Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2004, 20:09   #21
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De doodstraf voor blasfemie is een realiteit.
Nog wat 'geruststellend' materiaal:
http://www.amnesty.nl/acties/NK-SCH0114.shtml
Neen, ik had het niet over amnestieverslagen. Ik had het over K-r-nverzen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:12   #22
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik stond niet achter de moord, dat mag je niet vergeten.
Ah nee?
Citaat:
en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:13   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan een mening hebben, maar je moet eerst kijken of die door je godsdienst bevestigd wordt. Als dat niet zo is, dan moet je misschien van godsdienst veranderen.
Je kan een mening hebben. Punt.
Geen enkele godsdienst is het waard om u te laten dicteren wat je moet denken, en het lijkt mij nogal vreemd dat je als gelovige zomaar van godsdienst zou veranderen. Als je plots boeddhist wordt, mag je die 70 maagden dan overhevelen, of geloof je daar dan plots niet meer in?

Citaat:
Dat gepeuzel met de klinkers heb ik van een Joodse kennis. Ik vond de motivatie wel mooi.
Motivatie?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:14   #24
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Hey, mensen fijn dat jullie hier zo massaal op willen reageren. Ik zou nog dagen aan een stuk met jullie kunnen discussiëren, maar ik moet ook nog wat voor school doen. Dus ik laat jullie voorlopig. Wel 1 ding: dit is geen prototype moslim gedrag. Als je wil schelden en tieren, mag je dat gerust op mij doen, want ik wil anderen hier niet bij betrekken.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 6 november 2004, 20:14   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou jij echt vast aan dergelijke mensonwaardige ideeën?
Neen.
8) 8) 8)
Citaat:
De K-r-n is voor ons nog altijd een heilig boek. Dat is het enige waar ik die mens voor in de bak zou willen zien.

Heet en koud tegelijk blazen?
Oud 6 november 2004, 20:15   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stond niet achter de moord, dat mag je niet vergeten.
Je was volmondig akkoord met een toepassing van de doodstraf op TVG mocht het in een islamitisch land geweest zijn. Different package, same crap.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 6 november 2004, 20:16   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Je kan een mening hebben. Punt.
Geen enkele godsdienst is het waard om u te laten dicteren wat je moet denken, en het lijkt mij nogal vreemd dat je als gelovige zomaar van godsdienst zou veranderen. Als je plots boeddhist wordt, mag je die 70 maagden dan overhevelen, of geloof je daar dan plots niet meer in?
Natuurlijk geloof je daar dan niet meer in. Boeddhisme is absolute abstinatie.

Motivatie?
Dat je sommige woorden te heilig vindt om volledig uit te schrijven. Maar bij Joden is het nog wel iets strikter: die spreken zelfs J-hw-h niet uit.
Oud 6 november 2004, 20:17   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Lijkt me logisch dat er in de Koran over de hedendaagse gerechtelijke praktijken ten aanzien van blasfemie niet al teveel documentatie zal te vinden zijn.
Oud 6 november 2004, 20:19   #29
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
dit is geen prototype moslim gedrag.
Is te hopen voor de moslimgemeenschap alhier, anders bewijs je in deze dat moslims totaal niet in een westerse gemeenschap passen, leven, of geintegreerd kunnen worden, en er maar 1 oplossing rest!
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:19   #30
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik had het niet over amnestieverslagen.
Nou Staaf wil daar volgens mij alleen mee aantonen dat in sommige islamitische landen mensen wel degelijk de doodstraf krijgen voor godslastering.

Citaat:
Ik had het over K-r-nverzen.
en eerder

Citaat:
Je kan een mening hebben, maar je moet eerst kijken of die door je godsdienst bevestigd wordt. Als dat niet zo is, dan moet je misschien van godsdienst veranderen.
Ik zal maar nog eens een ambetante vraag stellen.
Als de doodstraf voor godslastering wel in de koran zou staan, zou je er dan wel weer voorstander van zijn?
Of zou je dan van geloof veranderen?

[size=1]PS: Ibeke -Kantineke, er is een gelijkenis.
@ Ibeke: je weet wschl niet wie Kantineke is, deze PS is bedoeld voor andere forummers. Maar ter informatie: Kantineke is een meisje dat heel efkes dit forum bezocht heeft en een website had voor evangelische gristenen.
[/size]

Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 november 2004 om 20:23.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:20   #31
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Maar mens toch, dat kan je toch niet menen? Kunnen moslims echt niet zelf denken? Waarom moet je je mening laten bevestigen door religieuze zeik?
Snap je nu nog niet dat moslims de risee van de wereld zijn precies door die zelf opgelegde geestelijke onderwerping ... de islam.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:20   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De K-r-n is voor ons nog altijd een heilig boek. Dat is het enige waar ik die mens voor in de bak zou willen zien.
De Koran is een hoop papier en inkt. Meer niet. Mensen in de bak steken omdat ze een hoopje papier (in dit geval trouwens terecht) op de korrel nemen hoort thuis in dictaturen. Hopelijk lopen er niet te veel extremisten als jij rond.
Oud 6 november 2004, 20:23   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je sommige woorden te heilig vindt om volledig uit te schrijven. Maar bij Joden is het nog wel iets strikter: die spreken zelfs J-hw-h niet uit.
Er bestaan geen heilige woorden. Wat jij ziet is het oplichten van fosfordeeltjes aan de andere kant ven een glazen plaat (tenzij je een LCD-scherm hebt). Daar is niks heilig aan. Meer zelfs, dat is een smerig, giftig goedje. Vind jij het nu niet abnormaal dat jij je gedrag nu zelfs al moet laten dicteren door een hoopje fosfor?
Oud 6 november 2004, 20:26   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De doodstraf is al een stap hoger en ik dacht: Als die mens in een islamitisch land de doodstraf zou krijgen, ik heb er niets op tegen. Maar het is niet zo, die mens krijgt zelfs daarvoor van God geen doodstraf. Als ik van in het begin had geweten dat die er niet zou zijn dan had ik er ook niet om gevraagd. Dus voor mij moét die mens niet dood en neen, hij mag ook niet dood: wij moeten ons beter leren beheersen ipv direct aan zo'n dingen te beginnen denken.
Draai dat maar om: je zou beter leren denken ipv je te laten beheersen door een boek.
Oud 6 november 2004, 20:30   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik zal maar nog eens een ambetante vraag stellen.
Als de doodstraf voor godslastering wel in de koran zou staan, zou je er dan wel weer voorstander van zijn?
Of zou je dan van geloof veranderen?
Dan zou de islam misschien niet de grote godsdienst zijn die het vandaag is, en dan zou Ibeke misschien gewoon sowiso geen moslim zijn.

Oud 6 november 2004, 20:32   #36
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral ga je in mijn ogen nooit af wanneer je een rechtzetting plaatst. Maar ik vraag mij wel af (en jij hopelijk ook) waarom jij je gedachten moet laten dicteren door wat al dan niet in een of ander boek staat. Wat maakt het uit of iets al dan niet verzoenbaar is met een religieuze tekst? Waarom is het hebben van "duidelijke kennis" over wat in de Koran staat een voorwaarde om voor jezelf uit te maken of de doodstraf moet kunnen?

Denk toch voor jezelf! Kan jij het over je hart krijgen iemand te mollen omwille van hij denkt? Nee? Goed. Who gives a flying fuck wat er in de Koran staat.
idd, sapere aude
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:34   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Ibeke,

Elders postte ik dit, en ik dupliceer het hier, omdat het mij met de topic te maken lijkt te hebben.
Ik ben eigenljk wel nieuwsgierig naar jouw antwoord op de vragen in de PS.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De AnArChristIsche BanKier
[size=1](Heilige Nick )[/size] Ik geloof ook, voortgaand op de brief van de moordenaar, dat het motief van de moord niet de grote bek van Van Gogh was (daar rept de brief met geen woord over), maar wel het feit dat hij Hirsi Ali (een afvallige!) had gesteund met Submission, een film waarin HEILIGE teksten geprofaneerd werden.

PS:
Op de voorpagina van de Deng van deze maand staat een gesluierde vrouw, met blote tiet duidelijk zichtbaar door een transparante voile.
Aan al wie vindt dat Submission op zich een provocatie was, is die cover dat dan ook?
Of is het dat niet omdat er op het lichaam van deze vrouw geen teksten uit de koran, onaantastbare onveranderbare altijd ware woorden, staan?
Of omdat de hoofdredacteur of fotograaf van Deng geen ex-moslims zijn?
Of omdat er ook een interview met Abou Ddjah Djah in staat (lezenswaardig overigens, maar dit terzijde)
Of ....?
Oud 6 november 2004, 20:35   #38
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Ibeke

K-r-nverzen
Voil�* een voorbeeld van intensieve islamitische hersenspoeling waarbij de haar kenmerkende psychoterreur duidelijk resultaat heeft opgeleverd.
Ibeke besterft het van de angst, en dat is duidelijk aan haar spellingwijze van koran te zien. Dit slachtoffer van het islamitisch terreur DURFT het NIET aan die term te citeren en te bezoedelen in een debat met kaffirs op een goddeloos forum.
Ibeke is bang voor de dag des oordeels. Ibeke besterft het van de angst dat allaatje haar op die dag keurt en afkeurt als slechte moslim, met alle gevolgen van dien daar hoog in het hellevuur in de wolkjes.
Ibeke, wanneer ga je beseffen dat jouw leven en denken geterroriseerd wordt door jouw verwerpelijke godsdienst?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 20:40   #39
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nochthans staat er in het Arabisch weldegelijk Qur'ân. alleen de "u" is als een krulletje boven de q geschreven. De alif staat er wel.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 21:00   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan geen heilige woorden.
Toch wel.

Wees gegroet,
Mijn bille vol bloed,
Wie zal 't genezen?
Mijn tante Treze!
O, die vuile stekelbeze!

Daarna tweemaal sofrasolone in elk neusgat spuiten en je neusverstopping verdwijnt voor een paar uurtjes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be