Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 16:56   #21
Andrei Rublev
Banneling

Andrei Rublev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
...maar zolang Sharon het voor te zeggen heeft zal het geen millemeter verschuiven in het Midden-Oosten...
Weer een mooi propagandistisch staaltje over het overdrijven van de macht van het 'kwaad', alsof Sharon de enige is die in die regio die van totalitaire regimes vergeven is het voor het zeggen heeft.

Innige deelneming met A's dochtertje, en dat ze mag opgroeien zonder haat.
Andrei Rublev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:10   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Het is gewoonweg een goede zaak dat arrafat dood is, hij was nm een slecht mens. Het had misschien al wat eerder mogen gebeuren maarja...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:11   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Palestijnen hebben ook geen (door de VS gefinancierde) modern uitgerust leger zoals Israël, met tanks en vliegtuigen. "Terrorisme" is dus hun ENIGE middel van verzet. Tenzij jij vindt , dat ze zich de bezetting van Israël maar moeten welgevallen. 8)
Pietje, als U het begrip heeft voor het feit dat kinderen met bommen worden omgordt om andere onschuldige kinderen en burgers in de lucht te laten vliegen, dan bent U een laf beest en waarschijnlijk ook een slinkaard...

'Mensen' zoals U... zorgen voor een onleefbare wereld... Zorgen ervoor dat blokskes blokken worden en dat niets nog beheersbaar is... Maar ja, U beseft het toch niet (en ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:18   #24
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Pietje, als U het begrip heeft voor het feit dat kinderen met bommen worden omgordt om andere onschuldige kinderen en burgers in de lucht te laten vliegen, dan bent U een laf beest en waarschijnlijk ook een slinkaard...

'Mensen' zoals U... zorgen voor een onleefbare wereld... Zorgen ervoor dat blokskes blokken worden en dat niets nog beheersbaar is... Maar ja, U beseft het toch niet (en ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)...
K'weet niet wat u verstaat onder lafheid..maar euh..een man die zich opblaast voor een zaak waardoor zijn volk decenia lang vernederd wordt of een man achter zijn ultra-moderne jet een bom dropt boven steden en hiermee ook vele onschuldigen de dood injaagt en daarna op zijn gemak terug naar zijn kids & vrouwke achter zijn zetelke de horror ide 'm aangericht heeft via TV en als surplus een prachtig salaris opstrijkt...mmhh...dat vind ik toch u eerder een pismuisje hoor....8) en de 'balls' bij u duidelijk zoek zijn....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:41   #25
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
K'weet niet wat u verstaat onder lafheid..maar euh..een man die zich opblaast voor een zaak waardoor zijn volk decenia lang vernederd wordt of een man achter zijn ultra-moderne jet een bom dropt boven steden en hiermee ook vele onschuldigen de dood injaagt en daarna op zijn gemak terug naar zijn kids & vrouwke achter zijn zetelke de horror ide 'm aangericht heeft via TV en als surplus een prachtig salaris opstrijkt...mmhh...dat vind ik toch u eerder een pismuisje hoor....8) en de 'balls' bij u duidelijk zoek zijn....
Tja, uw eigen kinderen met bommen omgorden... Als men dan toch zo'n moedig volk is, waarom dit dan zelf niet doen...
Maar ja, U heeft waarschijnlijk een andere opvoeding als ik gehad (ik heb daar vandaag trouwens ook een staaltje 'mogen' van lezen)...
Oud 11 november 2004, 17:43   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(en ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)...
Dat meen je natuurlijk niet, je vind van jezelf natuurlijk dat je het middelpunt vd wereld bent.

Jij vind het waarschijnlijk ook wel niet erg dat Israëlische tanks en bulldozers volledige Palestijnse dorpen (met inwoners en al, dus OOK KINDEREN) gaan platrijden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 11 november 2004 om 17:45.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:49   #27
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, uw eigen kinderen met bommen omgorden... Als men dan toch zo'n moedig volk is, waarom dit dan zelf niet doen...
Maar ja, U heeft waarschijnlijk een andere opvoeding als ik gehad (ik heb daar vandaag trouwens ook een staaltje 'mogen' van lezen)...
Ben ik blij dat we niet van hetzelfde hout gesneden zijn....gelukkig maar...wat me vooral opvalt aan u dat men u alleen maar eenzijdig kan choqueren...ik begrijp dat u zich aangesproken voelt als het over een pruim gaat daar de relatie met uw avatar niet ver ligt , vreemd....

Laatst gewijzigd door neruda : 11 november 2004 om 17:53.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:54   #28
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat meen je natuurlijk niet, je vind van jezelf natuurlijk dat je het middelpunt vd wereld bent.

Jij vind het waarschijnlijk ook wel niet erg dat Israëlische tanks en bulldozers volledige Palestijnse dorpen (met inwoners en al, dus OOK KINDEREN) gaan platrijden.
Natuurlijk, Pietje, vind ik dat erg (ik ben geen slinkaard, weet U wel!)... maar de Joden proberen hun kinderen te beschermen in plaats van ze met bommen te omgorden en te laten ontploffen.
Moederliefde zal waarschijnlijk niet overal hetzelfde zijn... En sommige moeders zullen dan ook vulgaire bommenfabrieken zijn...
Oud 11 november 2004, 19:02   #29
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, mag ik van u aannemen dat u ook tevreden is dat uw grootouders door de geallieerden bevrijdt zijn van de Nazi's maar dat tegelijk met hun bombardementen op Vlaamse steden duizend onschuldigen de dood mee injoegen ?? De bevrijding van Europa heeft idd veel levens gekost maar de prijs hiervoor heb je 'vrijheid' in return gekregen....aanslagen zijn idd niet goed te keuren maar als geen andere middellen hebt dan dialoog dan is dit de ultieme wapen...maar zolang Sharon het voor te zeggen heeft zal het geen millemeter verschuiven in het Midden-Oosten...
De bevrijding is voortgekomen uit strijd tegen militairen. Met het plaatsen van bommen heb ik geen sympathy. ten eerste is uit godsdienstige vertuiging (zie "heilige oorlog") en ten tweede slaan ze ook toe op kinderen die niets met de hele zaak et maken hebben.
Begrijp me goed, wat de israelers vantijd uitspoken zint me ook niet, maar ik walg ervan als ze partij trekken voor de palestijnen.
Dat stoort me trouwens ook erg, als palestijnse kinderen sneuvelen dat wordt overduidelijk gezegd op het nieuws maar over de gesneuvelde Israelers wordt er niets gezegd of even in de rapte. Dat de media zo partijdig is aan de palestijnen stoort me zo dat ik bijna symphatie krijg voor de israeliers.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 19:06   #30
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zaak waarvoor die mannen vechten is uit godsdienstige overwegingen!!! Ze worden als martelaren opgenomen in hun hemel. Dat is niet moedig maar [font='Times New Roman']indoctrinatie!!!!!!![/font]
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 19:48   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

[size=3]The man[/size]

[size=3]The myth[/size]

[size=3]The legend[/size]

Oud 11 november 2004, 19:58   #32
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Geweld staken, geen laffe aanslagen (want dat rechtvaardigd het optreden van israel). ZOu Israel dan toch nog geweldadig optreden , dan zou het zonder reden zijn en dan moet EU (en US) er wel tussenkomen.

AAnslagen plegen op niet militairen is niet wat ik noem een vrijheidsdaad ...
1) niet alle palestijnen zijn bommensmijters . Enkel Hamas en Al Aqsa gaat over tot dergelijke dingen
2) Sharon is een oorlogsmisdadiger en leid nu zijn lad . De VSA en de EU hadden al moeten tussenkomen , jaren terug .
3) de VSA blijft ondanks alles altijd pro-Israel vanwegde de Joodse lobby in de VSA . Die grijpen dus nooit in . De Palestijnen hebben trouwens ook niets te bieden , geen olie , geen strategische plaatsen , niets .
4)Israel toont zijn onwil tegenover de rest vand e wereld om metd e Palestijnen samen te leven . De muur , de tergende controles , de kolonisten die land inpikken , en nu het niet zenden van ook al was het maar de laagst mogelijke diplomaat naar de uitvaart van Arafat . Israel wil geen vrede , zo simpel is het .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 20:00   #33
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[size=3]The man[/size]

[size=3]The myth[/size]

[size=3]The legend[/size]

Niveau , Antoon , echt , niveau . Bush zoekt nog adviseurs weet je ...8)

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 20:17   #34
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Uit de Boston Globe.
Arafat the monster

By Jeff Jacoby, Globe Columnist | November 11, 2004

YASSER ARAFAT died at age 75, lying in bed surrounded by familiar faces. He left this world peacefully, unlike the
thousands of victims he sent to early graves.

ADVERTISEMENT

In a better world, the PLO chief would have met his end on a gallows, hanged for mass murder much as the Nazi chiefs
were hanged at Nuremberg. In a better world, the French president would not have paid a visit to the bedside of such a
monster. In a better world, George Bush would not have said, on hearing the first reports that Arafat had died, "God bless
his soul."

God bless his soul? What a grotesque idea! Bless the soul of the man who brought modern terrorism to the world? Who
sent his agents to slaughter athletes at the Olympics, blow airliners out of the sky, bomb schools and pizzerias, machine-gun
passengers in airline terminals? Who lied, cheated, and stole without compunction? Who inculcated the vilest culture of
Jew-hatred since the Third Reich? Human beings might stoop to bless a creature so evil -- as indeed Arafat was blessed,
with money, deference, even a Nobel Prize -- but God, I am quite sure, will damn him for eternity.

Arafat always inspired flights of nonsense from Western journalists, and his last two weeks were no exception.

Derek Brown wrote in The Guardian that Arafat's "undisputed courage as a guerrilla leader" was exceeded only "by his
extraordinary courage" as a peace negotiator. But it is an odd kind of courage that expresses itself in shooting unarmed
victims -- or in signing peace accords and then flagrantly violating their terms.

Another commentator, columnist Gwynne Dyer, asked, "So what did Arafat do right?" The answer: He drew worldwide
attention to the Palestinian cause, "for the most part by successful acts of terror." In other words, butchering innocent human
beings was "right," since it served an ulterior political motive. No doubt that thought brings daily comfort to all those who
were forced to bury a child, parent, or spouse because of Arafat's "successful" terrorism.

Some journalists couldn't wait for Arafat's actual death to begin weeping for
him.TaketheBBC'sBarbaraPlett,whoburstintotearson the day he was airlifted out of the West Bank. "When the helicopter
carrying the frail old man rose above his ruined compound," Plett reported from Ramallah, "I started to cry." Normal people
don't weep for brutal murderers, but Plett made it clear that her empathy for Arafat -- whom she praised as "a symbol of
Palestinian unity, steadfastness, and resistance" -- was heartfelt:

"I remember well when the Israelis re-conquered the West Bank more than two years ago, how they drove their tanks and
bulldozers into Mr. Arafat's headquarters, trapping him in a few rooms, and throwing a military curtain around Ramallah. I
remember how Palestinians admired his refusal to flee under fire. They told me: `Our leader is sharing our pain, we are all
under the same siege.' And so was I." Such is the state of journalism at the BBC, whose reporters do not seem to have any
trouble reporting, dry-eyed, on the plight of Arafat's victims. (That is, when they mention them -- which Plett's teary bon
voyage to Arafat did not.)

And what about those victims? Why were they scarcely remembered in this Arafat death watch?

How is it possible to reflect on Arafat's most enduring legacy -- the rise of modern terrorism -- without recalling the legions
of men, women, and children whose lives he and his followers destroyed? If Osama bin Laden were on his deathbed,
would we neglect to mention all those he murdered on 9/11?

It would take an encyclopedia to catalog all of the evil Arafat committed. But that is no excuse for not trying to recall at
least some of it.

