![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens die oude maseratis waren goed voor het oud ijzer.
Altijd kapot.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dan dat je met een auto rijdt die misschien 30-40 pk levert. En als je 100 pk hebt dan wil je die ook kunnen gebruiken uiteraard ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Skoda wilde hun eigen auto's niet overnemen.
Vw ook niet. Feitelijk niemand. Enkel nog de ijzer handelaar. Maar ik mocht hem nog wat geld bovenop geven.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Skoda's zijn redelijk goede en zeker duurzame wagens, dit heeft een ervaren ingenieur van BMW verteld, allez heeft die toch aan mijn vrouw verteld.
En de ADAC pannenstatistieken bevestigen dit, hier bvb de middenklasse. Kijk bij de oudste wagens 8-9 jaar oud in 2015, lijst is alfabetisch: ![]() Enkel de Mercedes SLK is beter maar die haalt maar gemiddeld 11.000 km/jaar, valt eigenlijk uit de rol, want de meeste modellen daar halen ca. 20.000 km/jaar. Het gaat dus meestal over wagens waar eerste inschrijving 2006 (EZ 2006) 180.000-200.000 km hebben (Skoda Octavia 189.000 km) QED natte-duim mambo. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2018 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och er hebben ook nog ingenieurs naast mijn Skoda gestaan en ze staken ook hun lof niet weg.
Maar ja ....ze waren nog maar nieuw en het chassis was al gescheurd. De ruitenwisser waren piepedada bij de eerste regenbui. De spiegels vielen uit de deur. De boite was achter 6 weken naar de molen. De uitlaat verstopte binnen enkele maanden. De klepstoters vlogen uit de motor. En dan was het genoeg . Naar het oud ijzer. Beter die ingenieurs ook op het stort leggen. Zo gezever.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar goed dat deze draad over het verbruik van toekomstige wagens gaat.
![]() (want mambo heeft helemaal geen bronnen, ik wel. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2018 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn we ver gekomen. Ik had misschien een persconferentie moeten geven.
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen objectieve bron.
![]() Hopelijk vergelijk je "uw garage" niet met ADAC... Citaat:
Citaat:
En zijn die representatief voor alle merken en modellen -tot 10 jaar oud- die voldoende kms per jaar afleggen? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2018 om 16:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze verbruikt 0 liter/100 km, is zelfs een Skoda.
![]() ![]() https://de.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Vision_E Een SUV-coupé... wat ze toch allemaal bedenken... Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2018 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw rijdt met haar diesel van 2 jaar aan gemiddeld 4,5 liter/100 km. Dus met een iets zuinigere en betere diesel (salariswagen) zal ze wel in de richting van het gevraagd cijfer komen. THEORETISCH dan toch want een salariswagen is standaard tankkaart en dan is het tanken zonder naar de prijs te moeten zien. En wordt er al wat meer in de weekends rond gereden en wordt de gas al wat meer richting vloer geduwd. Tot zover het hoofdstuk wetten uitvinden en het verschil tussen theorie en praktijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeving en uitdovende subisidering op stekkerhybrides gaat dat wel regelen, toch als je bij de les blijft. Binnen enkele jaren wordt enkel de zéro CO2-wagen nog gestimuleerd en dat is puur electrisch. Stekkerhybrides vallen dan allemaal uit de boot, in NL was dat al in 2017 feit. In Belziek zijn het zoals meestal watjes: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2018 om 14:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() En zo is het weeral mooi aangetoond dat de politiek zich geen bal van hun economie en hun burgers aantrekt en maar aan moddert. NL is daar een mooi voorbeeld van. Welke Nederlander wil in dat land nog blijven wonen? Wij roepen en tieren hier dat België een apenland is. Wat moeten ze dan in NL doen?
Ze duwen hun economie in de put. Dat is mijn visie en ik ben daar van overtuigd. Maar laat ze maar doen en we zullen wel zien wat het gaat geven. Ik zoek rustig verder naar een oldtimer en ik zal daar wel dagelijks mee gaan rijden. En mijn vrouw gaat haar salariswagen hebben. Dus voor mijn part zeggen ze dat ze nieuwe wagens die 0,1 liter/100 km gaan verbieden. We gaan binnen enkele jaren terug 100 jaar in de tijd gekatapulteerd worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Nederland heeft na Noorwegen en Zweden de meeste electrische wagens) Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2018 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() De mens die ik ken met een BMW hybride laadt iedere dag op (ding hangt thuis altijd aan de stekker) en doet al zijn korte stukken electrisch.
Hij bespaart zo gigantisch veel aan brandstofkosten (de zonnepanelen doen de rest, met gemak). Je gaat verbaasd zijn hoeveel trips je maakt < 30km. Winkelen, kinderen halen, brengen, pendelen naar het werk, enz..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ik dat nog beter weet? Ik slaap met open venster en hoor de wagen nooit vertrekken, enkele jaren geleden was dat wel heel anders... Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2018 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Ik lig daar niet van wakker. Cijfers maken van een apenland nog geen paradijs.
Mijn zoon zei pas nog dat ik meer moest profiteren en mij minder van alle randzaken moest aantrekken. En ik moet hem gelijk geven. Teveel op het internet hangen is niet goed. Teveel gemekker en vooral teveel verkeerde of beter gezegd andere meningen en visies. Soit de zon schijnt en de volgende dagen wordt alleen maar beter. Mijn dagtaak is het terras afspuiten en de tuinmeubels proper maken. En zien dat de BBQ klaar staat. En met een glas wijn op het terras denk ik dan laat de volgende generatie zich maar dood werken en hun eigen toekomst verknallen. Ik ga de volgende dagen genieten en mijn zomerplanning thuis al wat opmaken ![]() Een Mercedes 500SL spookt wel meer en meer door mijn hoofd. Die verbruikt alleen iets meer dan 3,5 liter/100 km. Maar de spotgoedkope jaarlijkse belasting van 35 euro compenseert dat wel. Toch wat meer naar oldtimer cabrio's gaan rond kijken. Er zullen nog wel mooie merken zijn die vandaag betaalbaar zijn geworden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De audi garage hier geeft A3 e-trons als vervangwagen met zo goed als lege tank.
Enkel opgeladen. Mensen kunnen sochtends hun audi afzetten, krijgen de e-tron als vervangwagen, en brengen die na het werk terug. Louter electrisch gereden. Spaart de garage een aardige duit. |
![]() |
![]() |