Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Wie heeft het arrest gelezen?
Ik he het volledige arrest reeds gelezen en ga het c/p'en ! 1 6,25%
Ik heb het gelezen maar ik heb een flauw excuus om het niet te posten. 7 43,75%
Ik heb er enkel in de media of partijpropaganda over gelezen. 1 6,25%
Ik heb andere bronnen die ik durf vermelden 2 12,50%
Ik heb het niet gelezen maar geef zelfs dan mijn mening 0 0%
Ik heb er niets over gelezen en hoef er ook niets over kwijt. 4 25,00%
Iets anders (wat ik zal verduidelijken) 1 6,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 november 2004, 17:56   #21
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahaha. Natuurlijk is dat geen hol gezwets. Natuurlijk gaat het om een afrekening van een politieke tegenstrever. M.a.w. een onbinding van de democratie.
In dat geval zouden ze het er niet bij laten, dotatie afnemen etc etc... wat tot nader orde niet gebeurt. Benieuwd wat het Blok nu gaat doen met de kans die ze toch maar krijgt.

Citaat:
Afrekening van een politiek tegenstreven... Weet u van wie die woorden komen? Niet van een VB. Niet van mij. Van niemand minder dan van dhr. Pataer van de Liga. In een openhartig moment verklaarde die dat het proces eigenlijk een politieke afrekening is met het Vlaams Blok.
Dat is dan zijn mening. Sinds wanneer is die voor u een referentie?

Citaat:
Welnu, in een echte democratie rekent men met politieke tegenstrevers niet af in de rechtzaal, maar in het Parlement.
Wat ze nu ook gaan doen. Of toch proberen. Ik ben benieuwd.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:23   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
In dat geval zouden ze het er niet bij laten, dotatie afnemen etc etc... wat tot nader orde niet gebeurt. Benieuwd wat het Blok nu gaat doen met de kans die ze toch maar krijgt.
Merkwaardig dat u niet weet wat er allemaal gebeurt in het politieke landschap. De veroordeling was nog maar uitgesproken en Groen! was daar al om de dotaties af te nemen... Uit pure angst voor een nog groter VB hielden de machtspartijen echter de boot af.

Maar die afrekening was wel gepland. In het federaal parlement was de PS de grote voortrekker van het financieel droog leggen van het Vlaams Blok. Ook hier aarzelden de Vlaamse machtspartijen nu, nog meer dan vroeger, de hete adem van de kiezer in hun nek voelen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 18:24   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan zijn mening. Sinds wanneer is die voor u een referentie?
Al altijd. De Liga is immers mede-indiener van de klacht bij het gerecht tegen het Vlaams Blok. Juist Pataer stond aan de basis van de klacht samen met pater Leman. Als een van de twee initiatiefnemers al niet meer weet wat hij aan het doen is...
Oud 11 november 2004, 18:38   #24
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Merkwaardig dat u niet weet wat er allemaal gebeurt in het politieke landschap. De veroordeling was nog maar uitgesproken en Groen! was daar al om de dotaties af te nemen... Uit pure angst voor een nog groter VB hielden de machtspartijen echter de boot af.
Nu is de mening van Groen! ineens ook al belangrijk? Allee vooruit. Het gaat hier nog naar een democratie rieken bijgot

Citaat:
Maar die afrekening was wel gepland. In het federaal parlement was de PS de grote voortrekker van het financieel droog leggen van het Vlaams Blok. Ook hier aarzelden de Vlaamse machtspartijen nu, nog meer dan vroeger, de hete adem van de kiezer in hun nek voelen.
Ik oordeel slechts naar hetgeen er daardwerkelijk gebeurt, niet naar wat men er wel eens achter zou kunnen zoeken, dank u. Als u toch mijn mening wil weten denk ik eerder dat wat de "angst" betreft - mocht die er al zijn - de oorzaak niet bij de kiezer ligt maar bij wat het Blok voor rotzakkerij kan aanrichten in onze maatschappij mochten die aan de macht komen. Maar goed, die mening wil tot nader order niks meer zeggen dan die van u: nul de botten.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:44   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu is de mening van Groen! ineens ook al belangrijk? Allee vooruit. Het gaat hier nog naar een democratie rieken bijgot
En om welke duistere reden zou niet heel het plaatje mogen worden geschetst? Voor de laatste "zwarte zondag" verklaarde de SP bij monde van Stevaert nog dat het financieel droogleggen van het Vlaams Blok bij een veroordeling de normaalste zaak van de wereld zou zijn. Net verwonderlijk dat hij hetzelfde standpunt innam als zijn Waalse broeders van de PS.