Perhaps his signal contribution to the practice of political terror was the introduction of warfare against children. On one
black date in May 1974, three PLO terrorists slipped from Lebanon into the northern Israeli town of Ma'alot. They
murdered two parents and a child whom they found at home, then seized a local school, taking more than 100 boys and
girls hostage and threatening to kill them unless a number of imprisoned terrorists were released. When Israeli troops
attempted a rescue, the terrorists exploded hand grenades and opened fire on the students. By the time the horror ended,
25 people were dead; 21 of them were children.

Thirty years later, no one speaks of Ma'alot anymore. The dead children have been forgotten. Everyone knows Arafat's
name, but who ever recalls the names of his victims?

So let us recall them: Ilana Turgeman. Rachel Aputa. Yocheved Mazoz. Sarah Ben-Shim'on. Yona Sabag. Yafa Cohen.
Shoshana Cohen. Michal Sitrok. Malka Amrosy. Aviva Saada. Yocheved Diyi. Yaakov Levi. Yaakov Kabla. Rina Cohen.
Ilana Ne'eman. Sarah Madar. Tamar Dahan. Sarah Soper. Lili Morad. David Madar. Yehudit Madar. The 21 dead
children of Ma'alot -- 21 of the thousands of who died at Arafat's command.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 20:22   #35
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat de palestijnen en met uitbreiding de hele islamwereld willen is nl het in zee drijven van alle joden , de joden hebben hun geboortegrond (het gebied is de bakermat van de joodse beschaving) vruchtbaargemaakt en er een democratie gevestigd ... een democratie in een islamwereld en dan nog één waar de mensen het goed hebben , dat kan uiteraard niet . De arabische wereld zal pas rusten als na constantionopel ook jerulazem volledig in hun handen is , daarom steun ik de joodse zaak. Er is daar land zat , maar het is de joodse aanwezigheid die de arabieren een doorn in het oog is ...
En kan er iemand mij anders uitleggen wat Arafat als egyptenaar in palestina ging zoeken ... buiten de joden terroriseren. Wees blij dat met Israel er nog een sprankeltje democratie overblijft in de woestijn ....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 20:53   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Uit de Boston Globe.
Arafat the monster

By Jeff Jacoby, Globe Columnist | November 11, 2004
Joodse naam. Zeer "objectief" dus 8)
Oud 11 november 2004, 20:57   #37
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Joodse naam. Zeer "objectief" dus 8)
Heb jij een probleem met joodse namen? Vermijd dan best ook al de uitvindingen van joden, vooral van joodse dokters.... dat zal je gezondheid ten goede komen!

En dat die kinderen vermoord werden ga je dus ook ontkennen? Wat jij ben toch een zielig ventje!

Laatst gewijzigd door nadine : 11 november 2004 om 21:02.
Oud 11 november 2004, 21:01   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij een probleem met joodse namen? Vermijd dan best ook al de uitvindingen van joden, vooral van joodse dokters.... dat zal je gezondheid ten goede komen!
Ik heb absoluut geen probleem met Joodse namen, en nog minder met Joodse mensen. Trouwens, niet alle Joden zijn Israeli's. 8)
Ik heb wel een probleem, met Joodse mensen die eventjes een "objectief" rapport van een Palestijn gaan schrijven. 8)
Oud 11 november 2004, 21:05   #39
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb absoluut geen probleem met Joodse namen, en nog minder met Joodse mensen. Trouwens, niet alle Joden zijn Israeli's. 8)
Ik heb wel een probleem, met Joodse mensen die eventjes een "objectief" rapport van een Palestijn gaan schrijven. 8)
Maar dat een arabier een "objectief" rapport over Israël schrijft, dan geloof je er wel alles van. In feite is je objectie een teken van antisemitisme want je vindt dat een jood niet objectief kan schrijven. Je bent dus nog erger dan ik dacht en je geeft er dan nog eens zelf het bewijs van.
Oud 11 november 2004, 21:09   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat een arabier een "objectief" rapport over Israël schrijft, dan geloof je er wel alles van.
Nee, dat zou ik evenmin geloven.8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be