Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2004, 21:30   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik moet van die communisten nie hemme.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 21:37   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik zal het maar houden bij *zucht*

Hans1 vond het anders wel een interessante visie.
Oud 7 november 2004, 22:02   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 00:33   #24
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er dan weer een hekel aan, te moeten opstaan als het nog donker is. 's Winters is het sowieso nog donker, maar het wordt tenminste iets sneller licht.
Nu, dit is inderdaad geen belangrijke discussie.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 8 november 2004 om 00:34.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 21:02   #25
Fireball
Vreemdeling

Fireball's schermafbeelding

Standaard

laat het toch gewoon zo!! wat kan de mens nu schaden??
Oud 8 november 2004, 21:15   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Indd het winteruur is het officiële uur maar persoonlijk ben ik voorstander van het zomeruur. Ik begrijp niet wat jullie in het winteruur zien. Hou er ook rekening mee dat het dan in de zomeravonden al donker gaat zijn van 22 uur hé!! Allé ja ik vind dat het dit allemaal minder aangenaam maakt; ok in het donker is dat ook wel goed maar toch.
Nu persoonlijk vind ik dat nu ook niet de belangrijkste discussie die er is hoor.
Ik vind het leuk om in de winter af en toe wat zon te zien als ik om 7 uur ga werken. Want voor het donker wordt kom ik toch het werk niet uit. In de zomer is het dan weer plezant om late BBQs te houden tijdens het zomeruur. Ik niet zoveel graten in dat systeem.

Enne...degene die over zijn bioritme komt zagen voor 1 uur slaapverschil....
Oud 8 november 2004, 23:06   #27
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font]
Het winteruur moet blijven!
Het zomeruur moet verdwijnen! Dan kan je 1 uur minder maffen en met winteruur juist 1 uur méér!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 09:41   #28
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.
...en om er zeker van te zijn dat geen enbkele belg eraan zou ontsnappen hebben ze het maar direct ingevoerd in gans de E.U., de VS, Canada...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 10:41   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik voel me vrij goed bij het systeem van wintertijd en zomertijd.

Mijn biologische klok zegt me namelijk dat er een verschil is tussen de winter en de zomer. Jullie weten dat misschien niet, maar in de winter is het veel kouder en is het veel meer donker. Dat vreet energie in mijn oude knoken.
Maar in de zomer sta ik graag vroeg op (nog vroeger bedoel ik) en ga ik graag wat later slapen.

Verder vind ik het zeer raar dat sommige mensen wel een biologische klok hebben voor winter- en zomertijd, maar niet voor werkweek- en weekeind-tijd. In het weekeind doet het blijkbaar geen zeer om langer te fuiven of langer te slapen dan het klokske tikt.
Wat mij doet vermoeden dat het niet de biologische klok is die hen parten speelt, maar wel hun zaag-dwang. Maar 't kan ook hun klaag-dwang zijn natuurlijk. Zelfs hun kwaak-dwang. Je ziet: ik ken er niets van, ik ben dan ook begonnen met "ik voel me er vrij goed bij ..."

ps
Sommige vrienden vertelden me dat ze moeite hadden om hun kinderen in de zomer tijdig in hun bed te krijgen in de maand juni. Enige liefde voor de waarheid moet me doen bekennen dat deze vrienden met alles last hadden voor hun kinderen, omdat ze nooit konsekwent en rechtlijnig handelden. (Mijn vrouw en ik handelen meestal konsekwent en rechtlijning, tot grote vreugde van mijn kinderen voor de uitzondering. Zeg ik ermaar bij vooraleer men mij hier de konservatieve robot gaat noemen.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:25   #30
Ambiorix

Standaard

het is belachelijk gewoon. We zouden het winteruur moeten afschaffen en de zomertijd het hele jaar moeten hanteren.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:56   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 15:38   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ik denk niet dat u enige kennis heeft over het technocratisch gedachtegoed.
Technocracy is een doctrine dat veel problemen oplost door de rechten van de lagere klasses totaal forfait te verklaren en enkel de financiële & intellectuele elite aan een soort gedeelde macht te brengen, fundamenteel gebaseerd op machinatie dat het werk van de verstoten lagere klasses overneemt. Teneinde de last van de verstotenen te minimaliseren zullen we waarschijnlijk wel kunnen rekenen op kampen of uitwijzingen naar Siberisch-achtige gebieden.
Oud 27 maart 2005, 15:45   #33
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

winter en zomeruur is idd voorbijgestreefd, maar ook het afschaffen ervan. De mens is niet gebonden aan dag & nacht zoals vroeger.

Een moderne oplossing voor het tijdsprobleem is het aantal werkdagen te verminderen naar 4, en dus 4 werkdagen te bekomen van elk 30 uur. De energiebesparing is enorm, omdat transportenergie met een vijfde verminderd worden, op z'n minst. Files zijn onbestaand omdat er niet meer zoeits bestaat als "een spitsuur". Met 6 extra uren op een moderne dag, kan dit veel beter gespreid worden. Werkuren gaan opgetrokken worden uiteraard, naar +- 11 uur op een dag, maar je dag duurt ook veel langer en kan zelfs gesplitst worden in 2 keer 5 uur ofzo.

Er is hier trouwens een heuse theorie over, wat ik allemaal te vergaand is om hier te typen, maar de 4-werkdagenweek wordt serieus genomen als een oplossing voor de energiecrisis. De menselijke aard wordt weer fameus met de voeten getreden, maar vanuit kapitalistisch standpunt is het zeer gunstig
Oud 27 maart 2005, 15:55   #34
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.
De Walen zijn er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken:weg ermee.

Zijn dit de punten waar de BUB zich mee bezig houd?Tja,ik ken de partij niet maar kan me toch al een beeld vormen door de woorden die ik hier heb opgevangen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 15:57   #35
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Tsjonge,dat mensen zich druk kunnen maken om dat uur.

Wat gedacht van mensen die in 3 ploegen werken?Die moeten zich constant aanpassen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be