Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2018, 14:32   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Gij hebt ook uw 'jonge jaren' zonder GSM doorgebracht zenne! (tenzij ge gelogen hebt over uw leeftijd...)
Ge zijt toch ook groot geworden Anna, en JA ik ben er zeker van dat de melkboer indertijd ook nog in uw straat passeerde!
ik herinner me zelfs nog verhaal van een oud tante van me die de telefoon maar nieuwerwets vond en nooit één telefoontje gepleegd heeft.

maar om nu blijven stil staan in de tijd als een troef voor te stellen ?! dat gaat mijn pet dan weer te boven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 14:35   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ah, ik wist niet dat ge al zo oud waart.
Tsjah, die mei '68 boomers hé, 't zijn die die persé heel de wereld moeten helpen. De volgende generaties zullen wel betalen.
Jong ik heb vandaag geen goesting in uw geween over uw vader en uw moeder of uw grootouders dat ze uw geld verbrast hebben, ga werken dan merkt ge daar weinig van zou ik zo zeggen.
Oud 29 oktober 2018, 14:46   #23
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jong ik heb vandaag geen goesting in uw geween over uw vader en uw moeder of uw grootouders dat ze uw geld verbrast hebben, ga werken dan merkt ge daar weinig van zou ik zo zeggen.
Jamaar voor die mensen geldt dat niet
Dat zijn/waren goei

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 29 oktober 2018 om 14:47.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 15:25   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als men gebeld wordt, is dat één zaak, dan zou ik ook aannemen - en wel even opzij gaan staan om anderen niet te hinderen.
Maar geen van de dames in de 2 incidenten die ik aanhaal, was aan het praten in haar Phone, de éne was aan het lezen, de andere aan het tokkelen. Dat zijn zaken die kunnen wachten.
Dat je je ergert aan smartphone-gebruikers die geen aandacht meer hebben voor de rest (en dus bv de doorgang versperren) kan ik best begrijpen maar ik snap niet wat er anders is aan iemand die in de Delhaize loopt te bellen dan aan iemand die er loopt te sms'en.

In je telefoon praten is oké, er op zitten te tokkelen niet?

Overigens; als ik (als dat al eens gebeurt) in de Delhaize winkel kijk ik ook regelmatig op mijn gsm. Mijn boodschappenlijstje staat daar immers op.
En dan sta ik ooit ook te wachten achter mensen die hun papieren boodschappenlijstje staan af te lezen.
Of met Marie van verderop in't straat een boom aan't opzetten zijn over Jef, de zoon van Gust die daar net voorbij 't school woont en die blijkbaar van zijn vrouw vanaf is en hoe erg dat dat voor de kinderen is.
Of die, net als ze aan de kassa hun kar half leeggeladen hebben, terug de winkel inlopen omdat ze iets vergeten zijn.
Of die niet in de winkel aan een winkelbediende uitleg vragen over een product, maar dat aan de kassa doen.
Of die, hoewel ze net 5 minuten hebben staan aanschuiven, pas wanneer ze hun kar terug ingeladen hebben op zoek moeten naar hun bankkaart.

Kortom; als je naar de Delhaize gaat kan je je over honderd-en-één dingen druk maken.
Gelukkig heb ik ondertussen geleerd dat dat allemaal geen zin heeft en ik doe het dan ook niet.
Ergernissen zijn er overal. Je er door laten vangen doen ze niet verdwijnen.
Oud 29 oktober 2018, 15:44   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik Delhaize ook om boodschappen op het net te doen.
Online winkelen!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 16:58   #26
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de "jongeren" - de flauw kinnekes hier :
Vroeger bestonden al die soorten phones niet, echt waar, en wij hebben dat overleefd. Een GSM kon gebruikt worden vanaf ongeveer 1993 maar het duurde tot 2000 eer het een courant gebruikt toestel werd.

En geloof het of niet : wij hadden een heel goed leven zonder die dingen.
Als wij op straat gingen of in een café zaten of n'importe, dan keken wij naar de mensen, we tuurden niet op schermkes.
Mensen zijn nog altijd belangrijker dan toestellen.
Als op je oude dag zelfs je kinderen je al geen smartphone kado doen, dan heb je het echt wel zwaar verbrod. Met de mensen, he.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 16:58   #27
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik gebruik Delhaize ook om boodschappen op het net te doen.
Online winkelen!
Op je smartphone, neem ik aan?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:05   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"In onzen tijd" mekker mekker.
Typisch seniorengedrag.
Het leven was beter toen, dat is meer dan duidelijk. Ik ben geen senioor maar ik heb met het midden van de jaren 70, al de jaren 80 en 90 gegroeid. Wat een verschil met die tijd van nu. De huidige maatschappij en vooral de jonge generatie van nu is om te huilen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:12   #29
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het leven was beter toen, dat is meer dan duidelijk. Ik ben geen senioor maar ik heb met het midden van de jaren 70, al de jaren 80 en 90 gegroeid. Wat een verschil met die tijd van nu. De huidige maatschappij en vooral de jonge generatie van nu is om te huilen.
Persoonlijke perceptie.

