Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 juli 2016, 23:10   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Lees de koran, dan weet je meteen wat 't doel van die aanslagen is.
Er wordt duidelijk voorgeschreven om angst en terreur in de harten van de ongelovigen te zaaien.
SDX is offline  
Oud 27 juli 2016, 23:25   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Lees de koran, dan weet je meteen wat 't doel van die aanslagen is.
Er wordt duidelijk voorgeschreven om angst en terreur in de harten van de ongelovigen te zaaien.
Ik ga hier binnenkort eens op terug komen.

Maar eerst wil ik wat andere reacties zien.
Onder andere, welke groep of ideologie valt zowel moslim als christendom aan en wat is hun gemeenschappelijke factor?
Jaja...die bestaat dus wel degelijk.

En als we het doek opheffen, kijken naar de redenen, de middelen... Komen we denk ik in de buurt.

Maar later meer.
Oud 27 juli 2016, 23:34   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
White man's colonial agenda/Uncle Sam.
Nooit een bewering doen zonder een vraagteken.
Oud 28 juli 2016, 00:30   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ze hebben geen eisen, ze willen ons gewoon uitroeien.
Zoals de koran het voorschrijft.
daiwa is offline  
Oud 28 juli 2016, 00:31   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eén enkele eis, en geen onredelijke blijken de traditio's te denken, gewoon u onderwerpen aan de islam.
Precies !!
daiwa is offline  
Oud 28 juli 2016, 03:37   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad, ik begrijp de vraag van de draadopstarter niet.

Ze willen a) hun kalifaat niet aangevallen zien, maar b) hun kalifaat uitbouwen tot de rest van de wereld.

.
Mijn vraag: wanneer gaan we intern beginnen?
Hebt ge mijn youtube film gezien? Men komt er openlijk voor uit het hier te willen koloniseren. Vluchtelingen die stenen naar inwoners en ordehandhavers gooien, ...
Wanneer gaat uw partij het nodige doen? Het is onder uw partij dat ons land slachtoffer werd van terrorisme en het is onder uw partij dat er bloed naar onze riolen vloeide.
Het is uw partij dat deze individuen (vanuit mijn youtube film o.a) integreert en opneemt tussen de bevolking. 20 radicalisten lopen nog steeds vrij rond. De aanslagen worden gepleegd door bekenden bij het gerecht maar niemand treedt preventief op.
Wat hervormd diende te worden is niet hervormd. De situatie is serieus schoofzak en ik ben in mijn leven nog nooit zo ongerust geweest voor een conflict.
Misschien kijk ik naar de verkeerde beelden, maar de media en de politiek is ook niet bepaald eerlijk met ons. Ze tonen alles eenzijdig en blijft het volk richting integratie duwen. We willen ze niet, wij willen ons Europa terug.

Laatst gewijzigd door Peche : 28 juli 2016 om 03:39.
Peche is offline  
Oud 28 juli 2016, 03:43   #27
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

bravo ... da is gesproken , Peche .
de vuile muilekoek is offline  
Oud 28 juli 2016, 05:25   #28
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat is het doel van de terreur feitelijk?

Heel precies; je zou verwachten dat een strijd draait rond een eis tot iets.
Aanslag = eis

Wat zijn hun eisen?
Het antwoord op de vraag “wat willen ze” is toch niet zo moeilijk.
Kijk gewoon naar de gebieden in Syrie/Irak waar ze aan de macht zijn. Waar ze hun gangetje zijn kunnen gaan,
Kijk naar Raqqa.
Dat willen ze!
Overal!
Simpel toch?
Rizzz is offline  
Oud 28 juli 2016, 08:50   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het antwoord op de vraag “wat willen ze” is toch niet zo moeilijk.
Kijk gewoon naar de gebieden in Syrie/Irak waar ze aan de macht zijn. Waar ze hun gangetje zijn kunnen gaan,
Kijk naar Raqqa.
Dat willen ze!
Overal!
Simpel toch?
Het is niet simpel en het is ook geen lokale stammentwist.
Dat er veel meer bezig is zal u wellicht ook wel opmerken.
Het gevaar is dat iedereen op dezelfde manier denkt momenteel.
Christenen denken...het zijn de moslims.
Moslims denken...het zijn de christenen.