Maar na de overdonderende overwinning van het Vlaams Blok is het enthousiasme bij mr. Stunt wel ferm gedaald. Hij beseft plotseling dat hij bij een volgende verkiezing daarop zal afgerekend worden.

De PS moet natuurlijk het Vlaams Blok niet vrezen, dus kan die partij rustig verder gaan met haar standpunten.
Oud 11 november 2004, 18:46   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik oordeel slechts naar hetgeen er daardwerkelijk gebeurt, niet naar wat men er wel eens achter zou kunnen zoeken, dank u.
Er achter zoeken???

De PS verklaart al vele jaren dat ze het Vlaams Blok willen droogleggen. De MR ook. En ook de CdH deed eendrachtig mee. Of weet u dat soms niet? De MR oo

De SP deed tot voor kort hetzelfde. Agalev ook. Ondertussen is het aan Vlaamse kant wat veranderd: de SP heeft die woorden al ingeslikt. Alleen Groen! doet lustig verder...
Oud 11 november 2004, 18:50   #27
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En om welke duistere reden zou niet heel het plaatje mogen worden geschetst?
Omdat het "hele plaatje" reeds tijden door Jan en alleman wordt gedoodverfd als een onbetrouwbare bron. Ik zeg trouwens absoluut niet dat dat niet mag eh kerel.

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:51   #28
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er achter zoeken???

De PS verklaart al vele jaren dat ze het Vlaams Blok willen droogleggen. De MR ook. En ook de CdH deed eendrachtig mee. Of weet u dat soms niet? De MR oo

De SP deed tot voor kort hetzelfde. Agalev ook. Ondertussen is het aan Vlaamse kant wat veranderd: de SP heeft die woorden al ingeslikt. Alleen Groen! doet lustig verder...
Punt blijft dat de dotaties tot nader order niet worden ingetrokken, dat het Blok niet monddood is, dat het Blok nog steeds de kans krijgt haar standpunten te bewijzen etc etc...

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:53   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het "hele plaatje" reeds tijden door Jan en alleman wordt gedoodverfd als een onbetrouwbare bron. Ik zeg trouwens absoluut niet dat dat niet mag eh kerel.
Hoe? Wat is er nu "onbetrouwbaar" aan?

Blijkbaar volgt u de politieke actualiteit niet zo goed. Wie dat wel deed, weet dat de Franstalige partijen reeds jaren pleiten voor de fianciële drooglegging van het Vlaams Blok. Daardoe heeft zowel de PS als de MR een wetsvoorstel ingediend. CdH heeft nadien verklaard in te stemmen met het wetsvoorstel.

Aan Vlaamse zijde deed de SP en Agalev mee. VLD en CD&V waren altijd heel aarzelend. Nu moet de SP er ook niet meer van weten. Alleen Agalev (alias Groen!) wil dat nog...

Wat is aan deze beschrijving dan onbetrouwbaar? Of gaat u soms nog ontkennen dat de PS en de MR daartoe wetsvoorstellen hebben ingediend?
Oud 11 november 2004, 18:54   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Punt blijft dat de dotaties tot nader order niet worden ingetrokken, dat het Blok niet monddood is, dat het Blok nog steeds de kans krijgt haar standpunten te bewijzen etc etc...
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Wel dat de Liga dat doel had, maar door alles wat er gebeurd is, ferm het deksel op de neus heeft gekregen.
Oud 11 november 2004, 18:55   #31
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe? Wat is er nu "onbetrouwbaar" aan?
De zaken niet omdraaien Jan.

Citaat:
Blijkbaar volgt u de politieke actualiteit niet zo goed. Wie dat wel deed, weet dat de Franstalige partijen reeds jaren pleiten voor de fianciële drooglegging van het Vlaams Blok. Daardoe heeft zowel de PS als de MR een wetsvoorstel ingediend. CdH heeft nadien verklaard in te stemmen met het wetsvoorstel.

Aan Vlaamse zijde deed de SP en Agalev mee. VLD en CD&V waren altijd heel aarzelend. Nu moet de SP er ook niet meer van weten. Alleen Agalev (alias Groen!) wil dat nog...

Wat is aan deze beschrijving dan onbetrouwbaar? Of gaat u soms nog ontkennen dat de PS en de MR daartoe wetsvoorstellen hebben ingediend?

Wordt het Blok nu drooggelegd of niet? Met andere woorden, wat heeft de meerderheid nu eigenlijk beslist tot nog toe? Zeg eens?

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:56   #32
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook niet het punt van discussie. Wel dat de Liga dat doel had, maar door alles wat er gebeurd is, ferm het deksel op de neus heeft gekregen.
Dankzij wie?

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:58   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt het Blok nu drooggelegd of niet? Met andere woorden, wat heeft de meerderheid nu eigenlijk beslist tot nog toe? Zeg eens?
Halloooo?

(a) Er wordt uitgelegd wat de intentie was van het "Blok-proces" zoals uitgesproken door dhr. Pataer, een van de twee initiatiefnemers van de klacht;
(b) er wordt uitgelegd wat de Franstalige partijen allemaal reeds hebben gedaan om het Vlaams Blok financieel droog te leggen.

Is dat waar of niet? Zeg eens...
Oud 11 november 2004, 19:00   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij wie?
De kiezer. Reeds bij de uitspraak in Gent drukte de Liga de hoop uit dat nu iedereen zou beseffen dat het Vlaams Blok een racistische partij was... We stonden toen voor de verkiezingen.

Het tegendeel gebeurde: in plaats van stemmenverlies kreeg het Vlaams Blok er een enorme pak stemmen bij. De oproep van de Liga had geen enkel effect...
Oud 11 november 2004, 19:00   #35
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Halloooo?

(a) Er wordt uitgelegd wat de intentie was van het "Blok-proces" zoals uitgesproken door dhr. Pataer, een van de twee initiatiefnemers van de klacht;
(b) er wordt uitgelegd wat de Franstalige partijen allemaal reeds hebben gedaan om het Vlaams Blok financieel droog te leggen.

Is dat waar of niet? Zeg eens...
Voor mijn part wel, maar dat verandert toch niks aan het feit dat het niet gebeurt, en wie heeft die beslissing dan genomen? Het Blok zelf misschien? Ja zelle.

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 19:02   #36
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De kiezer. Reeds bij de uitspraak in Gent drukte de Liga de hoop uit dat nu iedereen zou beseffen dat het Vlaams Blok een racistische partij was... We stonden toen voor de verkiezingen.

Het tegendeel gebeurde: in plaats van stemmenverlies kreeg het Vlaams Blok er een enorme pak stemmen bij. De oproep van de Liga had geen enkel effect...
De kiezer. De meerderheid dus, aangezien het een democratisch systeem is. Bon, ik ga iets eten. De cirkel is rond wat mij betreft.

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 19:13   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part wel, maar dat verandert toch niks aan het feit dat het niet gebeurt, en wie heeft die beslissing dan genomen? Het Blok zelf misschien? Ja zelle.
Kunt u misschien eens lezen wat mensen schrijven?

Eerder schreef ik dat het de BEDOELING was om het Vlaams Blok monddood te maken. En plotseling verandert u dat in dat het Vlaams Blok nu monddood is. Blijkbaar legt u zaken in mond die ik nooit verklaard heb.

Dat het tot op heden nog niet is gelukt, is te wijten aan het steeds weer verdagen van een definitief oordelen (tot deze week), waardoor men niet eerder bepaalde voorstellen kon of wou behandelen. Alsook aan het feit dat plotseling een belangrijke partij aan Vlaamse kant op haar woorden terugkeert...

Eens kijken wat er nu in het federale parlement wordt gezegd...
Oud 11 november 2004, 19:21   #38
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

't is precies niet meer nodig dat ik die bronnen nog geef, maar toch

http://www.indymedia.be/news/2004/11/89956.php

alstublieft
Oud 11 november 2004, 19:43   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

wat was dan de rol van HET ARBITRAGEHOF en al haar opmerkingen ????????? geen rekening megehouden...

net als haar opmerkingen over de splitsing van BHV !!!!!!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be