Of heb je objectieve gegevens om dat te staven ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:15   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toen reed de melkboer ook nog met paard en kar door het dorp he Marieke.
En de bakker met een rieten mand op zijn fiets. Maar Soep Van Boom had al een camionette.
Hebt u eigenlijk iets te vertellen? Of enkele stommiteiten in te tikken om te laten zien hoe grappig u bent?
Oud 29 oktober 2018, 17:16   #31
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"In onzen tijd" mekker mekker.
Typisch seniorengedrag.
Hoe oud bent u? 12?
Oud 29 oktober 2018, 17:19   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom,kom, de meeste senioren hebben hard gewerkt en een eigendom vergaard daardoor hebben ze meestal zelf zo een smartfone, waar ze dan ook gretig gebruik van maken. Er zijn natuurlijk wel senioren die overal over zagen en klagen maar de meesten die ik ken zijn actieve mensen die een paar maal per jaar op verlof gaan een appartementje aan de kust hebben of eentje in Calpe, maar zeker geen "vroeger was alles beter mensen" zijn.

PS. Vroeger was alles echt wel beter hoor.
De eerste persoon was een jonge moeder met twee kleine kindjes.
De tweede zal misschien ergens tussen de 40 en de 50 geweest zijn.
Senioren?
Ik ben wel degelijk een senior en ik heb enkel een GSM, niks smart, niks i, ook geen tablet.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 oktober 2018 om 17:22.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:22   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich voor de zoveelste keer, wij importeerde werkers, jullie importeren zeer dure kostgangers. Ik zal u even op de hoogte brengen van het feit dat moesten jullie niet al het geld dat jullie trouwens geeneens hebben naar het buitenland schenken en moesten jullie die vreemdelingen en bijstandtrekkers niet onderhouden het was hier grand luxe.
Jullie schenken ons geld weg en steken de schuld op de anderen, tiens komt me bekent voordat geween.
Waarmee ik het 100 % eens ben.
Hoeveel gaat er weer naar ontwikkelingshulp? Ook van mijn pensioen?
En waarom moeten we ze dan hier ook nog kost en inwoon geven als we al zoveel naar hun thuislanden sturen?
Oud 29 oktober 2018, 17:24   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik herinner me zelfs nog verhaal van een oud tante van me die de telefoon maar nieuwerwets vond en nooit één telefoontje gepleegd heeft.

maar om nu blijven stil staan in de tijd als een troef voor te stellen ?! dat gaat mijn pet dan weer te boven.
Wie stelt er hier stilstaan in de tijd voor als een troef?
There is a time and a place for everything!
En aan een kassa staan is geen tijd of plaats om met de Phone te spelen!
Oud 29 oktober 2018, 17:25   #35
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste persoon was een jonge moeder met twee kleine kindjes.
De tweede zal misschien ergens tussen de 40 en de 50 geweest zijn.
Senioren?
Lees eerst eens wat ik schrijf!
Ik ben wel degelijk een senior en ik heb enkel een GSM, niks smart, niks i, ook geen tablet.
Het is nochtans aan te raden mee te gaan met je tijd.

Binnen afzienbare tijd zal je in supermarkten nog enkel inkopen kunnen doen met een smartphone op zak.

Vanwaar die drang om je te verzetten tegen vooruitgang ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:33   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat je je ergert aan smartphone-gebruikers die geen aandacht meer hebben voor de rest (en dus bv de doorgang versperren) kan ik best begrijpen maar ik snap niet wat er anders is aan iemand die in de Delhaize loopt te bellen dan aan iemand die er loopt te sms'en.

In je telefoon praten is oké, er op zitten te tokkelen niet?

Overigens; als ik (als dat al eens gebeurt) in de Delhaize winkel kijk ik ook regelmatig op mijn gsm. Mijn boodschappenlijstje staat daar immers op.
En dan sta ik ooit ook te wachten achter mensen die hun papieren boodschappenlijstje staan af te lezen.
Of met Marie van verderop in't straat een boom aan't opzetten zijn over Jef, de zoon van Gust die daar net voorbij 't school woont en die blijkbaar van zijn vrouw vanaf is en hoe erg dat dat voor de kinderen is.
Of die, net als ze aan de kassa hun kar half leeggeladen hebben, terug de winkel inlopen omdat ze iets vergeten zijn.
Of die niet in de winkel aan een winkelbediende uitleg vragen over een product, maar dat aan de kassa doen.
Of die, hoewel ze net 5 minuten hebben staan aanschuiven, pas wanneer ze hun kar terug ingeladen hebben op zoek moeten naar hun bankkaart.

