![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alhoewel, ook het AFD kan in Beieren toch niet echt zwaar profiteren van de migratiecrisis daar. een goeie 10% is toch ook niet zo fantastisch, zeker niet als je weet dat ook daar de groenen serieus vooruit gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou mij niet verbazen dat het beruchte "cordon sanitaire" (een uit La France hier door franstalige kringen geïmporteerd begrip) hier en daar op barsten staat. Neem nu een klein provinciaal stadje zoals Ninove. Ik ken het een beetje, mijn echtgenote is van daar en wij hebben er jaren geleden een periode gewoond. Dat was een rustig en vreedzaam plaatsje. De laatste jaren werd de sfeer er verpest door de massa immigratie en door balorige jeugdbendes. De bevolking is het blijkbaar zodanig kotsbeu dat het Vlaams Belang (die er opkomt onder de benaming Forza Ninove) er een enorme score haalt (40%). Gaan de andere partijen nu echt blijven onnozel doen en in naam van dat latijnse "cordon sanitaire" de kiezers gewoon negeren?
Gisteren keek ik ook eens naar de regionale Oost-Vlaamse tv-zender. Er was net een interessant interview met onze burgemeester Christophe D'Haese. Die haalde voor N-VA in Aalst een puik resultaat. Maar ook het Vlaams Belang ging fors vooruit. D'Haese vond het vanzelfsprekend dat hij vandaag ook ging praten met het Vlaams Belang. Een gelijkaardige boodschap gisteren vanwege Bart De Wever, ook al haalde het VB in Antwerpen een score die eerder als een statu-quo kan beschouwd worden. Kortom, ik krijg zo de indruk dat in Vlaanderen men stilletjes aan tegen dat "Jos Ghijsels"-syndroom anders begint aan te kijken. Laatst gewijzigd door quercus : 15 oktober 2018 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 15 oktober 2018 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met Forza Ninove meent Guy D'haeseleer duidelijk op gemeentelijk vlak afstand van het VB. In Schoten is de uitslag van 20.7% en 2de plaats geen prijs waard. In Stabroek betekend 20.2% oppositie. In Denderleeuw zijn ze wel de grootste, maar mogen ze met hun 9 zetels op het strafbankje blijven zitten. Het VB zit bij deze verkiezingen in de lift omdat de mensen de schandalen en ruzies beu zijn, niet omdat ze het VB aan de macht willen brengen. Men wil immers geen politiestaat, maar vrijheid, veiligheid en eerlijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op deze manier is het niet grappig genoeg, zelfs met een lachband erbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook toen waren de gespreken van zeer korte duur. Het VB heeft gewoon geen blijvende werkbare oplossingen te bieden. Ze vergeten bij het VB dat je ook met andere buiten Vlaanderen moet samenwerken en je hen niet ongestraft kan stofferen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, tuurlijk niet. je onderschat de aversie van nog steeds de meerderheid van Vlamingen voor het VB. om 1 of andere reden hebben veel mensen problemen met autoritaire figuren of ideeën.
Stel dat in Ninove N-VA beslist om toch met VB een coalitie aan te gaan, gaat dat De Wever ook veel stemmen kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alsof iemand buiten Ninove zich druk maakt door welke coalitie die stad wordt bestuurd.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat volgend jaar dan zowat in elk debat in het gezicht van De Wever gegooid worden: "je heult mee met extreem-rechts, zie maar naar Ninove".
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als buitenstaander vind ik Ninove een uitstekend en opvoedend voorbeeld.
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lijkt mij niet erger dan extreem links
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie Bart De Wever Forza Ninove inlijven bij de N-VA. Het zou niet de eerste keer zijn dat Vlaams Blokkers de rode loper uitgerold krijgen. Ondanks al het gezever hierover in de media heeft het N-VA geen windeieren gelegd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 oktober 2018 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |