Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 05:26   #21
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Federalisme is geen landverraad, echt niet.
Het separatisme des te meer.
Al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 06:55   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Van dat forum moeten de blubbers niet te veel schrik hebben.
Sinds paars aan de macht is , is er een geleidelijke uitholling van regionale bevoegdheden gekomen.
Maar als de paarsen hun liedje zullen hebben uitgezongen, zijn we weer op weg voor een rondje splitsen.
Oud 15 november 2004, 08:56   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
En wederom gaat de BUB voorbij aan het feit dat - aan Vlaamse kant althans - de geregionaliseerde materies er stuk voor stuk op vooruit zijn gegaan.
Landbouw?? Buitenlandse Handel??????
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 10:27   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Tuurlijk , ongeborenen hebben iets in te brengen via de volksvertegenwoordigers die ze verkiezen . Ik weet niet waartoe jij ongeboren , of zelfs mensen die nog niet verwekt zijn tot in staat acht ...

En als je refereert naar de toekomst ; dat doet nauwelijks ter zake daar we bezig zijn of zij nu iets te zeggen zouden hebben mocht je nu een Vlaamse republiek uitroepen .
Hierop een zelfde soort antwoord. Werd mijn mening gevraagd - dus ik was samen met de anderen op dit forum nog ongeboren - bij de totstandkoming van België? Neen!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 11:17   #25
pagus flandriae
Vreemdeling

Standaard

gezien het vandaag de dag van de dynastie is (en ik dus waarempel verlof heb) , besloot ik dienaangaande een kijkje te nemen op de site van de BUB, twee citaten:

"Wij zien geen reden om nu of morgen iets aan de koninklijke functie te wijzigen."

"De B.U.B. kiest voor directe democratie. De burger dient meer dan vandaag de kans te hebben om deel te nemen aan de politiek." (ziedaar een reden)
Oud 15 november 2004, 16:46   #26
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
INDIEN U HET MET ONS EENS BENT, LAAT HET ONS DAN WETEN!
De jongeren van B Plus
Het is toch vreemd dat een 'volksbeweging' die de 'overgrote meerderheid' meent te vertegenwoordigen, steeds zo naar steun moet zitten bedelen... Wat moeten de mensen laten weten? Dat ze deel uitmaken van een massale volksbeweging, dat ze mee opstromen in een niet-te-stuiten beweging naar het unitarisme? Dat weten ze toch al, en jullie al helemaal?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 16:48   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Het is toch vreemd dat een 'volksbeweging' die de 'overgrote meerderheid' meent te vertegenwoordigen, steeds zo naar steun moet zitten bedelen... Wat moeten de mensen laten weten? Dat ze deel uitmaken van een massale volksbeweging, dat ze mee opstromen in een niet-te-stuiten beweging naar het unitarisme? Dat weten ze toch al, en jullie al helemaal?
Dit is een pamflet uit de begindagen van BPlus. Ondertussen krijgt BPlus elke maand zo'n 100 lidmaatschapsaanvragen binnen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 19:50   #28
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat een belachelijke vraag. Was u er dan bij misschien?

De revolutie was een volksopstand tegen de Hollandse bezetter. Voor revoluties houd je geen opiniepeilingen. Die doen zich gewoon voor. En als ze gesteund worden door de bevolking dan lukken ze, anders niet.
BUB-geschiedenis gegeven Lorre-de woef-van zakkenvuller kolderburg zeker.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 19:58   #29
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Hierop een zelfde soort antwoord. Werd mijn mening gevraagd - dus ik was samen met de anderen op dit forum nog ongeboren - bij de totstandkoming van België? Neen!
Zijde gij dan al zo oud ???

Nee serieus , als over zulke dingen altijd zij die er later moeten in leven hun mening gevraagd moet worden , wat niet gaat want ze zijn nog niet geboren/verwekt , dan moet je alle staten afschaffen en iedere vorm van evolutie van de maatschappij stoppen . Dus ook de ontbinding van België , de uitroeping van een Vlaamse republiek of wat dan ook . Ik wte niet waarom jullie dara zo willen over melken maar het is een totaal absurde discussie die simpelweg inhoud dat je , als iedereen altijd in de toekomst dit soort dingen zou stellen , enkel stagnatie zou hebben en dat is nu net wat niemand wil . Er moet dus een keuze gemaakt worden . En die is bij mijn weten evolutie in plaats van stagnatie . Jullie gemekker over 'wij werden niet gevraagd of België mocht bestaan' is dus totaal overbodig .

Ter zijde nog even opmerken dat er nooit aan iemand gevraagd is of Vlaanderen , in welke vorm dan ook (taalgebied , graafschap , gewest , ...etc) mocht bestaan .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 21:34   #30
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zijde gij dan al zo oud ???

Nee serieus , als over zulke dingen altijd zij die er later moeten in leven hun mening gevraagd moet worden , wat niet gaat want ze zijn nog niet geboren/verwekt , dan moet je alle staten afschaffen en iedere vorm van evolutie van de maatschappij stoppen . Dus ook de ontbinding van België , de uitroeping van een Vlaamse republiek of wat dan ook . Ik wte niet waarom jullie dara zo willen over melken maar het is een totaal absurde discussie die simpelweg inhoud dat je , als iedereen altijd in de toekomst dit soort dingen zou stellen , enkel stagnatie zou hebben en dat is nu net wat niemand wil . Er moet dus een keuze gemaakt worden . En die is bij mijn weten evolutie in plaats van stagnatie . Jullie gemekker over 'wij werden niet gevraagd of België mocht bestaan' is dus totaal overbodig .

Ter zijde nog even opmerken dat er nooit aan iemand gevraagd is of Vlaanderen , in welke vorm dan ook (taalgebied , graafschap , gewest , ...etc) mocht bestaan .
Even u citeren:

Citaat:
Worden de nog niet geboren 'Belgen' of 'Vlamingen' gevraagd of ze de afbouw willen van België ? Nee
En daarop mijn repliek dat de toen nog ongeboren Vlamingen/Nederlanders/Belgen/... ook niet heeft gevraagd of men akkoord ging met de oprichting van België.

.

Oud 15 november 2004, 23:39   #31
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Een oproep om hen iets te "laten weten", maar geen mailadres of webstek erbij? Sterk, jongens...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 13:14   #32
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke vraag. Was u er dan bij misschien?

De revolutie was een volksopstand tegen de Hollandse bezetter. Voor revoluties houd je geen opiniepeilingen. Die doen zich gewoon voor. En als ze gesteund worden door de bevolking dan lukken ze, anders niet.
Een mooie volksopstand was dat op 25 augustus 1830, een bende verraders en frans krapuul.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 17:19   #33
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke vraag.
Het antwoord is dus neen.

Citaat:
Zo zo, dus de Praagse Lente was tegen de wil van de bevolking in?

Eentje om in te kaderen!
Oud 16 november 2004, 20:03   #34
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Even u citeren:

En daarop mijn repliek dat de toen nog ongeboren Vlamingen/Nederlanders/Belgen/... ook niet heeft gevraagd of men akkoord ging met de oprichting van België.

.
Et Alors ? of beter ; Ja én ?

Dat moet dus volgens jullie weg omdat niemand om de oprichting van België gevraagd heeft . Maar in de plaats wil je wel een gewest waar de toekomstige generaties ook niet om vragen of gevraagd hebben of gaan vragen .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 22:03   #35
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Een mooie volksopstand was dat op 25 augustus 1830, een bende verraders en frans krapuul.
Dit is gewoon de historische waarheid. België is een feite een revanche van Frankrijk voor de nederlaag in Waterlo. Dank zij de Engelsen werd het geen volledig succes en zitten wij vandaag opgescheept met een in wezen franskiljonse staat.
Oud 17 november 2004, 00:31   #36
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Et Alors ? of beter ; Ja én ?

Dat moet dus volgens jullie weg omdat niemand om de oprichting van België gevraagd heeft . Maar in de plaats wil je wel een gewest waar de toekomstige generaties ook niet om vragen of gevraagd hebben of gaan vragen .
U snapt het niet denk ik. U maakt een onozele redenering over dat de ongeboren Vlamingen/... niet kunnen meebeslissen of ze al dan niet een onafhankelijk Vlaanderen willen, waarop ik replikeer dat ik in 1830 - op dat moment nog ongeboren - ook geen inspraak in de oprichting van België had.

Oud 17 november 2004, 09:11   #37
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Het antwoord is dus neen.

Zo zo, dus de Praagse Lente was tegen de wil van de bevolking in?

Eentje om in te kaderen!
Geen reactie... Begrijpelijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be