![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is Vlaanderen 'Dutch-speaking' of 'Flamish-speaking? | |||
Vlaanderen is 'the northern dutch-speaking part of Belgium' |
![]() ![]() ![]() |
27 | 75,00% |
Vlaanderen is 'the northern flamish-speaking part of Belgium' |
![]() ![]() ![]() |
9 | 25,00% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij cafe checkpoint in terneuzen zal je wellicht cannabis in het gents, brussels of wat dan ook mogen bestellen. En voor de friezen kan je best limburgers sturen. Nederlands-vlaams 0-1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlamingen die hun eigen standaardtaal Vlaams noemen, zijn oenen.
Simple comme bonjour.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groothertofdom Brabant? Leeft Piano dan nog in het verleden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk spreken we hier AN (vroeger zelfs Algemeen Beschaaf Nederlands)
Dat de dialecten streek per streek verschillen weet mijn kat ook. Al degenen die nu gaan beweren dat ze zogezegd Vlaams spreken, vinden die dan ook dat ze in Utrecht géén Nederlands praten? En nee, in Groot-Brittanië weten ze gewoonlijk niet dat we hier dezelfde taal spreken als de Nederlanders. Misschien een tip voor degenen die twijfelen: Wie versta je het beste? Beatrix of Paola?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Duidelijk een fout van de BBC. Of het een zeer ernstige fout is, daar kan je over discussiëren, maar het is een fout.
Heeft er al iemand een rechtzetting naar de BBC gestuurd?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() @groentje
Je kan de BBC duidelijk niets verwijten als we 't zelf nog niet eens zijn in deze... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 november 2004 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Britten weten perfect wat Vlaanderen is. Ze hebben daar een sterke hang naar het verleden, en de Poppy fields of Flanders zijn maar al te zeer bekend.
De Britten die de graven van hun overgrootvader komen onderhouden zijn er nog hoor.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Flanders kennen ze wel maar Flemish niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen wel, anderen noemen het Dutch, of zelfs German. Maar geen enkele Brit met een normaal IQ en normale achtergrond maakt de fout door te zeggen dat er Frans gesproken word in Flanders.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommigen spreken zelfs van 'double dutch'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Hahaha, tja het is toch algemeen bekend dat de Engelsen niks weten van Continentaal Europa. Voor hen is alles over het Kanaal nog 'barbaars' en zijn we over het algemeen alleen erg interessant als het gaat om gelden uit de EU-pot voor hun industrie...
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() -----
Citaat:
Onze liefdesaffaire met Engeland is niet helemaal hopeloos, maar ze maken het ons toch behoorlijk moeilijk, niettegenstaande wij wél hard proberen hun taaltje te broebelen en zij niks willen bijleren op ons gebied. |
|
![]() |
![]() |