Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2016, 10:07   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Komen om de vijf botten gluren en kloppen zich dan fier op de borst dat ze zich weer hebben kunnen bedwingen.
Zijn deze niks voor u?

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:10   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Aan uw draden heb ik eigenlijk geen boodschap. Volgens mij kun je dit elders ook kwijt. Zoek een forum met gelijkgezinden.
Vind ik ook. Ik doe zelden een draad open die gestart is door Demper. Ik denk dat sommige mensen wegblijven om van zijn vieze praat gespaard te blijven.
Oud 21 juli 2016, 10:26   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vind ik ook. Ik doe zelden een draad open die gestart is door Demper. Ik denk dat sommige mensen wegblijven om van zijn vieze praat gespaard te blijven.
Demper is dan ook niet bedoeld voor gevoelige lezertjes.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:46   #24
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
hahaha

Maar laten we het zo stellen, buiten wat over een weer gezeik tussen links en rechts, waarbij rechts vindt dat alles wat niet in hun kraam links is en links vindt dat alles wat niet in hun kraam past rechts is en waarbij je met moderators zit die zelf aan de politieke discussie deelnemen en iedereen bannen die het niet eens is met zijn/hun mening, kan je niet anders verwachten.
Verder wil ik even in herinnering brengen dat recent door Maarten Maleise om niet nader genoemde reden een bepaalde draad gesloten werd. Doet ook vragen rijzen omtrent de objectiviteit en vrije meningsuiting op dit forum.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 juli 2016 om 10:48.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 11:11   #25
Peche
Banneling

Standaard

Toen ik hier net lid werd bruiste dit forum van leven. Maar er was tegelijk een grotere verdeeldheid dan vandaag.

We bespraken de evolutietheorie en daarin werd wel eens de draak met elkaar gestoken. Maar al bij al wij vonden elkaar en vonden een zekere vrede voor elkaars verschillen. Er schiet nu een kleine elite over die het finaal wel goed met elkaar meent. Er zijn verschillen, maar het valt steeds meer in perspectief en er wordt hoe langer hoe meer consensus bereikt. Mensen die ooit in conflict met elkaar waren spreken af en delen een pint.

Deze verschillen zijn een projectie van onze maatschappij. Een forumlid als ik vind dat fascinerend te volgen. Hoe verschillen botsen en een nieuw daglicht op materie schijnen. Verschillen die ons toch enigszins bij elkaar brengen om nieuwe perspectieven te synthethiseren.
Een forum is daar een goed kanaal voor.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 juli 2016 om 11:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 11:35   #26
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik hier net lid werd bruiste dit forum van leven. Maar er was tegelijk een grotere verdeeldheid dan vandaag.

We bespraken de evolutietheorie en daarin werd wel eens de draak met elkaar gestoken. Maar al bij al wij vonden elkaar en vonden een zekere vrede voor elkaars verschillen. Er schiet nu een kleine elite over die het finaal wel goed met elkaar meent. Er zijn verschillen, maar het valt steeds meer in perspectief en er wordt hoe langer hoe meer consensus bereikt. Mensen die ooit in conflict met elkaar waren spreken af en delen een pint.

Deze verschillen zijn een projectie van onze maatschappij. Een forumlid als ik vind dat fascinerend te volgen. Hoe verschillen botsen en een nieuw daglicht op materie schijnen. Verschillen die ons toch enigszins bij elkaar brengen om nieuwe perspectieven te synthethiseren.
Lol het is maar hoe je het bekijkt.
Op de 13 jaar dat ik hier lid ben heb ik vooral gemerkt dat centrum en Links bijna helemaal van het forum verdwenen zijn.
Sinds het verdwijnen van het echte beerput forum, politicsinfo, zijn de wezen hier aangespoeld, inclusief gedachtengoed.
Wat het hier een forum maakt met nog enkel quasi rechtse tot extreem rechtse deelnemers.
Niet moeilijk dat er meer eensgezindheid en minder tegenstellingen zijn. Lol
Het gevaar van een rechtse praatbarak is dat de deelnemers enigszins denken dat dit representatief is voor de maatschappij.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 11:40   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Demper heeft het er vooral over dat zijn schunnigheden niet meer grappig gevonden worden door sommigen. Zo voelt zijn isolement op zijn zolderkamertje nog nijpender aan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 11:59   #28
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Op de 13 jaar dat ik hier lid ben heb ik vooral gemerkt dat centrum en Links bijna helemaal van het forum verdwenen zijn.
Sinds het verdwijnen van het echte beerput forum, politicsinfo, zijn de wezen hier aangespoeld, inclusief gedachtengoed.
Wat het hier een forum maakt met nog enkel quasi rechtse tot extreem rechtse deelnemers.
Het gevaar van een rechtse praatbarak is dat de deelnemers enigszins denken dat dit representatief is voor de maatschappij.
Bekijk het als vibratievelden die overstegen worden.
https://www.youtube.com/watch?v=ktvTqknDobU
Oud 21 juli 2016, 12:02   #29
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Demper heeft het er vooral over dat zijn schunnigheden niet meer grappig gevonden worden door sommigen. Zo voelt zijn isolement op zijn zolderkamertje nog nijpender aan.

De Demper-mentaliteit geraakt uit de mode. Het neigt al dichtbij Arabisme.
Oud 21 juli 2016, 12:41   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
hahaha

Maar laten we het zo stellen, buiten wat over een weer gezeik tussen links en rechts, waarbij rechts vindt dat alles wat niet in hun kraam links is en links vindt dat alles wat niet in hun kraam past rechts is en waarbij je met moderators zit die zelf aan de politieke discussie deelnemen en iedereen bannen die het niet eens is met zijn/hun mening, kan je niet anders verwachten.
Verder wil ik even in herinnering brengen dat recent door Maarten Maleise om niet nader genoemde reden een bepaalde draad gesloten werd. Doet ook vragen rijzen omtrent de objectiviteit en vrije meningsuiting op dit forum.
Maarten had die draad niet gesloten.

Wie zijn die mods die mee in discussie gaan?

Laatst gewijzigd door SDX : 21 juli 2016 om 12:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 13:16   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
hahaha

Geloof ik geen woord van. De laatste poging om hem te "forceren" om een draadje te sluiten is grandioos mislukt : Deo zijn draadje over record bank & Kobelco.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 13:22   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geloof ik geen woord van. De laatste poging om hem te "forceren" om een draadje te sluiten is grandioos mislukt : Deo zijn draadje over record bank & Kobelco.
Hij verwijst waarschijnlijk naar mijn BREAKING-draad over de aanslag in Nice, die gesloten is. Ik weet ook niet waarom.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 13:23   #33
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

aub :

http://forum.politics.be/showthread.php?t=233511
Oud 21 juli 2016, 13:23   #34
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maarten had die draad niet gesloten.

Wie zijn die mods die mee in discussie gaan?
Je niet van de domme houden aub.
Oud 21 juli 2016, 13:25   #35
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb in een discussie met een bepaalde mod (die zich dus mengt in bepaalde discussie vanuit een bepaalde politieke hoek en vervolgens leden die hem wat teveel in de weg leggen bant) gezegd dat als hij zo verder gaat hij binnen de kortste keren alleen nog met zichzelf aan het praten is en het een saaie boel zou gaan worden.

Zo te zien ben ik niet de enige die tot die conclusie gekomen is.
Oud 21 juli 2016, 14:18   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik verschiet eerlijk gezegd, jullie zijn allemaal hardcore racisten, zo zei iemand op dat andere forum.
Oud 21 juli 2016, 14:19   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ben je dan een grotere held omdat je bagger onder eigen naam post?
Een held zou ik me niet noemen.
Het is meer zoiets als een discussie voeren met iemand die te laf is om in de andere zijn ogen te kijken.

En van die 'bagger' ... je kan tenminste controleren of er iets van waar is.
Dat leuteren over koetjes en kalfjes zonder wat tastbaars is toch gewoon praat voor de vaak.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 14:25   #38
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs "links" wordt wakker. Hoeveel % van de vluchtelingen beland op de arbeidsmarkt. 5%? De overige 95% verveelt zich en begint amok te maken. Het immigratiebeleid van Merkel is veel te drastisch geweest en buiten proportie maar dat weer elke oen onderhand wel. Links heeft zichzelf een kogel door zijn kop gejaagd....

Citaat:
Radicale verliezer

Share

Meer amok makende vluchtelingen kunnen een nieuw 'Keulen' worden in de publieke opinie

Sterker, opiniepeilingen wezen eerder deze maand uit dat slechts circa 30 procent van de ondervraagden bang is voor de sociale en economische gevolgen van de immigratiestroom, dit jaar toch ook alweer ruim een kwart miljoen. Maar ruim 60 procent heeft angst voor terreuraanslagen. Deze zijn nu gekomen in de vorm van een dader die bovendien gevoeligheden raakt. Hij is minderjarig, deed zijn best, en lijkt in een mum van tijd te zijn geradicaliseerd tot wat de schrijver Hans-Magnus Enzensberger ooit 'de radicale verliezer' noemde.

Dat is beangstigend, gezien de behoefte aan orde die de Duitser misschien nog wel meer eigen is dan de behoefte om - na de nazitijd en de aanslagen op asielcentra, en de opkomst van AfD - 'de goede Duitser' te zijn. Bondskanselier Merkel belichaamt nog altijd die politieke orde. Ze is zeg maar de Mercedes onder de Europese politici.

Maar terreuraanslagen hebben een ander effect dan al die vluchtelingen. Die leiden intussen tot de gelaten reactie: ja, maar ons leven gaat door en moet doorgaan. Maar als het een serie aanslagen wordt, dan zal toch plots klinken: 'Basta! Noodtoestand', zoals in Frankrijk. Die miljoenen vluchtelingen zijn veel onzichtbaarder. Ze zitten in asielzoekerscentra, uit het zicht en al bijna vergeten.

Muhammad R. zal de harde cijfers weer centraal stellen. Die zijn alarmerend. Daimler-topman Zetsche zei vorige herfst: "Wij zoeken deze vluchtelingen. Ze worden de basis van het volgende Wirtschaftswunder." Reden: ruim 600.000 vacatures. Dat aantal is er nog steeds. Maar, hoeveel vluchtelingen hebben de tien waardevolste Duitse ondernemingen tot juni dit jaar aangenomen? Zegge en schrijve 54, waarvan 50 bij de Deutsche Post. Om twee redenen: de kandidaten spreken geen Duits, en driekwart van de vluchtelingen heeft nul opleiding.

Hetzelfde geldt voor minderjarige, alleenstaande vluchtelingen zoals Muhammad R. Van de 150 minderjarigen in de regio Würzburg zijn er 20 bij welwillende pleeggezinnen, waarvan er gelukkig nog vele zijn, ondergebracht. Hoe langer integratie, scholing en opleidingsplaatsen uitblijven, hoe groter de kans wordt op meer amok makende vluchtelingen als Muhammad R. Dat kan een nieuw 'Keulen' worden in de publieke opinie.
http://www.demorgen.be/opinie/merkel...tici-b1990456/
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 15:06   #39
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb de neergang van dit forum enkele jaren gelden voorspeld, we hadden maar net de artisjokkerige overleefd of er kwam een groepje bembemmerige er werd op zeer korte tijd een tien tot vijftien accounts aangemaakt die allemaal zeer chatterig posten, er werden privaat gegevens op het forum gepost door een groot aantal nicks. Ik heb toen voorspeld dat dit forum de bembemmerige niet ging overleven, waar de artisjokkerige nog politiek geëngageerd waren, waren de bembemmerige meer persoonlijk en beschouwden ze dit forum meer als een chatroom dan als een politiek forum.

PS Bembem niets persoonlijk hoor, met bembemmerige bedoel ik enkel maar uw stijl van posten. bv. peche die ziek is, Guinevere die haar enzoverder enzoverder.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 15:25   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Een held zou ik me niet noemen.
Het is meer zoiets als een discussie voeren met iemand die te laf is om in de andere zijn ogen te kijken.
De ander in de ogen kijken? We praten hier wel over discussies op het net he. Op FB heb je even grote zoniet nog grotere praatjesmakers/keyboardwarriors als hier en enig ander forum. En denk maar niet dat omdat ze het onder eigen naam durven posten dat ze het daarom in jou of anderen hun gezicht durven zeggen, heeft er gewoon niks mee te maken. Ze hebben dat ook al eens gedaan: mensen die heel forse, racistische of vrouwonvriendelijke uitspraken deden op fb geconfronteerd met een cameraploeg erbij, het was snel heel wat minder als ze al iets durfden zeggen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be