![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Nee, met vuisten als een voorhamer.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het achtervoegsel "fiel" komt van het Grieks "filos" wat vriend betekent. Zo zijn homofielen "vrienden van dezelfde" (mannen en mannen) en heterofielen de vriend van de ander (mannen en vrouwen). Vriend moet in dit geval gezien worden als iets seksueels. Homogene mengsels en heterogene mengsels.. Hebben niks te maken met het Latijn voor mens. Wel met Grieks voor "zelfde" en "ander" Lesbiennes vinden hun oorsprong ook in de Griekse mythologie, waarin vrouwen volgens de geschiedenis erotische brieven naar elkaar schreven op het Griekse eiland "Lesbos". Dat eiland bestaat nog steeds, en wordt nu gebruikt om massaal vluchtelingen op te vangen. Die woordontledingen hebben me altijd geboeid. Emancipatie weet ik ook nog. Als een vrouw trouwde ten tijde van het Romeinse Rijk, stond ze symbolisch "onder de hand" (manus) van de man. Emancipatie komt van ex manus capere, letterlijk "uit de hand nemen". Een vrijgevochten vrouw die niet meer onder de hand van de man staat.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 10 februari 2017 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |