Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2017, 08:54   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Bij de VDAB krijg je bovenop de van de pot gerukte werkaanbiedingen gratis en voor niks dreigbrieven om uw uitkering af te nemen als je er niet op ingaat. VDAB, 20 jaar lang al, wat we zelf doen doen we beter.
Ik weet van iemand die na 20 jaar laboratoriumwerk en r&d onderzoek bij verschillende werkgevers, na een reorganisatie, waarbij hij twee jaar uitbetaald was, van de VDAB de aanbieding kreeg om in een callcenter te gaan werken...

Hij heeft ze hartelijk bedankt maar aangezien hij op dat ogenblik nog 20 maand opzeg te gaan had heeft hij hen toch maar laten weten dat hij iets ging zoeken dat wat meer bij zijn profiel en ervaring zou aansluiten....

Niets meer van gehoord.....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 10:01   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Het feit dat ze jurist niet hoog inschatten
Wat krijgen jij zoal in uw mailbox? Figurant bij Plop?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 maart 2017 om 10:02.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 10:14   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik krijg af en toe aanbiedingen in mijn mailbox voor functies die totaal niet met mijn profiel overeenstemmen (vertegenwoordiger in hoogspanningskabels e.d.). Deze berichten komen van medewerkers van de selectiekantoren zelf, het zijn dus geen job alerts. Lezen die recruiters de C.V.'s niet, worden ze per aangebrachte sollicitant betaald, scheelt er iets aan hun verzendlijsten... of waaraan kan dat liggen?
Dat sturen ze naar iedereen denk ik want dat zat in mijn mailbox ook. SPAM?
Oud 20 maart 2017, 10:32   #24
Anna List
Banneling

Standaard

zolang ze niet de moeite nemen om me persoonlijk te bellen, beschouw ik het als spam.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 11:17   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
die krijg ik ook vaak. Alleen heb ik het "probleem" dat mijn huidige "functietitel" door HR mensen al zodanig mismeesterd is dat wat ze aanbieden totaal niet op het juiste niveau is. Bij mijn huidige werkgever is een manager nog echt een manager. Bij de modale HR-mens is haast iedereen manager. Een verkoper bestaat bij wijze van spreken niet meer, dat zijn allemaal "account managers"

ga dan maar uitleggen dat hetgene waarvoor ze u contacteren al twee stappen onder uw huidige niveau is
Manager titel zegt niks meer, helaas.

Ik ben van een R&D Manager functie overgestapt naar een inhoudelijke "Engineer/Scientist" functie. Een loonsverhoging van 800 bruto zat bij die sprong, terwijl menig mens zou verwachten dat een stap van manager naar een inhoudelijke functie een achteruitgang zou zijn. Niet dus.

Wat wel veel maakt is voor wat voor firma ge werkt. In een KMO verdienen menig managers minder als gewoon uitvoerend personeel in grotere bedrijven.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 11:42   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat ze jurist niet hoog inschatten
Juristen vinden nochtans als ze wat flexibel zijn gemakkelijk werk.

Bedrijfsjuristen.
IP officers (patenten).
Leidinggevende & HR functies.

Helaas zijn een heel deel functies voor juristen te vinden in de overheid. Een gemiddeld gemeentebestuur bulkt van de juristen.
Oud 20 maart 2017, 11:56   #27
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat krijgen jij zoal in uw mailbox? Figurant bij Plop?
Kabouter lui

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 12:07   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb van de VDAB ooit één aanbieding gekregen, om 's nachts in de vismijn van Oostende vis te gaan fileren.

Toen ik hen vroeg of je dat dan niet moest kunnen, want mijn ervaring met vis is beperkt tot een blikje sardienen, hadden ze zo direct geen antwoord.

De VDAB is een beetje een grap, ik moest zo eens voor de tweede keer op korte tijd CV's leren schrijven. De tweede keer had ik de CV's van de eerste keer bij, die waren niet goed vertelden ze me in hun wijsheid. Ze hadden me dus de eerste keer slechte CV's leren schrijven.

Nu, ik had vroeger in de bouw gewerkt dus moest ik een CV schrijven voor een baan als bouwvakker. Ik vroeg de mevrouw die 'de cursus' gaf of ik mijn rugproblemen mocht vermelden in mijn CV, beter niet zei ze.
Ik vroeg haar daarop wanneer ik dan aan de werkgever mocht zeggen dat ik de job niet aankon door mijn rugproblemen? Daar ze ze zo direct geen antwoord op.

De VDAB, het is een beetje een farce.
Oud 20 maart 2017, 12:59   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kabouter lui
Oud 20 maart 2017, 13:02   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Juristen vinden nochtans als ze wat flexibel zijn gemakkelijk werk.

Bedrijfsjuristen.
IP officers (patenten).
Leidinggevende & HR functies.

Helaas zijn een heel deel functies voor juristen te vinden in de overheid. Een gemiddeld gemeentebestuur bulkt van de juristen.
Denk je? Ik ben flexibel genoeg (ik school mezelf �* volonté bij) maar ik vrees dat ik opnieuw in overheidsdienst ga werken want in de privé raak ik niet aan de bak. Volgens mijn CV pas ik nooit in het gezochte profiel, zonder dat ik ook maar met één recruiter heb gesproken. En als ze me dan eens uitnodigen, struikelen ze over het "gebrek aan affiniteit met een privébedrijf". Duh! Mijn CV niet gelezen? Nu ja, their loss.
Oud 20 maart 2017, 13:13   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je? Ik ben flexibel genoeg (ik school mezelf �* volonté bij) maar ik vrees dat ik opnieuw in overheidsdienst ga werken want in de privé raak ik niet aan de bak. Volgens mijn CV pas ik nooit in het gezochte profiel, zonder dat ik ook maar met één recruiter heb gesproken. En als ze me dan eens uitnodigen, struikelen ze over het "gebrek aan affiniteit met een privébedrijf". Duh! Mijn CV niet gelezen? Nu ja, their loss.
Er wordt dan ook gezegd dat de keuze voor de publieke sector vaak eentje is waar je niet op kan terugkomen.

Ik ken dit fenomeen. Als je 10-15 jaar in de ambtenarij hebt gezeten, ben je blij met je vaste benoeming...want werk vinden in de prive op niveau is bijna onmogelijk. Mijn vrouw heeft zich er ook al bij neergelegd dat nu ze benoemd is, het voor tot haar pensioen is. Tegen hetzelfde loon en voorwaarden nog een job vinden in de prive is onmogelijk.

Zelfstandig beginnen is de enigste optie dan vrees ik. Gelukkig is uw diploma er wel eentje dat toegang geeft tot een vrij beroep ?
Oud 20 maart 2017, 17:00   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er wordt dan ook gezegd dat de keuze voor de publieke sector vaak eentje is waar je niet op kan terugkomen.
Daar gaat mijn BMW van de zaak

Citaat:
Ik ken dit fenomeen. Als je 10-15 jaar in de ambtenarij hebt gezeten, ben je blij met je vaste benoeming...want werk vinden in de prive op niveau is bijna onmogelijk. Mijn vrouw heeft zich er ook al bij neergelegd dat nu ze benoemd is, het voor tot haar pensioen is. Tegen hetzelfde loon en voorwaarden nog een job vinden in de prive is onmogelijk.
Ik begin te geloven dat die verhalen over succesvolle carrièreswitchen fake news zijn om loopbaanbegeleiders werk te geven .

Citaat:
Zelfstandig beginnen is de enigste optie dan vrees ik. Gelukkig is uw diploma er wel eentje dat toegang geeft tot een vrij beroep ?
Ik ben mijn loopbaan als vrije beroeper begonnen: ik begin er niet meer aan. Dat ligt mij totaal niet.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 maart 2017 om 17:01.
Oud 20 maart 2017, 17:03   #33
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat sturen ze naar iedereen denk ik want dat zat in mijn mailbox ook. SPAM?
Kwam het van ene Filip D. van de firma C. die aanwerft namens de firma N.?
Oud 2 april 2017, 17:48   #34
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Al drie keer in de jury gezeten van dezelfde vacature.
Driemaal alle kandidaten (met juiste diploma's) compleet gebuisd.

Echt niet te snappen. Het is echt geen topjob, gewoon een functie waar een universitair leiding geeft aan een tam van vijf mensen, in een stabiele job die weinig dynamiek vereist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be