![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nooit nooit.
Belgique zal ooit helemaal verdwijnen. Dat is wél zeker.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Mogelijk. De start is er al. Maar mogelijk eerst nog een grandioos oorlogsgebied in alle grote steden. En wat er nadien overblijft kan misschien gebruikt worden voor uw tweede 1000-jarig rijk bestuurd door voorgeprogrammeerde robots. En wat die tegenstellingen rechts-links betreffen op dit forum maakt mij totaal niks uit. Voor rechts waren mijn ouders van te slechte afkomst om mee te tellen. Ik dus ook inbegrepen. En voor links werd er vermoed dat ze te veel geld gespaard hadden door het niet te verbrassen. Nu ja, een werkman bezit nooit te veel geld. Maar voor sommigen die niks hebben natuurlijk wel. Dus zowel van rechts als links is er niet de minste empathie geweest voor dergelijk volk dat diende om gekloot te worden. Zulke mensen worden verbannen naar eiland St. Helena. Daarom kunnen die tegenstellingen rechts-links mij gestolen worden. Ik doe er niet aan mee. Trouwens, democratie is er alleen voor degenen die het kunnen kopen. De rest telt niet mee. En van echte democratische vernieuwing heb ik tot op heden weinig gemerkt. Het is nog erger dan voorheen. Het geld van mensen die sparen wordt '"potverteerd" aan de opvang van sukkelaars uit de hele wereld. Of wordt gratis opgesoupeerd om onze economie proberen te redden of om achterbaks zakken te vullen. Sauve qui peut! Maar de kleine man zal geen jacht hebben om op zee te gaan vluchten als het te warm wordt. Hij zal de confrontatie met de sprinkhanenzwermen wel moeten ondergaan. En ik probeer mijn schop op deftige wijze hier af te kuisen. Ik heb het gehad met het geblaat van al die schapen op dit forum die niet weten waar naar toe en die bewaking van honden nodig hebben om op de weg te blijven. Allen op weg naar die weiden die zullen vol gras staan. Het beloftevolle land dus. Maar ik doe daar niet meer aan mee. Het manna zal niet blijven uit de hemel vallen. En van de vurige tongen is evenmin nog iets te bespeuren. Die zijn vroeger al opgebruikt. Wat overblijft zijn surrogaat-dwergen. Het zullen dus de voorgeprogrammeerde robots moeten zijn die de wereld gaan beveiligen tot een leefbare planeet. Alhoewel...….het kan nog erger worden. Voorgeprogrammeerd...….ik verwacht er toch weinig van hoor. Of mogelijk wordt het de apen-planeet. Maar die hebben we reeds! Weer pech dus! ![]() Succes nog met de heilige oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer maar eens de Nostra
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou hem wel graag gekend hebben Universalia. Een profeet ben ik niet maar alle tekenen die ik waarneem doen mij vrezen dat hij misschien gelijk zal krijgen. En tussen haakjes; ik lig ook regelmatig overhoop met de indoctrinatie uit Rome en Mekka. Ik haat indoctrinatie. Maar het heeft geen belang hoe de kleine man er over denkt. Hij zal uitbarstingen en stortvloeden niet kunnen voorkomen en zelfs geen advies mogen geven hoe de impact ervan kan worden geneutraliseerd mocht het zover komen. Dus laat maar waaien is mijn standpunt. Zolang loop ik niet meer rond op deze aardkloot. Mijn lijk zal geen last meer hebben van toekomstige smurrie door de mens zelf grotendeels veroorzaakt. Maar lui of niet; vadsig en vet of niet; het dier mens zal wel moeten reageren wilt het zijn levenskansen behouden in deze kolossaal grote ruimte. Er is constant geboorte van leven en ook constante dood van hetgeen er is. Het willen zien en begrijpen is voor deze aardworm nog niet haalbaar. Momenteel denkt deze worm nog steeds dat hij een wezen geschapen heeft naar zijn beeld en gelijkenis. Stupied gedachtengoed van een hersenloos wezen. Groetjes nog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, niks meer. Wie probeert er iets aan te doen wordt gewoon in de tang genomen door iedereen en moet niet rekenen bij bewezen onrecht op enige vorm van empathie. Dus.....ik doe niks meer. Het woord zal nu zijn aan de hoger gediplomeerde generaties maar..... die zullen er ook niks kunnen of willen aan doen. Mij dunkt dat ik gedurende vele jaren al genoeg gedaan heb voor de Vlaming. Grotendeels kruipers die wel met plezier het mes in uwe rug ploffen uit eigen belang. En bovendien kiezers die te stom zijn om te zien wie er in een partij echt werkte. En dan komen er natuurlijk hoger gediplomeerde zakkenvullers die de eigen partij kapot maken in het besef dat ze hun unieke kans om eigen zak te vullen moesten aangrijpen. Destijds; bij de VU moesten wij hemel en aarde bewegen om een kieslijst vol te krijgen. Toen Dewever kwam zijn er zoveel gediplomeerden op de stootkar gesprongen dat ze vroeg of laat wel door haar as zal zakken. Trouwens Dewever zelf heeft de oudgedienden zelf van die kar geschopt. Dat is de ultieme vernieuwing geworden. En naar de geviseerden; die zwaar hebben betaald voor hun Flamingantisme; werd gewoon niet meer omgekeken. Die restanten van de VU waren toch maar een amalgaam troepje waar men zo vlug mogelijk van af wilde. En natuurlijk schoot er van dat partijtje niet veel meer over. Wie genoeg stemmen had verzameld mocht vluchten naar andere partijen. Het grut; het amalgaam gedeelte dus; is gewoon in de vuilbak beland. De hoeveelste keer al? ![]() Moet ik soms de Vlaamse kiezer blijven bedanken? Nee hoor. "Merci" Dat ze hun plan trekken. Ik moet dat ook doen. Politiek is niks voor doetjes. Ik heb dat ook moeten beseffen en leren. Want van thuis uit als kind van een simpele werkman krijg je niet mee wat het echte leven is. Dus ik trek mijn plan en iedereen moet dat ook maar kunnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is warrior nu nog altijd niet over zijn N-VA obsessie? Beetje zielig.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij de moeite doet om mijn standpunt in bijdrage nr 11 van deze topic te lezen dan moet hij wel beseffen dat zijn poging zielig is. Maar dergelijke pogingen zijn er hier onophoudelijk; zowel van rechts als links. En ook van de BUB'ers natuurlijk. Bij mij begint dat voortdurend gezaag en gemanipuleer wel mijn voeten uit te hangen. Best is dus van er niet op te reageren. Prettige namiddag nog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je slaat vaak nagels met koppen, maar je zou het korter moeten maken.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bewijs wordt, eens te meer, bewezen dat intelligentie niet hetzelfde is als wijsheid.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd: intelligentie is niet hetzelfde als wijsheid.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien de financiële situatie van de Club-Med landen serieus verslechtert waardoor de Eurozone uit elkaar valt, dan zal voor België/Belgique het uur van de waarheid aanbreken. Want de noordelijke Euro-landen zullen niet terugkeren naar hun oorspronkelijke munten. Zij zullen onder elkaar, als gelijkgezinden, een nieuwe muntzone wensen te creëren. Wat zal er met het financieel-economisch bipolaire België gebeuren? Vlaanderen is op zichzelf voldoende performant om met die noordelijke muntunie scheep te gaan. Maar wat met het krakkemikkige "WalloBrux"? Ik denk niet dat onze francofonen mentaal bereid zullen zijn om het beleid dat voor een echt gezonde muntunie noodzakelijk is te aanvaarden. De lijm die dit artificieel land aan elkaar kleefde zal tegen dergelijke schok niet meer bestand zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Tneo Francken die al de rectoren afdreigt.
Academici bedreigen. Doet me denken aan Erdogan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ha neen, die dreigen niet...
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 31 mei 2018 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem jij dat dreigen? Sad. Iets "sad" vinden, is dreigen? Of voorspellen dat de rectoren geconfronteerd gaan worden met een aantal zaken? Flikken allerhande gaan hen vragen waarom ze Oost-Indisch zwijgen over het vermoorden van de drie (vier) in Luik. De pers gaan hen vragen om hun mening over een boel andere politieke kwesties. Ze gaan een eigen persbureau mogen oprichten. En de hardste kritiek van Theo: ze kennen het dossier niet. Dan zwijg je beter. Want loze beweringen, dat is niet wetenschappelijk-academisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() T’ kind kreeg en naam….. separatisten…. confederalisme…. Woorden die hier meestal met zwaar beladen perceptie negatief gebruikt worden door macht partijen hun belangengroepen en de vriendjes en zelfs de pers en TV >>> die voornamelijk uit eigen belang het middeleeuwse systeem van partij/persoon aan de macht willen behouden.
Net zoals Agalev-Groen met links dictatuur DNA ook weer naar een Belgische regering wil om “HUN” partij macht!!!! Alleen blijkt in Zwitserland die woorden “separatisten…. Confederalisme enz” nooit gebruikt te worden, ze kennen dat daar niet in hun humane samenleving! En toch is hun politiek systeem met minimum federale toestand en zelf beslissende kantons en referendum kiezen het meest democratische ter wereld. (Heb het al eens geschreven en naar verwezen: U gebruikt en ikoon waar de Vlaamse vlag in voorkomt, alleen blijkt duidelijk dat U mensen die leven op Vlaamse bodem negeert en vasthoud en wil blijven bij het systeem dat mensen die leven op Vlaamse bodem al decennia uitbuit om partijen aan de macht te houden in het sjoemel merk België.)
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oké knuppel; je hebt gelijk. Maar.....ik schrijf graag. Het breekt de eenzaamheid om achter uw PC te kunnen schrijven. Het werkt therapeutisch. Nu; dezen die hier komen roepen en schelden gebruiken gewoonlijk geen leestaal. Die komen gewoonlijk met één zin toe. Maar jij slaat ook wel regelmatig op nagels zonder koppen. Maar politiekers zijn geen fakirs. Politiekers liggen liever op een bedje met rozenblaadjes. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 31 mei 2018 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Alsof dit land nu wel democratisch is...
Vandaar dat Waalse stemmen meer waardzijn dan Vlaamse, bijvoorbeeld... De wereldvreemdheid van BWarrior is weer eens de hoogte in geschoten.
![]() |
#40 |
|
![]() Een Waalse stem is niet "meer waard". Dat bewijst trouwens de zetelverdeling in de Kamer. Door de methode D'Hondt worden wél de grote partijen bevoordeeld. In het Waals gewest wordt iets "homogener" gestemd, als de PS bv. 40% haalt in Luik heeft ze in één klap veel zetels in die provincie. De overige zetels worden dan "goedkoper" verdeeld tussen de andere partijen. Bovendien wordt er in het zuiden meer blanco en ongeldig gestemd en zijn er veel meer buitenparlementaire partijen, waardoor het overblijvende aantal zetels door minder stemmen behaald wordt. Overigens, ook binnen het Waals gewest zelf kan een partij met 30.000 stemmen méér in dezelfde provincie hetzelfde aantal zetels halen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |