![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Die stations zijn vaak populaire leasewagens, omdat je zo een grotere wagen kunt krijgen voor de lagere leasebudgetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() ook als je privé gaat kijken en vergelijkt passat met superb (vaak nog in dezelfde toonzaal of tscheelt ni veel) is de rekening snel gemaakt hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de showrooms zijn apart. Niet zolang geleden zat VW Audi en Porsche onder een dak. (toen Skoda en Seat nog niet bij VW Gp waren) De mecaniciens hadden enkel een ander kleurtje van overall. De eenheidsprijzen waren natuurlijk verschillend naargelang het kleurtje. Skoda wordt in een niet-€ land geproduceerd, dat scheelt ook wat. Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt natuurlijk van de plaats af, garages moeten onder een dak liggen of in dezelfde buurt. Ik heb ff ggl op Duitse gemiddelde werkuurprijzen naargelang model in ca. hetzelfde segment, bron ADAC : Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 maart 2018 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Bij volvo is een klein onderhoud 360 euro.
Bij skoda 140 euro. Die skoda rijdt even goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn dikke senior ingenieurstarieven. Wat zijn dat voor mecaniciens ? Zitten die met een doctoraat aan mijn wagen te knutselen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de oude BMW heb ik al jarenlang een zelfstandige two-men garage in Limburg, zonder ander personeel. Bij bijzondere gevallen rij ik naar Aachen, desnoods nog verder in D... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik zie bijna overal de de mecaniciens steeds jonger worden, waarschijnlijk combinatie van werken en leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft kosten van gewoon onderhoud: ik denk er sterk aan om mijn volgende auto via een private lease te nemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zouden automecaniekers van 21 jaar bij BMW 150 euro het uur moeten kosten. Om wat olie te verversen en het computerke uit te lezen.... Mensen worden afgezet en ze staan erbij en ze keken er naar. Ik ga naar Jef die 20 jaar in de VW garage heeft gewerkt en nu voor 45 euro het uur onderhouden doet na zijn uren. Inclusief olie en filters doet die het voor nog geen 100 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik praat het niet goed, het is gewoon een businessmodel nodig om te kunnen overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot deel winst wordt zeker gemaakt door het aantal (blik)ongevallen.
Herstellingen, originele wisselstukken... die beschermd zijn, voor elk deel gaat tot 40% naar de constructeur: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 09:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus de ingenieurs van BMW hebben er alle baat bij dat ze hun wagens wat slijtagegevoeliger maken en zacht pisbakkenstaal gebruiken op sommige plekken ipv gehard staal of inox. Ik sta er vaak van te kijken dat zelfs in dure wagens men echt rommelmaterialen gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik had bijna een volvo gekocht, maar ben afgehaakt op de dure onderhoudskosten. Dat heb ik de verkoper ook gesteld toen ik zijn bestelbon ongetekend achterliet.
360 euro voor een klein onderhoud en meer dan 500 voor een groot...ga weg man. Olie verversen en wat filterkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl de verkopers eigenlijk het imago van het merk op het gebied van diensten na verkoop moet hoog houden. Een klant haakt eerder af omwille van een slechte, dure service dan om de beoordeling van zijn wagen. Daarom zie je ook meer en meer grote garage toestanden ontstaan die zelfs meerdere merken onder hun dak hebben. |
|
![]() |
![]() |