Het spreekwoord aandachtig..als 2 honden vechten loopt de 3e met het been weg is hier bezig.
Wie is die 3e ?
Oud 28 juli 2016, 15:44   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het spreekwoord aandachtig..als 2 honden vechten loopt de 3e met het been weg is hier bezig.
Wie is die 3e ?
Dat zei ik toch al Mambo? (Zionist) America!
bembem is offline  
Oud 28 juli 2016, 16:58   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zei ik toch al Mambo? (Zionist) America!
Viseer eerder een groep dan een land.
Het kan natuurlijk een groep in of samen met dat land zijn.
En is het links of rechts?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juli 2016 om 16:59.
Mambo is offline  
Oud 28 juli 2016, 21:27   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Viseer eerder een groep dan een land.
Het kan natuurlijk een groep in of samen met dat land zijn.
En is het links of rechts?
Wel ze (Zionist lobby groups) schipperen nogal eens tussen beide (links-rechts), hebben de economie/bankwezen, media in handen... In other words: they control America. What to say more?
bembem is offline  
Oud 28 juli 2016, 21:32   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook: de reeks aanslagen startte met 9/11, Osama Bin Laden viseerde hiermee the USA als symbool vh Westerse imperialisme, in z'n kielzog wordt nu de islam misbruikt door z'n volgelingen, want laat men duidelijk wezen dat islam wel degelijk vrede is i.e. de gewone burger wenst helemaal geen geweld en verderf maar een vredig bestaan.
bembem is offline  
Oud 28 juli 2016, 21:53   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Eentje uit de oude doos

Even in herinnering brengen: Sharia4Belgium dreigde ooit het Atomium af te breken.

http://www.demorgen.be/binnenland/sh...eken-b63f9003/
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 28 juli 2016, 23:12   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ze (Zionist lobby groups) schipperen nogal eens tussen beide (links-rechts), hebben de economie/bankwezen, media in handen... In other words: they control America. What to say more?
Neen zo zit het niet.
Dergelijke groep schippert niet.

Maar goed; Wat wil IS/Islamitische Staat/Daesh bereiken? Waar is het hen om te doen?

IS beschouwt zichzelf als de elitetroepen van de eindtijden. Ze vinden dat de wereld verworden is tot een poel van verderf en willen het einde ervan bespoedigen en zelf de wereld regeren tot het doek valt. Om dat te bereiken, willen ze een apocalyptische oorlog uitlokken. Ze vallen het Westen EN de muslimlanden aan (de meeste aanslagen vinden plaats in muslimlanden, de meeste slachtoffers zijn muslims). Ze hopen dat als gevolg daarvan het Westen zich zal keren tegen muslims, en dat de muslimlanden zich zullen keren tegen het Westen. Ze weten dat hun enige kans om hun doel te bereiken erin bestaat dat het Westen en de muslimlanden elkaar aanvallen zodat de tegenstanders van IS zichzelf uitschakelen. Ze willen dat we ons blind staren op elkaar en elkaar uitroeien.[
I][/i]

Deel 1 schijnt al aardig aan te slaan, vooral moslims zijn wat sneller geraakt door emoties en slaan al aardig terug. Terroristen in naam van ...wraak, allah..Weten zij veel tenslotte. De meeste christenen weten ook niet veel meer dan dat tenslotte.
Alleen zo kan IS winnen. IS is een extreem rechtse, apocalyptisch fascistische terreurgroep die een bedreiging vormt voor de hele wereld en voor de hele mensheid.

Alleen zo kan IS winnen. IS is een extreem rechtse, apocalyptisch fascistische terreurgroep die een bedreiging vormt voor de hele wereld en voor de hele mensheid.

Die zitten achter het doek.
is IS en het apocalyptisch fascisme in het algemeen (ook bij extreem-rechtse apocalyptische christenen en bij extreem-rechtse apocalyptische joden), dat via een grote wereldoorlog waarbij de tegenstand zichzelf uitroeit, een fascistische machtsovername op wereldvlak plant. Daarover straks meer.

