Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2004, 21:33   #21
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac

Als nu de Waalse RVA zomaar werkweigeraars blijft uitbetalen .
Een typisch voorbeeld van gemanipuleerd cijfermateriaal en de reinste propaganda precies zoals in de jaren dertig.

Wanneer men deze cijfers progressief vergelijkt met het aantal open plaatsen dan moet wallonie procentueel niet voor vlaanderen onderdoen.

Ik wil niet pro-waals klinken maar een vlaamse werkweigeraar die weigert in te gaan op een gevarieerd aanbod van open plaatsen verdiend een schorsing terwijl zijn waalse collega met een veel magerder aanbod geconfronteerd wordt.
Alhoewel werkweigeren niet goed te praten is kan dwangarbeid natuurlijk het alternatief niet zijn een minimum aan keuze moet gewaarborgd zijn.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:48   #22
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Een typisch voorbeeld van gemanipuleerd cijfermateriaal en de reinste propaganda precies zoals in de jaren dertig.

Wanneer men deze cijfers progressief vergelijkt met het aantal open plaatsen dan moet wallonie procentueel niet voor vlaanderen onderdoen.

Ik wil niet pro-waals klinken maar een vlaamse werkweigeraar die weigert in te gaan op een gevarieerd aanbod van open plaatsen verdiend een schorsing terwijl zijn waalse collega met een veel magerder aanbod geconfronteerd wordt.
Alhoewel werkweigeren niet goed te praten is kan dwangarbeid natuurlijk het alternatief niet zijn een minimum aan keuze moet gewaarborgd zijn.
Was het de Waalse RVA niet die vorig jaar welgeteld 1 persoon buiten de minimulonen zette? En dit tegenover - denk ik he - 310 personen in Vlaanderen?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:04   #23
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Was het de Waalse RVA niet die vorig jaar welgeteld 1 persoon buiten de minimulonen zette? En dit tegenover - denk ik he - 310 personen in Vlaanderen?
Precies,en vergelijk dat nu eens met het aantal openstaande plaatsen in vlaanderen en wallonie !
Al eens een waalse gazette opengedaan en de werkaanbiedingen bekeken , vergeet geen geen vergrootglas te gebruiken "Nulkommaniets jobs"
En in de vlaamse kranten staan er duizenden vacatures.

Laatst gewijzigd door janPieter : 22 november 2004 om 22:05.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:07   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies,en vergelijk dat nu eens met het aantal openstaande plaatsen in vlaanderen en wallonie !
Al eens een waalse gazette opengedaan en de werkaanbiedingen bekeken , vergeet geen geen vergrootglas te gebruiken "Nulkommaniets jobs"
Dan neem ik aan dat dit ook zo is voor de Vlaamse rand?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:07   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft duidelijk nog nooit een Waalse krant in handen gehad...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:10   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wees maar gerust de demografische feiten (vergrijzing)zijn onweerlegbaar vanaf 2010 begint langzaam de ommekeer van de transfers tenzij wij in vlaanderen onmiddellijk starten met een kinderkweekprogramma.
Alweer een van die belgicistische mythes alsof Wallonië een dermate bevolkingsaangroei zou kennen dat het de vergrijzing in Vlaanderen kan oplossen.

Een pure mythe.

Er zal nooit een ommekeer komen, daar het Waalse landgedeelte ook later grote moeite zal hebben om de eigen zaken te financieren. Laat staan dat ze geld over zouden hebben om richting het Noorden te sturen.

Kortom, een belgicistische mythe die op niets is gebaseerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 22:35   #27
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gegeven dat men tegen een democratische solidariteit van Vlaanderen met Wallonië is (ttz door de Belgische SZ), waarom moet Oost-Vlaanderen dan solidair zijn met Limburg?
Omdat de democratische solidariteit tussen W en VL niet bestaat, U heeft het hier over een ondemocratisch georganiseerde jaarlijkse strooptocht die verkrampt en beschaamd door het establisment wordt gedoofpot.
Nu nog zijn er achterlijken die zich met de regelmaat van een klok hopeloos belachelijk maken door "en publique" te durven beweren dat er geen transfers zijn.

Nu wat de transfers van O-Vl naar Limburg betreft gaat het wel over een democratische solidariteit van hetzelfde volk tov het andere.
Als er morgen een stroming ontstaat waarbij O-VL geen geld meer wil geven aan linmburg of andersom dan moeten wij dringend met deze mensen gaan praten en de redenen van de transfers onderzoeken.
Dan mogen wij vooral niet onmiddellijk beginnen met deze mensen te verketteren, diaboliseren, inkrimineren, broodroven, vernederen, monddood maken en voor de rechtbanken te dagen...
Oud 22 november 2004, 23:45   #28
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Ik had het over werkweigeraars, niet werklozen. En een woordvoerster van de Waalse RVA heeft een maand of 2 geleden op Canvas openlijk gezegd dat ze werkweigeraars blijven uitbetalen. Als ze het zelf toegeven zal het wel geen propaganda zijn veronderstel ik?

Maar leg me nu toch eens uit welke meerwaarde de transfers geven aan Wallonië. Erkennen de belgicisten dat dat geld slecht besteed wordt? Indien ja, waarom blijven we dan dat geld betalen, indien neen welke positieve gevolgen hebben de transfers tot dusver gehad?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 18:12   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Gegeven dat men tegen een democratische solidariteit van Vlaanderen met Wallonië is (ttz door de Belgische SZ), waarom moet Oost-Vlaanderen dan solidair zijn met Limburg?
Kwantificeer die Oost-Vlaamse geldstromen naar Limburg.
Kwantificeer die Vlaamse geldstromen naar Wallonië.
Vergelijk.

Kortom: omdat de geldstromen buiten alle proportie zijn. Ze zijn een factor van 11 tot 17 (afhankelijk van of je rentelasten etc meetelt) groter dan de steun per inwoner van West- naar Oost-Duitsland. Ik vind dat buiten proportie.

TELKENS opnieuw zeggen we je dat. TELKENS opnieuw stel je de vraag.

Ik zeg je enkel: als je echt wil dat we wakker liggen van de Oost-Vlaamse geldstromen naar Limburg, zal je CIJFERS (je weet wel, van 0 tot 9, gecombineerd tot getallen) mogen bovenhalen om de grootte van die transfers te bepalen. Tot dan is je commentaar waardeloos.
Oud 24 november 2004, 18:34   #30
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik denk dat de Walen meer respect tonen voor de Vlamingen dan de Vlamingen voor de Walen.

In Wallonië zit men niet constant bezig over de splitsing van België, in Wallonië noemt men de Vlamingen geen parasieten en dieven en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Hoe zouden de Walen ons parasieten en dieven kunnen noemen? De Vlamingen geven jaarlijks 11,3 miljard euro aan de walen.
Wie parasiteert dan? Wie steelt dan?
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:03   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de Walen meer respect tonen voor de Vlamingen dan de Vlamingen voor de Walen.

In Wallonië zit men niet constant bezig over de splitsing van België, in Wallonië noemt men de Vlamingen geen parasieten en dieven en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Met uw tweede deel, ga ik wel akkoord. Maar ja, de Walen zijn ook meer levensgenieters dan de Vlamingen.

Wat uw eerste deel betreft, ga ik niet akkoord. Er is geen contact meer tussen de twee gemeenschappen, we kennen elkaar niet meer en we willen elkaar niet meer kennen. In het frans is er een uitdrukking die zegt "vivre comme chien et chat" (litteraal vertaald : "leven als hond en kat"). Ik denk dat het zo is tussen de Vlamingen en de Franstaligen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:43   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Al die zever over Vlamingen en Walen!

JA, de Vlamingen en de Walen willen samenleven en hebben respect voor elkaar! Het zijn de POLITIEKERS die dat proberen onmogelijk te maken en het volk keer op keer verraden!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:47   #33
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Zijn de BUBbelkes geen politiekers?
Oud 24 november 2004, 19:47   #34
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die zever over Vlamingen en Walen!

JA, de Vlamingen en de Walen willen samenleven en hebben respect voor elkaar! Het zijn de POLITIEKERS die dat proberen onmogelijk te maken en het volk keer op keer verraden!
wat is dat nu voor zever, meer dan een miljoen vlamingen stemt op een separatistische partij..... ze gaan zeker toch niet verwachten dat die partijen ineens voor belgie gaan pleiten "omdat het volk dat zogezegd wil"
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:52   #35
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Komaan, Kim, open uw ogen! Spreekt u Frans? Indien van wel, ga dan maar eens kijken in een Franstalig forum. Wat voor vuile taal die knurften daar zeggen over de vlamingen, u houd het niet voor mogelijk. Trouwens het is nog niet zo lang geleden dat er in Brussel bordjes hingen waar op stond: "Les gens distingués parlent le français", "Brüssel Vlaams: jamais!", en er opschriften waren met "Menapiërs" en "sales flamins".
Maar ja, dat zullen weer allemaal leugens zijn in BUBfabeltjesland.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 19:54   #36
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Met uw tweede deel, ga ik wel akkoord. Maar ja, de Walen zijn ook meer levensgenieters dan de Vlamingen.

Wat uw eerste deel betreft, ga ik niet akkoord. Er is geen contact meer tussen de twee gemeenschappen, we kennen elkaar niet meer en we willen elkaar niet meer kennen. In het frans is er een uitdrukking die zegt "vivre comme chien et chat" (litteraal vertaald : "leven als hond en kat"). Ik denk dat het zo is tussen de Vlamingen en de Franstaligen.
In het nederlands zeggen we: "leven als een leeuw en een kieken".
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 20:02   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Komaan, Kim, open uw ogen! Spreekt u Frans? Indien van wel, ga dan maar eens kijken in een Franstalig forum. Wat voor vuile taal die knurften daar zeggen over de vlamingen, u houd het niet voor mogelijk. Trouwens het is nog niet zo lang geleden dat er in Brussel bordjes hingen waar op stond: "Les gens distingués parlent le français", "Brüssel Vlaams: jamais!", en er opschriften waren met "Menapiërs" en "sales flamins".
Maar ja, dat zullen weer allemaal leugens zijn in BUBfabeltjesland.
Hoeveel keer ben je niet met dezelfde zever gekomen!!! Draai een andere plaat, aub!!!!!!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 20:35   #38
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Hoeveel keer ben je niet met dezelfde zever gekomen!!! Draai een andere plaat, aub!!!!!!
Toch niet over TAK ?
Oud 25 november 2004, 01:11   #39
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Cultuurverschillen ....

Waarom moet Vlaanderen solidair zijn met Wallonië, en niet met Catalunya en Sicilië?
Waarom moeten Limburgers solidair zijn met Antwerpenaren in één stelsel en niet met Sicilië?
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 01:13   #40
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Kwantificeer die Oost-Vlaamse geldstromen naar Limburg.
Kwantificeer die Vlaamse geldstromen naar Wallonië.
Vergelijk.

Kortom: omdat de geldstromen buiten alle proportie zijn. Ze zijn een factor van 11 tot 17 (afhankelijk van of je rentelasten etc meetelt) groter dan de steun per inwoner van West- naar Oost-Duitsland. Ik vind dat buiten proportie.

TELKENS opnieuw zeggen we je dat. TELKENS opnieuw stel je de vraag.

Ik zeg je enkel: als je echt wil dat we wakker liggen van de Oost-Vlaamse geldstromen naar Limburg, zal je CIJFERS (je weet wel, van 0 tot 9, gecombineerd tot getallen) mogen bovenhalen om de grootte van die transfers te bepalen. Tot dan is je commentaar waardeloos.
Cijfers zegt u?
Als cijfers zo van belang zijn, waarom is een Leterme dan voor een gesplitste gezondheidszorg ook al zou er geen énkel misbruik zijn in Wallonië?

Laatst gewijzigd door BELGIAN WARRIOR : 25 november 2004 om 01:14.
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be