![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten zij maar noodgedwongen leven volgens de christelijke principes, straatarm blijven en ongelukkig, zodat ze in de kerk moeten blijven om geholpen te worden met giften via mr. pastoor? Jij bent duidelijk geen lid van een gemeenschapspartij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu er wat meer over te lezen is in de kranten, is het inderdaad maar pover wat de nieuwe situatie is.
Maar kom, symbolen zijn ook belangrijk. (ik vraag me ook af: het voorstel van de sossen ging veel verder. Goed van hen. Maar hoe zouden hun moslim-sossenbroeders gestemd hebben?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het argument van de politici om deze wetsverandering te motiveren. Ik vind dat de kans op stigmatiseren te triviaal, en ik vind dat politici zich met dringendere zaken moeten bezighouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is zeker! NVA, liever niet! Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 juli 2018 om 11:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het viel me al op dat je soms warm en koud tegelijk blaast. Het zal toch niet...
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus wordt immers niet uit het strafrecht gehaald, maar enkel uit het Strafwetboek om dan via een bijzondere strafwetsbepaling verder bepaald te worden... Echt een symbool om U tegen te zeggen...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze nuance schijnt iedereen te ontgaan: er blijven strafbepalingen bestaan voor wie de voorwaarden voor abortus niet naleeft.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt de kranten niet gelezen dat er toch een paar zaken bij gaan komen in die aparte wet? Onder andere de verplichte doorverwijzing, en het 'recht op abortus'? Of ken je de definitie van een symbool, zoals in deze discussie, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige, het enige positieve aan de zaak is dat de vrouw voortaan geen uitleg meer moet geven bij haar aanvraag tot abortus. Nu, vandaag al ging het enkel over een formaliteit, veel verandert er dus in de praktijk niks verandert. Maar ja, ik begrijp het, hoor, als NVA-fan mag je niet erkennen dat deze "wet" gewoonweg een maat voor niks is. Ik geef de linkse oppositie dan ook, voor één keer, volmondig gelijk.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die het geld niet kunnen missen om voorbehoedsmiddelen te nemen?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de verplichte doorverwijzing is wel degelijk een aanpassing. De Kerk beschouwt het alleszins toch als een redelijk grote verandering: "Door abortus uit het strafwetboek te halen, riskeert het een medische ingreep te worden als een andere, luidt het. "Het is dan geen overtreding meer in de gevallen die de wet voorziet. Het wordt een recht. Wie er vragen bij stelt of wie abortus weigert, zal zich dan moeten verantwoorden. En dat laatste geldt zowel voor de arts als voor de betrokken vrouw." https://www.demorgen.be/binnenland/m...alen-b3e40f8c/ Ik geef u gelijk dat men verder had moeten gaan. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 juli 2018 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op Sensoa gevonden: ‘Momenteel geen kinderwens’ is de reden die in 2011 door bijna een vijfde (18%) van de vrouwen werd ingeroepen. Iets meer dan 1 op 10 vrouwen (11%) geeft aan dat hun gezin voltooid is, nog eens ongeveer 10 procent (11%) voelt zich te jong. Bijna 1 op 10 van de vrouwen (8%) gaf financiële redenen op als reden voor de abortusaanvraag. Dus de vrou in uw geval heeft 2 redenen, gezin voltooid en financiële redenen. Onverantwoord dus om haar naar huis te sturen. Ze moest wel de bedenktijd van 6 dagen respecteren en mss werd ze daarom naar huis gestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EDIT: als zelfs al een condoom van 20 cent te duur is ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 juli 2018 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In klinieken met een heiligennaam, zoals bijna alle klinieken in Limburg, kon een vrouw hoe dan ook niet terecht voor een abortus, ook al liet de wet het toe. Zij deden het niet. Punt. Maar ook in het Brusselse werd die vrouw een abortus geweigerd. Om de genoemde reden. Ik kan het weten want ik was bevriend met haar, alsook aanwezig bij de bevalling van haar vierde zoon. (Haar enige dochtertje overleed)
![]() |