![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 augustus 2016 om 06:05. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De politici van traditioneel/links zijn de grootste woordbrekers die de mensheid ooit heeft mogen aanschouwen. Logisch dat hun aanhang het niet kan verkroppen dat er nu eens een groot politicus is die zijn woord niet breekt. Ze halen dan ook alles uit de kast om hem aan het kruis te nagelen. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goede analyse volgens mij. 2014 : N-VA neemt de bocht van Bracke, ordewoord is "verandering", door PS buiten te houden. Deal : communautaire valies op zolder. 2019 : N-VA kondigt patriot act aan, BDW belooft veiligheid en krachtige ordehandhaving. Wil zijn machtsdepartementen + bevoegdheidsuitbreiding. Deal : communautaire valies op zolder versie 2. Mijn pronostiek : het gaat hen lukken. Veel malcontenten die afhaakten nu tijdens de verschillende polls zullen alsnog N-VA kiezen in 2019 omdat die de meeste garanties geven op een krachtig politioneel beleid. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de partij beslist om het gratis uit te delen, zal het wellicht zelfs door meer dan een paar insiders gelezen worden. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Minister
|
Wat een gelul allemaal voor een artikeltje uit een pruts magazine...dan zijn er hier nog bij die plots het licht gezien hebben
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan nog flink kunnen lachen. Nu de communisten nog boven de kiesdrempel en dan wordt het lachen compleet. Laatst gewijzigd door Pericles : 11 augustus 2016 om 08:12. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bovendien scoort de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie alles behalve hoog wat asiel en migratie betreft, of het moet zo zijn dat de Vlaams nationalistische aanhang enkel naar de woorden aan het luisteren is, maar dit dan met gesloten ogen, want er zijn geen daden ! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
BDW die zijn woord niet breekt? Volg jij wel de politiek?
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het VB zal zwaar inzetten op dit thema, ze gaan hoedanook procentjes winnen van de N-VA. Ook het communautaire zal enkele procentjes kosten. maar vooral, ik zie de andere Vlaamse partijen niet meer met de N-VA scheep gaan als die onder de 30% gaat. Als CD&V-OVLD-SPa mogelijk is, gaan ze ervoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schandalig, hé?
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je vergeet voor het gemak dat het niet de "Vlaamse" partijen zijn die de doorslag geven maar de Franstalige. Di Rupo gooide zijn eigen ruiten in door de MR aan de kant te schuiven in de "Federation-Bruxelles-Walloni". Ik zie de MR de machtspositie die ze heeft door Di Rupo een schop onder zijn machtsgeile kont te geven niet inruilen voor die van loopjongen van de PS.
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De volgende Vlaamse regering wordt in mijn ogen CD&V SP.A VLD Groen, al wordt het voor wat nog er nog overblijft van VLD zeer lastig om zowel met SP.A en met Groen samen te werken.
Op federaal vlak zie ik het ook niet direct lukken; vergeet niet dat de PTB zo groot zal worden dat ze zelfs Ecolo en CDH kan voorbijsteken. Op lokaal vlak in Antwerpen moeten CD&V, SP.A en Groen vooruit gaan en of zeker status quo blijven om zonder de N-VA te besturen. In Brussel zal de MR wel zonder de PS proberen verder te gaan.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 11 augustus 2016 om 15:26. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je weet nooit... |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet ondertussen niet wat het oogmerk was om alle verkiezingen te laten samenvallen, en wat dat heeft opgeleverd......
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik geloof daar niet in. Jij en bv Pericles denken teveel in termen van communicerende vaten, en dat de hele werking daarvan rond de vlaemschen stryd draait. Dat klopt gewoonweg niet.
Vorige keer is NVA federaal een gigant geworden met een anti PS thema, met een "verandering" voor te stellen. Het electorale was maar op de achtegrond aanwezig, de vendelzwaaiers hadden hun congresje gehad en waren tevreden. De campagne draaide daar niet rond. En toch haalden ze 33% Dat gaan ze uiteraard niet meer herhalen, maar als BDW het veiligheidsthema kaapt, zie ik hem gerust terug 27% halen. CD&V is op dat thema geen concurrent, MR en O-VLD houden ook niet zo van de flinke stoere praat, links uiteraard niet. Dus als hij zijn hele marketing machine en de budgetten waarover n-va beschikt een jaar lang inzet op dat thema zie ik niet in wie hem gaat tegen houden. Die postkaart van een tom van grieken is voor hem geen concurrentie. En PhDW zet voluit in op de aantwaarpse strijd in 2018, dat primeert. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op vlaams vlak ? CD&V gaat de grootste partij (= zeker en vast weer n-va, alhoewel geen 33% meer zoals in 2014) niet uit de coalitie houden om dan 5 jaar lang beenharde oppositie te moeten verdragen. Lijkt me niet waarschijnlijk. In de vlaamse regering breekt n-va trouwens geen potten, om het zacht uit te drukken... O-VLD en CD&V kunnen hun ding doen naast n-va. Waarom dat geen tweede keer herhalen ? Ik zie n-va federaal een veel betere score halen dan in vlaanderen. Sorry hoor, maar Liesbeth Homans is gewoonweg zwak. En Bean Weyts verprutst zijn dossier rond onverdoofd slachten. Ook MP Bourgeois is een grijze muis... edit : ik ben het wel eens met je dat het vlaams blok hoe dan ook enkele procentjes van n-va gaat terugpakken. Maar in de kering gaat dat geen enkel verschil maken.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 augustus 2016 om 16:04. |
|
|
|
|