![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets bingo of toch niet om deze reden, er zijn ook aalmoezeniers, dominee's actief in het gevangeniswezen, daarvan zeg je ook niet" toch geen link met terreur dus overbodig".
Waarom is er dan wel een probleem met de islam? Er is geen hierarchie of structuur, dus kan een consulent zelf bepalen wat hij inhoudelijk als " religie" ziet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw, ook pakweg de protestanten hebben geen hierarchie, hé...
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, zijn lekenconsulenten of katholieke aalmoezeniers er dan ook om radicalisme te bekampen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het nu? Toch iets mis? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een binaire geest is dat inderdaad vrij moeilijk te vatten.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom consulenten om radicalisme binnen de islam te bestrijden (als argument voor hun aanstelling), terwijl er niets mis is met de islam noch met de inhoud van de koran? Of ga je nog een voormiddagske trollen? ![]() Bij mijn weten worden alvast de aalmoezeniers niet aangesteld met als argument radicale katholieken op het rechte pad te brengen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kan dus imam zijn maar niet iedereen mag zichzelf priester of predikant noemen. Het protestantisme, ookal kent het geen hierarchie heeft wel een duidelijke structuur, wat bij islam ver te zoeken valt. De moslimexecutive is slechts gespreks partner voor de regering, wat niets zegt over opleidingsniveau van leden, laat staan dat het over erkende opleidingen zou gaan. Leden van de executive worden verkozen via moskees, iedereen kan zich kandidaat stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom hebben die islamconsulenten geen zijn, tenzij er eindelijk eens een goede opleiding zou komen in Vlaanderen maar dat schiet niet op, wie moet bepalen wat inhoudelijk dan als " islam" gegeven moet worden? Moslims zitten nooit op dezelfde lijn, dus blijven we bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kan geen kwaad want met dat heilig boekje is helemaal niets mis zegt de Jan. Blijft er dus nog altijd de vraag waarom er dan islamconsulenten moeten zijn. Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2017 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest geef ik jou geen ongelijk, het niveau van de consulenten is niet altijd dat, er is een duidelijk probleem met de opleidingen, om nog niks te zeggen over de Moslimexecutive (mijn mening daarover heb ik al meermaals laten blijken in ander posts). Btw, ik geloof niet in deradicalisering via imams of islamconsulenten. Ik kan mij inbeelden dat zij kunnen bijdragen om radicalisering tegen te houden, maar niet meer dan dat.
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit in een land waar zelfs het Vlaams Blok werd opgedoekt wegens te extremistisch. Waarom moeten we zo met 2 maten en 2 gewichten meten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben het met je eens, tegen deradicalisering helpen geen imams of consulenten! |
|
![]() |
![]() |