![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet van die communisten nie hemme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hans1 vond het anders wel een interessante visie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er dan weer een hekel aan, te moeten opstaan als het nog donker is. 's Winters is het sowieso nog donker, maar het wordt tenminste iets sneller licht.
Nu, dit is inderdaad geen belangrijke discussie.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 8 november 2004 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() laat het toch gewoon zo!! wat kan de mens nu schaden??
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Enne...degene die over zijn bioritme komt zagen voor 1 uur slaapverschil....
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zomeruur moet verdwijnen! Dan kan je 1 uur minder maffen en met winteruur juist 1 uur méér! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me vrij goed bij het systeem van wintertijd en zomertijd.
Mijn biologische klok zegt me namelijk dat er een verschil is tussen de winter en de zomer. Jullie weten dat misschien niet, maar in de winter is het veel kouder en is het veel meer donker. Dat vreet energie in mijn oude knoken. Maar in de zomer sta ik graag vroeg op (nog vroeger bedoel ik) en ga ik graag wat later slapen. Verder vind ik het zeer raar dat sommige mensen wel een biologische klok hebben voor winter- en zomertijd, maar niet voor werkweek- en weekeind-tijd. In het weekeind doet het blijkbaar geen zeer om langer te fuiven of langer te slapen dan het klokske tikt. Wat mij doet vermoeden dat het niet de biologische klok is die hen parten speelt, maar wel hun zaag-dwang. Maar 't kan ook hun klaag-dwang zijn natuurlijk. Zelfs hun kwaak-dwang. Je ziet: ik ken er niets van, ik ben dan ook begonnen met "ik voel me er vrij goed bij ..." ps Sommige vrienden vertelden me dat ze moeite hadden om hun kinderen in de zomer tijdig in hun bed te krijgen in de maand juni. Enige liefde voor de waarheid moet me doen bekennen dat deze vrienden met alles last hadden voor hun kinderen, omdat ze nooit konsekwent en rechtlijnig handelden. (Mijn vrouw en ik handelen meestal konsekwent en rechtlijning, tot grote vreugde van mijn kinderen voor de uitzondering. Zeg ik ermaar bij vooraleer men mij hier de konservatieve robot gaat noemen.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() het is belachelijk gewoon. We zouden het winteruur moeten afschaffen en de zomertijd het hele jaar moeten hanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() winter en zomeruur is idd voorbijgestreefd, maar ook het afschaffen ervan. De mens is niet gebonden aan dag & nacht zoals vroeger.
Een moderne oplossing voor het tijdsprobleem is het aantal werkdagen te verminderen naar 4, en dus 4 werkdagen te bekomen van elk 30 uur. De energiebesparing is enorm, omdat transportenergie met een vijfde verminderd worden, op z'n minst. Files zijn onbestaand omdat er niet meer zoeits bestaat als "een spitsuur". Met 6 extra uren op een moderne dag, kan dit veel beter gespreid worden. Werkuren gaan opgetrokken worden uiteraard, naar +- 11 uur op een dag, maar je dag duurt ook veel langer en kan zelfs gesplitst worden in 2 keer 5 uur ofzo. Er is hier trouwens een heuse theorie over, wat ik allemaal te vergaand is om hier te typen, maar de 4-werkdagenweek wordt serieus genomen als een oplossing voor de energiecrisis. De menselijke aard wordt weer fameus met de voeten getreden, maar vanuit kapitalistisch standpunt is het zeer gunstig
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zijn dit de punten waar de BUB zich mee bezig houd?Tja,ik ken de partij niet maar kan me toch al een beeld vormen door de woorden die ik hier heb opgevangen.
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Tsjonge,dat mensen zich druk kunnen maken om dat uur.
Wat gedacht van mensen die in 3 ploegen werken?Die moeten zich constant aanpassen.