![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wel dat ze moeten werken, dus dan is dat niet tijdens hun verlof. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wordt er niet veel gezegd over de oorzaken van die snelle en massale uitstroom van ondervijzenden ... laat staan over oplossingen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven in een 'computertijdperk' waarom 'sleuren' we die er niet even bij?
Wow, zegt de lesgevende robot De school van de toekomst? Lerarenpersoneel vervangen door lesgevende robots en verder de school vol bewakingsagenten steken die de leerlingen met de regelmaat van de klok even 'controleren' wat ze allemaal bij hebben? Te science fiction achtig of net niet? Waarom de docent van de toekomst geen robot is Humanoid Robot - Gemonoid HI-1 Android Prototype Leuker kan het niet worden? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal ze extra motiveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doet U als leraar?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat indruk maken... ![]() Wat ik doe als leraar, hetzelfde als elke andere zeker? Kort samengevat: - Plannen en voorbereiden van het lesgeven - Lesgeven - Leerlingenbegeleiding - Evalueren van de leerlingen - Opvoeden van de leerlingen - De school als organisatie bijstaan en ondersteunen - Overleggen en samenwerken in vakwerkgroepen - Jaar- en jaarvorderingsplannen per klassengroep opstellen - Nascholen - Begeleiden van stagiairs (gemiddeld 2 per jaar) - Voorbereiden en bijwonen van BOC's (dat is een extraatje waar ik zelf voor gekozen heb!) Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 augustus 2016 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Mijn broer heeft een tijd gestaan in zo een "zwarte" school rond het Brusselse.
Hij kreeg zijn klas onder controle, maar op dat jaar heeft hij veel leerkrachten zien komen en gaan (burn out, depressie, regelmatig ziek...)...en de directeur was blij dat hij het jaar uitdeed. Ik begrijp dus wel dat die scholen een zware opdracht zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebt U geluk gehad dat de klassen in uw ervaringsopbouwjaren geen hoopje schorremorie waren? Ik ken nog lerares die dat geluk heeft gehad. Haar specialiteit is Grieks/Latijns. Dat helpt misschien
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beschouw mijn leerlingen nooit als schorremorie, dat laat ik over aan mensen als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
met minder volk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() De leerkracht terug de verantwoordelijkheid geven om disciplinaire maatregelen te nemen.
Zondag bijles komen volgen bijvoorbeeld Als dat niet werkt ouders ook op zondag bijles laten volgen Als dat niet werkt ouders naar de gevangenis Ik weet het, ik ben nen harde |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 augustus 2016 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Waarom kon het vroeger wel en nu niet meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() De laatste stap is moderner, aangezien de impact van sociale controle grotendeels verdwenen is
Je kan ze beboeten tot hun geld op is Als ze geen geld hebben zet je ze uit hun huis Zodra ze aan het stelen gaan om aan eten te raken pak je ze op Laatst gewijzigd door Klein Licht : 12 augustus 2016 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Komaan vriend, zulke zever vinden ze in Noord-Korea zelfs te gek...
|
![]() |
![]() |