![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hmmm doet mij beetje denken aan Hollande die al direct spreekt over meer bombardementen in Irak en Syrië tegen IS, terwijl nog niet zeker dat deze moordaanslag het werk is van IS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft veel te lang gewacht om IS te verslaan. Ondertussen hebben ze hun boodschap kunnen verspreiden en zitten er in alle Europese landen honderden potentiele terroristen klaar. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 juli 2016 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen in Frankrijk zitten er een aantal duizend die gekend zijn bij de inlichtingendiensten. Deze was geeneens gekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tenminste niet mede verantwoordelijk. Dat is voor mij een hele morele geruststelling. Ik jouw plaats zou ik er toch van wakker liggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo is het niet abnormaal dat je een aanslag in een land met eenzelfde cultuur, sterke banden (EU etc.),... erger vindt dan een zoveelste aanslag in een ver land met een totaal andere cultuur. Ik voel mij sterker verbonden met Fransmannen, Duitsers en Nederlanders dan met Irakezen. Om dezelfde reden vind ik een aanslag in België erger dan één in Baghad, zelfs al zou ik niemand van de slachtoffers kennen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 juli 2016 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Weten we ondertussen al of het VB pleit voor "de moslims buiten"?
Ik vind het alvast niet terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna : opnieuw niets. ![]() Op naar de volgende aanslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs met de aanpak die u voorstelt, is het duidelijk dat dit nog maar het prille begin is van dergelijk terrorisme. Met dank aan de dwaze, wereldvreemde, naïeve en religieus geïnspireerde politiek van Mevrouw “Wir schaffen das”.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn deze woorden taboe. Vanochtend op de radio 2 uren lang nieuwsverslag over Nice ; geen enkele keer gebruikte de journalisten of correspondenten deze verwijzingen. Geen toeval, de eindredactie waakt hierover. Of toch ! Tijdens een telefonische reactie van Mia Doornaert viel toch het woord moslim. Snel schakelde de dienstdoende journalist over naar een nietszeggende verklaring van premier Michel, waar van de belangrijkste teneur was , dat een geen Belgische doden waren !
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 15 juli 2016 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij mijn weten plegen christenen en boedisten geen aanslagen in naam van hun geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men van de Ku Klux Klan spreekt dan zegt men toch ook niet dat het Christelijke misdaden zijn die ze begaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Materiaal aan't verzamelen voor een volgend proces ?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaarlijks? Binnenkort is het wekelijks. Daarna dagelijks. U gaat daar mee leren leven?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 juli 2016 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |