Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2019, 21:50   #21
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, dit is vele malen erger.
Blij dat je het inziet.
ge moogt dat beweren, en waarschijnlijk zijt ge dat ook opgedragen vanuit het partijhoofdkwartier in een wanhopige poging om Theo wat uit de wind te zetten , maar suggeren dat "de farma files" erger is dan het eisen van betalingen om humanitaire visa te fixen is nogal zielig
Oud 23 januari 2019, 22:04   #22
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De patienten die moeten leven met het bestaansminimum blijven in de kou staan !
Wat is "beschikbaar" ???
de dokter kan het voorschrijven aan de patient, en de ziekenkas komt tussen in de prijs.
Oud 23 januari 2019, 22:57   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de dokter kan het voorschrijven aan de patient, en de ziekenkas komt tussen in de prijs.
Hoeveel komt de ziekenkas tussen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 23:15   #24
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoeveel komt de ziekenkas tussen ???
ge kunt dat voor elk geneesmiddel zelf opzoeken:
https://www.inami.fgov.be/nl/toepass...aliteiten.aspx
Oud 23 januari 2019, 23:29   #25
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, dit kost de schatkist ongetwijfeld een bom geld.
ongetwijfeld. Het alternatief was dat deze producten niet terugbetaald zouden worden, en dus niet beschikbaar zouden zijn voor de Belgische patient. Kiezen is verliezen
Oud 24 januari 2019, 06:37   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zever, dit is niet van hetzelfde nivo als wat er bezig was met humanitaire visa
De Block en haar kabinet zijn marionetten van de farma-industrie, u meent dat dit niet ernstig is misschien?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 09:26   #27
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maggie zit daar maar te bleiren dat er chaos zou geweest zijn op immigratie, toen Theo er de plak zwaaide,
maar ze zit zelf blijkbaar op een grote zware chaos.

Nu wil ik wel eerlijk gans mijn gedacht over die geneesmiddelen kenbaar maken.
Stel dat jij euromillions wint en 150 mio euro casht.
En er komt een prof geneeskunde naar jou toe met de vraag om 149 mio te investeren in zijn onderzoek, dat gegarandeerd over vijf jaar zal uitmonden in een kankergeneesmiddel dat 100 Vlamingen per jaar zal genezen.
Dan is de vraag: ga je er mee instappen?
Ga je bezorgd vragen of je daarna je centen terug krijgt? Bijvoorbeeld door het nieuwe geneesmiddel zodanig te verkopen dat je er toch minstens je kapitaal terug ziet, en mogelijks liefst zelfs met een economisch correcte winstmarge?

Ik vrees dat door de informatisering van de research, er de volgende jaren veel geneesmiddelen gaan bijkomen. En die gaan allemaal hun prijs hebben, onvermijdelijk.
En dan gaat er gekozen moeten worden.

Toch besluit ik met een oproep: stem in mei niet op de partij van Maggie, want ze bakt er niets van. Op immigratie bakte ze één eitje per week; Theo bakte er een dozijn per dag. En dan maakt Maggie van haar gat omdat iemand één ei achter de rug van Theo gestolen heeft.
Als jouw en mijn subsidies aan die onderzoeken wegvallen, dan heb je geen of heel weinig onderzoeken, informatisering van die research of niet.

Als een Coeckoek er 1,5 miljard mee verdiend op enkele jaren loopt er toch ergens iets mis.
En dat zijn dan enkel de generische.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 10:45   #28
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Block en haar kabinet zijn marionetten van de farma-industrie, u meent dat dit niet ernstig is misschien?
ik wou dat het waar was, dat zou mijn job vergemakkelijken

toen de standaard vorig jaar een gelijkaardig verhaal naar buiten bracht genereerde dat enkel wat animositeit bij de communisten van de PVDA, waar Van Duppen al jarenlang een luis in de pels probeert te zijn van de farma.
Nu, 4 maanden voor de verkiezingen, en met den Theo in een shitstorm omdat hij vriendjes is met iemand die voor veel geld humanitaire visa kon fixen, alléé, zoals men beweert , wordt dit nog eens opgewarmd. En de opportunisten springen er deze keer wel massaal op, met gespeelde verontwaardigheid en al.
Oud 24 januari 2019, 11:11   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zever, dit is niet van hetzelfde nivo als wat er bezig was met humanitaire visa
Tuurlijk niet. In de visa affaire gaat het om een bewering van Pano dat 1 iemand zich verrijkt heeft met enkele 10000 en euro's. Nu blijkt al dat het belangrijkste element uit die reportage verzonnen werd.

In de pharma files gaat het om 100en miljoenen euros die toegestopt worden aan bevriende bedrijven en om Belgen die hun geneesmiddelen niet meer kunnen betalen door spelletjes die meegespeeld worden door het kabinet.

Dus die 2 zijn idd niet te vergelijken. Pharma files gaat over veel meer dan 1 lage mandataris. Het gaat over het georganiseerd stelen uit de schatkist door de farmareuzen met behulp van een kabinet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:34   #30
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blijkt dus dat de enige leverancier van dit geneesmiddel een viertal concurrenten die hetzelfde maakten heeft opgekocht en gesloten met het doel dit geneesmiddel aan woekerprijzen te verkopen. Ik zie niet in hoe een Belgisch minister hier kan tegen optreden. Dat zou eventueel de taak zijn van de concurrentie commissie van de EU maar tenzij vergissing is die hier niet tussengekomen.

In een andere zaak wel, bv: in 2014 gaf de Commissie het Franse farmaceuticabedrijf Servier en vijf andere producenten van generische geneesmiddelen een boete van bijna 430 miljoen euro vanwege afspraken om niet op prijs te concurreren met perindopril, een populair bloeddrukmiddel van Servier..

Men kan daarover emotioneel reageren en deontologie opwerpen maar in hoeverre werd huidig betrokken bedrijf reeds aangeklaagd of veroordeeld. Wat kan een Belgisch minister in haar eentje hier tegen doen? Tenzij met een verantwoordelijke van het bedrijf trachten de prijs te drukken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 januari 2019 om 12:40.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:40   #31
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de islam ons arm maakte.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 12:54   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Meneer zwart-wit is er weer.
Oud 24 januari 2019, 12:57   #33
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het blijkt dus dat de enige leverancier van dit geneesmiddel een viertal concurrenten die hetzelfde maakten heeft opgekocht en gesloten met het doel dit geneesmiddel aan woekerprijzen te verkopen. Ik zie niet in hoe een Belgisch minister hier kan tegen optreden. Dat zou eventueel de taak zijn van de concurrentie commissie van de EU maar tenzij vergissing is die hier niet tussengekomen.

In een andere zaak wel, bv: in 2014 gaf de Commissie het Franse farmaceuticabedrijf Servier en vijf andere producenten van generische geneesmiddelen een boete van bijna 430 miljoen euro vanwege afspraken om niet op prijs te concurreren met perindopril, een populair bloeddrukmiddel van Servier..

Men kan daarover emotioneel reageren en deontologie opwerpen maar in hoeverre werd huidig betrokken bedrijf reeds aangeklaagd of veroordeeld. Wat kan een Belgisch minister in haar eentje hier tegen doen? Tenzij met een verantwoordelijke van het bedrijf trachten de prijs te drukken.
Waarmee je dus toegeeft dat bedrijven alle regeringen in de wereld in de tang hebben en houden met de miljarden die ze op onze gezondheidskosten verdienen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 13:14   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De islam doet exact niets.
Oud 24 januari 2019, 17:20   #35
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarmee je dus toegeeft dat bedrijven alle regeringen in de wereld in de tang hebben en houden met de miljarden die ze op onze gezondheidskosten verdienen.
Farmaceutische bedrijven zijn commerciële bedrijven die handelen met andere commerciële bedrijven en niet met regeringen. Tenzij die producten van hen kopen. Zij moeten ook winst maken want ze investeren ook miljarden in research en na x jaar worden hun medicijnen generisch veel goedkoper op de markt gebracht door concurrenten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 17:28   #36
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Even denken.
Ik ben de baas van een groot farmaceutisch bedrijf. En mijn onderzoeksafdeling vind een vrij goedkope oplossing voor diabetisch type 2 zieken waardoor deze geen medicijnen meer moeten nemen. Tegelijk produceer ik middelen om de bijverschijnselen van die ziekte te onderdrukken waardoor je er vrij oud mee kan worden. Tenminste zolang je mijn medicijnen maar slikt.
Wat ga ik nu doen?

(De benaming "diabetisch type 2" kan je door elke langdurige ziekte vervangen)
Oud 24 januari 2019, 17:33   #37
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Even denken.
Ik ben de baas van een groot farmaceutisch bedrijf. En mijn onderzoeksafdeling vind een vrij goedkope oplossing voor diabetisch type 2 zieken waardoor deze geen medicijnen meer moeten nemen. Tegelijk produceer ik middelen om de bijverschijnselen van die ziekte te onderdrukken waardoor je er vrij oud mee kan worden. Tenminste zolang je mijn medicijnen maar slikt.
Wat ga ik nu doen?

(De benaming "diabetisch type 2" kan je door elke langdurige ziekte vervangen)
ah, simplismen
is er concurrentie?
Oud 24 januari 2019, 17:43   #38
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Meneer zwart-wit is er weer.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:03   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Francken heeft wel criminele feiten gepleegd of op zijn minst gedekt.
Zo kort door de bocht, dat ik het schandalig vind.
Ik zit al lang op dit forum en heb nog nooit iemand op een negeerlijst gezet, maar zulke loze beschuldigingen zijn van een erg laag niveau.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:28   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Francken heeft wel criminele feiten gepleegd of op zijn minst gedekt.
Erg met je gesteld als je dat zomaar denkt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be