Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2017, 13:10   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik las dat artikel over de Open-VLD politica Verbestel deze week ook. Een open-VLD politica dan nog. Altijd de eerste die leuteren over eigen verantwoordelijk en zo. Maar als er zakken te vullen vallen dan is het plots ik heb er recht op. Bijna 40.000 euro per jaar verdienen voor een schepenen ambt in een gat als Aaltert en dan als liberale nog niet het zelfrespect hebben of het respect voor de medeburgers tonen om de daar bovenop gekregen werkloosheidsuitkering te weigeren. Neen, zelfs een vervangingsuitkering aan vragen om het verlies van een werkloosheidsuitkering te compenseren. Die smijten ze toch gewoon op straat zeker bij open-VLD ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 13:22   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die zijn idd op zijn minst luiheid te verwijten, maar hebben volgens mij nog nergens graaiende schepenen, burgemeesters of ocmw-voorzitters geleverd, niet?
ahnee, ze hebben er nooit de kans toe gekregen. Als je ziet dat ze zelf niet dit opmerken, door luiheid of onbekwaamheid, het maakt niet uit, gelukkig maar.
Oud 23 juni 2017, 13:48   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Burgemeesters en schepenen van kleine gemeentes hebben maar een zeer lage vergoeding (maar de juiste bedragen ken ik niet).

Toets: iemand die een cent (pakt 200 euro per weer) bij verdient als trainer van een voetbalploegje in de laagste provinciale, of scheidsrechter in iets hogere afdeling aan 800 euro per maand ... die plots zijn werk verliest: moet die stoppen met zijn hobby om zijn "verzekeringsgeld van de werklozensteun" te krijgen ?
Heeft hij evenveel afgedragen tijdens zijn professionele bezigheden als eenderwelke van zijn collega's ?
Maar omdat hij goed genoeg is in zijn hobby, en dus een cent verdient, moet hij minder krijgen dan iemand die zich niets aantrekt van het gemeenschapsleven ?

.
Sinds de N-VA in de regering zit en het gaat over profiteurs, schoof to the rescue.
Oud 23 juni 2017, 13:54   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ahnee, ze hebben er nooit de kans toe gekregen. Als je ziet dat ze zelf niet dit opmerken, door luiheid of onbekwaamheid, het maakt niet uit, gelukkig maar.
hey, ik ga geen excuses zoeken voor die onbekwame halve zolen hoor.

het blijft luiheid of onbekwaamheid

maar in mijn boek, nog altijd minder ernstig of toch minder schuldig dan het totaal imorele en onethische bewuste gegraai dat bovendien ook nog eens goedgepraat wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 13:55   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sinds de N-VA in de regering zit en het gaat over profiteurs, schoof to the rescue.
eigenlijk intriest zoiets ... waarom zouden die graaiende politici ook inzien dat ze totaal fout bezig zijn als er altijd zo'n lakeien blijven ...
Oud 23 juni 2017, 13:57   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hey, ik ga geen excuses zoeken voor die onbekwame halve zolen hoor.

het blijft luiheid of onbekwaamheid

maar in mijn boek, nog altijd minder ernstig of toch minder schuldig dan het totaal imorele en onethische bewuste gegraai dat bovendien ook nog eens goedgepraat wordt.
daar gaan we uiteraard niet over discussiëren, dat is gewoon zo.
Oud 23 juni 2017, 14:00   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ah, en wat met de uittredingsvergoedingen van politici die zelf hun ontslag geven omdat ze een beter betaalde job hebben gevonden? Die voorbeelden zijn legio en de schaamte is telkens ver te zoeken.
Ik dacht dat dat deurtje al lang dicht getrokken was.
Zelf ontslag geven is geen recht op opzeggingsperiode.
Vergis ik me, of vergis jij je ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 14:02   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt geen mening over die trainer of scheidsrechter met kleine vergoeding, die plots werkloos wordt, na een lange periode dat hij wel bijgedragen heeft aan de werklozenkas ... ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 juni 2017, 14:06   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt geen mening over die trainer of scheidsrechter met kleine vergoeding, die plots werkloos wordt, na een lange periode dat hij wel bijgedragen heeft aan de werklozenkas ... ?

.
is dat nu bewust of toeval dat ge er de BE voetbalwereld bij sleurt eigenlijk Schoof?

wellicht de enige sector in BE die mogelijk even financieel maffieus is als de BE politiek ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 juni 2017 om 14:06.
Oud 23 juni 2017, 14:15   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is dat nu bewust of toeval dat ge er de BE voetbalwereld bij sleurt eigenlijk Schoof?

wellicht de enige sector in BE die mogelijk even financieel maffieus is als de BE politiek ...
ik denk dat je de voetbalwereld onderschat hoor.

iemand die in 2e provinciale zich wat kan handhaven, kan makkelijk een huis verdienen als hij zich wat verzorgt. Uiteraard allemaal in het zwart.

In hogere reeksen is dat nog vele malen erger.
Oud 23 juni 2017, 14:37   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat je de voetbalwereld onderschat hoor.

iemand die in 2e provinciale zich wat kan handhaven, kan makkelijk een huis verdienen als hij zich wat verzorgt. Uiteraard allemaal in het zwart.

In hogere reeksen is dat nog vele malen erger.
onderschat ik de voetbalonderwereld? of onderschat jij de creatieviteit van onze politieke graaiers?
Oud 23 juni 2017, 15:26   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Ben ik niet geheel mee akkoord; maar dan nog dient dit naar mijn mening meteen afgeschaft te worden.
Afgestraft te worden. Alles onmiddellijk terug storten. Zou een ander ook moeten doen als zou blijken dat hij naast zijn stempelgeld nog een loon zou verdiend hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:52   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, dat is niet bewust.
Ik ken bitter weinig van het voetbal.
Ik dacht zelfs dat provinciaal voetbal niet meer "be" van organisatorisch niveau is.

.

Oud 23 juni 2017, 22:53   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toets: iemand die een cent (pakt 200 euro per weer) bij verdient als trainer van een voetbalploegje in de laagste provinciale,
.
Je gaat geen enkele trainer vinden in provinciaal die dat doet voor 200 euro op de week.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 17:28   #35
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

als iemand zijn ontslag krijgt en een opzeg heeft van bvb 5 maanden,
en de baas zegt blijf maar thuis en hem de volledige opzegvergoeding betaalt,
en je vindt morgen terug werk dan heb je ook een mooi dubbel inkomen

als je als ambtenaar ontslag krijgt kan die opzegperiode 2 jaar bedragen,
maar moet je normaliter wel komen werken

maar dit laatste kan misbruiken doen ontstaan

stel:
je werkt als ambtenaar op een dienst waar je baas van dezelfde politieke partij is
je wordt verkozen als schepen
je komt met je baas overeen dat hij je ontslag geeft
je hebt 2 jaar opzeg
uw baas zegt dat je niet meer moet komen werken

besluit: je hebt 1 inkomen als schepen en 1 opzegvergoeding
na afloop van je opzegtermijn laat je u inschrijven bij de vdab = uitkering

toch een vorm van misbruik
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be