Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2018, 12:47   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een debiel blijft een debiel, ook al staat hij op een politieke lijst.
Beschouwt u iemand met het syndroom van Down als een "debiel"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:49   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit is het grote inclusiviteitsverhaal van groen!!!!!
Maar het kan beter, er zijn nog altijd groepen die uitgesloten zijn van een politiek mandaat zoals comapatiënten en ter verdediging van die groep, die doen nooit iets verkeerd. Maar kwade tongen beweren dan weer dat de politiek bevolkt wordt door comapatiënten want een politiek mandaat betekent zorg dragen voor de samenleving en iemand met het Downsyndroom kan nog niet eens zorg dragen voor zichzelf. Dat is waar maar als het parlement bevolkt zou worden met mensen met het Downsyndroom zou er meer gelachen worden en minder verzuurden gezichten. Dat moet ook gezegd worden.
Wat mij betreft is dit de posting van de dag !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:50   #23
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nou goed. Ik zou er zeker voor stemmen, een mongool als schepen of burgemeester, kan het nog gekker!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:53   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U mag zich alvast schamen.......
Henri, jij begrijpt toch ook wel dat groen hier op een tsjeverig-crapuleuze manier zit aan elektorale zelfbediening te doen door een gehandicapte jongen als promotie materiaal te gebruiken en zo stemmen binnen te rijven van mensen die uit medelijden een kruisje achter zijn naam plaatsen ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geloof hecht aan een positieve motivatie in die partij om dat te doen ? Dit is schaamteloze uitbuiting.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:58   #25
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Henri, jij begrijpt toch ook wel dat groen hier op een tsjeverig-crapuleuze manier zit aan elektorale zelfbediening te doen door een gehandicapte jongen als promotie materiaal te gebruiken en zo stemmen binnen te rijven van mensen die uit medelijden een kruisje achter zijn naam plaatsen ? Je gaat me toch niet vertellen dat je geloof hecht aan een positieve motivatie in die partij om dat te doen ? Dit is schaamteloze uitbuiting.
Aha, je hebt het door. Nu dat een politieker hier niet van terugdeinst is natuurlijk geen wonder. Mij lijkt het beter om af te komen met autochtone kinderen met afgerukte ledematen door hordes van moslims en dan stopt dat gehele spelletje vrij snel.
Oud 26 mei 2018, 13:36   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Nou goed. Ik zou er zeker voor stemmen, een mongool als schepen of burgemeester, kan het nog gekker!
Is die jongen daarom een "debiel"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 14:23   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan krijgen we meer groen...
Oud 26 mei 2018, 14:24   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja, mongolen genoeg in de politiek, alleen is het deze keer iemand met het Downsyndroom.
Oud 26 mei 2018, 14:37   #29
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het volksverlakkerij.
Op één HD heb ik hem ergens aan het woord gezien, en stelden ze de vragen aan een andere vertegenwoordiger van Groen of hij ook echt kans maakt om effectief te zetelen.
Het antwoord was een lachend "Tja, als iemand op een lijst staat heb je natuurlijk altijd kans dat hij verkozen raakt. In elk geval zouden wij hem bijstaan."

Als ik zoiets hoor, dan is het voor mij duidelijk dat het puur om de extra stemmen te doen is.
Als puntje bij paaltje komt zenden ze toch iemand anders, en als je zo over je kandidaat bezig hebt, bewijs je toch dat je er niet al teveel vertrouwen in hebt.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 mei 2018 om 14:38.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 14:42   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is die jongen daarom een "debiel"?
Hier kan je je informeren en een antwoord op je vraag vinden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mentale_retardatie
Oud 26 mei 2018, 15:44   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Als linkse ben ik Groen genegen (heb er vroeger nog op gestemd en ook nu denk ik het wel te doen) maar dat ze afkomen met dat debielke sorry hoor maar vind ik persoonlijk niet kunnen; i mean: die jongen heeft niet eens een gemiddelde intelligentie, dus aub Groen stop met die onzin!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 16:00   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Jongen met Downsyndroom op lijst van Groen in Brugge

Begrijpt u mij niet verkeerd beste forumleden en lezers dat ik de jongen zelf wil afbreken want dat is niet mijn bedoeling.

Ik vind het zelfs best knap wat hij doet maar ik denk dat de meningen hierover zullen verschillen.

Laten we het onder de noemer stof tot nadenken plaatsen of is het een 'slimme' zet?

p.s.

Ik vond dat een leuk liedje (geen down): white house band in de 7e dag Moniekske

Even wat meer info over het down syndroom.
Bij gemeenteraadsverkiezingen maakt de plaats niet zoveel uit.
Hij maakt dus kans verkozen te worden.
Niet om zijn politiek inzicht maar omdat ze op zo'n dutske stemmen.

Wel onmiddellijk zijn gehandicaptenvergoedingen afnemen hé, iemand die denkt dat hij politiek bekwaam is, heeft geen vergoedingen meer nodig.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 16:50   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij gemeenteraadsverkiezingen maakt de plaats niet zoveel uit.
Hij maakt dus kans verkozen te worden.
Niet om zijn politiek inzicht maar omdat ze op zo'n dutske stemmen.

Wel onmiddellijk zijn gehandicaptenvergoedingen afnemen hé, iemand die denkt dat hij politiek bekwaam is, heeft geen vergoedingen meer nodig.
Iemand met een geestelijke invaliditeit op een kieslijst zetten is een zuiver propaganda stunt.

Nee, de jongen kan nooit een politiek mandaat bekleden.

Zelfs als hij als lijsttrekker zou opkomen en meer dan 50% van de voorkeurstemmen zou binnenhalen, kan hij toch geen politiek mandaat bekleden.
Wat hij is ontoerekeningsvatbaar. Hij mag niet eens gaan stemmen bij verkiezingen.
Hij mag zijn eigen inkomsten niet beheren en over zijn eigen uitgaven beslissen.
Hij mag zijn eigen wettelijke verblijfplaats niet kiezen.
Hij mag geen handelsovereenkomsten afsluiten.
Hij staat onder voogdij, ook al heeft het de wettelijke leeftijd van meerderjarigheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:02   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is nu eenmaal steeds moeilijker bekwaam personeel,met RELEVANTE kennis te vinden om kieslijsten te vullen.....Je hebt geen leven meer,en een introverte technieker of cijferkraker moet tijdens kiescampagnes ,en erna ,allerlei dingen doen die KOMPLEET tegen zijn/haar karakter zijn,om het dan maar niet te hebben over het gegeven dat je misschien duizend keer gelijk hebt,cijfers et al,maar zelden gelijk KRIJGT ...

Zelden duikt een figuur als Mr Dehaene (notoir cijferkraker)op die dergelijke hitte kon doorstaan,stemmen kreeg ,en over problemen heen kon walsen.

Zo zie je kieslijsten steeds weer gevuld raken met steeds hetzelfde soort mensen."populaire" figuren met gesubsidieerd of staatsbetaald profiel zonder noemenswaardige boekhoudkundige of technische kennis.......

Maar kijk,zelfs deze pot raakt leeg,en nu worden kieslijsten helemaal gedegradeerd...wel ja,zelfs een basis-intellekt is niet meer vereist.
Het was al geleden van Vlaams-Blok lijsten uit eind jaren tachtig begin jaren negentig dat dergelijke "delta's" op lijsten verschenen.

groensels....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2018 om 17:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:09   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hier kan je je informeren en een antwoord op je vraag vinden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mentale_retardatie
Mensen met het down-syndroom vormen absoluut geen homogene groep voor wat de geestelijke vermogens betreft.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:11   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nu eenmaal steeds moeilijker bekwaam personeel,met RELEVANTE kennis te vinden om kieslijsten te vullen.....Je hebt geen leven meer,en een introverte technieker of cijferkraker moet tijdens kiescampagnes ,en erna ,allerlei dingen doen die KOMPLEET tegen zijn/haar karakter zijn,om het dan maar niet te hebben over het gegeven dat je misschien duizend keer gelijk hebt,cijfers et al,maar zelden gelijk KRIJGT ...

Zelden duikt een figuur als Mr Dehaene (notoir cijferkraker)op die dergelijke hitte kon doorstaan,stemmen kreeg ,en over problemen heen kon walsen.

Zo zie je kieslijsten steeds weer gevuld raken met steeds hetzelfde soort mensen."populaire" figuren met gesubsidieerd of staatsbetaald profiel zonder noemenswaardige boekhoudkundige of technische kennis.......

Maar kijk,zelfs deze pot raakt leeg,en nu worden kieslijsten helemaal gedegradeerd...wel ja,zelfs een basis-intellekt is niet meer vereist.
Het was al geleden van Vlaams-Blok lijsten uit eind jaren tachtig begin jaren negentig dat dergelijke "delta's" op lijsten verschenen.

groensels....
Het is gewoon walgelijk wat ze hier doen met die jongen, zuiver misbruik.
Langst de anderkant laten ze wel duidelijk zien hoeveel verstandelijk vermogen je moet hebben binnen sommige politieke partijen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:14   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als linkse ben ik Groen genegen (heb er vroeger nog op gestemd en ook nu denk ik het wel te doen) maar dat ze afkomen met dat debielke sorry hoor maar vind ik persoonlijk niet kunnen; i mean: die jongen heeft niet eens een gemiddelde intelligentie, dus aub Groen stop met die onzin!
Met alle respect voor de kandidaat in kwestie, maar ik ben het voor een keer eens met BemBem.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:15   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is gewoon walgelijk wat ze hier doen met die jongen, zuiver misbruik.
Langst de anderkant laten ze wel duidelijk zien hoeveel verstandelijk vermogen je moet hebben binnen sommige politieke partijen.
Ik durfde het niet luidop zeggen
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:20   #39
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mensen met het down-syndroom vormen absoluut geen homogene groep voor wat de geestelijke vermogens betreft.
maar het blijft plat politiek opportunisme
stemmen winnen vanuit de zever dat iedereen moet kunnen deelnemen aan de maatschappij en inclusie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 17:23   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo te zien wel. Affirmatief dus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be