![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wantrouw jouw communistische vrienden, beste maat. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Heel veel kunst- en vliegwerk hier bij de 'argumentatie'.
Het grote probleem is dat er in België zo'n 30 jaar lang amper in de spoorwegen is geïnvesteerd. Het gevolg daarvan is dat de stations op een bepaald moment eigenlijk zo ongeveer allemaal verouderd waren, maar je kan die niet allemaal tegelijk opknappen of vervangen, dat duurt tientallen jaren. Een aantal stations zijn al gedaan (Brugge, Antwerpen, Luik, Leuven, Namen, en een aantal kleinere), aan een aantal wordt gewerkt (Gent St Pieters, Bergen, Oostende, Mechelen, Vilvoorde, ...), en voor nog andere bestaan de plannen. Bij die laatste groep zit Hasselt, naast bijvoorbeeld ook Kortrijk, Denderleeuw en Dendermonde. Voor Hasselt zijn dit een aantal renders van hoe een nieuw station er daar zou kunnen uitzien: ![]() ![]() ![]() Bron: http://www.eurostation.be/nl/projecten/hasselt/ Het is dus larie dat Hasselt gewoon overgeslagen wordt, men kan alleen niet alles tegelijk doen. De lijst die hier aangehaald wordt en waar bepaalde conclusies over verdeelsleutels worden uit getrokken is ook absoluut niet volledig, en zuiver illustratief. Verscheidene grotere projecten ontbreken (vb. het megaproject in Mechelen voor zo'n 350 miljoen, al zitten daar ook uitgebreide spoorwerken bij, of dat in Oostende voor zo'n 150 miljoen), en sommige cijfers lijken me ook niet helemaal juist: voor het bijzonder grote project Gent Sint-Pieters bijvoorbeeld vind ik afhankelijk van de bron een kostprijs van tussen de 400 en 500 miljoen. Er zijn wel degelijk idioot megalomane projecten bij, met Bergen als absolute uitschieter: 272 miljoen voor een station dat niet groter is dan dat is er ver over. Als je ziet dat het twee keer zo grote Brugge voor 58 miljoen gerenoveerd is, en dat voor die prijs een zeer degelijk station geworden is, dan stel je je daar toch vragen bij. Wafelijzertoestanden zijn geen excuus: als dat geld toch in Wallonië moest geïnvesteerd worden, had men er gerust nog een paar andere versleten Waalse stations mee kunnen renoveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Allemaal die dure flashy koude natte open stations door Spaanse architecten zuigen. Het is hier zes maanden per jaar guur weer en men bouwt hier stations alsof het hier tropisch gebied is. Men moet stations bouwen met futuristische poorten die openvouwen en terug dicht als bloembladen wanneer een trein binnen rijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
bron: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161109_0...-nieuw-station |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het station van Hasselt is gewoonweg vuil. ![]() ![]() ![]() Zijn de woorden van de reizigers in het station van Hasselt. En dan noemen ze Hasselt de hoofdstad van de smaak. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() [quote=pajoske;8289854]
Citaat:
daarom zeg ik toch al een hele tijd: een spoorweg aanleggen tussen antwerpen en maastricht, via hasselt een spoorweg tussen brussel en hasselt, maastricht een spoorweg tussen antwerpen en eindhoven en je hebt ineens minder camions op die autostrades naar antwerpen en je hebt geen overkapping meer nodig om als hondentoilet te dienen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei het nog !!! http://www.standaard.be/cnt/dmf20161123_02586946 Tietel: Treinverkeer tussen Doornik, Moeskroen en Rijsel ligt stil Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit misschien ? In ons eigen Liège nog wel. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Treinen kunnen in twee richtingen rijden.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij houdt Dewever al het geld voor het station van Hasselt tegen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals "De Verdwenen Partijkas"?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je gelijk. Het is naar mijn mening een heel mooie realisatie. Maar compleet misplaatst in die regio.
Typisch voor de waalse politiek: agir sans réfléchir. De meer noordelijke spreuk "wat je zelf doet doe je beter" was ook echter slechts waar in een ver verleden, ten tijde van de bouw van 't station van A'pen Centraal. ![]() Trappen naar perron Station Vilvoorde in 21ste eeuw: ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 november 2016 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou toch echt eens naar Parijs of Londen moeten gaan Henri, daar heb je nog stations met enkel 1 ingang. Zo lang enkel blijven rondzwerven in de Luikse bossen en moerassen is slecht voor de gezondheid ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 november 2016 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |