Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2016, 13:31   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
afwachten ?! er is een vonnis.

bovendien getuigt de man van geen enkel schuldbesef "ik ben nogal speels" ...

en dan dat vonnis : 10 maanden met uitstel ... maw geen straf.
Het ontslaan van een ZAP lid is niet evident en ik denk niet dat de rector dat op eigen houtje kan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 13:52   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Strippokeren zal solitaire of zo geweest zijn. En betasten kan evengoed een toevallige aanraking geweest zijn (of raak jij nooit iemand per ongeluk aan in het voorbij wandelen of zo). Feit is dat heel het verhaal ongeloofwaardig klinkt en van geen kanten klopt. 3 jaar wachten voor klacht neer te leggen? Dan nog een verhaal van enkele toevallig vrienden zijnde bakvissen. Torfs die zich weer heiliger dan de paus voor doet ... Plus dat de man al openlijk aan de schandpaal is gezet. Dankzij de media en het leedvermaak van het plebs. Want zeg nu zelf, dit is enkel plezier scheppen in iemands leven te verkloten. En daar leeft de maatschappij nu eenmaal vandaag van. Nu het is mijn leven niet dus al steken ze hem op het dorpsplein in brand. Maar het is weer eens een mooi voorbeeld van hoe simpel mensen denken
Dat het u verbaast dat slachtoffers van verkrachting/aanranding pas jaren later hun verhaal durven doen, toont aan dat u echt absoluut niets over die materie weet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 13:54   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Akkoord: er is een vonnis.
Dat moeten we aanvaarden, in die zin dat wij vertrouwen moeten stellen in de rechter die het uitsprak. Die rechter weet dat bij de minste twijfel een vrijspraak hoort.

Maar tegelijk: hij kan nog in beroep gaan.
Een fatsoenlijke justitie (kuch ...) zou zoiets moeten aanpakken zonder onnodig uitstel, maar met onweerlegbare grondigheid.

Wat ook speelt: blijkbaar is de man niet in preventieve hechtenis genomen.

Het was properder geweest van de werkgever om hem pas te schorsen nadat de uitspraak in beroep in kracht van gewijsde gegaan is.

En het zou in het ambtenarenstatuut moeten opgenomen worden dat zo'n veroordeling automatisch, en zonder één dag te verliezen, het ontslag met zich meebrengt.

(post scrotum: wat me ook wel stoort, is dat sommige medeforummers alle daden van pedofilie zomaar gelijkschakelen. Ik vind dat in die daden toch nuances zijn.
Laat me nogmaals duidelijk zijn: een verkrachting met geweld, of een verkrachting van een jonge minderjarige - even een amoureuze verhouding van een 19 jarige met een 15 jarige buiten beschouwing gelaten), zou, indien ze werkelijk ernstig is, strafbaar moeten kunnen zijn met niet alleen gevangenisstraf maar ook met fysieke castratie)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 14:01   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat moeten we aanvaarden, in die zin dat wij vertrouwen moeten stellen in de rechter die het uitsprak. Die rechter weet dat bij de minste twijfel een vrijspraak hoort.

Een fatsoenlijke justitie (kuch ...) zou zoiets moeten aanpakken zonder onnodig uitstel, maar met onweerlegbare grondigheid.

Het was properder geweest van de werkgever om hem pas te schorsen nadat de uitspraak in beroep in kracht van gewijsde gegaan is.

En het zou in het ambtenarenstatuut moeten opgenomen worden dat zo'n veroordeling automatisch, en zonder één dag te verliezen, het ontslag met zich meebrengt.

(post scrotum: wat me ook wel stoort, is dat sommige medeforummers alle daden van pedofilie zomaar gelijkschakelen. Ik vind dat in die daden toch nuances zijn.
Laat me nogmaals duidelijk zijn: een verkrachting met geweld, of een verkrachting van een jonge minderjarige - even een amoureuze verhouding van een 19 jarige met een 15 jarige buiten beschouwing gelaten), zou, indien ze werkelijk ernstig is, strafbaar moeten kunnen zijn met niet alleen gevangenisstraf maar ook met fysieke castratie)

.
het gaat over feiten met 11 jarigen
dat is ziekelijke pedofilie, kans op recidieve 97%

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 december 2016 om 14:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 14:06   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Juist daarom dat een schorsing een goede tijdelijke oplossing is. Vanaf de moment dat er geen rechtsmiddelen meer beschikbaar zijn, moet er een ontslag volgen.
Oud 7 december 2016, 14:51   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Juist daarom dat een schorsing een goede tijdelijke oplossing is. Vanaf de moment dat er geen rechtsmiddelen meer beschikbaar zijn, moet er een ontslag volgen.
dus geen maatregelen meer als de man beslist niet in beroep te gaan ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 15:13   #27
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat heeft die man gedaan? Paar beschuldigingen van trienen omdat ze waarschijnlijk niet genoeg punten kregen? Of omdat hij eens met een scheel oog naar hun boezem keek?
Ja, want elf- en twaalfjarigen, da's het publiek waar een prof aan de KUL zoal examen moet van afnemen he?

Citaat:
Als je als man vandaag eens een seconde te lang naar een vrouw in pikante outfit kijkt dan heb je haar precies al verkracht. OK, hij is veroordeelt en so what? Moet dan hun opperhoofd die direct buiten stampen? Wie mag er weer de eerste steen werpen? Torfs zou dat toch moeten weten?
Je stelt dus voor dat een veroordeeld pedofiel gewoon in een educatieve functie mag blijven lesgeven?

Je hebt hier de reputatie opgebouwd om met de regelmaat van de klok tenenkrullende uitspraken te doen, maar deze is zelfs voor jou een nieuw laagtepunt...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 15:15   #28
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik lees :

"Op 8 oktober 2014 stapte de moeder ... Ze diende een klacht ... haar dochter drie jaar eerder had aangerand" : na 3 jaar? Heel geloofwaardig.
"twee gelijkaardige klachten van vriendinnetjes" : afgesproken of niet?
"ze moesten na een voedselgevecht in bad" : nogal logisch.
"deelde in het zwembad ook de kleedkamer" : geen vrije kleedkamers meer?
"liet hen strippoker spelen tot op hun onderbroek" : maar samen zwemmen kan weer wel.
Zit jij hier nu daadwerkelijk pedofilie te minimaliseren en zelfs goed te praten?

Citaat:
Mijn mening : opgezet spel als afrekening op die prof. Ik durf er voor te wedden dat het wel iets met de ouders en/of met slechte examens of zo zal te maken hebben.
Dat je daar 'durft voor te wedden' zegt erg veel over je leesvaardigheid, want het artikel heb je duidelijk van geen kanten begrepen.
Oud 7 december 2016, 15:17   #29
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus KUL heeft er dus zelfs niet rechtstreeks iets mee te maken! Plus 3 jaar na de "feiten" pas klacht ingediend? Heel geloofwaardig. En 15 +3 = 18 dus klaar voor naar KUL te gaan?
Neen, 15 - 3 = 12. 15 op het moment van de klacht, 12 op het moment van de feiten.

Maar minimaliseer gerust verder. Het zegt weer erg veel over je.
Oud 7 december 2016, 15:18   #30
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
11 jaar OK maar een 11-jarige kan niet strippoker spelen! En ze schrijven eigenlijk vooral over 15-jarigen. Geef een 15-jarige wat sexy kledij en make-up en ze zien er 20 uit. En zijn ze ook effectief 20 dan mag weer alles Weer een bewijs van hoe belachelijk het systeem in elkaar zit.
Niemand spreekt hier over 15-jarigen, alleen jij.
Oud 7 december 2016, 15:23   #31
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het ontslaan van een ZAP lid is niet evident en ik denk niet dat de rector dat op eigen houtje kan.
Inderdaad, dat kan enkel door een tuchtcommissie, wat op zich al buitengewoon is en die altijd vrij mild oordelen (tot nu toe).
ik heb nog nooit een gedwongen ontslag weten voorvallen.... Wel al dat bepaalde zap-leden lichtelijk gedwongen werden op (vervroegd) pensioen te gaan, dat wel... Zelfs de titel 'emeritus' werd nog gegeven in die omstandigheden, zucht.

http://steentijd.schamper.be/437/fernand-kan-niet-aan

Maar meestal wordt er wel iets bedisseld met minimale schade voor beide partijen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 december 2016 om 15:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 18:34   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij beslist niet in beroep te gaan, zal zijn beroepstermijn verlopen en zullen er geen rechtsmiddelen meer open staan voor die man.

Over die situatie heb ik in mijn vorige post duidelijk weergegeven dat een ontslag dient te volgen.

Ik begrijp dus niet goed waarom u zegt dat er in dat geval "dus geen maatregelen zouden volgen"?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 december 2016 om 18:35.
Oud 7 december 2016, 18:53   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is in augustus nog een ontslag geweest van een personeelslid van de KUL voor misbruik.

De schorsing is tijdelijk. Hoogst waarschijnlijk volgt het ontslag spoedig.

Laatst gewijzigd door Tavek : 7 december 2016 om 18:54.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 18:57   #34
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Torfs kan hem schorsen. Voor ontslag moet volgens mij een andere procedure gevolgd worden.

Maar een veroordeling voor pedofilie is voldoende grond daarvoor hoor.
Er moet al zeer veel grond aangevoerd worden om een leraar te ontslagen denk ik. Als iemand moedwillig doodslaan blijkbaar niet genoeg is in dit land om een leraar stante pede buiten te gooien.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161025_02539167

De rechter die hem veroordeelde tot 18 maanden, volledig met uitstel: "Het slachtoffer kwam ten val na een duw. Daarna sloeg V.B. hem nog meermaals met zijn vuisten in het aangezicht. Hij nam het slachtoffer ook vast ter hoogte van de oren en bonkte meermaals met zijn hoofd op de grond. Het was absoluut onnodig op zo'n brutale manier te keer te gaan toen het slachtoffer al op de grond lag."

Mooi voorbeeld voor de jeugd als er getolereerd wordt dat dit tuig nog voor een klas mag staan?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 19:14   #35
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Dat gij een appetijt hebt voor dames die op het randje van de meerderjarigheid bengelen, dat wiste we al. Uw posts over 19 jarige hoertjes vertelden al genoeg.

Het verbaast me dus niet dat jij er geen graten in ziet dat men een 15 jarige betast.

ach kerel
weet jij hoe hoerig die jonge westerse meiden van 15 nu rondlopen?? ze vragen erom om verkracht te worden. Hoeren moet je kunnen naaien, daarom zijn het hoeren. hahaha

in buitenland doet men niet moeilijk he bij seks met minderjarige meiden, het is normaal. MEiden zijn al vanaf hun 15de vaak al superkras, met normale hoerige kutjes en ze menstrueren al en dagen al alle mannen hoerig en hitsig uit met hun jonge tietjes.

in alle oude culturen was het doodnormaal dat oudere, ervaren, rijpe, potente kerels de jonge meiden even goed doorneukten om hun vrouw te maken.

in afrikaanse neger culturen keek de hele stam zelfs toe als zo een jonge meid van 12 lekker ontmaagd werd door een sterke volwassen negerman met grote superlul.

als zo een meisje onder 16 jaar het echt zelf wil, omdat zij superkras is, ja wat moet je dan doen???

al die jonge meiden stoppen er al grote dildo's in dus ze zijn al rijp en flink uitgerekt vanaf 12 jaar al.

zelf ben ik absoluut geen liefhebben van jongere meisjes maar het is een maatschappelijk drama nu en die meisjes zijn vaak hoofdschuldige en willen vaak ook bruut uitgeneukt worden door hele groep oudere, sterkere mannen als hoeren.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 20:05   #36
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ach kerel
weet jij hoe hoerig die jonge westerse meiden van 15 nu rondlopen?? ze vragen erom om verkracht te worden. Hoeren moet je kunnen naaien, daarom zijn het hoeren. hahaha

in buitenland doet men niet moeilijk he bij seks met minderjarige meiden, het is normaal. MEiden zijn al vanaf hun 15de vaak al superkras, met normale hoerige kutjes en ze menstrueren al en dagen al alle mannen hoerig en hitsig uit met hun jonge tietjes.

in alle oude culturen was het doodnormaal dat oudere, ervaren, rijpe, potente kerels de jonge meiden even goed doorneukten om hun vrouw te maken.

in afrikaanse neger culturen keek de hele stam zelfs toe als zo een jonge meid van 12 lekker ontmaagd werd door een sterke volwassen negerman met grote superlul.

als zo een meisje onder 16 jaar het echt zelf wil, omdat zij superkras is, ja wat moet je dan doen???

al die jonge meiden stoppen er al grote dildo's in dus ze zijn al rijp en flink uitgerekt vanaf 12 jaar al.

zelf ben ik absoluut geen liefhebben van jongere meisjes maar het is een maatschappelijk drama nu en die meisjes zijn vaak hoofdschuldige en willen vaak ook bruut uitgeneukt worden door hele groep oudere, sterkere mannen als hoeren.
Aan jou scheelt toch iets?
Oud 7 december 2016, 20:56   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft die man gedaan? Paar beschuldigingen van trienen omdat ze waarschijnlijk niet genoeg punten kregen? Of omdat hij eens met een scheel oog naar hun boezem keek? Als je als man vandaag eens een seconde te lang naar een vrouw in pikante outfit kijkt dan heb je haar precies al verkracht. OK, hij is veroordeelt en so what? Moet dan hun opperhoofd die direct buiten stampen? Wie mag er weer de eerste steen werpen? Torfs zou dat toch moeten weten?
Strippoker met meisjes van 11 jaar onder zijn toezicht, hen betasten, zijn dat dingen die in de leefwereld van Porsche normaal en toelaatbaar zijn ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 21:08   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Er moet al zeer veel grond aangevoerd worden om een leraar te ontslagen denk ik. Als iemand moedwillig doodslaan blijkbaar niet genoeg is in dit land om een leraar stante pede buiten te gooien.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161025_02539167

De rechter die hem veroordeelde tot 18 maanden, volledig met uitstel: "Het slachtoffer kwam ten val na een duw. Daarna sloeg V.B. hem nog meermaals met zijn vuisten in het aangezicht. Hij nam het slachtoffer ook vast ter hoogte van de oren en bonkte meermaals met zijn hoofd op de grond. Het was absoluut onnodig op zo'n brutale manier te keer te gaan toen het slachtoffer al op de grond lag."

Mooi voorbeeld voor de jeugd als er getolereerd wordt dat dit tuig nog voor een klas mag staan?
Er zijn twee mogelijkheden van kritiek,
ofwel moeten er onredelijk veel inhoudelijke argumenten aangebracht worden

ofwel duurt het gewoonweg erg lang.

Iedereen heeft toch gelezen hoe lang veelvuldig moordenaar Jansens al lang in de cel zat, maar toch zijn pree nog trok maandelijks.

En hoe komt het dat zo'n procedures voor ambtenaren zo lang duren en zo ingewikkeld zijn ?
Omdat er collusie is - samenspraak achter de rug - tussen de verzuilde politieke partijen (de oude machtspartijen, alle drie) en hun vakbonden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 21:15   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
11 jaar OK maar een 11-jarige kan niet strippoker spelen! En ze schrijven eigenlijk vooral over 15-jarigen. Geef een 15-jarige wat sexy kledij en make-up en ze zien er 20 uit. En zijn ze ook effectief 20 dan mag weer alles Weer een bewijs van hoe belachelijk het systeem in elkaar zit.

Moest het een allochtoon geweest zijn dan was er niets aan de hand. Even zeggen dat dit zo in zijn cultuur is toegestaan en ze zouden hem dan nog sorry zeggen omdat ze hem ondervraagd zouden hebben. Nu is het een Belg en nog wel een prof. Njammie extra leedvermaak en even een medeburger afschieten
Ik krijg echt een onbehaaglijk gevoel van jouw vergoelijkende praat over pedofilie... Je lijkt wel bischop van gheluwe met zijn " een relatietje..."
Oud 7 december 2016, 21:18   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Neen, 15 - 3 = 12. 15 op het moment van de klacht, 12 op het moment van de feiten.

Maar minimaliseer gerust verder. Het zegt weer erg veel over je.
Hopelijk heeft dit sujet geen dochter, en zijn er geen slaapfeestjes bij hem thuis...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be