![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Automakers gaan zeker na 2030 geen nieuwe verbrandingsmotoren meer ontwikkelen. Geld daarin steken is hetzelfde als geld verbranden.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 oktober 2018 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een benzine ben je zeker gerust met een 6d-temporair, ook 6c heeft een roetfilter.
Maar niet voor een diesel, want daar wordt enkel 6d als beter beschouwd, 6d-temp wordt bij de andere euro 6-vervuilers ingedeeld: Citaat:
Ten laatste 1 januari 2021 (of 1 jan 2020 nieuw type) is euronorm 6d verplicht om een nieuwe auto ingeschreven te krijgen. Zeker voor een verstokte dieselkoper is het heel dom dat jaar niet te willen wachten tot die full 6d op de markt zijn. ADAC waarschuwt hun leden en heeft speciaal daarvoor een continu-updated artikel op zijn website: https://www.adac.de/infotestrat/umwe..._euro_6d_temp/ Maar zolang mensen alsmaar naief naar hun dealers luisteren... tja... Wie weet lezen ze mss de krant? lol Citaat:
Als vandaag al menige E-wagen TCO goedkoper is dan een fossiele wagen: https://www.leaseplan.com/nl-be/nieu...den-ontkracht/ Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 09:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is:
"Is het verantwoord om een auto, die nog goed is om mee te rijden, te vervangen door een nieuwe auto?" Het wagenpark vervroegd vervangen is zeer slecht voor het milieu. België zal er niet wakker van liggen, onze auto-industrie is bijna volledig om zeep. Maar we zullen wel iets verder moeten kijken dan onze neus lang is, het milieu en de milieu-impact stopt niet aan de landsgrenzen. Is er al ooit gemeten wat de maatschappelijke kost is om het volledige wagenpark twee jaar vroeger te vervangen? Wat de milieu-impact is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal mij worst wezen. Antwerpen en Gent zijn toch hell-holes waar ik nooit moet zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch heel raar dat "men" enkel aan CO2 denkt en de luchtkwaliteit compleet negeert. Soit het compromis is vuile diesels mogen nog rijden maar niet in de steden. Wetten op luchtkwaliteit zijn prioritair op gemakzucht. Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In alle steden geraak je gemakkelijk zelfs met de vuilste autos. Je moet dan wel omstappen op ander vervoer, of verder te voet gaan. Heel gezond overigens, lol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met roetfilter (indien directe injectie).
Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet
![]() En nog een goed jaar is dat gedoogbeleid (dagpas) ook afgeschaft: Citaat:
In het buitenland vind ik het beter geregeld. Achterpoortjes is typisch Belgisch. Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits het verschil enkel in de filter zit, is het onbegonbegrijpelijk dat je in België uw update van uw filter en dus nieuwe norm niet kunt laten erkennen.
Nochtans levert de fabriek u een geldig attest wel af. Wat zit hier achter van ons beleid?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BTW inkomsten op nieuwe wagens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De zwanenzang van de verbrandingsmotor is reeds ingezet. Niet zozeer in verkopen, dat zal nog even duren todat we een 25k EV hebben.
Maar wel in termen van R&D: men zal gewoon de technologie langs zich neer leggen. En ze zal stilltjes uitsterven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ het feit dat elke wagen afzonderlijk homologeren (zelfs met fabriekscertificaat) blijkbaar teveel gevraagd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie in grote delen van de wereld de verbrandingsmotor pas echt beginnen in voege te treden. Op het grootste deel van de wereld loopt de verkoop van zware diesels als een trein. Milieu en klimaat alles wat daar tussen ligt hebben ze nog nooit van gehoord en dat zal die werelddelen worst wezen. De golden sixties zijn daar net van start gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanpassing + certificaat kost circa 1500 a 2000€. Maar België wil ze niet erkennen. Waarom?
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me dan toch af waarom nu alles opgekocht word door investering maatschappijen.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inschrijvingen nieuwe dieselwagens daalt van 75,3 % aandeel (eind 2011) naar 36,1% aandeel (halfweg 2018):
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2018 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |