Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 16 april 2005, 14:55   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Neen, lees wat ik schrijf: ik heb er een hekel aan dat iemand als vreemdeling wordt bestempeld omdat hij/zij nieuw is.
Als je aan de betiteling 'vreemdeling' een hekel hebt, verbind je er per definitie iets negatiefs aan.
De reden waarvoor de 'titel' toegekend wordt, staat daar buiten. Zeker in dit geval waar het enkel slaat op een aantal postings.
Mocht je vreemdeling als neutraal beschouwen (zoals alle niet-racisten en niet-xenofoben) dan zou je al zeker omwille van dit gratuite spelletje geen 'grunges' koesteren........

Citaat:
Het zijn precies racisten die ervan houden om nieuwelingen als "vreemdeling" op het laagste schavotje te zetten
Ahum......
Jij bent wél de allereerste die dergelijke onzin aan de betiteling verbindt...........

Citaat:
(en volgens de logica van het politics-spelletje: met de minste inspraak).
Bij mijn weten heeft iedereen hier evenveel (of even weinig inspraak)
Zelfs uw klaarblijkelijke nonsens, waarmee je in feite smerige insinuaties maakt zowel naar vreemdelingen als naar oudere forumgebruikers én beheerders, mogen hier toch probleemloos geplaatst worden.......

Citaat:
Want wat mij vooral stoort is dat een "vreemdeling" lager gerangschikt staat dan een "burger", volgens diezelfde politics-logica.
Minder postings is niet lager, en heeft geen restrictieve gevolgen.
De discriminatie bestaat dus enkel in jouw (eigenlijk racistische) gedachtengang.

Citaat:
En jou kennende zou het jou - zoals mij - ook moeten storen dat een "partijlid" hoger gerangschikt staat dan een "burger".
Nope.
Ik vind die rangschikkingen een non-event.
In vind de term vreemdelingen absoluut niet denigrerend.
Mij mag je betitelen hoe je wil, ik hou me liever bezig metde inhoud van de postings dan met de forumschimmen die erachter zitten.

Citaat:
Maar goed, die spelregeltjes gaan al lang mee, neem ik aan.
Conservatieve zakken hee die beheerders.
Wie weet zijn het geen besmuikte xenofoben.
Oud 16 april 2005, 16:03   #22
robert t
Europees Commissaris

Standaard

De status toegekend volgens het aantal postings interesseert me langs geen kant.
Zolang het woord "belg" niet onder mijn naam staat, tenminste.
robert t is offline  
Oud 16 april 2005, 16:47   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
De status toegekend volgens het aantal postings interesseert me langs geen kant.
That's the spirit.

Citaat:
Zolang het woord "belg" niet onder mijn naam staat, tenminste.
Zou je je gebelgd voelen?
Leeft je identiteitskaart nog?
Oud 16 april 2005, 17:21   #24
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Mijn identiteitskaart beleeft een bijna verborgen bestaan, goed weggeborgen in mijn portefeuille. In uitzonderlijke omstandigheden heb ik ze eens nodig, in dit apenland kan je nu eenmaal niet zonder, wat helemaal niet betekent dat ik me belg voel omdat deze vermelding er nu eenmaal opstaat. Maar ik tracht deze kastijding manmoedig te dragen. Laatst was ik in het buitenland en ik heb zelfs gezegd dat ik "from Belgium" kwam. Maar niet getreurd, het verwerkingsproces in inmiddels achter de rug.
robert t is offline  
Oud 16 april 2005, 17:26   #25
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben mijn indentiteitskaart kwijt ik heb een vervangbewijs van de politie gekregen.
Piet Hein is offline  
Oud 16 april 2005, 17:39   #26
sinan123
Banneling

Standaard

Is er in België ook een identificatie-plicht?
sinan123 is offline  
Oud 16 april 2005, 17:41   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Ja en ik denk al veel langer dan in Nederland.
Piet Hein is offline  
Oud 16 april 2005, 23:06   #28
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
(...)
Laatst was ik in het buitenland en ik heb zelfs gezegd dat ik "from Belgium" kwam.
(...)
Probeer het zo eens: ipv "Ik ben een Belg" , zeg :"Ik heb de Belgische nationaliteit".
In het laatste geval heb je verschoning door gebrek aan keuze.
Oud 17 april 2005, 21:27   #29
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als je aan de betiteling 'vreemdeling' een hekel hebt, verbind je er per definitie iets negatiefs aan.
Ik ga nog precies 1 keer op die moedwilligaard reageren:
Als een Marokkaan zich ergert aan het feit dat hij makkak wordt genoemd, is hij dan de racist omdat hij aan het woord "makkak" een negatieve bijklank verbindt?
Ik leg mij inderdaad niet met plezier neer bij het onnozele spelletje van de politics-hiërarchie.
Misschien kan ik beter het forum definitief verlaten vooraleer ik in het parlement beland.

Laatst gewijzigd door malinois : 17 april 2005 om 21:28.
malinois is offline  
Oud 17 april 2005, 21:45   #30
Jeroen

Standaard

Zeg, niet overdrijven he.
Vreemdeling is als ik mij niet vergis toch nog van een heel andere orde dan "makak".

Er zit absoluut geen enkele racistische gedachte achter die hiërarchie. Hoe kom je erbij.
Jeroen is offline  
Oud 17 april 2005, 22:21   #31
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Zeg, niet overdrijven he.
Vreemdeling is als ik mij niet vergis toch nog van een heel andere orde dan "makak".

Er zit absoluut geen enkele racistische gedachte achter die hiërarchie. Hoe kom je erbij.
Ik geef toe dat ik lichtjes overdrijf, om Staaf een beetje te doen nadenken.
Maar als u er iets kunt aan doen, noem dan een beginnende forumdeelnemer, die dus onderaan de democratische ladder staat "toeschouwer", "stagiair", "beginneling" of "nieuweling". Het kwalitatieve onderscheid tussen burger en vreemdeling blijft storend, zelfs al is het maar een spelletje.
malinois is offline  
Oud 17 april 2005, 22:25   #32
Jeroen

Standaard

Er is geen enkel kwalitatief onderscheid en dus blijft er gewoon vreemdeling staan.
Het is een ludieke "trap" van (politieke) titels waar niets racistisch of wat dan ook moet achter gezocht worden.
Een vreemdeling is iemand die ergens onbekend is en meestal zijn nieuwe leden onbekend en dus vreemdeling, het probleem zie ik hoegenaamd niet.
Jeroen is offline  
Oud 17 april 2005, 23:10   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Om de kerk in het midden te houden, en omdat er toch elke maand iemand hierover komt zagen:
"Nieuweling"
"Groentje"
Oud 17 april 2005, 23:25   #34
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Om de kerk in het midden te houden, en omdat er toch elke maand iemand hierover komt zagen:
"Nieuweling"
"Groentje"
dat laatste zal allicht wel wat weerstand oproepen
jules is offline  
Oud 17 april 2005, 23:30   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een Marokkaan zich ergert aan het feit dat hij makkak wordt genoemd, is hij dan de racist omdat hij aan het woord "makkak" een negatieve bijklank verbindt?
Je draait hier de zaken moedwillig om in een poging om je gelijk te halen in een kwestie waar je er glad naast zit.

Vreemdeling is een neutraal woord.
Als jij er een negatieve bijklank aan verbindt, zoals de racisten, dan geef jij hiermee expliciet te kennen hoe je over vreemdelingen denkt: negatief.

Makak is een veelgebruikt scheldwoord door vreemdelingenhaters. Het is bij gebruik naar diezelfde vremdeling toe aantoonbaar negatief, daar de betrokken persoon op het niveau van een dier aangesproken wordt.

Conclusie:
Mocht de ranking als eerste trap 'makak' vertonen, dan zou je bezwaar terecht zijn.
Nu is het simpelweg 'vreemdeling', en is je grunge enkel een gevolg van de slechte connotaties die jij aan het woord vreemdeling verbindt.

Citaat:
Ik leg mij inderdaad niet met plezier neer bij het onnozele spelletje van de politics-hiërarchie.
Ik leg me niet graag neer bij de spelregels van Monopoly.
Ik stopte die onheilsdoos dan ook ver weg om niemand van mijn huisgenoten op onzalige ideeën te brengen.

Citaat:
Misschien kan ik beter het forum definitief verlaten vooraleer ik in het parlement beland.
Geen schrik.
Op mijn stem hoef je niet te rekenen.
Crypto-Vlaamsblokpraat waarin mensen ergernis over 'vreemdelingen' uitschruwelen en ze bedenken met minder fraaie koosnaampjes, is niet van dien aard om mij een bolletje te doen inkleuren.
Oud 18 april 2005, 19:35   #36
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vreemdeling is een neutraal woord.
Als jij er een negatieve bijklank aan verbindt, zoals de racisten, dan geef jij hiermee expliciet te kennen hoe je over vreemdelingen denkt: negatief.
Als u niet inziet dat ik hier pleit voor de gelijkbehandeling van vreemdelingen en burgers, dan bent u gewoon van slechte wil.

In een politics-rangorde, waar men steeds hoger opklimt in een fictieve schaal van inspraak en macht (ik herhaal dat ik weet dat het fictief is en dat het maar een stomme spelregel is, maar er zit toch een logica achter, nietwaar?), een vreemdeling onder de graad van burger klasseren, dat wekt op zijn minst de suggestie op dat men het normaal en acceptabel vindt dat een vreemdeling minder rechten, minder inspraak, minder macht heeft dan een burger en alles wat er in de rangorde op volgt. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Citaat:
Crypto-Vlaamsblokpraat waarin mensen ergernis over 'vreemdelingen' uitschruwelen en ze bedenken met minder fraaie koosnaampjes...
Als u intussen nog niet weet dat ik een anti-Vlaamsblokker in hart en nieren ben, hebt u ofwel een slecht geheugen, ofwel een giftig karakter, ofwel geilt u gewoon op het jennen van medeburgers die pleiten voor een verdraagzame wereld en sociale gerechtigheid.
malinois is offline  
Oud 18 april 2005, 19:46   #37
Jeroen

Standaard

Het is geen rangorde, er hangt geen kwalitatieve inschatting aan vast, etc., etc.
Vreemdeling komt op de eerste plaats omdat je hier eerst nieuw bent en pas daarna minder nieuw en dus niet langer "vreemd".

Meer zit er niet achter, of je moet van slechte wil zijn.

---

edit:
Citaat:
Als u niet inziet dat ik hier pleit voor de gelijkbehandeling van vreemdelingen en burgers, dan bent u gewoon van slechte wil.

In een politics-rangorde, waar men steeds hoger opklimt in een fictieve schaal van inspraak en macht
En dit is hier hoegenaamd niet het geval, als "vreemdeling" heb je hier even veel of weinig inspraak en macht als "Secretaris-Generaal VN". Net zoals je hier door de moderatie gelijk behandeld wordt, even goed of even slecht.
Jeroen is offline  
Oud 18 april 2005, 19:51   #38
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Het is geen rangorde, er hangt geen kwalitatieve inschatting aan vast, etc., etc.
Vreemdeling komt op de eerste plaats omdat je hier eerst nieuw bent en pas daarna minder nieuw en dus niet langer "vreemd".

Meer zit er niet achter, of je moet van slechte wil zijn.
Ik beloof dat ik er voortaan over zal zwijgen.
Maar ik voorspel dat ik niet de laatste zal zijn die dezelfde bedenkingen maakt bij de kennismaking op dit forum.
Alleen u kunt daar blijkbaar iets aan doen.
Maar u wenst de kwestie te negeren.
Soit.
malinois is offline  
Oud 18 april 2005, 19:56   #39
Jeroen

Standaard

Citaat:
Ik beloof dat ik er voortaan over zal zwijgen.
Moet je zeker niet doen

Citaat:
Alleen u kunt daar blijkbaar iets aan doen.
Maar u wenst de kwestie te negeren.
Soit.
Negeren? Zou ik hier dan reageren?
Ik hou er een andere mening op na en ik weet toch wel zeker dat er geen racistische grond is waarop deze ranking gebaseerd is. Maar ik kan ermee leven als jij ervan overtuigd bent dat het wel zo is, niettemin zal ik tot in den treure blijven herhalen dat het niet zo is. Volgens mij is het zo duidelijk als wat dat dit niet op racistische motieven is gebaseerd.
Jeroen is offline  
Oud 18 april 2005, 20:02   #40
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ja en ik denk al veel langer dan in Nederland.
Die in Nederland is pas begin dit jaar ingevoerd.
sinan123 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be