Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 19:53   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
er komt een groot congres 12 december in Antwerpen voor de leden.

betogen en protesteren... wat heeft de witte mars met 300.000 mensen uitgehaald ???
Uiteindelijk niets, tenzij het door elkaar halen van onze politiediensten. Iets wat veel geld heeft gekost en ons helemaal geen verbetering heeft gebracht.

Beter is het in het stemhokje het juiste bolletje te kleuren, want daar hebben de machtspartijen schrik voor.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 20:46   #22
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Rare formulering van het begrip ontrouw door belgicistische zwammelaars. Indien men het kot werkelijk op stelten zou zetten, dan zou dat natuurlijk weer een reden zijn om te zeggen dat de ware aard van die vuile Blokkers naar buiten is gekomen, en diets meer.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 11 november 2004, 20:54   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
1.000.000 foert-kiezers. Jazeker. En diezelfde kiezers zeggen ook foert als hun partij in de slechte papieren zit. Het is toch zielig. Waar blijft die grote steunbetoging tegen die stoute Belgen?
Zelfs als zij al hun leden, mandatarissen, medewerkers enz. oproepen krijgen ze nog geen 5.000 mensen op de been. Zie maar naar de laatste publieke manifestatie (Ijzerwake) van het Vlaams Blok van augustus jl. : 4.500 opkomst. Dat heet dan een brede vlaams-nationale volksbeweging, gedragen door 24% van de kiezers. Die zes miljoen andere Vlamingen worden handig onder de mat geveegd.

Laatst gewijzigd door thePiano : 11 november 2004 om 20:54.
thePiano is offline  
Oud 11 november 2004, 21:16   #24
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

De partijtop heeft direct na de veroordeling zelf opgeroepen tot kalmte. Bovendien blijft men niet bij de pakken zitten, maar zondag al wordt de partij hersticht en vanaf maandag al operationeel.
Tijd verspillen aan het verwerken van emotie doen we niet, gewoon met Deutsche Grundigkeit figuurlijk terugslaan

Betogen betogen... gewoon op termijn de macht grijpen en onze ideëen uitvoeren, dat gaan we doen.
Oud 11 november 2004, 21:19   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zelfs als zij al hun leden, mandatarissen, medewerkers enz. oproepen krijgen ze nog geen 5.000 mensen op de been. Zie maar naar de laatste publieke manifestatie (Ijzerwake) van het Vlaams Blok van augustus jl. : 4.500 opkomst. Dat heet dan een brede vlaams-nationale volksbeweging, gedragen door 24% van de kiezers. Die zes miljoen andere Vlamingen worden handig onder de mat geveegd.
Alweer wat leugens die mr. Pianodinges wat bij elkaar heeft geveegd, wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is daar hij daar al een tijdje goed in bedreven is geraakt.

In de eerste plaats is IJzerwake, in tegenstelling tot wat mr. Pianodinges schrijft, geen "manifestatie van het Vlaams Blok". Het is een partijongebonden initiatief waar, doordat het Vlaams Blok nu eenmaal een sterke factor is in de Vlaamse Beweging, ook een niet onaardig aantal VB'ers aan meegewerkt hebben. Dit als referentie gebruiken voor de partij is natuurlijk onzin.

Immers, het Vlaams Blok trekt door haar rijk programma een ruim publiek aan kiezers aan, waardoor ze trouwens een echte volkspartij is geworden. Er zijn mensen die op de partij stemmen omwille van haar uitgesproken ethische standpunten (waaronder mezelf alsook meerdere mensen die ik ken onder de belijdende katholieken). Er zijn ook die vooral het radikaal Vlaamsnationalisme van het VB heel aantrekkelijk vinden. En tenslotte zijn er ook mensen die zich terug kunnen vinden in het standpunt van de partij over criminaliteit en de vreemdelingenproblematiek.

Mr. Pianodinges houdt ervan zaken bij elkaar te gooien, maar wil liever niet de juiste zaken met elkaar vergelijken.

Laten we even partijen met elkaar vergelijken. Hoeveel mensen weet de CD&V nog op de been te krijgen voor haar congressen? Heel weinig mensen, alhoewel haar ledenaantal vele malen groter is dan wat we de laatste twee partijcongressen bij elkaar hebben gezien van die partij. Hoeveel mensen weet een partij als de SP.a nog warm te maken voor haar traditionele optocht en feest op 1 mei. Heel weinig. Ook hier stellen we vast stemaantal niet overeenkomt met de mensen die actief en daadwerkelijk hun politieke overtuiging publiekelijk willen tonen. Dat is bij het Vlaams Blok niet anders, en vormt op geen enkele manier een probleem.
Oud 11 november 2004, 21:21   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Rare formulering van het begrip ontrouw door belgicistische zwammelaars. Indien men het kot werkelijk op stelten zou zetten, dan zou dat natuurlijk weer een reden zijn om te zeggen dat de ware aard van die vuile Blokkers naar buiten is gekomen, en diets meer.
Trouwens, betogen is niet echt de methode anno 2004. Wel een stem uitbrengen op een welbepaalde zondag, juist d�*t doet de machtspolitici in hun broek doen van schrik. Iedere keer weer zien ze met angst en schrik de verkiezingsresultaten van het Vlaams Blok binnenrollen. Dat doet hen pijn. Dat is de beste methode om de machtsgeile CD&V'ers, SP.a'ers en VLD'ers op de knieën te krijgen.
Oud 12 november 2004, 10:48   #27
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alweer wat leugens die mr. Pianodinges wat bij elkaar heeft geveegd, wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is daar hij daar al een tijdje goed in bedreven is geraakt.

In de eerste plaats is IJzerwake, in tegenstelling tot wat mr. Pianodinges schrijft, geen "manifestatie van het Vlaams Blok". Het is een partijongebonden initiatief waar, doordat het Vlaams Blok nu eenmaal een sterke factor is in de Vlaamse Beweging, ook een niet onaardig aantal VB'ers aan meegewerkt hebben. Dit als referentie gebruiken voor de partij is natuurlijk onzin.

.
U kent niet ontkennen dat het Vlaams Blok oproept om deel te nemen aan de Ijzerwake, wat inderdaad niet wil zeggen dat de Ijzerwake een partij-evenement is. Tot zover geen probleem, maar waar gaat het m.i. om? De partij beweert de speerpunt van de Vlaamse Beweging te zijn en kan dus blijkbaar niet mobiliseren voor een manifestatie die geen betoging is, maar die voor die Vlaamse Beweging toch een belangrijke manifestatie is. En daar zit een groot probleem. Zelfs niet alle kopstukken zijn er aanwezig, laat staan de militanten en de kiezers. Een veeg teken toch.

U schermt nogal vaak ook met de bewering dat het Vlaams Blok staat voor de conservatieve waarden, gezin, anti-abortus e.d.m. U kunt niet ontkennen dat dit bij een groot deel van de kiezers, militanten en zelfs kopstukken nu niet meteen doorslaggevend is. De houding i.v.m. euthanasie was binnen de partij hoogst dubbelzinnig. De houding t.o.v. het huwelijk, waar zij zo voor schermen, is soms wel heel merkwaardig. Ik wil hier niemand persoonlijk beschuldigen, maar iedereen die de partij wat kent, moet toegeven dat echtelijke trouw nu niet meteen door iedereen gedeeld wordt. Men moet dus ook dat standpunt relativeren. Er zijn inderdaad een aantal peilers bij de ideologie van het Blok, maar die worden niet door iedereen in de partij gedeeld. De vraag is dan wat uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, zal doorwegen en wat zij het belangrijkste zullen vinden om te realiseren. Persoonlijk durf ik daar mijn hand niet voor in het vuur steken.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 10:54   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
U kent niet ontkennen dat het Vlaams Blok oproept om deel te nemen aan de Ijzerwake, wat inderdaad niet wil zeggen dat de Ijzerwake een partij-evenement is.
Waar heb ik dan het eerste ontkend? Blijkbaar zien jullie uitspraken die ik nergens ontwaar...
Oud 12 november 2004, 10:59   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot zover geen probleem, maar waar gaat het m.i. om? De partij beweert de speerpunt van de Vlaamse Beweging te zijn en kan dus blijkbaar niet mobiliseren voor een manifestatie die geen betoging is, maar die voor die Vlaamse Beweging toch een belangrijke manifestatie is. En daar zit een groot probleem. Zelfs niet alle kopstukken zijn er aanwezig, laat staan de militanten en de kiezers. Een veeg teken toch.
Waar zit dan wel het probleem? Ik zie er eerlijk gezegd geen. Alles heeft te maken met het manier waarop mensen in onze tijd tegenover politiek engagement aankijken, wat in grote mate de opkomst bij om het even welke politiek getinte bijeenkomst bepaalt.

Door de jarenlange antipolitiek die door de machtspartijen is gegroeid, zijn de mensen steeds verder van de politiek weggegroeid. Dat is nu eenmaal de werkelijkheid.

Dat vertaalt zich ook in een slinkende belangstelling voor bijeenkomsten die slechts een politieke agenda hebben. Al eens u afgevraagd hoeveel mensen de SP.a nog op de been krijgt voor de traditionele en in veel steden door haar georganiseerde (samen met het ABVV) 1 mei-feesten? Als eens in Oostende geweest op die dag? Eens werden daar door duizenden en duizenden mensen gefeest. Nu weet de partij nog nauwelijks een paar honderd deelnemers warm te maken.

Of kijk naar de congressen van VLD en CD&V waar slechts een minimaal gedeelte van de leden naar toegaat.

Of niet alle kopstukken aanwezig waren, weet ik niet. Blijkbaar weet u dat wel. Een paar namen misschien...
Oud 12 november 2004, 11:00   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schermt nogal vaak ook met de bewering dat het Vlaams Blok staat voor de conservatieve waarden, gezin, anti-abortus e.d.m. U kunt niet ontkennen dat dit bij een groot deel van de kiezers, militanten en zelfs kopstukken nu niet meteen doorslaggevend is.
En? Ik stel vast dat de partij duidelijk standpunten heeft over deze morele kwesties. Of een ander zich daar nu in herkent of niet, is niet mijn zaak. Wat mij betreft, laat ik mijn stemgedrag in de eerste plaats leiden door dit moreel aspect.
Oud 12 november 2004, 11:02   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De houding i.v.m. euthanasie was binnen de partij hoogst dubbelzinnig.
En wat was die dubbelzinnigheid dan wel? Dat bepaalde politici een ietwat andere nuance aanbrengen? Ja, dat klopt. Maar dat tast op geen enkele wijze het partijstandpunt aan. Een groot verschil met de CD&V waar bepaalde politici tegen euthanasie waren, terwijl de partijlijn vond dat euthanasie in een aantal gevallen weldegelijk kon. Bij het Vlaams Blok was er nooit een dergelijke tweeslachtigheid.
Oud 12 november 2004, 11:04   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De houding t.o.v. het huwelijk, waar zij zo voor schermen, is soms wel heel merkwaardig. Ik wil hier niemand persoonlijk beschuldigen, maar iedereen die de partij wat kent, moet toegeven dat echtelijke trouw nu niet meteen door iedereen gedeeld wordt. Men moet dus ook dat standpunt relativeren. Er zijn inderdaad een aantal peilers bij de ideologie van het Blok, maar die worden niet door iedereen in de partij gedeeld. De vraag is dan wat uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, zal doorwegen en wat zij het belangrijkste zullen vinden om te realiseren. Persoonlijk durf ik daar mijn hand niet voor in het vuur steken.
En?

Moet ik de leer van de Kerk verwerpen omdat er in het verleden pausen zijn geweest die met concubines samenleefden? Moet ik mijn geloof in de echtelijke trouw maar laten varen, omdat het huwelijk van sommige mensen op de klippen loopt?

Feit is en blijft dat er niets dubbelzinnig is aan het partijstandpunt, zelfs als bepaalde mandatarissen in hun persoonlijk leven niet altijd een weerspiegeling ervan zijn.
Oud 12 november 2004, 11:23   #33
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik betoog in 2006
Omdat uw partijke weer geen kloten gaat gedaan krijgen?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 12 november 2004, 11:25   #34
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
De partijtop heeft direct na de veroordeling zelf opgeroepen tot kalmte.
Ja, was hilarisch.

Hij krijgt het hoog in zijne bol, de Vanhecke. Goed zo.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 12 november 2004, 11:26   #35
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Zie je wel! De vijanden van het Vlaams Blok maken zich zorgen om niets!
Oud 12 november 2004, 11:27   #36
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En?

Moet ik de leer van de Kerk verwerpen omdat er in het verleden pausen zijn geweest die met concubines samenleefden? Moet ik mijn geloof in de echtelijke trouw maar laten varen, omdat het huwelijk van sommige mensen op de klippen loopt?
Moeten alle vreemdelingen buiten omdat er wat rotte appels tussen zitten?

nou nou is offline  
Oud 12 november 2004, 11:35   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Moeten alle vreemdelingen buiten omdat er wat rotte appels tussen zitten?
Dat heeft het Vlaams Blok dan ook nooit gezegd. Leer misschien eerst eens lezen, luisteren en begrijpen voor u in uw onwetendheid een uitspraak doet.
Oud 12 november 2004, 11:37   #38
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
En?

Feit is en blijft dat er niets dubbelzinnig is aan het partijstandpunt, zelfs als bepaalde mandatarissen in hun persoonlijk leven niet altijd een weerspiegeling ervan zijn.
Nee, maar als een partijvoorzitter in openlijke toespraken zaken verkondigt, waar hij, gezien zijn privé-leven, beter over zou zwijgen, dan maakt men zijn eigen boodschap zeer ongeloofwaardig.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:40   #39
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Dat heeft het Vlaams Blok dan ook nooit gezegd. Leer misschien eerst eens lezen, luisteren en begrijpen voor u in uw onwetendheid een uitspraak doet.
Oorspronkelijk zei het Vlaams Blok wel dat de overgrote meerderheid van de niet-Europese vreemdelingen weg moest. Dat is een stelling zoals een ander, en sommige kopstukken lieten aan duidelijkheid niets te wensen over. Nu ziet men dat blijkbaar anders. Nu gaat het alleen maar meer om criminelen en niet-geïntegreerden, maar dat laatste is al iets wat voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Hagal is offline  
Oud 12 november 2004, 11:42   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar als een partijvoorzitter in openlijke toespraken zaken verkondigt, waar hij, gezien zijn privé-leven, beter over zou zwijgen, dan maakt men zijn eigen boodschap zeer ongeloofwaardig.
Ik zie niet goed wat de partijvoorzitter misdaad zou hebben. Er wordt door een zekere Lucien Decoorne wel wat geruchten verspreid, maar die raken kant noch wal. Decoorne is dan een gefrustreerd voormalig VB'er...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be