ik was bang dat ze zelf cocaïne in mijn portefeuille zouden steken en hield hen samen met men 2 vrienden zeer nauwkeurig in de gaten. Maar het was donker en de agent weigerde zijn helm af te zetten om zich onherkenbaar te maken.
Na 5 minuten "fouilleren" terwijl ik hen nauwlettend in de gaten hield was de helft van mijn geld (toch 80 euro) gestolen. Dat zag ik pas nadat ze zich met hun motoren uit de voeten maakten.

Ik heb de eigenaar van de jeugdherberg aangesproken en die zei dat het dagelijkse kost is in Cartagena. Er hing zelfs een groot pamflet met waarschuwingen over die situatie.
De politie werkt ook samen met cocaïnedealers die je een gratis sample drugs geven, dan onmiddellijk hun contacten verwittigen en jij als toerist wordt onmiddellijk gearresteerd en afgeperst..

Colombia is een prachtig land, maar je moet echt de regels kennen.
Ik neem nooit nog een taxi zodra de zon gezakt is, en ik wandel niet meer over straat met portefeuille of paspoort op zak

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 24 juni 2016 om 12:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 07:34   #29
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Inderdaad

Bij aankomst in Bogota ('s nachts) was er politie om dit soort praktijken met neptaxi's te voor komen. In Medellin was dat niet het geval.

Ik werd achterdochtig toen ik van de chauffeur niet vooraan mocht gaan zitten, en al helemaal toen hij beweerde dat hij een client moest ophalen. Die "cliënt" moest hij bellen en het was blijkbaar zo belangrijk dat de inzittenden het niet mochten horen. Ik heb de Amerikanen verwittigd en we zijn onmiddellijk uitgestapt.

Toen de kleurlingen verderop zich kwamen moeien, was ik er zeker van dat we ontsnapt zijn aan een overval. Iets verderop was er een bus, en de locals zeiden dat ik gelijk had.

Het is trouwens niet het enige incident geweest in Colombia. De eerste avond dat ik uitging liep ik met 3 vrienden rond in een uitgaansbuurt in Cartagena.
In het stadscentrum is er een regio waar pooiers zich storten op alle toeristen.
We negeerden hen, maar 300 meter verder sprak de politie ons aan met "Er wordt hier veel cocaïne gedeald. We moeten jullie fouilleren om zeker te zijn dat jullie niets bij hebben"

Het was de officiële politie, met helmen - motoren en alles erop en eraan.
Ze grepen vrijwel onmiddellijk naar mijn portefeuille en probeerden me af te leiden door elk papiertje dat erin zat in mijn handen te duwen, zich continu om te draaien, me vragen te stellen. Ik was bang dat ze zelf cocaïne in mijn portefeuille zouden steken en hield hen samen met men 2 vrienden zeer nauwkeurig in de gaten. Maar het was donker en de agent weigerde zijn helm af te zetten om zich onherkenbaar te maken.
Na 5 minuten "fouilleren" terwijl ik hen nauwlettend in de gaten hield was de helft van mijn geld (toch 80 euro) gestolen. Dat zag ik pas nadat ze zich met hun motoren uit de voeten maakten.

Ik heb de eigenaar van de jeugdherberg aangesproken en die zei dat het dagelijkse kost is in Cartagena. Er hing zelfs een groot pamflet met waarschuwingen over die situatie.
De politie werkt ook samen met cocaïnedealers die je een gratis sample drugs geven, dan onmiddellijk hun contacten verwittigen en jij als toerist wordt onmiddellijk gearresteerd en afgeperst..

Colombia is een prachtig land, maar je moet echt de regels kennen.
Ik neem nooit nog een taxi zodra de zon gezakt is, en ik wandel niet meer over straat met portefeuille of paspoort op zak
Ook een land dus waar elke druppel alcohol drinken teveel kan zijn; alert, alert en alert zijn en blijven. Als ik de volgende keer nog eens naar zo'n land ga; dan ga ik vooraf photoshoppen en bv hand in hand staan me de paus, Maradonna of de president van het land. Die nepfoto zit dus dan in mijn portemonnee.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2016 om 07:37.
Oud 25 juni 2016, 10:02   #30
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Hoe het gaat in Venezuela weet ik niet. Ik weet wel dat het met onze volksgenoten in Zuid-Afrika niet goed gaat.
Oud 28 juni 2016, 16:07   #31
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waarheen trekken de vluchtelingen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 20:20   #32
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Waarheen trekken de vluchtelingen?
Het is nog geen Syrie, Afganistan, Eritrea, Zuid Sudan of delen Sahel & West Afrika. Het gros blijft nog zitten dus.

De criminelen/maffia, hoertjes en hoger opgeleiden zijn altijd de eerste die vooruit trekken. EN dat gebeurd nu !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 juni 2016 om 20:26.
Oud 30 juni 2016, 21:09   #33
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

gespot in Venezuela:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  venz.jpg‎
Bekeken: 74
Grootte:  44,8 KB
ID: 103110  

Oud 1 augustus 2016, 05:53   #34
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

http://money.cnn.com/2016/07/20/news...d=hp-stack-dom

Citaat:
The IMF forecasts Venezuela's economy will shrink 10% this year, worse than its previous estimate of 8%. It also estimates that inflation in Venezuela will catapult to 700% this year, up from the earlier guess of about 480%.
"Venezuela's economic condition continues to deteriorate," says Alejandro Werner, chief Latin America economist at the IMF. The estimates for growth and inflation are the worst worldwide.
The numbers are just the tip of the iceberg. Venezuela is deep into a humanitarian crisis -- people are dying in ill-equipped hospitals and many live without basic food items. Venezuela can't pay to import goods because its government is desperately strapped for cash after years of mismanagement of its funds, heavy spending on poorly-run government programs, and lack of investment on its oil fields.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be