Kortom; als je naar de Delhaize gaat kan je je over honderd-en-één dingen druk maken.
Gelukkig heb ik ondertussen geleerd dat dat allemaal geen zin heeft en ik doe het dan ook niet.
Ergernissen zijn er overal. Je er door laten vangen doen ze niet verdwijnen.
Als men in zijn telefoon praat, kan men intussen rondkijken. Als men aan het tokkelen is, heeft men zijn handen en zijn ogen nodig.
Als ik op mijn papieren boodschappenlijstje kijk wat ik nog moet hebben, duurt dat maximum enkele seconden en het ding verdwijnt onmiddellijk weer in mijn jaszak. Waarom hebben klanten die zogenaamd hun boodschappenlijst in de Phone hebben staan daar zoveel meer tijd voor nodig.

Ik ben senior, als ik aan de snelkassa kom, gaat het zo :
Hebt u alle artikelen kunnen scannen?
Ik tik op ja.
Ik scan mijn klantenkaart die ik klaar heb zitten.
Het systeem haalt mijn artikelen op en ik tik op betalen.
Ik tik op kredietkaart (om te vermijden dat er extra tijd verloren gaat met bankkaart want dan vraagt het systeem of men het juiste bedrag wil).
Ik voer mijn kredietkaart in, tik mijn pin-code in, druk op OK, als de code aanvaard is, haal ik mijn kaart eruit, ik neem mijn kasticket, loopt naar het poortje, scan de code en ben weg.
Dat alles duurt nauwelijks langer dan een halve minuut.
Oud 29 oktober 2018, 17:36   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als op je oude dag zelfs je kinderen je al geen smartphone kado doen, dan heb je het echt wel zwaar verbrod. Met de mensen, he.
Mijn kinderen moeten met zo'n spul niet afkomen. Dat ze hun geld voor betere dingen gebruiken.
Ouders die erop rekenen dat hun kinderen hen dure cadeau's gaan geven zijn DIKKE EGOÏSTEN ! Wat een mentaliteit!
Oud 29 oktober 2018, 17:41   #38
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het is nochtans aan te raden mee te gaan met je tijd.

Binnen afzienbare tijd zal je in supermarkten nog enkel inkopen kunnen doen met een smartphone op zak.

Vanwaar die drang om je te verzetten tegen vooruitgang ?
Als het systeem zo geïnstalleerd wordt dat men zijn boodschappen met een Phone doet, dan is dat systeem er voor gemaakt en dan weet men waarom men die Phone gebruikt in de supermarkt. Ik was trouwens de eerste in deze Delhaize die self-scanning deed.
Maar als men op die manier winkelt, is het ook niet de bedoeling dat men intussen anderen ophoudt.

Heeft er hier iemand een idee waarom de corrector hier Phone altijd met een hoofdletter schrijft?
Oud 29 oktober 2018, 18:01   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wandel deze morgen door de Delhaize, ik kom van de groenten en ga richting toiletartikelen. Lopen daar 2 klein mannen, ieder met een kinderwinkelwagentje de weg te versperren, heen en weer bewegen met de karretjes, mekaar plagen.
Moeder is intussen druk bezig op haar weet-ik-veel-wat-voor-Phone. Na een halve minuut stopte ze het ding weg en begint tegen de kinderen "gedraag jullie nu eens, hoe dikwijls moet ik nog zeggen dat je vlak bij de mama moet blijven!"
Nee, mama, die kinderen zijn niet in de fout. U hebt de plicht om uw kleuters in de gaten te houden, sms-en en andere "belangrijke" berichten kunnen wachten tot u thuis bent
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 18:06   #40
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het systeem zo geïnstalleerd wordt dat men zijn boodschappen met een Phone doet, dan is dat systeem er voor gemaakt en dan weet men waarom men die Phone gebruikt in de supermarkt. Ik was trouwens de eerste in deze Delhaize die self-scanning deed.
Maar als men op die manier winkelt, is het ook niet de bedoeling dat men intussen anderen ophoudt.

Heeft er hier iemand een idee waarom de corrector hier Phone altijd met een hoofdletter schrijft?
De nieuwe tendens wordt gewoon de winkel instappen zijn keuze maken en gewoon buitenstappen zonder kassa's . Bij het buitengaan wordt de kar in één keer gescand zonder dat menselijke interventie nodig is. De bankrekening wordt automatisch gedebiteerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be