![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij Tesla S en X dus geen enkele handeling, want automatisch bij intelligente luchtvering. Nu gij weer. ![]() Zelfs verkeerdrempels en stroken met putten in de weg onthoudt de "autopilot-computer", eenmalig selecteren is voldoende (gps-locatie onthoudt die weg en plaats zelfs rijstrooknauwkeurig op x-centimeters. Aangezien men dikwijls dezelfde trajecten neemt erg handig. Dus ook bij het in- en uitstappen of bij je eigen hoge uitrit of andere bultige opritten kan de wagen gewoon geprogrammeerd worden (hoogste stand), ook afhankelijk van het snelheidsvenster. Je denkt toch echt niet dat een ICE op dat gebied zover als een Tesla staat? Een jaar geleden was die intelligente vering een optie bij de meeste versies (enkel serie bij performance, wat later op alle 100 kwh versies) na een nieuwe prijszetting is die optie nu standaard: Citaat:
Ik verwacht dat het model 3 ook die optie gaat krijgen, maar wslk eerst als er leveringen naar België komen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2018 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 standen.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet op locatie, en niet automatisch.
Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2018 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Premium merken word zelfs heel veel aandacht gegeven aan het gevoel in je vingers als je een knopje gebruikt. De weerstand en zo. Nu niks niemendal. Dat voelt nooit goed.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen maar goed ook.
Niks zo vervelend als een rijdende auto die iets doet wat je zelf niet doet.
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of men zet hem in standaard positie. Je kunt nog altijd een Lada kopen die heeft dat zeker niet. Of een occasie Tesla zonder die optie. woehaha. Heb je nog van die rare kronkels? Wat zou daaraan vervelend zijn dat je wagen in de hoogste stand staat als je instapt? Of dat de wagen nog aerodynamischer wordt bij hogere snelheden op goede rechte snelweg? Het is een slimme luchtvering, niet domme. Zodra er geremd en-of een bocht genomen wordt gaat dat ding zich niet verstellen hé, iets van een beetje verder denken als je neus. Bovendien weet de computer waar elke bocht komt, die ziet hem zelfs ver op voorhand. tjonge kom eens uit je grot. Bovendien zal die slimme vering amper invloed hebben op het neutraal rijgedrag (spoorhoudend) van de wagen. Een Tesla heeft sowieso een onbereikbaar laag zwaartepunt tov een ICE. Citaat:
Ik heb zelfs nog een wat antieke gps-navigatie met knoppen (Becker), geef me maar een -snelle- touchscreen hoor. Mambo kun je me een premium merk geven -2018- die een navigatiescherm met enkel knoppen aanbiedt? Ik zou dat graag eens zien. lol. Audi? https://www.audiusa.com/technology/intelligence/mmi Audi mmi touch werd 2014 al als optie aangeboden: https://www.youtube.com/watch?v=0LN6yDBs3O8 Zodra het een paar jaar oud is is het bijna al voorbijgestreefd. Tesla denkt daar veel verder. Top hardware van de tijd, de rest zijn software verbeteringen door online-updates wanneer de bestuurder wil (zonder garagebezoek). En bij autopilot is het zelfs zo dat als je eens de optie betaald hebt je zelfs de snellere hardware (computer) for free moogt laten omwisselen in de garage. Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2018 om 11:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenmalig volgens alle locaties die je wenst. Maar je kunt hem natuurlijk ook terugzetten als de weg terug een biljarlaken is of als de stad de verkeerdrempels weggehaald heeft. Of als je autoinrit niet meer verzakt is. lol.
De automatische stand onthoudt telkens opnieuw de verandering die jezelf bepaald. Is dat te moeilijk voor jou? Als wegenwerken 3 jaar duren laat je hem 3 jaar staan, lol. ![]() Mss komt ooit deze vering lol, kijk vooral hoe de auto over het obstakel springt bij 1 minuut 45: ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2018 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat noem ik geen automatic . Het zou rap mijn voeten uithangen zelfs. Trouwens er mag niks mankeren aan die veringen of het zal zeer duur worden. Daarom dat Citroën er mee gestopt was.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je niet. Enkel als de verkeersdrempel weggehaald wordt, bij ons liggen ze al 20 jaar. Is dat duizend keer?
Ik geef je een vb. Ik koop dus bvb een Tesla met zo een ding, ik moet uit mijn dorp telkens 3 ambetant hoge verkeersdrempels passeren en dat bijna elke dag, als men werkt elke werkdag, en dat heen en terug. Het gaat niet anders er is geen andere uitvalsroute uit de straat waar ik woon. Dus ik duw eenmaal voor de drie drempels en nadat ik de drie drempels gepasseerd ben nog eens. Dat stuk lokatiegedeelte waar die drempels liggen staan dan in het geheugen. Over de drempels rij ik dan in de hoogste stand. En dat pakweg 20 jaar. Is dat duizend keer? Of je zet je hem standaard, dan hoef je er nooit meer aan te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee bedankt. Zo een ambetant geval moet ik niet.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die cx en ds die waren feitelijk automatic.
Je mocht daarmee op een spoorweg rijden of eender wat. Die bleven horizontaal pas maar pneumatisch. Tja 50 jaar later is dat natuurlijk iets van vroeger. En uiteraard is dat automatisch slecht. 1000 keer duwen is veel moderner en handiger. ![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben nu al een tableau die geen tableau is.
We hebben automatic die geen automatic is. Begint op nihilisme te trekken. Aanhangers van nihilisme zijn ...nihilisten. Dat is niet goed zunne.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 augustus 2018 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen 2 maal ingeven, voor 6 keer die 3 drempels te passeren per werkdag heen en terug.
En dat blijft er zolang instaan als je het zelf wenst. En de rest van je tekst en posten is onnozel getrol. Ik denk dat er ondertussen 200.000 Tesla S/X zo rondrijden want die optie werd van beginafaan gekozen. De tevredenheid-feedback zal ook wel zodanig groot geworden zijn dat ze die optie standaard gemaakt hebben bij de grote modellen S/X, voor de X zeker (die kan slepen). Bovendien kun je in de hoogste stand over bepaalde wegen rijden waar een wagen zonder hoogteverstelling niet kan passeren. De Jaguar I Pace heeft ook zo een gelijkaardig systeem, kan zelfs door beken rijden, de Tesla eigenlijk ook want quasi waterdicht en geen uitlaat. Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2018 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuses. Ik ben gewend langs alle kanten te rijden.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch geen Skoda in elk geval.
![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Skoda is best OK (bouwjaar 2012) als tweede brolwagen.
![]() Vraag eens aan Frank welke kanten die rijdt met een Tesla: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zal veel op zijn knopje moeten geduwd hebben. Allez als hij iets vergeten is of zo.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |