Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2016, 14:41   #21
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wat een morele dooddoener. De overheid heeft in onze samenleving geld beschikbaar (en wenst dit te besteden) aan de opvang van daklozen. Dat is een groot goed en een verworvenheid van onze samenleving. En of dat dan efficient wordt geregeld door mensen die er hun brood mee willen verdienen, of door ambtenaren die er hun brood mee willen verdienen maakt toch niets uit? Zolang de standaarden maar worden bepaald door de overheid, namens de samenleving.
En toch meen ik dat er een verschil zal blijven tussen mensen die er hun brood mee willen verdienen of door ambtenaren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 14:05   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En toch meen ik dat er een verschil zal blijven tussen mensen die er hun brood mee willen verdienen of door ambtenaren.
De uitbuiters van de privé of de staat kunnen zich een behoorlijke badkamer plaatsen van een paar 100.000 Euro heb ik enkele jaren geleden gelezen. De naam van die armoedebestrijdingstrut ben ik vergeten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 14:37   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zullen wel communistisch gezinden zijn in de usa die dat willen terugschroeven.
Maar of het beter, efficiënter, .... is - zowel voor de gevangenen als voor de belastingbetaler, dat is nog af te wachten.

.
Obama is nu ook al een communist zeker? Toont eerder hrt gebrek aan kennis of het economisch extremisme van u dan iets anders.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 14:42   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch als het een privéonderneming is met een winstoogmerk. Dan zal er ongetwijfeld op de kap van dearmen bespaard worden voor privé winsten te verhogen. Neem daar bij devte verwachten vriendjespolitiekbij het verdelen van die contracten. Het is echt niet voor niets dat de Obama administratie de privatiseringen van gevangenissen bv wil terug draaien. Een drain van Resources naar degenen die het juist niet nodig hebben.

Telefoon gestolen en de nieuwe is nog niet getraind merk ik.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 oktober 2016 om 14:45.
Oud 2 oktober 2016, 17:34   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig meent u dat maar.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2016, 23:39   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan de enige mogelijkheid? Al eens gedacht aan caritatieve organisaties?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 17:54   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Obama is nu ook al een communist zeker? Toont eerder hrt gebrek aan kennis of het economisch extremisme van u dan iets anders.
Gij zijt er over begonnen, en hebt daarvoor niks, nul komma nul, link gegeven.

En daarna mij nog verwijten van iets dat ik niet gezegd heb. Mocht ik zeggenschap over jou hebben, ik zou je privatiseren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 18:51   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Obama administration to end use of private prisons
http://www.pbs.org/newshour/rundown/...ivate-prisons/

Een systeem, duur en kapot gemaakt door corporate greed. In België wil men niet leren van de ervaring van anderen. Daar heerst het neoliberale dogma nog bij rechts precies. Als men voor de rechten van de Vlamingen wil opkomen dient men die kanker erbij te nemen precies.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 oktober 2016 om 18:55.
Oud 3 oktober 2016, 19:05   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Obama administratie zet dus het gebruik vanprivate gevangenen stop voor federale gevangenen. De redenen aangehaald zijn dat het systeem duur is, dat de onveiligheid groter was en dat recidivisme verhoogd werd. Men kan daar nog aan toevoegen dat de druk op justitie om meer gevangenen te produceren omwille van private winst eveneenstoeneemt. Niet voor niets zijn de VS (land of the free, kuch) het land met het grootste percentage van hun bevolking achter tralies.

En België wil meer van dat om binnen 20 jaar te beseffen dat het niet goedkoper maar duurder is en dat de criminaliteit eerder toenam dan afnam ondertussen dat er meer gevangenen zijn dan vroeger en dan nodig.

Wat een visionairen...

En nee geen verloren communist Schoof. Blijkbaar weet men niet van de feiten, maar erger, het interesseert de beleidsmakers precies geen reet. Het dogma is belangrijker dan de feiten. Politiek als een vorm van religie zou je denken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 oktober 2016 om 19:11.
Oud 3 oktober 2016, 19:33   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een systeem, duur en kapot gemaakt door corporate greed. In België wil men niet leren van de ervaring van anderen. Daar heerst het neoliberale dogma nog bij rechts precies. Als men voor de rechten van de Vlamingen wil opkomen dient men die kanker erbij te nemen precies.
Zoals zo dikwijls komen we nu met concepten aan waar in het buitenland al van is bewezen dat ze niet werken.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2016, 07:04   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken PBS niet.

Eén google-zoekopdracht wilde ik er wel aan besteden:
Citaat:
The PBS NewsHour is an hour-long evening news broadcast, hosted by Gwen Ifill and Judy Woodruff which offers news updates, analysis, live studio interviews
Wilt ge dan nu eens afkomen met een link, die naam waardig.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 oktober 2016, 16:48   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zoals zo dikwijls komen we nu met concepten aan waar in het buitenland al van is bewezen dat ze niet werken.
Anderzijds kan men wel van het buitenland leren en als dusdanig de fouten vermijden die daar werden gemaakt. Hierdoor kan een concept bijgestuurd worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 05:59   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En men heeft al vaak het kind met het badwater weggegooid.

.

Oud 5 oktober 2016, 06:30   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken PBS niet.

Eén google-zoekopdracht wilde ik er wel aan besteden:

Wilt ge dan nu eens afkomen met een link, die naam waardig.

.
Die Google zoekopdracht had u beter gebruikt om op te zoeken wat de Obama administratie wil met de private gevangenissen. Ik schat dat er geen echte interesse is om te leren van de ervaring van anderen. De feiten moeten wijken voor het neoliberale dogma van de NVA.

Website
Oud 5 oktober 2016, 08:08   #35
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Obama administratie zet dus het gebruik vanprivate gevangenen stop voor federale gevangenen. De redenen aangehaald zijn dat het systeem duur is, dat de onveiligheid groter was en dat recidivisme verhoogd werd. Men kan daar nog aan toevoegen dat de druk op justitie om meer gevangenen te produceren omwille van private winst eveneenstoeneemt. Niet voor niets zijn de VS (land of the free, kuch) het land met het grootste percentage van hun bevolking achter tralies.

En België wil meer van dat om binnen 20 jaar te beseffen dat het niet goedkoper maar duurder is en dat de criminaliteit eerder toenam dan afnam ondertussen dat er meer gevangenen zijn dan vroeger en dan nodig.

Wat een visionairen...

En nee geen verloren communist Schoof. Blijkbaar weet men niet van de feiten, maar erger, het interesseert de beleidsmakers precies geen reet. Het dogma is belangrijker dan de feiten. Politiek als een vorm van religie zou je denken.
Kan het zijn dat de US al die jaren heeft laten doen en geweigerd heeft de nodige controle uit te voeren, zodat we nu met maffieuze mastodonten hebben te doen waar de staat niets, maar dan ook niest meer aan te zeggen heeft...?
Je kunt het vergelijken met het bankwezen... Een en al corruptie op het hoogste niveau en dat samen met de politieke wereld, die er zo gezegd controle op moest uitoefenen...

Bekijk van de andere kant de rusthuizen... heel wat zijn in privéhanden, andere onder OCMW(de staat)-kontrole... Ik weet dat ik voor het privéstelsel kies.
Zijn er daar geen misbruiken??? O, jawel, maar dikwijls is het bij de OCMW-instellingen niet beter, in tegendeel..., daar zit je bovendien opgescheept met politiek benoemd personeel, waar dikwijls de partijkaart belangrijker is dan de vaardigheid...

Alles blijft afhangen van de kontrole en als die mank loopt kan er van alles gebeuren, zowel privé als bij staatsondernemingen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 oktober 2016 om 08:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 08:12   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

De VS worden beïnvloed door de francofonie....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2016, 08:15   #37
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De VS worden beïnvloed door de francofonie....
Bron?
Oud 5 oktober 2016, 08:18   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bron?
Is er een probleem dat niet wordt veroorzaakt door de francofonie misschien?
Hewel ik dacht van niet.
Oud 5 oktober 2016, 08:31   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bron?
Hewel ik dacht van niet.
Oud 5 oktober 2016, 08:59   #40
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hewel ik dacht van niet.
Noemt u dat denken???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be