![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bravo Pandareus hoe je het hele discour tracht te verdraaien... Zoals ik al zei trololololo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Soit, ik zorg zelf voor mijn pensioen. Ik ben dan ook voorstander om die bijdrages in het netto te verwerken en dat iedereen zelf voor zijn pensioen zorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Als men daar wettelijk recht op heeft, dan heeft men daar wettelijk recht op. Stort gij uw kindergeld terug, omdat je het niet echt absoluut nodig hebt om uw kinderen eten te geven ?
Werklozensteun is geen 'aalmoes voor sukkelaars'. Het is een onderdeel van een opgelegde aanschaf van een financieel product, een soort van swap. Men dwingt U om dat speculatief product te kopen als je werkt. Als het dan zo is dat uw specifieke swap winst kan opbrengen, is het toch normaal van die te incasseren he. Als gij uw auto in de flut rijdt, en uw verzekeringspolis laat U toe om daar een goed bedrag voor te krijgen, is het dan "ethisch vereist" om te zeggen "nee, ik heb genoeg geld om mij een nieuwe auto te kopen zonder dat geld, laat dat maar in de pot voor een sukkelaar die het echt nodig heeft als hij een ongeluk heeft " ? Natuurlijk niet. Het is een vorm van verzekering, die "afvuurt" als zekere condities zijn voldaan. Als die afvuurt, kunt ge incasseren, en dat heeft niks te maken met of ge dat nodig hebt of niet. Het is een spel, en als ge het goed speelt, kunt ge veel winst maken. Dat is wat die Pol hier doet, meer niet. Als hij gespeeld heeft volgens de regels van het spel, en hij wint, dan is die winst voor hem he. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2018 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is 1 POT (<- niet Pol) die ze als de beste kennen na bepaalde acties en dat is de volgende. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Omdat ik mij niet bezig hou met dat kinderachtig gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men koopt er "opgebouwd recht" mee, dat niks anders wil zeggen dan dat je houder bent van het product, en de uitgever van het product (de staat dus), neemt dan op zich om onder zekere condities, geld te betalen aan de houder van die rechten. Het verschil tussen "pensioen" en "werkloosheidsverzekering" zit hem enkel in de trigger condities van betalen. Het product is speculatief, om twee redenen: ten eerste is de trigger soms arbitrair ; maar ten tweede, en dat is de grootste risico name, beslist de staat soms eenzijdig om de trigger condities, en de betaalde bedragen, arbitrair te wijzigen. In geen enkel geval is het speculatieve product een soort van "spaarrekening". Zoals je terecht zegt, is er niks opzij gezet VOOR JOU van JOUW BIJDRAGE. Je hebt gewoon het geluk of niet, dat op een zeker moment, alle condities voldaan zijn om de uitbetaling van een premie te triggeren. Voor pensioen wil dat zeggen: oud genoeg geworden zijn en nog steeds in leven ; voor een werkloosheidsverzekering is dat "uw werknemerpositie kwijtgespeeld zijn onder zekere condities". De staat is een goktent, die zelf niet weet hoe ze alle reeds uitgeschreven financiele producten zal moeten betalen, maar er is niet echt een probleem, want de staat kan op elk moment de regels en de bedragen ervan wijzigen, en de koper heeft geen keuze: hij is gedwongen het product te kopen, en kan het niet doorverkopen op een secundaire markt. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2018 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die n-va'er weet even goed als iedereen dat zijn 'klacht' waar hij mee dreigt futiel is. Hij weet ook dat het zijn tegenstrever pijn doet, en daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou niet mogen dat men pensioen ontvangt en tegelijkertijd nog zulke bedragen verdient. Er is in dat geval helemaal geen 'schade' die moet worden vergoed en waartegen je je hebt verzekerd (zoals bij de auto het geval is). Ik ben trouwens wel degelijk voorstander van het inkomensafhankelijk maken van kinderbijslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Hewel dus pensioenrechten bouw je op; maar dopgeld is iets dat je krijgt wanneer je geen voldoende inkomsten hebt en Pandareus komt hier dus op trololo wijze de hele boel verzieken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
betje zielig als het zou kloppen, zo'n beetje glij die schepen die met 10 000/m in een sociaal kot kruipen. het mag maar is zielig gepensioneerden mogen nu ook bijverdienen werken en tegelijk dopgeld krijgen is toch wel van heel andere orde. dopgeld dient om inkomensverlies op te vangen. da's geen recht da ge zelf opbouwt (zie de hoop mensen die dop krijgen en nooit gewerkt hebben) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
RSZ bijdragen zouden een verzekering moeten zijn tegen een risico, namelijk het zonder werk vallen. Indien men geen werk heeft en het risico dus is ingetreden, zou men moeten genieten van de werkloosheidsuitkering (de swap). Ik stel niet dat die personen daar geen wettelijk recht op hebben. Ik vind wel dat het systeem verkeerd is en dat dit moet wijzigen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 oktober 2018 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees dat dit nu afgeschaft is en dat is een goede zaak.
Wat zou ik doen in hun geval? Het geld in mijn zak steken natuurlijk. Veel te goed is half zot ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is een beetje alsof je veel appartementen hebt die je verhuurt, en ook een job. De dag dat je je job verliest, heb je recht, zoals iedereen, op werklozensteun. Ook al heb je met je huurinkomsten genoeg om van te leven. Zoniet zou je, van zodra je voldoende huur inkomsten hebt, ook niet meer moeten bijdragen tot die werklozensteun waar je dan systematisch van uitgesloten bent he. Citaat:
Want armoede zou zich niet mogen voortplanten he. |
|||
![]() |
![]() |