--------
Later meer...eerst dit verteren a.u.b.

Dit nog terzijde: wie denkt dat allah islam en god christen de groep in 2 opsplitst zal nog aardig verschieten.
Het is 1 en dezelfde.

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juli 2016 om 23:15.
Mambo is offline  
Oud 28 juli 2016, 23:17   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen zo zit het niet.
Dergelijke groep schippert niet.

Maar goed; Wat wil IS/Islamitische Staat/Daesh bereiken? Waar is het hen om te doen?

IS beschouwt zichzelf als de elitetroepen van de eindtijden. Ze vinden dat de wereld verworden is tot een poel van verderf en willen het einde ervan bespoedigen en zelf de wereld regeren tot het doek valt. Om dat te bereiken, willen ze een apocalyptische oorlog uitlokken. Ze vallen het Westen EN de muslimlanden aan (de meeste aanslagen vinden plaats in muslimlanden, de meeste slachtoffers zijn muslims). Ze hopen dat als gevolg daarvan het Westen zich zal keren tegen muslims, en dat de muslimlanden zich zullen keren tegen het Westen. Ze weten dat hun enige kans om hun doel te bereiken erin bestaat dat het Westen en de muslimlanden elkaar aanvallen zodat de tegenstanders van IS zichzelf uitschakelen. Ze willen dat we ons blind staren op elkaar en elkaar uitroeien.[
I][/i]

Deel 1 schijnt al aardig aan te slaan, vooral moslims zijn wat sneller geraakt door emoties en slaan al aardig terug. Terroristen in naam van ...wraak, allah..Weten zij veel tenslotte. De meeste christenen weten ook niet veel meer dan dat tenslotte.

Die zitten achter het doek.
is IS en het apocalyptisch fascisme in het algemeen (ook bij extreem-rechtse apocalyptische christenen en bij extreem-rechtse apocalyptische joden), dat via een grote wereldoorlog waarbij de tegenstand zichzelf uitroeit, een fascistische machtsovername op wereldvlak plant. Daarover straks meer.

--------
Later meer...eerst dit verteren a.u.b.

Dit nog terzijde: wie denkt dat allah islam en god christen de groep in 2 opsplitst zal nog aardig verschieten.
Het is 1 en dezelfde.
Interessant wat je daar zegt Mambo, "apocalyptisch facistisch" zo had ik het nog niet gezien...
bembem is offline  
Oud 28 juli 2016, 23:30   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessant wat je daar zegt Mambo, "apocalyptisch facistisch" zo had ik het nog niet gezien...
Wat men bij ons - en in termen die suggereren dat het een geloofskwestie betreft - "muslimfundamentalisme", islamisme" of "politieke islam" noemt, wordt in de muslimwereld van Pakistan tot Algerije al sedert de jaren 1990 "extreem rechts" of "fascisme"genoemd. Voor hen is het duidelijk, dit is geen religieuze zaak, geen zaak van de islam, het is een extreem rechts politiek project 2,3. IS is daarvan de gewelddadige component, het is een extreem rechtse totalitaire terreurorganisatie die gedreven wordt door een apocalyptisch geloof.

In het sterk geseculariseerde en ontkerkelijkte West-Europa kunnen we ons bij apocalyptisch geloof niet meteen iets voorstellen, we kunnen het ook niet bevatten, kunnen het gevaar daarvan niet inschatten. Het is ons niet bekend, en wat we niet kennen kunnen we ook niet herkennen, zelfs als staart het ons in het gezicht. Het is daarom dat deze nochtans doorslaggevende dimensie van IS gemist wordt in de analyses die gemaakt worden van wat er aan de gang is. Want een totalitaire versie van apocalyptisch geloof speelt een grotere rol dan velen beseffen.
Oud 28 juli 2016, 23:32   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om één en ander te begrijpen, vertrekken we van de Amerikaanse extreem-rechtse christelijke fundamentalisten. Amerikaans Em. Prof. Nick Gier wijst op de "chilling parallels between Christian and Muslim fundamentalists".4. Gelardeerd met een respectievelijk pseudo-christelijke en pseudo-islamitische saus, zijn het in essentie extreem-rechtse groepen die dezelfde politieke totalitaire ideologie delen. Beide zijn tegen een democratisch model en willen hun overheden vervangen door een op "goddelijke wet" gebaseerde theocratie , beide vinden slavernij acceptabel, beide vinden dat vrouwen aan de haard thuis horen, beide vinden dat homo's en lesbiennes de doodstraf verdienden, beide spelen zelf God, delen de wereld in in gelovigen en ongelovigen en bepalen zelf wie redding verdient, en wie verdoemenis, beide zijn racistisch, beide verwerpen de evolutietheorie, beide werpen zichzelf op als verdedigers van de eigen identiteit tegen de ander die als vermeende existentiële bedreiging wordt neergezet
Zij beschouwen de hele wereld als een poel van verderf waaraan niet rap genoeg een einde kan komen zodat de heerschappij van de "zuiveren" kan overnemen tot het doek valt.
Beide hebben ook een sterke en gewelddadige apocalyptisch visie, beide menen dat we in de eindtijden leven, beide vinden dat de wereld verworden is tot een poel van verderf waaraan best zo snel mogelijk een einde komt, zodat een heerschappij van de "zuiveren" kan overnemen en deze "zuiveren" finaal de eeuwige eindoverwinnaars zijn wanneer de tijden eindigen. Beide geloven dat de weg daar naartoe een apocalyptische wereldoorlog tussen het christendom en de islam is. Sommigen "hopen" daar slechts op, terwijl anderen de zaak actief proberen bespoedigen en uitlokken. En beide overspoelen al een paar decennia hun respectievelijke samenlevingen met wederzijdse vijandbeelden om de publieke opinies op te draaien voor hun gedroomd scenario: een vernietigende apocalyptische botsing op wereldformaat. Bij extreem-rechste christenen in de VS (met een niet te verwaarlozen invloed bij de republikeinen) circuleerden bijvoorbeeld reeds ten tijde van de oorlog van Bush tegen Irak op de Bijbel gebaseerde landkaarten waarop aangeduid staat welke landen in het Midden-Oosten moeten aangevallen worden en wat waar te gebeuren staat, wie aan de kant van Christus staat, wie aan de kant van de AntiChrist. Ook nu hebben ze het bijzonder druk met het interpreteren van de gebeurtenissen.
Oud 28 juli 2016, 23:39   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor lezers die inmiddels het spoor bijster geraakt zijn, het volgende ter overweging:
Islam en christendom geloven in dezelfde ene God, het zijn de enige godsdiensten ter wereld die geloven in Jezus als Messias, de enigen die in zijn wederkomst geloven. Zij geloven ook in een anti-Christ/Dajjal - iemand die zal beweren Jezus (Christus) te zijn maar daarvan het tegendeel zal zijn. Wie van beide is gebaat bij een vernietigende oorlog tussen de enige twee geloofsgemeenschappen die in Jezus geloven?
Oud 29 juli 2016, 00:13   #40
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:

Wie is die 3e ?
Ja gaat het volgens mij veel te ver zoeken.

Je moet jezelf gewoon afvragen, wat zou er gebeuren als ze genoeg aanhang in Belgie zouden vinden en het boeltje overnemen.
Wel, da’s simpel, daarvoor kijk je naar waar dat al gebeurd is, Raqqa bijvoorbeeld.
Mannen & jongens zullen publiekelijk gemarteld en onthoofd worden, vrouwen gestenigd, homo’s van gebouwen gegooid.
Westerse meisjes van 10 jaar of jonger zullen ontvoerd, verkocht & verkracht worden.
Enz. enz. enz. ....
DAT, is de maatschappij die ze willen, simpel toch?

Een betere vraag is, hoe willen ze dit bereiken?
Want ze hebben weldegelijk een plan, het is niet gewoon blindelings terrorisme om zoveel mogelijk mensen te doden zonder doel.
Momenteel willen ze zo veel mogelijk moslims in Europa achter hun krijgen, en zo veel mogelijk Westerse mensen tegen hun.
Maar vergeet niet, dit is een middel dat ze willen bekomen, het eind doel is wat ik hierboven neerpende.

Waarom het verder gaan zoeken?
Rizzz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be