Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2018, 09:27   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ging over identiteitsbesef en afzondering. Niet over bepaalde baldadigheden.

En dan gaat de vergelijking zeker op.
Dat identiteitsbesef en afzondering is het resultaat van vele eeuwen discriminatie, onderdrukking, door religieuze en wereldlijke autoriteiten opgelegd verblijf in getto's, gedwongen bekeringen, brandstapels, verbanningen, pogroms enz. enz.

Het identiteitsbesef van de Turken daarentegen is het resultaat van het door het Turkse regime zorgvuldig gekoesterd ultra-nationalistisch streven naar versterking van macht en invloed in het Midden-Oosten zowel als in Europa.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:33   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Is het gepast dat een rechter in een vonnis ironie gebruikt ?
Ik denk dat als een beklaagde dat zou proberen.hij nog een straf bijkrijgt
Ik hou wel wan humor en ironie en satire. Maar of dat hier geslaagd is betwijfel ik.
Als je het vonnis leest zal je weinig ironie terugvinden. Op de zitting wel, en dat is hetgeen in de media is gekomen.

Zo'n kerel als Thuleander gaat echter het vonnis niet lezen. Die gaat liever af op het getetter rond die rechtszaak.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 11:35   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over identiteitsbesef en afzondering. Niet over bepaalde baldadigheden.

En dan gaat de vergelijking zeker op.
Tuurlijk, het onderwerp is niet" trouwstoeten en overlast" maar identiteitsbesef en afzondering"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 16:01   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat identiteitsbesef en afzondering is het resultaat van vele eeuwen discriminatie, onderdrukking, door religieuze en wereldlijke autoriteiten opgelegd verblijf in getto's, gedwongen bekeringen, brandstapels, verbanningen, pogroms enz. enz.

Het identiteitsbesef van de Turken daarentegen is het resultaat van het door het Turkse regime zorgvuldig gekoesterd ultra-nationalistisch streven naar versterking van macht en invloed in het Midden-Oosten zowel als in Europa.
Wat de oorzaak ook is, het feit blijft dat er een afzonderlijk identiteitsbesef bestaat. Ook nadat ze hier al enkele generaties wonen.

Juist dat afzonderlijk identiteitsbesef werd hier negatief beschouwd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 12:56   #25
Red beret
Partijlid

Standaard

En de zes generaties Italianen mogen Italiaan blijven. Als Italië wint dan mogen ze de straten plat leggen. Idem voor de Spanjaarden. Maar als het de Turken zijn oooweee. Dan zijn we niet geïntegreerd en zijn we teveel Turk. Maar Italianen Spanjaarden durven jullie niets te zeggen. En wat met de walen die zich niet willen aanpassen in vlaanderen. Als Frankrijk tegen Nederland moest spelen, voor welke land moeten de walen dan zijn. Gaan jullie de walen ook aanvallen als ze voor Frankrijk kozen i.p.v. Nederland. En wat met de polen van de vijfde generatie in vlaanderen , hun kinderen praten ook vloeiend Pools ook al heten ze Arthur of Sam. Dat mag dan wel. Als iemand een verkeers overtreding begaat pak je die toch aan. Ik sta al te wachten met mijn smartphone om verkeers overtreders te pakken mocht belgie winnen. Moeten we dan zo verder???
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 12:59   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
En de zes generaties Italianen mogen Italiaan blijven. Als Italië wint dan mogen ze de straten plat leggen. Idem voor de Spanjaarden. Maar als het de Turken zijn oooweee. Dan zijn we niet geïntegreerd en zijn we teveel Turk. Maar Italianen Spanjaarden durven jullie niets te zeggen. En wat met de walen die zich niet willen aanpassen in vlaanderen. Als Frankrijk tegen Nederland moest spelen, voor welke land moeten de walen dan zijn. Gaan jullie de walen ook aanvallen als ze voor Frankrijk kozen i.p.v. Nederland. En wat met de polen van de vijfde generatie in vlaanderen , hun kinderen praten ook vloeiend Pools ook al heten ze Arthur of Sam. Dat mag dan wel. Als iemand een verkeers overtreding begaat pak je die toch aan. Ik sta al te wachten met mijn smartphone om verkeers overtreders te pakken mocht belgie winnen. Moeten we dan zo verder???
ik heb hier anders nog niet veel Italiaanse of Spaanse trouwstoeten gezien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 13:21   #27
Red beret
Partijlid

Standaard

Ik nochtans wel,Zelfs heel veel. Zelfs heb je geen Italiaans trouwstoet gezien je hebt ze zeker en vast gezien als ze een voetbal wedstrijd winnen. Is toch erg he die zijn langer hier als de turken maar blijven hun cultuur behouden. Net zoals de Grieken die hier Griekse restaurants hebben i.p.v. een echte Vlaamse frituur kot. Die Grieken moeten zich schamen na zoveel jaren nog altijd niet aangepast. Ze hebben zelfs andere kerken. Ik kan het niet geloven alsof ze hun Griekse gewoonten in vlaanderen willen opdringen!!!!

Laatst gewijzigd door Red beret : 1 juni 2018 om 13:22.
Oud 1 juni 2018, 13:27   #28
Red beret
Partijlid

Standaard

Trouwens als de koningshuis een trouw heeft krijgen die toch ook politiebegeleiding waarom niet voor de belasting betalende burger.
Oud 1 juni 2018, 13:30   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nochtans wel,Zelfs heel veel. Zelfs heb je geen Italiaans trouwstoet gezien je hebt ze zeker en vast gezien als ze een voetbal wedstrijd winnen. Is toch erg he die zijn langer hier als de turken maar blijven hun cultuur behouden. Net zoals de Grieken die hier Griekse restaurants hebben i.p.v. een echte Vlaamse frituur kot. Die Grieken moeten zich schamen na zoveel jaren nog altijd niet aangepast. Ze hebben zelfs andere kerken. Ik kan het niet geloven alsof ze hun Griekse gewoonten in vlaanderen willen opdringen!!!!

een restaurant bewijst zijn nut, zo'n trouwstoet zorgt alleen maar voor overlast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 13:37   #30
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb evenmin ooit al een Spaanse of Italiaanse trouwstoet gezien. Of misschien heb ik die al gezien, maar herinner ik het me niet omdat die niet opvielen ...
De klachten in deze draad gaan over Turkse trouwstoeten. Ik heb hier nog geen klachten gelezen over Turkse restaurants.
Oud 1 juni 2018, 13:38   #31
Red beret
Partijlid

Standaard

Door onder andere de centen die de Vlamingen daar opmaken terug in Griekenland te investeren door daar een vakantiehuis te kopen i.p.v. in Knokke of Nieuwpoort. Door bewust of onbewust de Vlaamse bevolking die daar gaan eten hun Vlaamse keuken te laten vergeten. En hierdoor de Vlamingen met de tijd hun eet cultuur ziet vergrieksen en op termijn voor veel Vlamingen hun Vlaamse keuken slechts een herinnering wordt!!!!

Laatst gewijzigd door Red beret : 1 juni 2018 om 13:39.
Oud 1 juni 2018, 13:39   #32
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trouwens als de koningshuis een trouw heeft krijgen die toch ook politiebegeleiding waarom niet voor de belasting betalende burger.
Tja, de koning krijgt ook een dotatie. Ik betaal belastingen en zou dat ook wel willen, maar of mijn wens erg realistisch is durf ik betwijfelen.
Oud 1 juni 2018, 13:41   #33
Red beret
Partijlid

Standaard

Als jullie nooit een Italiaanse , Spaanse , Griekse trouwfeest met veel kabaal om straat hebben gezien scheelt er toch iets met jullie. Trouwens ik vind die trouwfeesten ook tof. Maar in heb er al heel veel gezien. Bijvoorbeeld schapen slachten tijdens Pasen. Mijn Italiaanse buurman deed dat altijd!!!

Laatst gewijzigd door Red beret : 1 juni 2018 om 13:45.
Oud 1 juni 2018, 13:44   #34
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Tja, de koning krijgt ook een dotatie. Ik betaal belastingen en zou dat ook wel willen, maar of mijn wens erg realistisch is durf ik betwijfelen.
Awel dan moeten we maar op straat en eisen dat we politie begeleiding krijgen zoals de koning bij trouwstoeten.want wij betalen belastingen. Elke levende mens in belgie gelijk voor de wet he!!!
Oud 1 juni 2018, 15:27   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen, Berchem: tien generaties en nog steeds in de eerste plaats... Jood.
Alleen hebben we daar geen last van. Chinezen zijn ook nog altijd Chinezen en dat die rijst eten daar heeft niemand last van.

Als die Turken zoals een bende uitgelaten zotten claxonnerend willen rondrijden moeten ze dat maar in Turkije gaan doen, hier is dat verboden.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 juni 2018 om 15:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 16:43   #36
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alleen hebben we daar geen last van. Chinezen zijn ook nog altijd Chinezen en dat die rijst eten daar heeft niemand last van.

Als die Turken zoals een bende uitgelaten zotten claxonnerend willen rondrijden moeten ze dat maar in Turkije gaan doen, hier is dat verboden.
Mocht belgie winnen in de wk dan zal ik zeker en vast de politie bellen mochten er claxonnerende bende zotten zijn. Kwestie van geluid overlast en verkeersveiligheid. In welke eeuw leven wij. Kan toch niet dat er in het hart van Europa de centrum van de democratie en mensenrechten nog altijd na wedstrijden feesten worden gevierd!
Oud 1 juni 2018, 17:29   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door onder andere de centen die de Vlamingen daar opmaken terug in Griekenland te investeren door daar een vakantiehuis te kopen i.p.v. in Knokke of Nieuwpoort. Door bewust of onbewust de Vlaamse bevolking die daar gaan eten hun Vlaamse keuken te laten vergeten. En hierdoor de Vlamingen met de tijd hun eet cultuur ziet vergrieksen en op termijn voor veel Vlamingen hun Vlaamse keuken slechts een herinnering wordt!!!!
Behoort u tot die groep zuiveren die onze Vlaamse keuken wil zuiveren van iedere buitenlandse invloed? Wees dan consequent en haal de aardappel van het menu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 17:32   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht belgie winnen in de wk dan zal ik zeker en vast de politie bellen mochten er claxonnerende bende zotten zijn. Kwestie van geluid overlast en verkeersveiligheid. In welke eeuw leven wij. Kan toch niet dat er in het hart van Europa de centrum van de democratie en mensenrechten nog altijd na wedstrijden feesten worden gevierd!
Het ging hier niet om het louter wat toeteren dacht ik maar over het belemmeren van het verkeer en het creëren van gevaarlijke situaties op autosnelwegen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:52   #39
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ze hebben zichzelf al lang buiten onze maatschappij gezet. 4 generaties en nog steeds in de eerste plaats Turk ... bye bye!
Ik begrijp niet waarom Turken hier in dat volgens hun, kloteland, willen blijven wonen. In Turkije is het toch veel beter en ze hebben een betere leider. Wanneer start er een aktie om geld in te zamelen voor hun terugkeer naar hun roots?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 18:53   #40
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoort u tot die groep zuiveren die onze Vlaamse keuken wil zuiveren van iedere buitenlandse invloed? Wees dan consequent en haal de aardappel van het menu.
Gooi uw sigaret dan ook maar weg...…………………..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be