Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2016, 13:18   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En is er momenteel iets wat daarop wijst misschien?

Ziek, gedegenereerd, zelfdestructief en heading for disaster.
Dat Thuleander, zijn niet onze westerse waarden; maar dat zijn wel de uitspattingen indien wij onze westerse waarden niet in ere houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 13:23   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor een stuk klopt dit. Maar dat ligt niet aan Westerse waarden zoals het homohuwelijk, of transgendertoiletten, wat enkel illustreert dat we een erg tolerante en open samenleving zijn.
De vraag is echter of we vanuit die open en tolerante samenleving dan ook verplicht zijn om ruimte te beiden voor intolerante levensovertuigingen die als totalitair systeem, openheid en tolerantie afwijzen en dit liefst vervangen zien door dat totalitaire systeem.

Het aantal mensen wat denkt dat je die tolerantie en openheid, samen met bijv. gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk , moskee en staat, democratie als bestuursvorm, zelfbeschikkingsrecht van burgers moet beschermen groeit.

Intolerant en totalitair gedachtengoed kan immers onze waarden zoals vrijheid van religie, de rechten van het individu, tolerantie en gelijkheid misbruiken om zich te verankeren in de samenleving. Dat proces is volgens steeds meer mensen volop bezig. Het verzet daartegen groeit.

Maar het proces zelf ook, waarin dat totalitair gedachtengoed zich verankert in de samenleving.
En daarbij worden begrippen zoals emancipatie gewoon verkracht.
Dat gedachtengoed ziet zichzelf als superieur, wat gegeven werd door een God.
Dat doen wel meer totalitaire opvattingen maar deze is erg agressief.

Dus nee, u bent denk ik verkeerd, steeds meer mensen vinden onze manier van leven wel belangrijk, ook al delen ze niet allemaal de organisatie van de tolerante en open samenleving waaronder homohuwelijken en transgendertoiletten.
2
Oud 28 augustus 2016, 13:23   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Arme Thuleander, hij zal nooit als Thorgal verkleed, durven een vrouw bij de haren trekken....
Bedankt voor deze belangrijke bijdrage aan de discussie Jack!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 13:24   #24
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor deze belangrijke bijdrage aan de discussie Jack!
Wil jij op Thuleander kruipen?
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 13:27   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2
Bedankt Marie..spannende tijden vooral voor vrouwen!
Het zal toch niet zijn dat nadat onze grootmoeders het juk van het Katholicisme kon afschudden, onze kleindochters moeten leven met een nieuw juk, dat van islam?
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik ken genoeg vrouwen, moslima of niet die met dat juk al te maken kregen!
Weg dus met die guillotines van vrouwenrechten!
Oud 28 augustus 2016, 13:29   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Wil jij op Thuleander kruipen?
Kun je normaal doen, en dit soort opmerkingen achterwege laten?
Het is seksistisch en beledigend.
Oud 28 augustus 2016, 13:38   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Het dreigen met seks met Thuleander is inderdaad te ver, sorry.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 13:41   #28
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je normaal doen, en dit soort opmerkingen achterwege laten?
Het is seksistisch en beledigend.
Zeg, nu niet het kruidje roer me niet uithangen he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 13:42   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En nog zo'n kanjer, merci he Jack!
Echt de mening van een flink ventje...
Oud 28 augustus 2016, 13:45   #30
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt Marie..spannende tijden vooral voor vrouwen!
Het zal toch niet zijn dat nadat onze grootmoeders het juk van het Katholicisme kon afschudden, onze kleindochters moeten leven met een nieuw juk, dat van islam?
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik ken genoeg vrouwen, moslima of niet die met dat juk al te maken kregen!
Weg dus met die guillotines van vrouwenrechten!
Vraag is of dat oude juk al volledig afgeworpen is. De herhinnering daaraan en de overblijfselen ervan doen mij huiveren bij het idee dat er ons een nieuw juk te wachten zou staan.

Een juk dat bovendien nog veel honderden malen vrouwonterender is dan wat wij hier gewend waren... Als je, al was het maar een tipje van de levensgevangenis van moslimvrouwen leert kennen, waar heel wat vrouwen gewoonweg gedegradeerd worden tot mannelijke eigendom..., hele uitgebreide families samenleven onder één dak, afhangende van de goedwil van de schoonfamilie met schoonmoeders, die hun eigen frustraties van een dikwijls onmenselijk en/of nutteloos leven moet afwerken...

Vandaar ook dat ik al die moslima die hier hun vrijheidsleugens komen vertellen heel erg minacht...

Oké als alles goed verloopt kan het in de ene of andere familie, zelfs moslimfamilie wel goed gaan; maar de regel moet gebouwd worden op de die toestanden waar het verkeerd gaat en waar een vrouw dikwijls het slachtoffer van is en dan compleet rechteloos staat...

Wat maakt het mijn vrijheid, mijn welvaren, mijn geloof en mijn godsdienstigheid, zelfs als gehoorzame moslimvrouw dat, wanneer er misbruik van een van mijn zusters gemaakt wordt dat die dan rechten heeft en naar de rechtbank kan stappen???

Maar neen; in het koor roepen ze dan schande...
Oud 28 augustus 2016, 14:01   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vraag is of dat oude juk al volledig afgeworpen is. De herhinnering daaraan en de overblijfselen ervan doen mij huiveren bij het idee dat er ons een nieuw juk te wachten zou staan.

Een juk dat bovendien nog veel honderden malen vrouwonterender is dan wat wij hier gewend waren... Als je, al was het maar een tipje van de levensgevangenis van moslimvrouwen leert kennen, waar heel wat vrouwen gewoonweg gedegradeerd worden tot mannelijke eigendom..., hele uitgebreide families samenleven onder één dak, afhangende van de goedwil van de schoonfamilie met schoonmoeders, die hun eigen frustraties van een dikwijls onmenselijk en/of nutteloos leven moet afwerken...

Vandaar ook dat ik al die moslima die hier hun vrijheidsleugens komen vertellen heel erg minacht...

Oké als alles goed verloopt kan het in de ene of andere familie, zelfs moslimfamilie wel goed gaan; maar de regel moet gebouwd worden op de die toestanden waar het verkeerd gaat en waar een vrouw dikwijls het slachtoffer van is en dan compleet rechteloos staat...

Wat maakt het mijn vrijheid, mijn welvaren, mijn geloof en mijn godsdienstigheid, zelfs als gehoorzame moslimvrouw dat, wanneer er misbruik van een van mijn zusters gemaakt wordt dat die dan rechten heeft en naar de rechtbank kan stappen???

Maar neen; in het koor roepen ze dan schande...
Natuurlijk is er een minderheid onder moslims die hun dochter wel vrijheden gunt. Maar daarom zijn ze nog niet altijd vrij met werkelijk zelfbeschikkingsrecht. Wanneer iemand daar zelf mee kan leven is dat goed.
En wanneer niet, doen wij meer dan eigen sociale omgeving, waarom denk je dat vluchthuizen vol moslima's zitten? Waarvan een groot gedeelte onder sociale druk van gemeenschap en familie die klerelijer weer terug pakt?

Klererlijers omdat ze vaak eerste generatie zijn en eerder de weg vonden naar uitkering, drugs, huiselijk geweld, criminaliteit dan naar ambitie, kansen grijpen en vooruit komen in je bestaan?
Of hier opgegroeid en een bruid uit de thuislanden die de reputatie hebben " handelbaarder" te zijn dan wat hier opgroeit aan meiden.
Er is zoveel werk aan de winkel bij die mannen, dat je ze al uit hun omgeving zou moeten halen en depgrogrammeren. Willen we zo een samenleving?

Natuurlijk zijn die klerelijers ook slachtoffers, van hun opvoeding, patriarchale structuren, levensovertuiging en culturele achtergrond. Maar dus niet van deze samenleving die nondedomme veel meer geeft dan thuis ooit te rapen viel en daarom komen ze, massaal.
Daar moeten we het over hebben maar de deskundigen daarover, waaronder de hele hulp en dienstverlening zwijgt zedig.

Het hele debat is politiek gekaapt, en burgers moeten zwijgen.
Oud 28 augustus 2016, 14:22   #32
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Citaat:
Wat bedoel je met 'onze puur westerse levensstijl'?
Onze moderne Westerse levensstijl?

Benieuwd of je veel volk gaat vinden om het homohuwelijk, vrouwenstemrecht, transgendertoiletten, godsdienstvrijheid, bescherming van minderheden en andere moderne westerse 'waarden' te verdedigen.
Alvast succes.
Ik wil geen Islamitische cultuur en ook geen ander culturen volgen ,ik wil onze gezonde vrije vredige boerenbuitenlucht behouden ,, alles wat ons aangaat al de laatste 50 jaar van hier .... dat bedoel ik , onze levensstijl en onze levensgewoontes. Er zijn teveel vreemdelingen naar mijn gedacht die zich hier niet aarden.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 14:25   #33
Peche
Banneling

Standaard

(Genesis 3:16) Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

(Efeziers 5:22-23) Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere; ... Want de man is de heerlijkheid Gods en de vrouw is de heerlijkheid van de man.

(1 Korinthiers 11:3-9) Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man. Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

Kunnen we niet tot daar terugkeren? }-) Ik ontwikkel hoe langer hoe religieuzer. Ik ga een verzoening met de Here tewerkstellen.
Oud 28 augustus 2016, 14:27   #34
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
(Genesis 3:16) Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

(Efeziers 5:22-23) Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere; ... Want de man is de heerlijkheid Gods en de vrouw is de heerlijkheid van de man.

(1 Korinthiers 11:3-9) Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man. Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

Kunnen we niet tot daar terugkeren? }-) Ik ontwikkel hoe langer hoe religieuzer. Ik ga een verzoening met de Here tewerkstellen.
ja dat moet je doen... dan zijn we allemaal verloren goed. jeetje
Oud 28 augustus 2016, 14:29   #35
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

mannen zijn meestal zatlappen als ze geen partner hebben... en mannen zijn meestal blij dat ze een vrouw hebben ter ondersteuning ,, zie daar een man zonder vrouw is een sukkelaar op den dool

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 augustus 2016 om 14:31.
Oud 28 augustus 2016, 14:30   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik wil geen Islamitische cultuur en ook geen ander culturen volgen ,ik wil onze gezonde vrije vredige boerenbuitenlucht behouden ,, alles wat ons aangaat al de laatste 50 jaar van hier .... dat bedoel ik , onze levensstijl en onze levensgewoontes. Er zijn teveel vreemdelingen naar mijn gedacht die zich hier niet aarden.
Dat hoef je inderdaad niet.
En die " teveel vreemdelingen" moet je glashelder maken waar ze in leven.
West Europa met een Franse revolutie in hun cultuur. Die gaan we niet opnieuw doen, toch?
Oud 28 augustus 2016, 14:34   #37
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er een minderheid onder moslims die hun dochter wel vrijheden gunt. Maar daarom zijn ze nog niet altijd vrij met werkelijk zelfbeschikkingsrecht. Wanneer iemand daar zelf mee kan leven is dat goed.
En wanneer niet, doen wij meer dan eigen sociale omgeving, waarom denk je dat vluchthuizen vol moslima's zitten? Waarvan een groot gedeelte onder sociale druk van gemeenschap en familie die klerelijer weer terug pakt?

