![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze ouders zijn opgegroeid in een periode dat de lonen en de levensstandaard heel sterk steeg. Als je dat lineair zou uitzetten, zou dat betekenen dat wij inderdaad ook veeeeeeel beter af zouden zijn. Quod non. Maargoed, zij baseerden zich op hun jeugd (en ze zijn sterk vooruit gegaan tov hun ouders, die de oorlog hadden meegemaakt). Dus ik kan ze dat niet kwalijk nemen. Een andere zaak is ook dat sociale media nu veel om zeep helpen. Instragram & facebook bijvoorbeeld staan vol met mensen die fotos laten zien van reizen, nieuwe interieurs, blitse autos. Een depressiefabriek noem ik die dingen. Mensen meten zich aan elkaar, en vooral bij jonge mensen is dat gevoeliger. Ik ken zo iemand die een prachtige instagram account heeft. Maar ze is in realiteit niet anders als u en ik. Maar op instragram heeft die een fantastisch leven. Op instragram. Een van de zaken die ik mijn generatie wil aanraden is zich minder spiegelen aan anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote verbruikers zijn wasmachines, droogkasten, frigo's, ovens, afwasmachines, verwarming. Die worden alsmaar zuiniger. Ik zie persoonlijk toch aan de faktuur dat het energieverbruik daalt, voornamelijk omwille energiezuiniger toestellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de nu opgroeiende tieners gaan het nog moeilijker hebben. De vele echtscheidingen en nieuwe samengestelde gezinnen, doen echt geen goed aan hun opvoeding. En het systeem van bi-locatie is daar een nog grotere ramp in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verschil is dat de vrouw of man nu wel weggaat en een nieuw leven begint, dankzij de financiele onafhankelijkheid die tweeverdieners hebben. Vroeger kreeg madam gewoon een pak slaag en moest ze zwijgen. Zo goed was dat niet voor die kinderen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken dan even dat onze ouders hun verwarming ook hun kookeiland was en hun oven. Droogkast hadden ze niet, afwasmachine hadden ze niet. Dus blijven over als verbruikers; wasmachine, koelkast en diepvries, verwarming, 1tv en 1 Radio en verlichting. Vervang die radio door een PC en tel die toestellen hun verbruik samen. Al de rest is uitbesteding en dat kost geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn schoonouders zijn een perfect voorbeeld. Omgerekend naar vandaag hebben ze met een arbeidersloon een rijhuisje gekocht en opgeknapt voor +/- 125 000 euro. Dat gaat niet meer.
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Toen onze ouders de eerste wasmachine en droogkast hadden, verbruikte die evenveel als al onze toestellen samen. Kindergeld was ook nog oude systeem. Dus het komt er vanaf nu op aan zeker niet aan veel kinderen krijgen te denken. Woonbonus. Laksheid tov zwartwerk..... Goedkope oude autos. Je kan het heel sterk gaan uitbreiden de discussie.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2019 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het was anders en sommige zaken deugde zelfs helemaal niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan de eindrekening maakt, kom je tot de vaststelling dat onze west-Europese maatschappij over haar hoogte punt is in mogelijke groei voor levensstandaard. Onze maakindustrie is al verdwenen. Onze dienstenindustrie word meer en meer overgenomen door andere. En we worden meer en meer overrompeld door niet Europeanen die hier de gronden en woningen opkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In BE te weinig werkkrachten in Azië en Afrika te veel. Bedrijven zijn nu al bezig te verhuizen. Maar zelfs in BE heb je voor sommige sectoren te weinig werkkrachten, terwijl er voor andere een overaanbod aan werkkrachten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven is niet duurder geworden maar we leven veel duurder. Zo maar eens naar zee rijden was niet hoor toen ik kind was....dat was voor tijdens de vakantie. En tijdens de middag op school in een snack smoskes gaan kopen aan 4 euro en nog een cola bij van 2 euro heb ik ook nooit gekend. Boterhammen met kaas salami of hesp in uw brooddoos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men fnuikt de markt van vraag en aanbod op die manier. Mijn bedrijf kan haar baremalonen niet verhogen. "Vrij iedereen loon geven na onderhandelen" gaat ook niet, want dan heb je een opstand: functies moeten +- hetzelfde verloond worden. Je kan de ene senior niet 30 % meet betalen dan de andere senior voor hetzelfde werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkzaamheidsgraad is nooit hoger geweest. Alleen wordt hun finaciele welstand niet meer a la volonte gesponsord met staatsschuld (zie jaren 70 en 80). Die pot hebben onze ouders hun generatie opgebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze ouders leefde goedkoper dan ons en wij leven goedkoper dan de Millenials. Heb daar een mooie vergelijking van heb zelf in 2017 een nieuwe keuken gezet, mijn 2 oudste kinderen in 2018. En hoewel mijn keuken de grootste van de 3 is, was ze toch de goedkoopste, gewoon omdat er veel minder ingebouwde toestellen in zitten. Als ik zie hoeveel kinderen van het 5de en 6de leerjaar er hier met de auto naar school gebracht worden terwijl ze op minder dan 5km van de school wonen, als ik zie hoeveel ouders hun kinderen van het secundaire onderwijs met de auto brengen en halen. Als ik zie hoeveel leerlingen er na school de winkels induiken om snoepgoed en frisdrank te kopen, voor ze naar huis gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om u maar een voorbeeld te geven. Wij namen pas telefoon binnen in 1976 Voordien gingen wij bellen in een cabine en had de familie in de provincie alleen het telefoonnummer van de kruidenierszaak op de hoek waar ze terecht konden in geval van nood. En ik kon als puber niet zo maar eens telefoneren naar een vriend. Om een vriend te zien of te spreken had ik mijn fiets. Alleen in heel uitzonderlijke gevallen en voor de examens op school mocht ik al eens gebruik maken van onze telefoon. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 januari 2019 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
De vorige generatie kon veel meer doen met metro boulot dodo.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2019 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En ik eet bijna elke middag boterhammen. Hoe groot denk jij wel dat de de groep middenklassers is die dagelijks uit gaat eten? Ik merk nogal wat ergernis tegen klein grut los van de kern van de zaak: wie nu van 8 tot 17 werkt kan daar minder mee opbouwen. Je MOET gewoon de kapitalist gaan uithangen, wat extra doen en ondernemen als je wat meer wil opzijzetten. En "goedkoop leven" als vroeger is moeilijk he. Waar geven ze nog overschot weg voor niets? Waar kunnen we nog bouwen met 14cm muurkes zonder isolatie? Waar zonder hoogrendementsglas? Waar kan je nog zomaar uw vuil opstoken? Waar kan je nog gewoon rekenen op deftig pensioen zonder nog eens extra van uw nettoloon in sparen te steken? Voor alles moet je vandaag dokken.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2019 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is geen internet of TV-distirubtie, daar is geen GSM-ontvangst, dus geen WIFI of 4G netwerk. Die heeft geen afwasmachine of droogkast. Het modernste toestel in haar keuken is een staafmixer, ze vertikt het zelfs om een koffiezet te gebruiken. Staat al sinds november 1986 in haar kelder, nog volledig ingepakt in originele doos, gesloten. CV heeft ze niet, verwarming is kolen/houtkachel en gasfornuis is op butaangas. Als je geen aansteker of lucifers hebt, mag je het vergeten om dat aan te steken. Ze heeft geen auto en doet alles met de fiets. Maar ja, ze zet wel alle maanden meer dan 1000€ van haar weduwepensioen (+/- 1400€) op haar spaarrekeningen, voor tegen haar oude dag en ze naar een rusthuis zou moeten. Ze is wel geboren in 1938 en leeft nog zoals toen zij 20 was. |
|
![]() |
![]() |