![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn de postcodes van noordelijk Antwerpen waar ik dat allemaal zie gebeuren ...
![]() zoals ik al zegde, ik maak er echt geen grapjes over.
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Dat zal u wel eens meer gebeuren zeker?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever heeft weer eens iets gedaan wat velen simpelweg niet kunnen verdragen: gezegd waar het op staat en wat velen denken maar niet durven zeggen.
De heilige huisjes van de vakbonden staan op instorten, hun verdienmodel op de kap van de maatschappij is onrechtvaardig en crimineel. Ze doen enkel nog aan navelstaren en mobiliseren hun meelopers om hun voordelen veilig te stellen. Wie zich voor de kar van de vakbonden laat spannen schiet zichzelf in de voet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen. Sommige van die dingen zie of ondervind ik bijna dagelijks. De meeste maar zeer af en toe.
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 31 augustus 2017 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap het niet goed, waar sommigen het probleem zien.
Laat mij het in mijn eigen woorden uitleggen: een werkloosheidsvergoeding die eeuwigdurend is, waardoor generatie-werklozen zich gaan vormen omdat er quasi geen motivering meer is om te gaan werken, dat is onvoorstelbaar sociaal. Dat is zo sociaal dat het anti-sociaal is. Een sociaal systeem dat gebaseerd is op een financiering die arbeid kapot belast, dat is volgens mij onvoorstelbaar sociaal. In die andere draad zie je een postbode van ongeveer 50 jaar, die netto ongeveer 1600 euro per maand verdient, maar wel ongeveer 700 euro belastingen betaalt, dat is onvoorstelbaar sociaal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een N-VA basher aan het woord die wil laten uitschijnen dat N-VA voor de afbraak van ons sociaal systeem is omdat het anti-sociaal zou wezen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Oversociaal wordt idd anti-sociaal voor zij die er kapot voor belast worden. Toch simpel he.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij iemand die kapot belast wordt of geniet van ons sociaal systeem ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat loopt er tegenwoordig nog rond in Antwerpen?? En geen geld meer dat lijkt mij twijfelachtig want overal zijn er werken of is men in de grond aan het graven. Ik dacht laatst nog: naar wat zoeken ze feitelijk ... geld? ![]() p.s. Zoals ik al eerder wist te schrijven: Elke Antwerpenaar die er het geld voor heeft is uit Antwerpen weg en hij zal met vreemdelingen en marginalen en bootvluchtelingen blijven zitten. hopelijk zien ze dat 'probleem' nog bijtijds in maar ik denk dat het kalf al verzopen is.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 september 2017 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Is niet relevant...maar ik denk niet dat een profiteur zoiets zal schrijven.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt niet zomaar "herverdelen" met de rest van de wereld! Je kunt het wel op die manier naar de bliksem helpen waar het nog niet naar de bliksem was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goede wet opbouwen om te bepalen wie recht heeft op wat, kan al veel verhelpen. Als ik zie dat de huidige regering de wet moest aanpassen zodat een nieuwkomer niet onmiddellijk pensioen zou kunnen trekken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de Wever heeft wel gelijk, je hebt hier werkloosheid, OCMW,inkomensgarantie ouderen, verhoogde kinderbijslag, extra tegemoetkomingen bij laag inkomen via de mutualiteit, studiebeurzen, ga eens kijken in bijvoorbeeld Nederland, daar is de situatie wel anders. Vakbonden moedigen stakingen aan voor bepaalde groepen personeel, zoals de lijn of spoorwegen, die grote invloed hebben op de economie en mensen die van dat vervoer afhankelijk zijn voor hun werk, denk dat de Wever eerder dit bedoelde. De Wever heeft ook gelijk dat ondanks de grote sociale voorzieningen toch veel armoede is in de stad, sommige uitkeringen zijn te laag om jaren in te blijven zitten en de gevolgen daarvan zie je in grote steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de problemen is ook dat sommige mensen met sociale uitkeringen, bevoordeeld zijn ten opzicht van andere.
Dat komt onder meer omdat de toegekende voordelen versnipperd zijn over zoveel zaken. Het simpelste voorbeeld is de solidariteit die we hebben voor mensen met kinderlast. Rechtstreeks en overduidelijk is de kinderbijslag. Bijkomend daarop is er de belastingsvermindering. En die is niet min. Maar weinig nuttig voor mensen die geen belastingen betalen. Sommige gehandicapten krijgen redelijk grote voordelen voor hun auto. Geen btw en geen taks. Gebaseerd op het gegeven dat zij een auto onmogelijk kunnen missen om zich in het dagelijks leven te beredderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |