Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou ( u ) nog trouwen?
( Man ) Yes of course! 9 47,37%
( Vrouw ) Yes of course! 0 0%
( Man ) No way in hell! 7 36,84%
( Vrouw ) No way in hell! 3 15,79%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2016, 19:02   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zie niet in wat daar mooi aan is.......Ik hoef die emoties niet .....geen mooiere zaak in het leven dan je leven te leiden zoals je zelf wilt.
Je moet samenwonen met iemand die u dat laat doen.

Dat is hoe ik het doe.
Oud 27 juni 2016, 19:09   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet samenwonen met iemand die u dat laat doen.

Dat is hoe ik het doe.
Ja ....dat gaat al de betere richting uit maar ....het is nooit niet hetzelfde als alleen zijn...Al heb je nog maar een huisdiertje.....zal je al niet meer echt kunnen doen wat je echt graag wilt en moet je er hoe dan ook rekening mee houden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2016 om 19:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:13   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik ben getrouwd en heb kinderen en ik heb mij dit nog nooit beklaagd. In goede en kwade dagen, niet waar.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:49   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u de burgerlijke wetgeving op het huwelijk bekijkt, gaat het daar ook om de bevestiging van amoureuze gevoelens. Wel over rechtszekerheid, een wettelijk kader, e.d.
Lees jij dat in deze "verplichting", of waar haal je dat feitelijk ?

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:51   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zie niet in wat daar mooi aan is.......Ik hoef die emoties niet en al zeker niet altijd en overal met diezelfde persoon bij wie je al op voorhand weet hoe die gaat reageren of antwoorden .....geen mooiere zaak in het leven dan je leven te leiden zoals je zelf wilt. Wat een saai gedoe zo'n getrouwd stel.
Alsof de meeste alleenstaanden een enorm boeiend, spannend, afwisselend... leven leiden waar ze van het ene hoogtepunt naar het andere springen.

Het leven heeft ook een gewone, ietwat saaie maar uiteindelijk toch geruststellende kant, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:53   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees jij dat in deze "verplichting", of waar haal je dat feitelijk ?

Art. 213. Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.

.
De "niet" ontbreekt in mijn bericht.
Oud 27 juni 2016, 20:00   #27
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben getrouwd en heb kinderen en ik heb mij dit nog nooit beklaagd. In goede en kwade dagen, niet waar.
Zou dit anders zijn als je die zelfde kinderen had zonder dat er een huwelijk aan te pas kwam? En dat beklagen kan zeker nog komen.

Ik denk dat veel mannen die trouwen zoiets hebben van "Het is de maatschappelijke norm dus doen we het maar"

Mijn mening is dat je bij een huwelijk niks te winnen hebt tov een gewone relatie. Je verliest alleen een hoop geld aan een feest, en je krijgt een hoop problemen bij (v)echtscheiding
Oud 27 juni 2016, 20:02   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zou dit anders zijn als je die zelfde kinderen had zonder dat er een huwelijk aan te pas kwam? En dat beklagen kan zeker nog komen.

Ik denk dat veel mannen die trouwen zoiets hebben van "Het is de maatschappelijke norm dus doen we het maar"

Mijn mening is dat je bij een huwelijk niks te winnen hebt tov een gewone relatie. Je verliest alleen een hoop geld aan een feest, en je krijgt een hoop problemen bij (v)echtscheiding
Denkt u in termen van "opbrengst" als het om het huwelijk gaat? Mij lijkt dat een heel rare redenering.
Oud 27 juni 2016, 20:05   #29
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Alsof de meeste alleenstaanden een enorm boeiend, spannend, afwisselend... leven leiden waar ze van het ene hoogtepunt naar het andere springen.
Da's volledig zelf in te vullen.
Tegenwoordig is single zijn een financiële catastrofe tenzij je eeuwig bij je ouders wil wonen.

Ik denk dat getrouwde mensen veel vaker slachtoffer zijn van die saaie routines zonder afwisseling dan singles.
Oud 27 juni 2016, 20:07   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat getrouwde mensen veel vaker slachtoffer zijn van die saaie routines zonder afwisseling dan singles.
Waarom denkt u dat?
Oud 27 juni 2016, 20:12   #31
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Denkt u in termen van "opbrengst" als het om het huwelijk gaat? Mij lijkt dat een heel rare redenering.
Ik heb veel mannen gekend die financieel gepluimd zijn na een misgelopen huwelijk. Daar kwamen wel kinderen aan te pas, maar toch..

Ik zie geen enkel voordeel van trouwen.
Mijn eigen vader bvb vindt dat 1 keer als je een serieuze relatie hebt, dat een man en een vrouw niet apart op stap moeten gaan om zo te vermijden dat ze iemand anders ontmoeten waarbij de vonk overslaat.

Met die filosofie gaat het leven aan een mens voorbij, vind ik.
Ik zie het leven als 1 grote exploratie/evolutie met mensen die komen en gaan.
Wat ik 5 jaar geleden wilde is niet wat ik nu wil.
Oud 27 juni 2016, 20:15   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat tegenwoordig veel mensen trouwen om een gelegenheid te hebben een feest te geven.

En alleszins houdt dat bezegelde huwelijk hen niet tegen als het even later toch tegen zit in de relatie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 20:25   #33
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat?
Omdat getrouwde mannen verantwoordelijkheden hebben.
De kinderen om x uur van school halen.. Eten maken voor de vrouw die om x uur thuis komt. Een single man kan dat invullen zoals het hem zelf uitkomt.

Overigens moeten er in elke relatie toegevingen worden gedaan. Bvb dat je graag een verre reis wil maken, maar dat gaat helaas niet voor de vriendin die geen verlof kan krijgen.. Of de kinderen kunnen niet mee.

Niet gebonden zijn heeft hele grote voordelen.
Hoe veel vrouwen ik al gezien heb die na het huwelijk hun uiterlijk verwaarlozen (ik zie de oorzaak bij het metabolisme dat na 30 vertraagt) of steeds minder zin hebben in seks. Als man heb je een belofte gemaakt en kun je daar niet zomaar afstand van nemen. De maatschappelijke schande van een scheiding.. En als er kinderen in het spel zijn ben je moreel verplicht om je verantwoordelijkheid te nemen.

Voor mij is dat een recept voor depressie
Oud 27 juni 2016, 20:30   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb veel mannen gekend die financieel gepluimd zijn na een misgelopen huwelijk.
U denkt dat u met kinderen maar ongetrouwd ook geen alimentatiegeld e.d. zou moeten betalen?
Oud 27 juni 2016, 20:32   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat getrouwde mannen verantwoordelijkheden hebben.
De kinderen om x uur van school halen.. Eten maken voor de vrouw die om x uur thuis komt. Een single man kan dat invullen zoals het hem zelf uitkomt.
Waarom zou dat "saai" zijn? Een goede maaltijd bereiden, vind ik bijvoorbeeld juist heel aangenaam. Ook mijn vrouw kan zich daarin uitleven. Waarom gaat u er steeds van uit dat de gewone dingen des levens per definitie saai en onaantrekkelijk zijn?
Oud 27 juni 2016, 20:33   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens moeten er in elke relatie toegevingen worden gedaan. Bvb dat je graag een verre reis wil maken, maar dat gaat helaas niet voor de vriendin die geen verlof kan krijgen.. Of de kinderen kunnen niet mee.
Ik neem aan dat een alleenstaande niet hetzelfde is als een eenzaat. Bijgevolg zal de alleenstaande ook met allerlei andere mensen rekening moeten houden.
Oud 27 juni 2016, 20:34   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet gebonden zijn heeft hele grote voordelen.
Hoe veel vrouwen ik al gezien heb die na het huwelijk hun uiterlijk verwaarlozen ...
Als onderwijzer zie ik heel wat moeders "voorbij paraderen". Ik heb maar zelden vrouwen gezien die zich verwaarlozen. De meeste vrouwen verzorgen hun uiterlijk, trekken voor het oudercontact iets moois aan, schminken zich, enzovoort.
Oud 27 juni 2016, 20:51   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus je durft geen duurzame relatie aanknopen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 21:03   #39
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat "saai" zijn? Een goede maaltijd bereiden, vind ik bijvoorbeeld juist heel aangenaam. Ook mijn vrouw kan zich daarin uitleven. Waarom gaat u er steeds van uit dat de gewone dingen des levens per definitie saai en onaantrekkelijk zijn?
Ze hoeven niet saai te zijn, maar er is meer in het leven. Het mijne draait om het ontmoeten van zo veel mogelijk nieuwe mensen.
Ik kook ook wel eens voor vrienden. Het beste ingrediënt van een goeie maaltijd is goed gezelschap..

Ik heb 4 vrouwen ontmoet waar ik mee had kunnen trouwen, maar uiteindelijk kozen we er niet voor. Ik ben met ze allemaal nog bevriend, maar heb steeds veel geleerd uit nieuwe relaties die erop volgden.

Zou jij eens niet voor de ervaring met een andere vrouw naar bed willen gaan? Of ander werk een kans geven?
Stoppen met alle routines en een grote reis maken naar een werelddeel waar je altijd al over droomde..

Life begins at the edge of the comfort zone. Enorm cliché, maar waar
Oud 27 juni 2016, 21:05   #40
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus je durft geen duurzame relatie aanknopen?
Dat heb ik al meermaals gedaan. Nooit spijt van gehad, maar ik geniet van single en onafhankelijk zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be