Klererlijers omdat ze vaak eerste generatie zijn en eerder de weg vonden naar uitkering, drugs, huiselijk geweld, criminaliteit dan naar ambitie, kansen grijpen en vooruit komen in je bestaan?
Of hier opgegroeid en een bruid uit de thuislanden die de reputatie hebben " handelbaarder" te zijn dan wat hier opgroeit aan meiden.
Er is zoveel werk aan de winkel bij die mannen, dat je ze al uit hun omgeving zou moeten halen en depgrogrammeren. Willen we zo een samenleving?

Natuurlijk zijn die klerelijers ook slachtoffers, van hun opvoeding, patriarchale structuren, levensovertuiging en culturele achtergrond. Maar dus niet van deze samenleving die nondedomme veel meer geeft dan thuis ooit te rapen viel en daarom komen ze, massaal.
Daar moeten we het over hebben maar de deskundigen daarover, waaronder de hele hulp en dienstverlening zwijgt zedig.

Het hele debat is politiek gekaapt, en burgers moeten zwijgen.
Dat kan ik alleen maar 100% beamen. Vraag is waarom; want achter de politieke totale verdwazing; achter het indoctrinatiemediascherm dat voor ons wordt opgehangen zitten er belangen die tegen heug en meug uitgevoerd moeten worden...
Welke belangen en wat houden ze voor ons verborgen???
Oud 28 augustus 2016, 14:37   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoef je inderdaad niet.
En die " teveel vreemdelingen" moet je glashelder maken waar ze in leven.
West Europa met een Franse revolutie in hun cultuur. Die gaan we niet opnieuw doen, toch?
Er is teveel Islam in onze contreien , dat loopt verkeerd af ;is al goe bezig trouwens.................. Turkije bijvoorbeeld komt bij Europa , we zijn eraan met onze Westerse cult. Ik huiver nu al ervan. Gisteren nog bijna aangevallen geweest van een ouder Marokkaan omdat ik een minirok aanhad wegens te warm weder die oude gek was boos op mij in het park !! fuck hé Jan ?? ik loop in mijn eigen Westerse land mag ik ?? dit was een regelrechte bedreiging !!! ik pik dat niet meer!!! beste correcte politiekers en groeperingen die vreemde culturen beschermen!!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 augustus 2016 om 14:41.
Oud 28 augustus 2016, 14:41   #39
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

zie je dan niet in dat het vanaf daar al totale vrouwontwaardende mannenhaat is???

Tot dan hadden de vrouwen het voor het zeggen en de mannen zijn nu nog, zoveel eeuwen na hun greep naar de macht, totaal bevreesd voor het vrouwelijke; want ondanks hun grote mond, weten zij in hart en ziel dat het de vrouw en haar moederfunctie is die het hart en de ziel en ook het verstand van de schepping uitmaakt...
Als zij als mannelijke al enige waarde hadden en hebben is en was het als beschermer van dat vrouwelijke; maar zij hebben hun taak verkracht en lopen nu in plaats van als de beschermers van het vrouwelijke als de grote verkrachters van datzelfde vrouwelijke en dus van de hele schepping rond...

En de schepping zal het geweten hebben...
Oud 28 augustus 2016, 14:46   #40
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
mannen zijn meestal zatlappen als ze geen partner hebben... en mannen zijn meestal blij dat ze een vrouw hebben ter ondersteuning ,, zie daar een man zonder vrouw is een sukkelaar op den dool
Ge ziet, we zijn ver uit rol gevallen he.
De vrouwen dienen zich te onderwerpen aan hun man als aan de Heer.
Want de man is geschapen om God te behagen en de vrouw om haar man te behagen.

Het feminisme heeft ons opgezadeld met allerlei culturen terwijl we beter af waren met Katholieke normen en waarden. Vinden ze cultuurrelativisme uit en maken ze de Westerse mannen hun cultuur kapot.

De vrouw hoort waar ze thuishoort, onder de man.
Dat geeft ons niet het recht vrouwen af te rossen, maar ze moeten wel gehoorzamen als wij ons verheven Goddelijk ego laten spreken. De man heeft ons welvaart gebracht en technologie, de vrouw heeft ons de islam gebracht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be