Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2016, 23:01   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Georgia secretary of state says cyberattacks traced to DHS addresses
http://www.wsbtv.com/news/georgia/ge...-dhs/475707667
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 00:35   #22
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Parci...
Beweer je nu dat Eurosceptic een druggebruiker is?
Dat denk ik niet

JB heeft mij een tijd geleden ook een kamer aangeboden in La Paz. Vandaar dat parcifal zegt dat ik er mijn weg ken. Maar uiteindelijk ben ik niet tot daar geraakt.
JB is gewoon een goeie ziel die elke reiziger de hand reikt. Ik heb er echt compassie mee. Er zijn hier andere forumleden die ze voor mijn part in een isoleercel mogen droppen
Oud 15 december 2016, 00:46   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

En nu zijn het de Russen geweest. Ligt ook mooi in de lijn met het conflict dat Hillary en haar globalistische lobby zo graag willen met Rusland
Citaat:

Senate Majority Leader Mitch McConnell
broke with President-elect Donald Trump on Monday over whether Russian hacking during the U.S. election merited closer scrutiny, a fissure between Trump and his party that appeared to grow as lawmakers pressed for a special investigation into the matter.
The divide raised the possibility of enduring clashes between Trump and Republicans during his presidency over how to handle Russian President Vladimir Putin, a leader long viewed by many in the party as a calculating, untrustworthy foe but whom Trump has repeatedly praised for his leadership.
"The Russians are not our friends," Senate Majority Leader Mitch McConnell told a news conference.
http://www.reuters.com/article/us-us...estor%20Update
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 06:15   #24
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust. Als na plan A over de mislukte hertelling ook de mediacampagne over een Russische hack niet werkt (plan B), kunnen ze Trump ook nog laten afknallen zoals JFK en de schuld op een protestor steken (plan C). Of hem vergiftigen, ze vinden wel iets.

By the way, ben ik de enige die een claim over een Russische hack niet geloofwaardig vind als ze het eerst via een hertelling probeerden? Da's letterlijk gokken op 2 paarden. Het is het een OF het ander.

De Russen hebben natuurlijk niet Trump gekozen ,maar mensen die niet geloven ,
dat ze via digitale oorlogsvoering het Westen bestoken , zijn onnozel.
Als u eens de sociale media bezoekt in Brussel, dan weet u hoeveel Russische trollen
daar actief zijn om de EU en de VS af te breken .
Ze zullen daarom de keuze van Trump hebben bevorderd.

Er zijn zoveel redenen die verklaren waarom de Republikeinen hebben gewonnen.
Een onderzoeker kan hier wel een boek over schrijven

Wat doen Belgische media aan de hackers?

http://www.volkskrant.nl/tech/is-ned...ssen~a4434263/

Laatst gewijzigd door cato : 15 december 2016 om 06:19.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 08:56   #25
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 09:22   #26
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Poetin weet blijkbaar handig gebruik te maken van "nuttige idioten"
Oud 15 december 2016, 09:24   #27
cato

Standaard

Citaat:
Poetin weet blijkbaar handig gebruik te maken van "nuttige idioten".
Oud 15 december 2016, 09:24   #28
cato

Standaard

Citaat:
Oud 15 december 2016, 09:29   #29
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Russen hebben natuurlijk niet Trump gekozen ,maar mensen die niet geloven dat ze via digitale oorlogsvoering het Westen bestoken , zijn onnozel.[/url]
Dat ze ze bestoken ja. Maar je vergeet dat de USA zelf Angela Merkel afluisterde en top of the bill is qua spionagetechnieken. Het zou me verbazen als ze zelf niet hacken en zwaar beschermd zijn tegen die cyber aanvallen.
De CIA (Clinton's Internal Aid) is na de leugen over massavernietigingswapens in Irak voor geen haar meer te vertrouwen en ik zie ze een soortgelijke leugen over een Russische hack in elkaar steken om Hillary alsnog aan de winst te helpen. Wie gelooft hen nog?

Nog 30 dagen, en ik blijf van mening dat het establishment ALTIJD wint. Via een nieuwe leugen over een hack met omkoping van de top van justitie, en anders wacht Trump het zelfde lot als JFK. Noem mij gerust een conspiracy nut. De tijd zal het uitwijzen
Oud 15 december 2016, 09:32   #30
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
"Nuttige idioten", zo kan je de Dems inderdaad wel omschrijven in dezer, ze hebben er nl. nogal op los geblunderd...

http://www.demorgen.be/buitenland/-d...loot-b4a4a3a4/
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 09:46   #31
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals de RNC en Trump email-problemen hebben en zonder twijfel gehacked werden.

Maar dat daar niets van gelekt werd duidt er net op dat er selectief gewerkt werd aan het bereiken van een doel : Trump, Clown-(s)elect

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 december 2016 om 09:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 09:49   #32
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
"Nuttige idioten", zo kan je de Dems inderdaad wel omschrijven in dezer, ze hebben er nl. nogal op los geblunderd...

http://www.demorgen.be/buitenland/-d...loot-b4a4a3a4/
Dat hebben ze inderdaad gedaan, net als de FBI overigens : geblunderd.

De tegenactie zou aan de gang zijn, niet onverwacht.
We zullen zien wat we zullen zien....

http://www.demorgen.be/buitenland/-p...aten-bfb53050/

Citaat:
Poetin zou zelf instructies gegeven hebben over over het filteren en gebruiken van de boodschappen die via inbraken op de computers van de Democraten in handen van de Russen zijn gevallen. NBC liet een aantal hooggeplaatste bronnen binnen de inlichtingendiensten aan het woord die spreken over een "hoge betrouwbaarheid" van het nieuws.

Al in oktober brachten de 17 Amerikaanse inlichtingendiensten samen een mededeling naar buiten dat "enkel de hoogstgeplaatste Russische topambtenaren deze activiteiten" zouden kunnen hebben bevolen.

Volgens NBC zou Poetin het Clinton nooit vergeven hebben dat ze als minister van Buitenlandse Zaken het eerlijke verloop van de Russische parlementsverkiezingen van 2011 in twijfel trok. De CIA-medewerkers zeiden aan NBC dat Poetin voornamelijk handelde uit wraak. Ook wilde hij de wereld het falende Amerikaanse beleid tonen en de wereld laten zien dat de VS geen wereldmacht meer zijn. "Dit zou consistent zijn met de Poetin die ik ken en waar ik mee gewerkt heb", aldus Michael McFaul, Amerikaans ambassadeur in Rusland tussen 2012 en 2014.

Met het oog op mogelijke vergeldingen, zouden de Amerikaanse inlichtingendiensten momenteel het persoonlijk fortuin van Poetin aan het onderzoeken zijn, aldus NBC. Zijn netwerk zou 85 miljard dollar aan activa controleren.
Oud 15 december 2016, 12:54   #33
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Poetin weet blijkbaar handig gebruik te maken van "nuttige idioten"
Wel nooit vergeten dat "nuttige idioten" aan beide kanten zitten.
Uiteindelijk is zowat iedereen die op sociale media een standpunt inneemt een nuttige idioot.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 14:02   #34
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Wel nooit vergeten dat "nuttige idioten" aan beide kanten zitten.
Uiteindelijk is zowat iedereen die op sociale media een standpunt inneemt een nuttige idioot.
Ik weet het niet van jou maar ik ben toch van mening dat nogal wat mensen, zelfs op sociale media, vrij goed weten wat de middelen en doeleinden zijn van de bewegingen of politiek waarvoor ze zich inzetten.

Een nuttige idioot weet dat per definitie niet.
Oud 15 december 2016, 14:12   #35
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

benieuwd wat het hierna gaat zijn
Oud 15 december 2016, 14:29   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
De Amerikanen zijn wel de laatsten die zich op een geloofwaardige manier kunnen verontwaardigen over hacken, afluisteren, spioneren ... enz.
De pot verwijt de ketel ...
Inderdaad. Eigenlijk wel grappig dat degenen die alles in het werk gesteld hebben om overal gaten te krijgen in allerlei veiligheidssystemen, zonder blozen de Duitse bondskanselier en de Franse president afluisterden, en Belgacom binnenbraken, om de meer spectaculaire virus infecties om de Iraanse verrijkingsfabrieken te saboteren en ga zo maar door, het spel in hun eigen smoel zien ontploffen met wat Russische Kremlin-gesponsorde hackers.

Van eigen laken een broek, goed gedaan, vind ik.

Hadden de Amerikanen de slagkracht van de NSA, zoals het op papier moet, gebruikt om computers VEILIGER te maken in plaats van gaten in te boren, dan zouden ze nu niet zo kwetsbaar zijn. Enfin, dat is nog niet gezegd, want Hillary was nu bepaald niet een persoon die het nauw nam met cyber veiligheid, he. Eigenlijk een ironisch goede les. Terwijl ze kon ontsnappen aan een proces voor haar zware nalatigheden met haar mails op een onbeschermde prive server, werd ze voor dezelfde nalatigheden afgestraft op electoraal vlak. Kan ze eens aan den lijve ondervinden wat het is om met computerveiligheid een loopje te nemen, in plaats van dat met de Amerikaanse belangen te doen.

Ik moet zeggen dat ik de ironie van gans die affaire heel goed kan smaken.

De superhackers gehacked, de roekelozen ontsnappen aan vervolging, en ondergaan op een andere manier het gevolg van hun roekeloos gedrag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 14:33   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dit gaat een stap verder en dit is werkelijk een primeur : de bekomen informatie GEBRUIKEN via een gefabriceerd lek om het democratisch proces te beinvloeden en zo de gewenste kandidaat verkozen te krijgen.
Eh, het zou een primeur zijn dat men in politieke campagnes de andere probeert te besmeuren met half-verkeerde informatie ???
Oud 15 december 2016, 14:42   #38
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, het zou een primeur zijn dat men in politieke campagnes de andere probeert te besmeuren met half-verkeerde informatie ???
Ja, het is de eerste keer dat een buitenlandse inlichtingendienst in de VS het verkiezingsproces stuurt door het bewust stelen en lekken van informatie.
Dat was de stelling in zijn volledigheid.
Dit is in feite de mogelijke stap over de drempel van koude cyberoorlog, die al decennia bezig is, naar warme cyberoorlog.

Dat dat intern al af en toe besmeuringen en hackings gebeurden is iets anders, maar dat had ook zijn gevolgen, kijk maar naar het WaterGate schandaal.
Oud 15 december 2016, 14:43   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze ze bestoken ja. Maar je vergeet dat de USA zelf Angela Merkel afluisterde en top of the bill is qua spionagetechnieken. Het zou me verbazen als ze zelf niet hacken en zwaar beschermd zijn tegen die cyber aanvallen.
Dat is nu net het probleem met de Amerikanen: zij zijn volledig offensief ingesteld op cyberveiligheid, en hebben de bescherming helemaal nagelaten. Inderdaad, hoe onveiliger computersystemen zijn, hoe gemakkelijker hun offensieve capaciteiten.
Oud 15 december 2016, 14:46   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, het is de eerste keer dat een buitenlandse inlichtingendienst in de VS het verkiezingsproces stuurt door het bewust stelen en lekken van informatie.
Want westerse mogendheden hebben nooit propaganda gevoerd om de verkiezingen ergens anders te beinvloeden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be