Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2004, 18:15   #21
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
De meeste motorrijders komen aan hun einde door hun roekeloos rijgedrag,tekort aan ervaring en de onoplettendheid van automobilisten, niet door het slechte wegdek.

Ik ben tot nu toe slechts één maal onderuit gegaan met de motor en dat was door een olievlek op een afrit van de E40. Gelukkig niet onder de vangrail, die moeten ze wel eens aanpassen.
Daar heb je gelijk in maar de staat van de weg alsook misplaatste verkeersdrempels, witte, gladde lijnen en zoals jezelf zegt vangrails hebben hun aandeel erin. Het is wel zo dat de meer ervaren motorrijder zich minder snel zal laten verrassen door deze mankementen aan onze wegen. Voor roekeloze (vaak jonge er onervaren of her(opstappers) motorrijders is zelfs het beste wegennet gevaarlijk. Een betere opleiding met voldoende aandacht voor anticipatie, het belang van degelijke moterkledij e.d. zou meer effect hebben. Als dan ook andere weggebruikers ook nog wat verkeersopvoeding kunnen genieten zou het nog veel veiliger worden maar ervaring opdoen vraagt tijd en onze wegen dienen veilig genoeg te zijn om die tijd te overleven.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 18:20   #22
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Goed gezien: ook de franstaligen in Vlaanderen aanpakken!
Of bedoelde je iets anders, Jos?8)
Tuurlijk bedoelde ik dat . Als we de franstaligen die in vlaanderen verblijven ook aanpakken is er geen profitariaat meer. Dan zijn er enkel nog hardwerkende eerlijke nederlanstalige mensen in vlaanderen.

Lamzakl
Oud 9 november 2004, 21:06   #23
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Om het onderhoud van de wegen nog betaalbaar te houden moeten wij de gebruikers van deze wegen de kosten daarvan laten betalen. Wij als Belgen betalen daar reeds voor. Echter is ons land een doorvoer land en massa buitenlandse vrachtwagens e.d. die onze wegen gebruiken en beschadigen hoeven daar vandaag de dag niet voor te betalen.

Daarom mijn voorstel. Laten wij de bevoegdheden over de wegen aan de gemeenschappen overdragen en dan ook van buitenlandse vrachtwagens en eventueel personenauto's een belasting eisen.
Awel Peace, voor een keer ben ik het met je eens. Een beetje toch.
Laat alle gebruikers van onze wegen betalen. Men heeft dit in België ooit eens geprobeerd maar we werden teruggefloten door Europa. Wij belgen, gebruikers van gemotoriseerde voertijgen, betalen in ons eigen land al verkeersbelasting en inschrijvingstaks.

Waar ik echter niet in volg is waarom dit ook weer een bevoegdheid van de gemeenschappen dient te worden. Wallonië was voor 1 keer akkoord maar Europa lag dwars. Dat jij voor de opslitsing van België bent is me al langer duidelijk en een aantal redenen ervoor zijn terecht al zie ik persoonlijk meer heil in een ander aanpak maar wat dat separatistisch gedoe bij dit onderwerp komt doen is me een raadsel.

Lamzakl
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be