![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Liechtensteinse referendum, was dat er één op volksinitiatief, of een dat opgedrongen/afgedwongen werd door de feitelijke machthebbers aldaar?
Sorry hoor, maar ik slaag er niet in om via mijn gewone kanalen info over te vinden. ![]() Ik ben enkel voorstander van referenda vanuit het volk, corrigerend voor ontsporende vertegenwoordigers. Het mag geen vermomde oekaze van de potentaten zijn, die eigenlijk met het mes op de keel nog meer macht afdwingen op straffe van kapitaalsvlucht e.d. zoals hier blijkbaar het geval is.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een welbepaalde kliek die de macht en de middelen (pers/tv) heeft om het volk te manipuleren en/of de vragen zodanig te stellen dat de geldzak door alles heen piept, wint toch zo'n referendum. Of het nu op hun eigen, of op volksinitiatief gebeurt. Machtsmisbruik wreekt zich echter altijd.... op de lange duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zijn eigen belang, en met objectief pro/contra argumenten!
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb mij ondertussen ook al rotgezocht achter info over Liechtenstein op internet, maar veel vind ik niet. Het enige wat mij zowat duidelijk wordt is dat het land meer een bedrijf is dan een staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het lijkt mij hier inderdaad meer te gaan om belastingsvoordelen, taksvrijdom e.d. te vrijwaren voor iedereen, zelfs al moet de 'directeur daarvoor dan maar eventjes op zijn verzoek 'gesoigneerd' worden. Als het niet in ieders voordeel zou zijn (hemd&rok-je weet wel) dan kwamen ze niet aan zo een overdonderend stemmenaantal.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Uiteindelijk kan je je ook afvragen of de hele zaak wel zo slecht is voor de bevolking. De prins heeft nooit totalitaire trekjes gehad, en het volk krijgt elke winter gratis brandhout
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf zei:
Citaat:
Een vrij volk stelt idd zelf de vragen maar hoe vrij is datzelfde volk als het een broodheer heeft die de macht en de middelen bezit om het van zijn boterham met of zonder beleg te voorzien? Hoe vrij is echter de haute finance, 'toevallig' of niet zowat allemaal adelijke aanhorigen van de koning? Hoe 'vrij' zijn mensen met ministeriële ambities die veel te goed weten dat ze goede maatjes met diezelfde koning moeten zijn omdat hij hen zal benoemen en ontslaan? Hoe vrij is de ouder nog van een misbruikt en vermoord kind dat een job aanvaardt in een uit een volksopstand geboren centrum voor verdwenen kinderen waar ook weer, toevallig, de hoogste post werd toebedeeld aan een adelijke vriend van de koning? Hoe vrij zijn de werknemers van een nutteloos 'Kint' dat met de haren ter wereld werd getrokken om ook het diplomaloze 'kind' van de koning aan een belegde boterham, een snelle auto en een belastingvrije villa te helpen? Hoe vrij zijn al die marginale bewegingkjes die gesponsord worden door de Boudewijnstichting -en andere handenbindertjes? Hoe vrij zijn de 'republikeinen' die zich de Belgisch-nationalistische salons lieten binnenlokken en zich zelfs de privileges eigen aan een Minister van Belgische Staat-titel lieten aansmeren als dank voor bewezen diensten? Hoe vrij is een 'ex. zwarte' die een vette kluif mag mee-rijven uit de korf van het centrum van racismebestrijding? Hoe vrij zijn de geesten van de Vlamingen (nog) na meer dan 150 jaar belgische 'VRT', harde belgicistische Coudenberg-en Consortiummanipulaties en zachte koninklijke koekendozenromantiek? Hoe vrij is zelfs een superstavelijke geest die zijn intelligente gedachtenuiteenzettingen (als dank voor zijn eigen belegde boterham) ondertitelt met dubieuze waarheden zoals de vorst die ieders gelijke vrijheid van denken en recht van spreken garandeert, terwijl diezelfde vorst boven een normale vorm van echte democratie verheven is? Is het dan toeval dat er zelfs in LICHTENstein eerder duisternis heerst over het al dan niet 'vrije' karakter van dit referendum? Ik ben voor het brov dat weet je, maar ik ben verstandig genoeg om te beseffen dat het maar zijn democratische effect zal sorteren eens de geesten niet langer doelbewust afhankelijk gemaakt worden door middel van brood en spelen. Of wat gebeurt er anders in Lichtenstein? |
|
![]() |
![]() |