![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon verder de ganse wereld laten binnenstromen omdat ze in bepaalde landen decennialang oorlogje spelen en hun eigen bevolking laten creperen?Dan moeten we ze helpen met een Europese legermacht er op af te sturen en ze weer voor een afgesproken aantal jaren "koloniseren" en hun maatschappij helpen opbouwen. Willen ze dat niet, dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over Marokkanen met eigendom in Marokko gesproken...:
"De Belgische minister van Financiën Johan Van Overtveldt wil alles weten over mensen die een woning hebben in Marokko. De bewindsman wil met Marokko een akkoord sluiten over de uitwisseling van gegevens van Marokkanen in België. Van Overtveldt oordeelt dat mensen die een huis in Marokko hebben geen recht hebben op een sociale woning in België. Door de dubbelbelastingverdrag met Marokko hebben de Belgische autoriteiten daar al zicht op maar de gegevens mogen enkel voor fiscale doeleinden gebruikt worden. Huisvestingsmaatschappijen mogen de gegevens niet gebruiken. « Nochtans is ook hier een goede uitwisseling van informatie belangrijk om domiciliefraude tegen te gaan », zegt Van Overtveldt. In de komende dagen wordt daarom een verdragswijzigingsvoorstel naar Rabat gestuurd. Een onderzoek van de Koning Boudewijnstichting toonde enkele jaren geleden aan dat 60 procent Marokkanen in België een eigendom in Marokko hebben." https://www.bladna.nl/belgie-marokka...kko,18659.html Maar kom, witmans, wees verheugd, ondertussen zijn er toch al 13 'betrapt'... ![]()
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 december 2018 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Dan hebben die truken van de foor nog weinig zin.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 december 2018 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja voor al die truken kunnen ze ten rade gaan bij onze Rode Duivels ![]() ![]() https://www.gva.be/cnt/aid1434798/24...ieel-in-monaco Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2018 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaaaren geleden heb ik eens gehoord over de droom van elke eerste-generatie-immigrant uit Marokko, Turkije enz.
Zij willen sparen en sparen en sparen, om in het thuisland een (heel simpel) appartementslbok te zetten met x verdiepingen. Een verdiep voor elke zoon/dochter. Eens die kinderen dan wat groter zijn, blijkt dat die helemaal niet geïnteresseerd zijn om langer dan een vakantie naar ginder te trekken ... Nu, dat maakt allemaal niets uit. Elke kandidaat huurder van een sociale woning, zou gescreend moeten worden op ... niet het bezit van een onroerend goed, maar wel op zijn inkomen/vermogen/... om mits spaarzaamheid en prioriteiten ..., een kans te hebben gehad om een onroerend goed te verwerven. Ik bedoel: gezin A en gezin B hebben beide een gezinsinkomen netto van 3000 euro. De een leeft er op los en blijft wonen in de sociale woning. De andere investeert in een kleine bescheiden eigen woning. Die eerste wordt beloond met ruime steun van onze belastingscenten. Die andere wordt gestraft met kadastrale belastingen, en later nog eens met de successierechten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mocht ik ooit genoeg erven om ruim een eigen woonst te kunnen kopen (zit er wel dik in, denk ik), dan zou ik dat ook doen. Voorts zou ik wel wegblijven van de sociale woningen, en altijd op de privé markt huren. Ongeacht het bedrag dat ik dan moet neertellen. Beter zo dan voor een oneerlijke moeizuchtige overheid te komen staan. * Met 'ik' bedoel ik dus 'we' ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar van de andere kant is heel ons systeem van sociale woningen, en wat je er voor betaald, ene pot nattigheid. A: heeft een klein pensioentje, maar heeft wel 500.000 euro op zijn bankrekening staan. Erfenis enzo... B: heeft een normaal pensioen, en maar 10 euro op zijn rekening. A & B komen in aanmerking voor een sociale woning. B, gaat wel een pak meer betalen per maand dan A. C: heeft hetzelfde pensioen dan A, en heeft 4 huizen. C, maakt dus helemaal géén kans op een sociale woning. C verkoopt zijn huizen, en een maand later zit hij ook in een sociale woning.
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun nakomelingen geen erfenis gunnen? Zelf alles willen opsouperen? Ze worden op leeftijd krankzinnig? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon het huis verkocht. Het geld dat het heeft opgebracht, dat blijft. En als ze wat slim zijn, kunnen ze dat geld al deels op voorhand verdelen onder hun kinderen, zonder de volle pot aan taksen te moeten betalen. Enigste voorwaarde is dat ze na de gift nog 3 jaar leven. Anders wordt het aanzien als een deel van de erfenis én hoger belast.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 2 december 2018 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gebeurd de screening alleen maar of je al dan niet een huis hebt. Maar men is nu ook al bezig met te screenen naar het werkelijk vermogen, maar niet iedereen is daar zo gelukkig mee blijkbaar... Naar mijn weten is die wet er nog zelfs niet eens door. In het 2de deeltje, kan ik je (deels) geen ongelijk geven. Het is idd oneerlijk, maar wat kan je daar nu aan doen ? Let wel, de huurders, die betalen heel hun leven die huishuur. Die dat een huis gekocht hebben, die niet, en eens op pensioen is dat wel een groot voordeel.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 2 december 2018 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens, eigendommen op iemand anders z’n naam zetten is riskant, gezien de shit dan pas goed begint bij het overlijden van de echte dan wel de papieren eigenaar, mbt erfenisrechten enzo. Citaat:
Beter een Europese flattax invoeren en beenhard optreden tegen ontduiking, maar daar zullen zelfs onze eigenste politekers niet voor te vinden zijn, rara… ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de andere kant is dat soms ook slim gezien. 1. Je bent huurder en moet niet zelf meer instaan voor het onderhoud van je woning. Eens je wat ouder bent, is dat een niet te onderschatten voordeel. 2. Je kan je kinderen al een deel van hun erfenis geven zonder je blauw te hoeven te betalen aan taxen. 3. Als je een klein pensioentje hebt, heb je dan nog eens een voordeel dat je maar weinig huur hoeft te betalen én bovendien, omdat je geen huis meer bezit ook nog eens recht hebt op bijkomende hulp aan een democratisch prijs (in functie van je maandinkomen)* of in bepaalde gevallen zelfs helemaal gratis. De dag dat ik niet meer uit de voeten kan, dan ga ik trouwens net hetzelfde doen, maar dan wel naar een service flat. Ook huren maw. * als je geen huis hebt, wordt er een bedrag van je maandinkomen afgetrokken om de berekening te maken. Hoe dat juist zit, kan je vragen bij het OCMW. Die controleren dat.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 3 december 2018 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mogelijkheid is dat ze een motorhome kopen en een wereldreis maken. Een andere mogenlijkheid is dat ze geen of weinig pensioen hebben en dat huis moeten opsouperen. Of ze zoveel medische kosten hebben dat ze genoodzaakt zijn hun huis te verkopen. Ik vind het altijd gevaarlijk de rekening van anderen te maken. Lees je mee Fredje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |